
Italiaanse design met een Amerikaans hart, en ook nog eens deuren die ‘verkeerd’ openen.
Sinds 2011 loopt (Faralli &) Mazzanti ons al lekker te maken met deze auto, maar nu is hij dan eindelijk gereed. Plannen voor een V12 werden, zoals wel vaker, overboord gezet en uiteindelijk vinden we een 7.0 V8 van GM achterin. Die levert in dit geval 701 pk/848 Nm en je zou daarmee in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u kunnen sprinten. Het gewicht van deze auto ligt op 1.300 kilo.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat er per jaar niet meer dan 5 exemplaren gebouwd worden, want het moet allemaal wel exclusief blijven. Mazzanti legt sterk de nadruk op personalisatie en klanten krijgen dan ook legio mogelijkheden om er iets bijzonders van te maken.
Zoals op de foto’s te zien is beschikt deze auto ook over een handgeschakelde versnellingsbak. Net zoals bij de vandaag onthulde Vencer Sarthe het geval is.
Té veel one day fly supercars op die beurs, dat valt me wel op. Wat een wildgroei!
@Jochempie: Ja daar is het echt wel de plaats vr kleine exclusieve bouwers. Geeft ze wel een kans. Maar vraag me af of er ook wat verkocht worden. Er staat toch heel weinig dat echt de moeite waard is.
@adyton: als beginnend autobouwer zou ik me denk op een wat kleinere comfortabelere coupe richten, niet teveel pk’s. Gewoon 335i/c350 v6 erin en achterwiel aandrijving. Beter dan de zoveelste 600+ pk supercar, en er is nog een grotere markt voor ook!
@lambo4all: Als je met iets heel degelijk komt heb je mss wel toekomst. Het moet voldoende overtuigingskracht hebben om te willen kopen. Dat missen de merken daar vind ik. Het is tegenwoordig wel moeilijk om in die supercar wereld op te vallen. Meeste proberen dat ofwel met pk’s ofwel met een speciaal ontwerp. Alleen zoeken ze het zo vaak te ver. Maar weinigen hebben vloeiende lijnen. Ik zou eens moeten nadenken wat een goede concept is. Jou idee spreekt alleszins wel aan. Mooie verpakking en het is een kanshebber :)
@adyton: een beetje zoals wiesmann heeft gedaan.
Deze ziet er wel beduidend beter uit! Lekker!
Beetje been there, done that…
Staan daar ook mooie auto’s? Laat die maar eens zien dan.
Gaat vast snel maar is wel lelijk. Een supercar moet snel EN mooi zijn!
@pier: ik zal even het email adres opzoeken van Gumpert kun je daar even klagen
@cocksdriveaudi: heee goed idee.
Gelukkig een Amerikaanse 8 cilinder…
Ziet er niet verkeerd uit, maar we weten onderhand wel dat hij er toch niet komt
Dikke bak!
Maar wat een grote luchtremmen heeft deze!
De deuren zijn gaaf, de rest minder.
Tering, mooi model! (in dat witte jurkje bedoel ik)
Wel mooier dan die Vencer, maar nog steeds een beetje “leuk geprobeerd, maar helaas”. Die deuren zijn grappig, maar lijken me zeer onhandig…
@ar156sw:
maarrrrrr ..
is ie ook “mooier” dan een Corvette ..
en is ie dan ook 150.000 euro “mooier” ..
@lincoln: Nope. Not even close :P
Doet me héél sterk aan de 4C denken. Maar als ik ‘m kritisch bekijk komt echter niks overeen…
@barrrry: Wielen. De 4C heeft er volgens mij ook 4. En ook rond. Verder weet ik het ook niet..
Geen suicide doors voor mij!
Deze lui en die jongens van Vencer kennen elkaar zeker? Beide niet mooi. Deze nog een slag lelijker dan de Vencer.
zo zo ..
da,s een druktemaker ..
ziet er wel grappig uit ..
ik hou wel van tekenfilm-achtige meuk ..
Hee! Een Silveren ROX!!
Nouja, als de remmen het begeven kun je de deuren altijd nog als airbrake gebruiken.