Jaguar D-Type (1955) afgehamerd op € 3,3 miljoen

Auteur: , 16 Reacties

Momenteel is er in Parijs een klassiekerveiling in volle gang. Voorlopige topper is deze D-Type, die maar liefst 3,3 miljoen euro in het laatje bracht.

Shaguar D-Type

De miljoenen vliegen je weer om de oren, bij de Parijsveiling van RM Auctions. De D-Type was overigens gewschat op 4,1 tot 4,7 miljoen euro, dus in dat licht valt de opbrengst wat tegen.

Vooralsnog is de tussenstand als volgt, mocht er zich verder iets leuks aan dienen, dan voegen we dit toe:

1955 Ferrari 750 Monza Spider – €1.750.000
Ferrari Monza Spider

1964 Porsche 904 Carrera GTS – €1.150.000
Porsche 904

1982 Porsche 956 Rothmans class C – €2.100.000
Porsche 956

1957 Lancia Aurelia B24S Convertible – €275.000
Lancia Aurelia



16 reacties

De Aurelia wil ik wel hebben, maar niet voor die prijs……Zijn ze nou helemaal gek geworden.
Wat een plaatjes allemaal zeg! Allemaggies!
Ik wist niet dat de 904’s zoveel geld opbrachten. Sowieso dat Porsche’s al voor zulke bedragen van de hand gaan…
Ik ben een echte Porsche fanaat en heb eigenlijk nooit begrepen waarom Jaguars en Ferrari’s voor monster bedragen afgehamerd worden en Porsche’s eigenlijk nooit. Want ondanks dat ze in het begin zwaar op Volkswagen techniek leunden zijn het wel altijd stukjes top techniek geweest.
@Original_Arnoud: Hier wordt ook niet meer voor de techniek betaald maar puur voor de naam en een hoop gebakken lucht. Want puur technisch gezien is die D-type een drama ten opzichte van de huidige standaarden. En een nieuw gebouwde replica zou ook in alle opzichten beter zijn, enige minpunt is dat het dan geen ‘originele’ meer is…
Maar voor een miljardair boeit het toch weinig of hij er 2 of 3 miljoen voor aftikt. Verhoudingsgewijs hetzelfde als dat iemand met een ton op de bank 200 of 300 euro uitgeeft aan een oud brik.
@alcantara: Hier wordt ook niet meer voor de techniek betaald maar puur voor de naam en een hoop gebakken lucht. Want puur technisch gezien is die D-type een drama ten opzichte van de huidige standaarden

vreemde stelling dit…naar huidige standaarden is alles van meer dan tien jaar oud dramatisch…

Naam en gebakken lucht, Le mans historie telt zeker niet….
@bozothenutter: Klopt, alles ouder dan 10 jaar oud is dan dramatisch en dus ook logisch dat alle auto’s van die leeftijd afgeschreven zijn. Waarom zou zo’n 60 jaar oude bak dan ineens een paar miljoen waard zijn, wat rechtvaardigt die prijs? Helemaal niets, de historie van het merk inderdaad en dus de ‘gebakken lucht’.
@Original_Arnoud: de oudere Porsches schieten in prijs omhoog. Dit komt mede door bedrijven als Singer. Die kopen bijna alles op wat oud is en daardoor ontstaat er een schaarste.
@rufctr01: Singer heeft als basis een 964 en maakt zelf carbon bodyparts lijkend op een classic 911. En heel veel hebben ze er nog niet gebouwd, dacht me te herinneren van een filmpje dat ze er nog geen tien gebouwd hebben!?
Wat is die 904 onvoorstelbaar mooi. Alleen al die ballonbanden op stalen velgen en die simpele koplampen met afdekkappen voor de stroomlijn. In al zijn eenvoud gewoon een meesterlijk ontwerp.
en in Gran Turismo kost dat kreng 20 miljoen… dan koop ik liever een echte :/
@MrSkyline: 20 miljoen credits of euro’s?
@alcantara: Nee 20 miljoen zaadcellen van de noord-botswanese zeekomkommer.
@MrSkyline:
Je haalt de XJ13 en de D-type doorelkaar, de D-type zit niet 1 de GT serie.
De XJ13 zou trouwens nog veel meer op brengen daar er ooit slechts 1 exemplaar gebouwd is. Die is trouwens volledig verwoest, er rest nu slechts een replica.
De delahaye 135 s die er geveild is doet me toch meer dan de D-type (hoe tof die ook mag zijn).

Overigens wat een prijs voor een 904 en de prijs voor die 300SL roadster is toch ook wat aan de hoge kant.
Ik val helemaal achterover van de prijs die op zo’n adenauer cabrio plakt. Dat lijkt me absurd, dat toch helemaal niet zo’n zeldzame wagen.
Allemaal tekenen aan de wand dat geld geen fuck waard is en dat je beter je pecunia in materiële dingen steekt dan luchtfietserij zoals fiduciair geld.

Het einde is nabij!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).