• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar D-Type (1955) afgehamerd op € 3,3 miljoen

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 februari 2014 om 21:19 – 16 Reacties

Shaguar D-Type


Momenteel is er in Parijs een klassiekerveiling in volle gang. Voorlopige topper is deze D-Type, die maar liefst 3,3 miljoen euro in het laatje bracht.

De miljoenen vliegen je weer om de oren, bij de Parijsveiling van RM Auctions. De D-Type was overigens gewschat op 4,1 tot 4,7 miljoen euro, dus in dat licht valt de opbrengst wat tegen.

Vooralsnog is de tussenstand als volgt, mocht er zich verder iets leuks aan dienen, dan voegen we dit toe:

1955 Ferrari 750 Monza Spider – €1.750.000
Ferrari Monza Spider

1964 Porsche 904 Carrera GTS – €1.150.000
Porsche 904

1982 Porsche 956 Rothmans class C – €2.100.000
Porsche 956

1957 Lancia Aurelia B24S Convertible – €275.000
Lancia Aurelia

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

d-type, Jaguar, Klassiekers, veiling

Vorig bericht: « Citroën C4 Cactus: Frans vlieggewicht met 14% bijtelling
Volgend bericht: Tata ConnectNext: plug-in hybride op zijn Indiaas »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    5 februari 2014 om 21:26

    De Aurelia wil ik wel hebben, maar niet voor die prijs……Zijn ze nou helemaal gek geworden.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    5 februari 2014 om 21:32

    Wat een plaatjes allemaal zeg! Allemaggies!

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    5 februari 2014 om 21:41

    Ik wist niet dat de 904’s zoveel geld opbrachten. Sowieso dat Porsche’s al voor zulke bedragen van de hand gaan…
    Ik ben een echte Porsche fanaat en heb eigenlijk nooit begrepen waarom Jaguars en Ferrari’s voor monster bedragen afgehamerd worden en Porsche’s eigenlijk nooit. Want ondanks dat ze in het begin zwaar op Volkswagen techniek leunden zijn het wel altijd stukjes top techniek geweest.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      5 februari 2014 om 21:59

      @Original_Arnoud: Hier wordt ook niet meer voor de techniek betaald maar puur voor de naam en een hoop gebakken lucht. Want puur technisch gezien is die D-type een drama ten opzichte van de huidige standaarden. En een nieuw gebouwde replica zou ook in alle opzichten beter zijn, enige minpunt is dat het dan geen ‘originele’ meer is…
      Maar voor een miljardair boeit het toch weinig of hij er 2 of 3 miljoen voor aftikt. Verhoudingsgewijs hetzelfde als dat iemand met een ton op de bank 200 of 300 euro uitgeeft aan een oud brik.

      Login om te reageren
      • bozothenutter zegt

        6 februari 2014 om 07:58

        @alcantara: Hier wordt ook niet meer voor de techniek betaald maar puur voor de naam en een hoop gebakken lucht. Want puur technisch gezien is die D-type een drama ten opzichte van de huidige standaarden

        vreemde stelling dit…naar huidige standaarden is alles van meer dan tien jaar oud dramatisch…

        Naam en gebakken lucht, Le mans historie telt zeker niet….

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          6 februari 2014 om 16:30

          @bozothenutter: Klopt, alles ouder dan 10 jaar oud is dan dramatisch en dus ook logisch dat alle auto’s van die leeftijd afgeschreven zijn. Waarom zou zo’n 60 jaar oude bak dan ineens een paar miljoen waard zijn, wat rechtvaardigt die prijs? Helemaal niets, de historie van het merk inderdaad en dus de ‘gebakken lucht’.

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2014 om 22:08

      @Original_Arnoud: de oudere Porsches schieten in prijs omhoog. Dit komt mede door bedrijven als Singer. Die kopen bijna alles op wat oud is en daardoor ontstaat er een schaarste.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        5 februari 2014 om 23:24

        @rufctr01: Singer heeft als basis een 964 en maakt zelf carbon bodyparts lijkend op een classic 911. En heel veel hebben ze er nog niet gebouwd, dacht me te herinneren van een filmpje dat ze er nog geen tien gebouwd hebben!?

        Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    5 februari 2014 om 22:04

    Wat is die 904 onvoorstelbaar mooi. Alleen al die ballonbanden op stalen velgen en die simpele koplampen met afdekkappen voor de stroomlijn. In al zijn eenvoud gewoon een meesterlijk ontwerp.

    Login om te reageren
  5. MrSkyline zegt

    5 februari 2014 om 22:27

    en in Gran Turismo kost dat kreng 20 miljoen… dan koop ik liever een echte :/

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      5 februari 2014 om 22:35

      @MrSkyline: 20 miljoen credits of euro’s?

      Login om te reageren
      • MrSkyline zegt

        6 februari 2014 om 00:50

        @alcantara: Nee 20 miljoen zaadcellen van de noord-botswanese zeekomkommer.

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      5 februari 2014 om 22:55

      @MrSkyline:
      Je haalt de XJ13 en de D-type doorelkaar, de D-type zit niet 1 de GT serie.
      De XJ13 zou trouwens nog veel meer op brengen daar er ooit slechts 1 exemplaar gebouwd is. Die is trouwens volledig verwoest, er rest nu slechts een replica.

      Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    5 februari 2014 om 23:28

    De delahaye 135 s die er geveild is doet me toch meer dan de D-type (hoe tof die ook mag zijn).

    Overigens wat een prijs voor een 904 en de prijs voor die 300SL roadster is toch ook wat aan de hoge kant.
    Ik val helemaal achterover van de prijs die op zo’n adenauer cabrio plakt. Dat lijkt me absurd, dat toch helemaal niet zo’n zeldzame wagen.

    Login om te reageren
  7. Vincegail zegt

    6 februari 2014 om 00:00

    Allemaal tekenen aan de wand dat geld geen fuck waard is en dat je beter je pecunia in materiële dingen steekt dan luchtfietserij zoals fiduciair geld.

    Het einde is nabij!

    Login om te reageren
  8. larsdeijsbeer zegt

    6 februari 2014 om 15:18

    Van dezelfdeveiling: een versleten Mercedes 600 Pullman Landaulet dat 480.000 euro opbracht ipv de geschatte 80.000.
    http://www.zwischengas.com/de/blog/2014/02/06/Wie-ein-Scheunenfund-in-Paris-verblueffte.html?bf=140206b1&utm_content=buffereeb2c&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North