
Hoewel de cabriovariant net op de markt is, staat de dichte Jaguar F-Type achter de coulissen te trappelen. Deze patentafbeeldingen zouden het definitieve design tonen.
In principe is het natuurlijk niet zo moeilijk om een dak over de F-Type Cabrio te fantaseren, en als je dat te veel moeite vindt, dan hoef je alleen maar naar de styling van de C-X16 te kijken, die, evenals de Land Rover LRX destijds, naar verwachting nagenoeg ongewijzigd in productie gaat. Zo rolt designer Ian Callum.
De F-Type Coupé komt pas in 2014 op de markt, en hoewel het er hier op lijkt alsof we het definitieve design al te pakken hebben, bereiden we ons voor op een uitmelk-shitstorm aan teasers en andere onzin. Dat zal allemaal wel, we hebben hier in ieder geval een redactielid dat de kans om weer een keertje met de F-Type te trappen gretig aan zal grijpen.
Of moeten ze meteen maar met die Sportbrake doorkomen? Oh, mocht je zin hebben om Ian Callum met vier andere dudes 14 minuten rond een tafel te zien zitten, kijk dan even hier.
Update 07-05: Jaguar heeft in een reactie laten weten dat dit oude patentschetsen van de C-X16 zijn, en niet van de F-Type Coupé. We call bullshit.
Ook heel mooi.
Ik echter liever naar een blauwe hemel dan naar een stoffen….
@jrk68: eensch! De op 1 na mooiste auto van het moment…
@Svenska_Aeroplan_AB: wat vindt jij de mooiste dan?
@porschekiller: de cabrio duh…
1000 maal mooier dan de cabrio ( die zelf ook al schitterend is).
@berlinetta: Open rijden is vast jouw ding niet, komt dat door je toupetje?
1000 maal is misschien, iets te veel…
@stirling: met zo’n naam @berlinetta juist wél OT: pure automotive porn!! Wauw!!
@stirling: Nee gelukkig heb ik al mijn haren nog. Open rijden kan zeker leuk zijn, maar het komt niet vaak voor dat ik een cabrio mooier vind dan een coupe.
de vraag welke ik heb is : komt ie als 2+0 of 2+2
GESUS GRISTUS, wat een ongelooflijk prachtige auto.
Ze zeggen wel eens dat over smaak niet valt te twisten, maar iedereen die deze auto lelijk vindt heeft toch echt (naar volle overtuiging) een extra chromosoompje meegekregen.
@mannetje: Moet ik dat lezen met een Hans Teeuwen stemmetje in mijn achterhoofd? ;)
@bigcar: Enfin, al lees je het als Marc Marie Huijbregts, het blijft een feit!
Daaaamn! Dit komt toch wel heeeel dicht bij perfectie!
Ik vind de auto zeer geschikt als cabrio, maar als coupe is deze auto,het toch net niet.
Waarom (nu al) een coupe versie tonen, het is zo voorspelbaar.
In dit segment is exclusiviteit de hoofdregel.
Het is al jammer, dat deze Jag, met meerdere motoren te gelijk, al verkrijgbaar is.
Kijk dan naar de strategie van Porsche, langzaam opbouwen.
Niet gelijk de top versie verklappen, hou het spannend!
@stirling: EXTRA CHROMO ALERT!
@mannetje: Je vind deze blijkbaar heel mooi, leuk voor jou.
Ik heb een andere mening, best mooi, maar de cabrio vind ik mooier.
Ieder zijn smaak.
@stirling: de concept die ze als eerst toonden was toch ook de coupe? Met zo’n openklapbare achterruit als ik het me goed herinner. Ik vond het juist vreemd dat ze als eerst de finale versie van de cabrio introduceerden, maar dat zal waarschijnlijk met het seizoen te maken hebben, zoals BMW ook eerst de 6 cabrio introduceerde en in het najaar pas de coupe.
@str8six: Je hebt gelijk, het concept toen was een coupe.
Ik was hem al vergeten, omdat ik toen het gevoel had, dat het concept bleef.
Het heeft zeker met het seizoen te maken, maar dan vraag ik me af, kijken ze alleen uit naar onze zomer, is het nu in China ook lente?
@stirling: “Is het in China nu ook lente” Tip: Kijk even naar de breedte- en lengteligging van China :)
@Destroyer-GT: Geef jij de oplosssing op je quiz, dat bepaart mij de moeite.
Echt een geweldig mooie auto! Ik vind de coupe versie ook mooier dan de cabrio, eigenlijk net zoals bij de Jaguar E type :)
@nielsa87: Toch, zijn de cabrio,s van de e type meer waard, dan de coupe’s, dus blijkbaar ben je in de minderheid!
@stirling: Ja daar heb je gelijk in.. Moet er wel bij vertellen dat ik alleen de Fix Head Coupe van de E-Type mooi vindt.. De 2+2 die later is uitgebracht is stukken minder mooi!
Voorspelbaar, maar erg fraai. Net als de E-type veel mooier dan de cabrio.
Droomauto. Meer kan en hoef ik er niet over zeggen, een klassieke schoonheid.
Heel mooi. Beetje Amerikaanse styling zoals in de 60’s/70’s. Dit wordt een klassieker!
Ik hoop dat die zijdelings te openen achterruit blijft!
ja prima mooi natuurlijk, maar weinig verrassingen dit is gewoon de C-X16 Concept
Mooi ja, maar dat wisten we 1,5 jaar geleden al.
Hopelijk wordt hij ook leverbaar als hybride.
Sterk bezig, die Jaguar jongens en meisjes!
Fap Fap….
Waarom “Zo komt ie eruit te zien” hij is toch al uit
Ik wil gewoon de C-X16 !!
Vanaf de eerste keer dat ik de auto zag op foto was ik verkocht, en ik vind de huidige F-type er
maar een slap afkooksel van.
De C-X16 mocht van mij recht in productie, wat een ongelofelijk mooie auto!!!
@vale46: en wat zijn de 5 verschillen tussen de concept en deze?
@Carreza: Er zijn er redelijk wat, niet opvallend, maar het geheel lijkt er minder mooi door te zijn.
als ze nu nog die achterlichten vervangen is hij perfect
@thomcarspotter: dat meen je toch niet? :o
@Carreza: natuurlijk wel, ik vind dit er gewoon niet uitzien.
@thomcarspotter: ik vind die hele auto er niet uitzien.
@thomcarspotter: Hoe zou jij t doen dan? Dit is volgens mij de meest brute achterkant op n Jaguar van de laatste jaren!
@mrglmmns: nouja, dit heb ik even snel met paint gedaan; http://tinypic.com/r/4vsaau/5
@thomcarspotter: Hmmm, niet echt een vooruitgang, maar kan ook aan de kwaliteit van knip-en plakwerk liggen…
DAAR zat ik op te wachten!
Jaguar weet ook niet van ophouden.. Goede zaak!
Prachtig, prachtig, prachtig! Gewoonweg lekker!
We kenden ‘m natuurlijk al, maar wat een auto! Ziet er nog beter uit dan de cabrio, en die is al briljant!
Ja die dus… Graag een V6 S versie. Graag 300 kg elektro-meuk eruit. En een fijne handbak. Kleur moet ik nog even over nadenken, kom ik op terug
De meeste cabrio’s zien er niet uit met het dak dicht OF met het dak open. Maar dit is PRACHTIG.
Wat een plaatje! Ook grappig om te zien hoe de achterklep open gaat.