• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XF is nu al een klassieker

Auteur: robbie, gepost 18 februari 2008 om 15:12 – 64 Reacties

Klassiek merk

Persoonlijk hoopte ik erop dat de nieuwe XF Jaguar zou ontdoen van het suffe retro imago wat toch een beetje om het merk hangt, maar helaas. Alle hoop is verloren. Voordat de XF überhaupt al op de markt is heeft ie al de meest zielige prijs gewonnen die er is. Namelijk: Klassieker van de Toekomst, hoe groot kan de vernedering zijn? Je wil als merk hip, trendy en vernieuwend zijn en dan krijg je door de KNAC zo’n prijs in je maag gesplitst. Persoonlijk zou ik er geen persbericht aan wijden, maar blijkbaar denken ze daar bij Jaguar anders over. Vorig jaar ging het Britse merk trouwens ook al met dezelfde prijs aan de haal, want toen was de Jaguar XK de gelukkige.

Man, wat loop je nou te zeuren? Zo hoor ik je denken. Misschien is deze prijs wel een onwijs compliment voor Jaguar omdat het een auto is die zijn tijd ver vooruit is etc etc etc. Nou ik vrees het niet. De XF is namelijk gekozen door lezers van het lijfblad van de KNAC (ouwelullen club) en die houden nou eenmaal van oude auto’s en zijn net zo verfrissend en nieuw als de regering van Noord-Korea. Anders hadden ze wel de Audi R8 of BMW M3 gekozen. Dat zijn (in mijn ogen) veel apartere auto’s dan de Jaguar XF.

Jaguar XF Klassieker van de Toekomst

Lezers van ‘de Auto’ kiezen opnieuw een Jaguar

Jaguar XF gekozen tot Klassieker van de Toekomst

De lezers van de Auto, het officieel orgaan van de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club, hebben de Jaguar XF gekozen tot ‘Klassieker van de Toekomst’. Vorig jaar won de Jaguar XK deze titel – de XF is dus de tweede achtereenvolgende Jaguar die als ‘Klassieker van de Toekomst’ is gekozen.

De Klassieker van de Toekomst wordt jaarlijks gekozen door echte autoliefhebbers, die lid zijn van de inmiddels 110 jaar bestaande KNAC. Er zijn geen vaste criteria voor deze verkiezing, het is vooral een gevoelskwestie. In de decembereditie van de Auto werden suggesties gedaan, zoals een Audi R8, BMW M3 of Porsche 911 GT2, maar de lezers mogen ook zelf kandidaten aandragen. Van de winnaar wordt verwacht dat deze over 25 jaar een echte klassieker zal zijn.

Dit jaar hebben de meeste lezers gekozen voor de Jaguar XF, die volgende maand op de Nederlandse markt zijn opwachting maakt. Op gepaste afstand eindigde de Fiat 500 op de tweede plaats.

Speciale trofee
De trofee die behoort bij de Klassieker van de Toekomst werd overhandigd door drs. Piet Heijn Schoute en Niek Versteeg, respectievelijk voorzitter en directeur van de KNAC, aan Hans Ekelmans, algemeen directeur van Jaguar Nederland. “Het is de eerste keer dat een merk deze onderscheiding twee keer achter elkaar wint, en dat mag een bijzondere prestatie worden genoemd”, vertelde Piet Heijn Schoute bij de overhandiging. “De leden van de KNAC zijn autoliefhebbers pur sang, die zelf ook veel klassiekers rijden. Het kan dan ook haast niet anders dan dat de Jaguar XK en XF over vijfentwintig jaar worden gezien als echte klassiekers.”

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, Klassiekers, xf

Vorig bericht: « Spannund: nieuwe Saab 9-1 teaser [updated]
Volgend bericht: Rijtest & video: Corvette Cabriolet en Corvette op het circuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    18 februari 2008 om 15:18

    zijn voorganger .. de s-type .. da,s wel een klassieker ..
    maarja wie ben ik .. KNAC bestaat al 116 jaar met nog steeds de zelfde voorzitter .. die weten echt wel waar ze het over hebben ..

    Login om te reageren
  2. VonStroke zegt

    18 februari 2008 om 15:19

    Niet meer dan logisch met dergelijke conservatieve muil welk ze op de wagen geplakt hebben. Ingegeven door de marketingboys die het ding nog wouden slijten aan de oude, behouwen klanten.

    Login om te reageren
  3. rebel rouser zegt

    18 februari 2008 om 15:22

    jaguar rijders houden van een auto met klassieke uitstraling …..dus wat is er mis mee dat ze die prijs krijgen…gewoon een compliment .

    Login om te reageren
  4. Lout zegt

    18 februari 2008 om 15:24

    Ik ben best een jaguar fan, op de oprit staat ook een XJ6 van 2004. Maar dit is net een ford mondeo!

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    18 februari 2008 om 15:30

    @Lout .. ken jij Hans Anders ?? hij jou ook (nog) niet ..

    Login om te reageren
  6. bakkerst zegt

    18 februari 2008 om 15:34

    ff voor de algemene vorming, waar staat KNAC voor?
    ik ben niet zo thuis in dat wereldje van klassiekers enzo

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 15:36

    @bakkerst: staat in het artikel…
    Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club

    Login om te reageren
  8. wackooo zegt

    18 februari 2008 om 15:37

    iedereen zeikt altijd over de xf, maar het is IN HET ECHT een prachtige wagen die een uitstraling heeft waarvan een banale bmw 5 of audi a6 enkel van kan dromen. ik zou zeker weten wat te kiezen! en so what dat hij lijkt op een ford mondeo of een aston martin, het zijn beiden prachtige auto’s.
    als je liever een grijze bmw 5 rijdt met plastieken velgen en plastieken interieur, doe maar! maar dit vind je niet terug bij jaguar (leder/modern hout/sfeerverlichting overal…), die hier een hedendaagse, klassevolle auto heeft neergezet die een breed publiek kan aanspreken!!
    grtz

    Login om te reageren
  9. Racer X zegt

    18 februari 2008 om 15:51

    KNAC, het klinkt gewoon al suf.
    Achja, gefeliciteerd Jaguar…

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 16:07

    Zoals ik al zoooovaak gepost staan merken met een karakter altijd weer in de split als er een nieuw model uitkomt:
    OF hij spreekt de merkliefhebbers aan, de ‘oude garde’ zogezegd
    OF hij spreekt iedereen aan, en dan gaan de merkliefhebbers zeiken.

    Er is bij dergelijke merken altijd sprake van een compromis, en wat dit betreft is deze XF een PERFECT compromis.
    Klassiek/modern/anders-dan-anders/echt Jaguar/chique/sportief, hij heeft het als je het mij vraagt allemaal!

    Erg knap!

    Login om te reageren
  11. carlos zegt

    18 februari 2008 om 16:13

    in jouw ogen ja, maar niks draait om jou ogen..

    Login om te reageren
  12. Mercedes - Jellinek zegt

    18 februari 2008 om 16:13

    Ik zou toch eerder de Nissan GT-R kiezien. Volgens mij is die over 25 jaar iets meer klasiek dan de XF.
    Niet dat de XF lelijk is ofzo, maar of het ook een klasieker wordt…

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    18 februari 2008 om 16:14

    Ik heb een hele stoet XF’s vorige week in Monaco bij het casino zien staan en in het echt ziet hij (of zij…) er stukken beter uit.

    Login om te reageren
  14. sebastian zegt

    18 februari 2008 om 16:17

    ik ben geen jaguar fan maar ik vind het een prima ontwerp (vooral mooie dash), verfrissend en goed genoeg (qua looks en prestaties) om met de besten mee te komen. ik zou zowiezo eerder voor een xf gaan dan een vergelijkbare duitser. het is een aparte verschijning zonder exhibitionistisch te zijn. ik denk dat deze auto jaguar in ere gaat herstellen…

    Login om te reageren
  15. Edje® zegt

    18 februari 2008 om 16:20

    Ik kan er nog steeds met mijn verstand niet bij dat ze die auto niet 1 op 1 hebben overgenomen van de concept XF. Veel mooiere koplampen, lagere daklijn, etc. Dan was ie nog stoerder geweest….

    Dan had je volgens mij ook BMW en Audi A5 rijders e.d. aangetrokken. Maar dat durfden ze niet om de standaard Jaquar clientele niet af te schrikken. Tsja, ga dan ook wat meer durven, het is toch al er op of er onder met deze auto….

    Die koplampen… jak…

    Login om te reageren
  16. G. de Groot zegt

    18 februari 2008 om 16:20

    @Lincoln,

    Nou, technisch gezien ís het een Ford Mondeo, en de uiterlijke overeenkomsten zijn ook iéts te treffend.

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 16:21

    @Carlos: HUH?
    Ik fundeer mijn mening in ieder geval!

    @Sebastian: Eens!

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 16:23

    @Svenska: volgens mij had Carlos het tegen Robbie…

    Login om te reageren
  19. AlfaGT zegt

    18 februari 2008 om 16:27

    Volgens mij is er de laatste jaren maar 1 auto verschenen die echt potentie heeft een klassieker te worden en dat is de Alfa 8C. En dat is zeer positief bedoelt. Bijster mooie auto!

    Login om te reageren
  20. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 16:27

    @ autoblogger:

    Ah, ja, nu zie ik het ook.
    Dacht al: heb ik net zolang nagedacht voordat ik wat typ (voor de verandering…)

    LOL

    Login om te reageren
  21. rebel rouser zegt

    18 februari 2008 om 16:28

    @carlos,…ga je vanavond weer rondjes rijden door je dorpje in je gepimpte seat ibiza uit bouwjaar 88,…vergeet je petje niet op te zetten….ppffff.

    Login om te reageren
  22. sebastian zegt

    18 februari 2008 om 16:31

    @Edje®
    volgens mij komen dit soort zaken vaak doordat de concepten (in dit geval de xf) te ver liggen van de eisen die gesteld worden bij de marketing en directie. mijns inziens is de concept xf veel mooier maar niet volwassen. de produktie xf is wel conform de maatstaven van de directie (systeem van eisen) maar de swung is er een beetje uit. toch vind ik het een geslaagde auto.

    Login om te reageren
  23. sebastian zegt

    18 februari 2008 om 16:37

    @bakkerst
    Koninklijke Nederlandse Automobiel Conjo

    Login om te reageren
  24. robbie zegt

    18 februari 2008 om 16:41

    @G. de Groot, de XF heeft zo goed als niks gemeen met de Mondeo. Ik denk dat je in de war bent met de X-Type…

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    18 februari 2008 om 17:04

    Srry hoor, maar de XF is geen ouwe-peten-auto, ik heb hem gezien op het autosalon en zie echt geen reden in waarom we deze niet allen tezamen aanschaffen ipv een audi A6 of BMW 5.
    De prijs is gunstig, het design is mooi en de kwaliteit ziet er meer dan goed uit.

    Login om te reageren
  26. BG 75 zegt

    18 februari 2008 om 17:06

    Pijn aan de ogen, wat een gedrocht en wat zitten ze er helemaal naast…

    Login om te reageren
  27. Alwood zegt

    18 februari 2008 om 17:09

    tsja… ik moet inderdaad toegeven dat de R8 wel een veel vernieuwender auto is dan de XF…

    Ook een beetje apart om het ene jaar de XJ (stiekem model uit ’80) te kiezen… en het volgende jaar juist een model met nauwelijks gelijkenissen met het verleden, de XF te kiezen. Geeft in ieder geval weer hoe ongefundeerd de verkiezing is.

    Login om te reageren
  28. Mr Hyde zegt

    18 februari 2008 om 17:13

    Het is dus wel een toffe bak, idd enige minpunt dat ze de voorkant niet van de concept gebruikt hebben, maar verder echt te gek.

    Ksnap niet wat jullie allemaal lopen te zeuren over een Oudelullenclub, het is gewoon een erkenning voor de ingeslagen weg van Jaguar. Bij de Gay-car van het jaar hoorde ik ook niemand zeuren door wie het was uitgekozen, toen was het ook een en al lof dat ze toch wel goede smaak hadden, dus bij deze:

    Die ouwelullen hebben toch nog best een goede smaak!

    Login om te reageren
  29. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 17:21

    @ BG 75:

    Time will tell…

    Maar ik denk dat JIJ er helemaal naast zit!

    Login om te reageren
  30. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 17:34

    Stelletje oude KNACcers……….. een pseudo-Lexus tot classic car van de toekomst eren.

    Beterschap gewenst en voor de echt ouden onder hen, welterusten.

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    18 februari 2008 om 17:35

    @dekster, hoewel ik een redelijk Jaguar fan ben (zou je misschien niet direct zeggen) ben ik toch een beetje teleurgesteld in de XF. Want vergelijk em maar eens met de S-Type. Hij is gemiddeld bijna 10.000 euro duurder dan een vergelijkbare S-Type. Daarbij worden nog steeds precies dezelfde motoren gebruikt en is de auto ook nog een minder ruim geworden en is de auto ook nog eens zwaarder (en dus minder zuinig & snel) geworden. Ik zie weinig voordelen. Ok de achterkant en zijkant zien er wel aardig uit, maar de neus is (in mijn ogen) een regelrechte aanfluiting met die lelijke koplampen.

    Feitelijk is het gewoon een S-Type met een ander jasje en niet een compleet nieuwe auto.

    Login om te reageren
  32. kowalsk zegt

    18 februari 2008 om 17:38

    Volgens mij kiezen zij gewoon een leuke auto uit ipv een auto die over 25 jaar een klassieker zou kunnen zijn :S

    Hadden ze de XF Concept koplampen maar gehouden! Die waren zó mooi…

    Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 17:39

    Heb je Turbopaultje weer met een loze opmerking!

    Peudo-Lexus? Dat slaat werkelijk nergens op!!
    You’ve outdone yourself…

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 17:43

    Ik wilde eigenlijk net zeggen dat die comment van Turbopaultje de eerste reactie is van hem waar ik me een beetje in kan vinden…

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 17:46

    @ autoblogger:

    HAHAHAHAHAHA!
    Precies datzelfde zeg ik net tegen Turbopaultje over de Gambella Cayman post!

    Zo van ‘hey, we zijn het een keer eens’

    LOL

    Login om te reageren
  36. hubert zegt

    18 februari 2008 om 18:02

    @Lout,

    Hoe kun je een XJ6 vergelijken met een Mondeo?
    De X-type is een gepimpte Mondeo, maar de XJ….

    Login om te reageren
  37. G. de Groot zegt

    18 februari 2008 om 18:07

    @Hubert, ik denk dat ie het over de XF heeft.

    Login om te reageren
  38. G. de Groot zegt

    18 februari 2008 om 18:11

    @Robbie,

    Technisch heeft de XF misschien niet veel met de mondeo gemeen, maar iedereen die eens wat plaatjes naast elkaar zet ziet dat de gelijkenis toch wel treffend is.

    Login om te reageren
  39. Mr.X zegt

    18 februari 2008 om 18:13

    ik was het eens met met je verhaal tot je over de BMW m3 begon…. dat is geen klassieker voor de toekomst, dat is de drugsdealers wagen voor de toekomst.

    Login om te reageren
  40. robbie zegt

    18 februari 2008 om 18:14

    @G. de Groot, ik zeg altijd maar zo, iedereen zijn oogafwijking ;)

    Login om te reageren
  41. Mr. V8 zegt

    18 februari 2008 om 18:20

    Carlos, ouwe beunhaas!!! Whahaha… Maar nu even ontopic, robbie ik sluit me volledig bij je aan. De jag is totaal niet bijzonder of vooruitstrevend… Van mij hadden ze de M3 daar neer mogen zetten maar het meest rare vind ik dat de Fiat 500 het niet is geworden..?? Die was ook genomineerd en D\at is namelijk nu al een klassieker…

    Login om te reageren
  42. hubert zegt

    18 februari 2008 om 18:23

    @ G. de Groot,

    Heb de zin ven Lout nog eens goed gelezen. En ik begrijp nu wat hij bedoelt.

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 18:28

    @ G. de Groot:

    Precies, ook 4 wielen…

    Login om te reageren
  44. peter zegt

    18 februari 2008 om 18:44

    Audi, en Bmw aparter?? Je kan ze redelijk saai beginnen te noemen, met uitschieters naar lelijk. Voornamelijk bmw.

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    18 februari 2008 om 18:55

    @robbie
    we hebben het hier over de ‘Klassieker van de Toekomst’ een respektvol award.
    Dus als een m3 de prijs had ontvangen was die niet ‘stoffig’, nu Jag de prijs verdiend in ontvangst mag nemen is ’t een zielige prijs?
    Kom nou een M3 een klassieker?, sinds wanneer mag die zich die status
    opspelden…

    Login om te reageren
  46. fr@nk01 zegt

    18 februari 2008 om 19:01

    …wellicht wat punten voor de coupé, die van Amuse/Ericsson, leek me dan wel wat…
    ;-)

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    18 februari 2008 om 19:04

    Tja, klassieker van de toekomst… Een predikaat zonder garantie, en mijns inziens dus ook zonder waarde.
    Of ’t een klassieker wordt kan geen enkele commissie, panel of raad van wijze (lees: oude) mannen bepalen. Alleen vader tijd zal ’t ons leren.

    Als ze hun oordeel baseren op hoe de auto nu tussen de concurrenten staat, kan je het echter wel zien als compliment. Ik heb ‘m nog niet ‘live’ gezien, maar de foto’s kunnen me (nog) niet echt laaiend enthousiast maken.

    Login om te reageren
  48. Guan zegt

    18 februari 2008 om 19:39

    Helemaal eens met Klassiekerrally, onzin om zo’n titel uit te geven. In ieder geval zolang ze niet met inhoudelijke argumenten komen om dit te staven, en dan bedoel ik argumenten anders dan; onze leden zijn meest oude lullen die zelf ook een klassieker rijden…

    Login om te reageren
  49. dekster zegt

    18 februari 2008 om 20:18

    @robbie
    Ik ben 1 van de weinige mensen die de S-type daadwerkelijk mooi vind.
    Alleen de XF vind ik ook mooi. (ik bezie het als een “ander” model)
    Waar de XF vooral de bovenhand in haalt, is het interieur.
    Mij kan het persoonlijk niet schelen dat hij minder ruim is binnenin, of zwaarder. Ik vind het gewoon een mooie auto endat is alles :)

    Login om te reageren
  50. jaguar fan zegt

    18 februari 2008 om 20:24

    Wat ik nou zo triest vind is dat bepaalde personen alles vergelijken met de bekende 3.
    Worden jullie nou nooit moe van jullie eigen gelul? (kom eens met wat beters op de proppen )
    Denk zelfs dat er bepaalde mensen bang zijn dat hun eigen Duitser straks niet meer als maatstaf fungeert.

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    18 februari 2008 om 20:29

    @Jaguarfan .. de 3 dikke Duitsers ZIJN de maatstaf .. dat weten niet alleen de autobloggers .. dat weet elke autofabrikant ..

    en ik ben zeker niet Duits georiënteerd .. laat dat duidelijk zijn ..

    Login om te reageren
  52. Mr. V8 zegt

    18 februari 2008 om 20:40

    @ Jaguar fan; en jij voelt je enorm aangesproken doordat mensen zeggen dat Duitse auto’s beter zijn… Wees nou eens realistisch en heel eerlijk, dat zijn ze ook!!! Zeker vergeleken met jaguar…

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    18 februari 2008 om 20:53

    Ik vind dit een verschrikkelijk mooie auto, met als uitzondering natuurlijk de koplampen. Hadden ze het lijntje doorgetrokken, in plaats van er een bolletje op te tekenen, was het weliswaar behoudend/saai geweest, maar dan was hij niet lélijk… Het interieur schijnt ook al prachtig te zijn, en dat is natuurlijk eigenlijk belangrijker. Wat zou er nog van dat interieur over zijn als hij een klassieker is geworden?

    Login om te reageren
  54. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 februari 2008 om 20:59

    Jawohl! Das auto!

    LOL

    Login om te reageren
  55. jaguar fan zegt

    18 februari 2008 om 21:58

    @ Mr. V8

    Rijdt duidelijk een van de drie`:)

    P.S voel me niet aangesproken begint alleen zo te vervelen dat gezemel over de 3 ;)

    Login om te reageren
  56. robbie zegt

    18 februari 2008 om 22:34

    @fr@nk01, ik ben het helemaal met je eens is dat het een “eer” moet zijn als je deze prijs zou winnen, maar ik denk niet dat de XF deze prijs verdient. En wel om het feit dat de XF (buiten het design) weinig apart of bijzonder is. Het is geen auto die een nieuwe maatstaf zet in zijn klasse of een nieuw segment creëert. In feit is het gewoon een oude S-Type die overgoten is met een modern designsausje.

    Daarom zou ik het veel beter begrijpen als een auto zoals de R8 of nieuwe M3 de prijs gewonnen zouden hebben.

    De R8 is een voor Audi compleet nieuw model wat het begin kan zijn van een lange reeks sportieve modellen. Zeg maar een moderne variant van de Urquattro. Dat is een model waar mensen hoogstwaarschijnlijk over 25 jaar nog over zeggen: “Weet je nog die eerste generatie R8, daar begon het allemaal mee.”.

    Ook voor de huidige generatie M3 zou zoiets kunnen gelden, maar dan niet in de zin dat het zo zeer qua concept een vernieuwende auto is maar wel het feit dat het de eerste M3 is die voorzien is van een V8.

    Of desnoods nog de Fiat 500 omdat die er voor zorgt dat het eindelijk “hip” wordt om in een kleine auto rondt te rijden.

    Dat zijn stuk voor stuk auto’s die iets toevoegen op de een of andere manier. Ik begrijp best dat het design van de XF mensen kan bekoren, maar dat is nog geen garantie dat die auto over 25 jaar nog wordt herinnerd.

    Nu is het gewoon zo dat de meeste leden van de KNAC zelf thuis in de garage een lekkende Engelse auto hebben staan en dat is in hun ogen een klassieker en dus kiezen ze maar iets wat daar het dichts bij in de buurt komt. En waar kom je dan op uit…

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    18 februari 2008 om 23:24

    Tja, tough call of dit een klassieker wordt….ik persoonlijk denk van niet. Het zal ooit wellicht eens enige erkenning krijgen. Wellicht als turningpoint voor Jaguar?

    De vooruitzichten zijn in ieder geval al goed.

    http://www.motorauthority.com/news/sedans/jaguars-hotly-anticipated-xf-brings-in-10000-pre-orders/

    Login om te reageren
  58. fr@nk01 zegt

    19 februari 2008 om 00:07

    @robbie,
    wat mij betrof ging die eer naar de Xterminator GT-R en had de NSX die prijs al lang eerder moeten ontvangen.

    Hoe die criteria liggen bij een dergelijke ‘wijze mannen’ club, is wellicht een onbegrijpbare factor of zelfs een ongrijpbaar begrip(?), zoals zo vaak bij soortgelijke verkiezingen.

    Ik heb echter geen moeite met de keuze van de XF -die ik persoonlijk ook een wonderschone vehickel vind- na het lezen van verslagen…en de simpatieke beoordeling door TopGear, ja ik weet ’t…het is een Engelse voertuig, maar desalniettemin.
    Jaguar klinkt als … M3 klinkt …, tja ben ik nu conservatief?, vind van niet.

    Zonder gekheid, net als met voetbal staan alle bonds-coaches immer langs de rij, zelfs bij de pupillen, we kunnen/mogen helaas niet altijd meebeslissen en gelukkig maar…

    Login om te reageren
  59. Jan zegt

    19 februari 2008 om 17:52

    @ Robbie

    Wat een zeikerd ben jij? Ooit al gehoord van objectiviteit als je artikels schrijft? Ik ben niet zo geinteresseerd in jouw mening over de XF hoor, noch op andere vlakken. Ik wens een beschrijvend, objectief artikel, niets meer…! En dat terwijl je nog nooit één XF tegengekomen bent op straat in daglicht!
    Ik kan hier maar van zeggen, dit is een hele eer voor Jaguar.

    XF-fan

    Login om te reageren
  60. robbie zegt

    19 februari 2008 om 18:00

    @Jan, je hoeft autoblog niet te bezoeken hoor… Als je saai kritiekloze stukjes wil lezen verwijs ik je graag door naar autoweek!

    Login om te reageren
  61. fr@nk01 zegt

    19 februari 2008 om 20:33

    @Jan
    autoblog is geenzins objectief!
    Biedt tegenweer met commentaren, meningen en feitelijkheden ook al lijkt ’t onbegonnen werk, blijf altijd de humor er van in zien.

    Login om te reageren
  62. fr@nk01 zegt

    19 februari 2008 om 20:55

    @Jaguarfan?
    In ons europa zijn drie dikke duitsers de maatstaaf.

    Wereldwijd voeren de Japanners in alle categorieën de leiding wo. LeXus, InfiniTi en AcuRa (afijn, eigenlijk zou ik alle Japanse merken moeten noemen).

    Dat weet iedereen, incluis alle
    autoproducenten.

    Login om te reageren
  63. Lexie zegt

    2 maart 2008 om 22:54

    XF is in werkelijkheid een prachtige auto om te zien en te rijden.

    Wacht maar totdat de XF geleverd wordt en naast een “mondeo” wordt gezet.

    Denk maar aan de vergelijking van de S-type en de Rover 75.

    Voor velen eerst zien en dan pas ……..

    Login om te reageren
  64. joop driessen zegt

    8 april 2008 om 10:28

    Lekker gepraat door al die mensen. Maar wie heeft er nu één gekocht? Of wie heeft er tenminste in gereden? Nou ik wel. Nadat ik hem (Jaguar XF SV8) vorig jaar op de beurs van Frankfurt bestelde, heb ik eindelijk vorige week eens in dit monster kunnen rijden. Nou mensen, ik zal maar niet opnoemen welke extra’s er voor Euros 129.260.– inzitten, maar je rilt ervan. En een trekkracht!!! Onvoorstelbaar. En dan te bedenken, dat er honderden mensen in Nederland waren, die – net als ik – dat ding besteld hadden, zonder er maar een metertje in te rijden. Ja, ik zal nog een paar maandjes moeten wachten voordat ik mijn 1-BBB-01 kenteken heb. En voor de duidelijkheid: “Ik ben bijna 76 jaar”! Doeiiiiiiiiiiii

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North