• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe F-Type wordt rigoureus anders

Auteur: willeme, gepost 23 september 2019 om 20:01 – 13 Reacties

Jaguar F-Type SVR


Of blijft bijna gelijk. Ze zijn er bijna uit bij Jaguar.

Je zou het niet zeggen, maar de Jaguar F-Type (X152) kwam iets later op de markt dan de iPhone 5. Jazeker, zó oud is de F-Type inmiddels al. Sinds de introductie begin 2013 is de auto min of meer ongewijzigd in productie. Het begon allemaal met de open F-Type.

Er kwam een coupé bij (waarin @CasperH kon driften), er kwam een F-Type met handbak en later zelfs een heuse viercilinder. Eerlijk is eerlijk, de F-Type is een tijdloze schoonheid en je hebt niet het idee dat ‘ie net zo oud is als Believe Acoustic van Justin Bieber.

Jaguar F-Type V8 S (X152) '13

Net zoals met de E-Type, XJ-S, XK8 en XK zal de F-Type een lange productieperiode kennen. Een opvolger staat dan ook niet in de startblokken. Sterker nog, Jaguar is zwaar aan het twijfelen over de opvolger van de F-Type, zo laat Autocar weten. Het gaat ten eerste om de layout. Een eenvoudige optie is om de huidige architectuur te behouden: motor voorin, aandrijving op de achterwielen.

Jaguar F-Type R (X152) '16

Een andere optie waar de belanghebbenden naar kijken is een geëlektrificeerde aandrijflijn met een middenmotor. Sterker nog, deze layout schijnt de voorkeur te hebben bij de dames en heren van Jaguar. Qua lijnvoering en proporties hoeft Jaguar niet het wiel opnieuw uit te vinden, maar kan met het design baseren op de C-X75, een van de fraaiste auto’s die nooit in productie ging.

Jaguar C-X75 '14

Dus er twee mogelijkheden. Een versie met H/T vormig accupakket. Deze heeft een zeer korte neus en het meeste gewicht tussen de achterwielen en cabine, zowel optisch als letterlijk. Een andere optie is een hybride met een hele lange neus en de V8 voorin. Die laatste is een soort tussenoplossing. Vanwege de tegenvallende resultaten heeft Jaguar even gewacht met de ontwikkeling van de nieuwe F-Type. Kijk er niet gek van op als er binnenkort is een flinke facelift wordt geïntroduceerd. De nieuwe F-Type laat namelijk sowieso nog 3 jaar op zich wachten.

Jaguar

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

c-x75, f-type, Hybride, Jaguar

Vorig bericht: « ‘Ubersterke viercilinder ook in grote AMG’s’
Volgend bericht: Kijk, 2020 wordt een topjaar voor youngtimers! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ArnoldH zegt

    23 september 2019 om 20:21

    Waarom niet beide? ??

    Login om te reageren
  2. breakingpoint zegt

    23 september 2019 om 20:47

    Geïntroduceerd in 2013 en jullie doen hem al af als oud en voorbijgestreefd. Dit ontwerp kan nog jaaaaren mee als je het mij vraagt, wat kleine updates doen en klaar. Bewaart zo goed als Aston Martins van weleer IMO.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 september 2019 om 21:11

      @breakingpoint:

      “Je zou het niet zeggen”

      Daarmee bedoelen we juist dat de auto geenszins verouderd oogt. Het is maar wat je wil lezen, natuurlijk, maar het design staat absoluut als een huis.

      Normaal gesproken zijn de plannen voor een opvolger na zes jaar wel definitief. Dus is het wel opmerkelijk dat ze nu pas de knoop gaan doorhakken over een opvolger. Dan duurt het nog wel even voordat er een opvolger komt ;)

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        23 september 2019 om 23:44

        @willeme: aha ik begreep de ironie verkeerd. Het is dubbele ironie. Of is het drievoudig? ? maar we zijn het erover eens dat het een prachtige auto is. En dat hij nog niet oud genoeg is om betaalbaar te zijn voor me, jammer genoeg

        Login om te reageren
        • poeperman zegt

          24 september 2019 om 08:13

          @breakingpoint: het is niet eens ironie. Dat wat wordt bedoeld staat er letterlijk.

          Login om te reageren
  3. jagftype zegt

    23 september 2019 om 20:56

    Ik geniet nog iedere dag van deze heerlijke auto en ga hem niet meer weg doen.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      23 september 2019 om 21:39

      @jagftype: ik geniet nog iedere dag van Believe acoustic

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 september 2019 om 22:02

      @jagftype: doe je goed! Welke uitvoering?

      Login om te reageren
      • jagftype zegt

        23 september 2019 om 22:33

        @dutchdriftking: hiervoor een XKR gehad, dus het moest ook weer een V8 worden. En ze hebben hem briljant laten klinken!

        Login om te reageren
        • pindakoning zegt

          24 september 2019 om 00:04

          @jagftype: goeiemorgen dat hebben ze zeker goed gedaan ?

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          24 september 2019 om 07:10

          @jagftype: klopt. Ik zie ze af en toe. Geluid is asociaal dik!

          Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    23 september 2019 om 23:19

    Ik heb zowel in de convertible als in de coupé mogen rijden. Briljante wagens. Hoop plezier mee gehad. Moest ze helaas weer teruggeven aan de rechtmatige eigenaar.

    Login om te reageren
  5. arias zegt

    24 september 2019 om 08:04

    Mooie auto, maar heb het idee dat ie in Europa over het algemeen niet zo goed heeft verkocht, althans heb ze niet veel gezien in Nederland en elders in Europa. Hier in VS en Canada wordt – ie nog redelijk goed verkocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North