• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2

Auteur: RubenPriest, gepost 15 april 2019 om 07:43 – 23 Reacties

Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2Afbeelding Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2

Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2
Lijkt er wel op.

Aan de andere kant van de wereld is momenteel de autoshow van Shanghai gaande. Het feit dat de beurs zich afspeelt in een metropool was voor Audi reden om de AI:ME te onthullen. Een studiemodel dat zich moet thuisvoelen in een miljoenenstad als Shanghai.

De AI:ME (lekkere egoïstische naam trouwens) is een compacte auto die enigszins doet denken aan een Audi A2 in een nieuw jasje. Het concept komt met een futuristisch interieur en kan level 4 autonoom rijden. Dit betekent dat de inzittenden deels een Donald Duck kunnen lezen, terwijl de auto voor een groot deel zelfstandig naar de bestemming tuft. Level 5 is het hoogste niveau en dan kan de auto volledig zelfstandig van A naar B rijden.

Het concept staat op een elektrische aandrijflijn, met een 170 pk aandrijfunit. De AI:ME is 4,30 meter lang, 1,90 meter breed en 1,52 meter hoog. Verder heeft het studiemodel een wielbasis van 2,77 meter. Voor het interieur is gekozen voor een 2+X dynamiek. Dit betekent dat twee personen met veel bagage kunnen reizen, of vier personen en juist wat minder bagage.

Die naam “AI” gaan we bij Audi nog veel tegenkomen. De afkorting staat voor Artifical Intelligence (kunstmatige intelligentie) en de Duitsers gaat de aanduiding gebruiken voor modellen. Modellen met “AI” in de naam, zoals deze AI:ME, hebben de focus op mobiliteitstechnologieën. Slimme deelauto’s, autonoom rijden en al dat soort fratsen plaatst Audi in deze categorie.

Dit is zeker niet het laatste studiemodel uit de AI-koker. Audi zegt in september met een vierde concept te komen. Die gaan we ongetwijfeld in Frankfurt zien.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autonoom, concept, Elektrisch, shanghai-2019

Vorig bericht: « Deze sportieve BMW heeft een groen logo
Volgend bericht: Ford heeft dé oplossing tegen keyless entry-diefstal »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    15 april 2019 om 08:10

    Ben blij dat het een concept is! De enige die inderdaad evenveel succes als de A2 zou hebben. Dat ze daar niets uit hebben geleerd de Audi mannen.

    Login om te reageren
    • mtuning zegt

      15 april 2019 om 12:01

      @tortuga: ik zei eigenlijk best veel A2’s rijden ?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 april 2019 om 13:54

        @mtuning: erg zuinig en statistisch gezien de meest betrouwbare Audi. Dat wordt een klassieker.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          15 april 2019 om 14:01

          @mashell: dat ís het al. De meeste exemplaren hebben inmiddels de youngtimer status al bereikt. En worden in meerderheid al als zodanig bereden.

          En het grootste kritiekpunt waarover men bij de A2 altijd over viel, namelijk de bizarre nieuwprijs, kan inmiddels perfect worden gepareerd met eveneens exorbitante occasionprijzen. Zo is de afschrijving met terugwerkende kracht alsnog binnen de perken gebleven.

          Login om te reageren
  2. aJackie zegt

    15 april 2019 om 08:21

    Eigenlijk een toekomstige concurrent dus voor de BMW i3 …. die in nieuwe versies net zo futuristisch zal worden

    Login om te reageren
  3. escort77 zegt

    15 april 2019 om 08:26

    Het gaat bij mij nog wel een paar auto-generaties duren voordat ik kan wennen aan het feit dat er geen normaal stuurwiel en dashboard meer in een auto zit. Verder kan ik dit wel waarderen eigenlijk.

    Login om te reageren
  4. Jochen zegt

    15 april 2019 om 08:33

    Gewoon een tof ding, punt.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    15 april 2019 om 08:37

    Vind de achterkant net een concept VW Up! GTI.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    15 april 2019 om 08:43

    Ik ga zo langzamerhand denken dat VAG elektrische concepten vooral als marketing tool gebruiken en dat ze het maken van deze auto’s aan de paupers van Tesla overlaten.

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      15 april 2019 om 09:17

      @pomoek: transitie periode, denk dat er echt wel over nagedacht is. Het net kan een al te snelle switch naar ellektries niet eens aan.

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        15 april 2019 om 09:45

        @tttijn: dat denk ik dus ook. De sprong naar mobiliteitsoplossing ipv bezit van auto’s wordt gewoon gemaakt in de toekomst. Het is aan de fabrikanten te zorgen dat ze de boot niet zullen missen. Dus het liefst ook belalen wanneer tijdstip van afvaren is.

        Login om te reageren
        • Crosscabouter zegt

          15 april 2019 om 09:45

          @crosscabouter: belalen is natuurlijk bepalen…

          Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    15 april 2019 om 08:48

    Als je de dikke wielen vervangt voor 16 inch schaamdoppen en de dikke bumpers wisseld voor gangbare varianten dan is het gewoon een lelijke MPV.

    Login om te reageren
  8. RutgerK zegt

    15 april 2019 om 08:51

    De lijnen voor het ID Neo broertje worden getest bij het publiek denk ik.

    Login om te reageren
  9. str8six zegt

    15 april 2019 om 08:53

    Kek dingetje. Ben vooral benieuwd naar ‘t model die we links op
    Foto 2 zien.

    Login om te reageren
  10. wjeurs zegt

    15 april 2019 om 09:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. pignon zegt

    15 april 2019 om 09:14

    Eerste keer dat ik een Audi-interieur wel fraai vind!

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    15 april 2019 om 09:33

    Er zit groene aanslag tegen het plafond

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 14:02

      @gulli: normaal gesproken is groene aanslag dat onder uit dashboard vandaan komt een aanwijzing dat je een keer moet gaan stofzuigen.

      Login om te reageren
  13. verplicht zegt

    15 april 2019 om 09:40

    Best een mooi ding eigenlijk.
    Dat Knight Rider stuur vind ik er altijd een beetje beroerd uitzien en die blaadjes in t dak hoeft ook niet maar verder; zet maar voor de deur!

    Lijkt mij een prima wagen om je woon-werk verkeer en de dagelijkse boodschappen mee te doen.

    Login om te reageren
  14. steelboy zegt

    15 april 2019 om 17:47

    Ik vind het een geslaagde reincarnatie van de A2. Toegegeven, een beetje obees uitgevallen met deze afmetingen, maar wel mooi te zien dat ze de designelementen daarvan hier weer in verwerkt hebben. Ja, we kunnen zeuren over de 26″ pornojetsers van het studiemodel of de overtrokken voor en achterkant, maar als ze deze wat strak trekken, kan ie zo op de markt. Dan maar hopen dat het gewicht meer in de buurt van de orginele A2 zit (800 kg) dan bij de Etron…

    Login om te reageren
  15. sabrerator zegt

    15 april 2019 om 18:14

    Ach, wat leuk. Een auto met een pergola.

    Hoe zouden die plantjes het houden al ie een dagje in de volle zon staat?

    Login om te reageren
  16. spartannl zegt

    15 april 2019 om 22:27

    Foto 16… “car sahre moment”. Slordige spelfout en dat nog wel bij zo’n fenomenale noviteit: een magnetische cupholder… ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North