• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford heeft dé oplossing tegen keyless entry-diefstal

Auteur: RubenPriest, gepost 15 april 2019 om 08:43 – 69 Reacties

Ford komt met dé oplossing tegen keyless entry-diefstal


De Fiesta en de Focus zijn de eerste modellen die de oplossing krijgen.

We mogen dan in 2019 leven. Op het gebied van autodiefstal is de industrie weinig opgeschoten. Autofabrikanten hebben de techniek geëvolueerd, maar boefjes evolueren met hetzelfde gemak mee.

In een nieuwe poging het boevengilde slim af te zijn heeft Ford iets nieuws bedacht. Zoals je wellicht weet is keyless entry zowel een vloek als een zegen. Een zegen, omdat het lekker makkelijk werkt. Een vloek omdat het ook lekker makkelijk werkt voor dieven. Ze kunnen het signaal van de sleutel versterken en zo toegang krijgen tot het voertuig.

Ford komt met dé oplossing tegen keyless entry-diefstal

Ford zegt in zijn sleutels een nieuwe sensor te plaatsen. Deze sensor zorgt ervoor dat de sleutel in een soort slaapmodus gaat als deze 40 seconden niet is aangeraakt. De sleutel stuurt niet langer een signaal uit dat door dieven met een ontvanger kan worden opgepakt. Pas wanneer de eigenaar de sleutel oppakt gaat het ding weer zenden. Eenmaal gearriveerd bij de auto, zal het voertuig zoals gewoonlijk zichzelf ontgrendelen als de sleutel dichtbij is.

Ford komt met dé oplossing tegen keyless entry-diefstal

De autofabrikant gaat de nieuwe techniek toepassen op de Fiesta en de Focus. Klanten die al de huidige generatie Fiesta of Focus rijden kunnen de dealer contacteren om zo’n sleutel te kopen. Voor omgerekend zo’n 80 euro en een uurtje werk aan de auto is de Fiesta/Focus klaar voor de nieuwe technologie.

De komende twee jaar wil Ford gaan gebruiken om de sensor technologie naar alle modellen te brengen en over een paar jaar is het gemeengoed.

Ford komt met dé oplossing tegen keyless entry-diefstal

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

diefstal, fiesta, focus, Ford, Techniek

Vorig bericht: « Jammer, dit is niet de opvolger van de Audi A2
Volgend bericht: Nieuwe M135i gelekt: vierpitter en vierwielaandrijving »

Lees Interacties

Reacties

  1. hiostu zegt

    15 april 2019 om 08:47

    “Klanten die al de huidige generatie Fiesta of Focus rijden kunnen de dealer contacteren om zo’n sleutel te kopen. Voor omgerekend zo’n 80 euro en een uurtje werk aan de auto is de Fiesta/Focus klaar voor de nieuwe technologie.”

    Ja joh, je levert als fabrikant een onveilig systeem en dan mag de klant nog eens 80 euro betalen om het op te lossen. De arrogantie van autobedrijven is toch wel erg hoor.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      15 april 2019 om 08:52

      Is toch gewoon netjes dat je het tenminste kunt upgraden naar een nieuwer systeem!

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        15 april 2019 om 09:12

        @reactief: wow, jij bent snel tevreden. Je bent zeker geen gedupeerde?

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          15 april 2019 om 09:15

          @flutterby: gedupeerde? Haha…

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            15 april 2019 om 09:32

            @reactief: ach ik zal wel verwend zijn dat dit soort zaken bij mijn auto wel kosteloos opgelost worden, gewoon vanuit mijn luie stoel. Blijkbaar is dat voor vele hier nog een utopie.

            Login om te reageren
            • reactief zegt

              15 april 2019 om 09:50

              @flutterby: een nieuwe sleutel door de lucht? En gratis? Ook bij Tesla lukt dat niet vermoed ik.

              Maar gedupeerd klopt gewoon niet. Je kocht een auto met keyless entry zoals toen alleen mogelijk was. En dat werkt ook gewoon nog even goed als wanneer je het kocht.

              Nu is de techniek verder en kun je een upgrade doen.

              Login om te reageren
              • tortuga zegt

                15 april 2019 om 10:22

                @reactief: 80 euro is pienuts! Meeste sleutels gaan rond de 150 a 250 met keyless entry

              • emping zegt

                15 april 2019 om 16:21

                @tortuga: taartnoten?

              • koekwaus zegt

                16 april 2019 om 09:39

                @emping: knikkers

              • flutterby zegt

                15 april 2019 om 11:29

                @reactief: Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeuren, maar zelf vind ik het wel prettig als mijn sleutel en slot niet door andere gebruikt worden.

                En ja, gratis! Keyless gaat bij de Model 3 via Bluetooth van je telefoon icm de app (of een Key Fob van €150). Voor de S en X kan je een pin-to-drive instellen om dit probleem te tackelen, dat andere fabrikanten hier niet op gekomen zijn. Natuurlijk minder comfort, maar er is in ieder geval de keuze naast een metalen blik.

              • sabrerator zegt

                15 april 2019 om 18:18

                @flutterby:
                Bij mijn 1997 Citroën Xantia zat er al een paneeltje in voor het intoetsen van de pincode. Dus niet echt nieuw.
                Het systeem werd weggehoond door autojournalisten en na een paar jaar werd het niet meer toegepast. Ik vond het een prima systeem.

              • 367pk zegt

                16 april 2019 om 01:03

                @sabrerator: zat bij de BMW E39 standaard in de boordcomputer (1995). Inderdaad daarna verdwenen. Is jammer, ik blokkeerde m’n auto altijd in een buitenlandse stad en wanneer ik langere tijd van huis was. Heb het nu als retrofit via m’n aftermarked alarm

              • reactief zegt

                16 april 2019 om 07:09

                @flutterby: Dus bij Tesla moet je 150 euro betalen om überhaupt een sleutel te krijgen!? ;)

              • justsomebody zegt

                15 april 2019 om 16:45

                @reactief: ook tesla is al in 2016 gehackt over the air dus op enkele kilometers afstand

        • gove zegt

          15 april 2019 om 09:18

          @flutterby: bij mijn weten is dit zo’n beetje de enige fabrikant die het probleem erkent en er een oplossing voor bedacht heeft, dit kun je alleen maar toejuichen,

          Login om te reageren
          • justsomebody zegt

            15 april 2019 om 16:49

            @gove: niet dus , ook zij weten als geen ander , als er contact is met de buitenwereld bestaat er altijd de mogenlijkheid om dit te misbruiken dat geldt voor ALLE softaware, wat prijzenswaardig is dat zij er ook wel wat aan gedaan hebben maar dat is nul garantie en hoe meer je met software aanstuurd hoe meer controle je krijgt als je de beveiliging gebroken hebt,

            https://www.theguardian.com/technology/2016/sep/20/tesla-model-s-chinese-hack-remote-control-brakes

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              15 april 2019 om 18:31

              @justsomebody: Tja, welke digibeet hangt dan ook zijn auto aan een onbekend WiFi netwerk. De lek bij GM (dacht ik) was veel erger waar niet alleen geremd kon worden, maar ook sturen en gas geven.

              Login om te reageren
        • vagtroep zegt

          15 april 2019 om 14:42

          @flutterby: wie steelt er nou een Ford 1.0

          Login om te reageren
          • koekwaus zegt

            16 april 2019 om 09:40

            @vagtroep: 16 jarige joyriders

            Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 april 2019 om 09:33

        @reactief: Ik vind dit uitstekende service van Ford. En een belachelijke reactie van @hiostu. Je weet als koper waar je mee akkoord gaat, en het is de verkopende partij niet verplicht zo’n service te verlenen. Netjes dat ze voor zo’n klein bedrag een nieuwe sleutel voor je regelen.

        Login om te reageren
        • hiostu zegt

          15 april 2019 om 09:54

          @jochempie: Wat een onzin. Ze leveren gewoon een systeem dat een serieus veiligheidslek heeft. Je bent toch echt als fabrikant daar verantwoordelijk voor en je moet zorgen dat je het oplost. Ik snap niet dat je daar niet een fabrikant verantwoordelijk voor houdt, onbegrijpelijk voor mij. Misschien komt het dat ik zelf in de IT zit en beveiliging altijd hoog in het vaandel heb staan, maar ik zou het niet durven om mijn klanten op deze manier op te zadelen met een grote ontwerpfout.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            15 april 2019 om 10:21

            @hiostu: haha. Als er iets in de IT is wat we doen dan is het de klanten opzadelen met beveiligslekken en de andere kant op kijken. Hele campagnes worden er gevoerd om websites met https te versleutelen maar daar waar het echt relevant is, bij email, doen we dat niet. We gebruiken stokoude protocollen, zoals TCP/IP waardoor een een website met een simpele DDOS aanval plat te leggen is. De IT is de meest naieve branche die er bestaat als het op beveiliging aankomst.
            Autosleutels worden door een toeleverancier gemaakt, daartoe heeft de fabrikant niet eens de expertise. Maar het is eigenlijk de klant die sleutel niet goed opbergt (ja, ik stop mijn autosleutel s’nachts in een blikken trommeltje). Elke fabrikant dat key-less entry levert heeft dit beveiligingsprobleem. Ford doet er wat aan, zelfs voor al verkochte modellen, dan moeten we niet over Ford klagen maar juist over de fabrikanten die er niets aan doen.

            Login om te reageren
            • fernie zegt

              15 april 2019 om 15:20

              @mashell: Ik hoop oprecht dat het bedrijf waar jij werkt niets te doen heeft met IT waar beveiliging erg belangrijk is… Je test de beveiliging door een onafhanklijke en dan beslis je wat je doet met die risico’s. Dit had Ford, net als alle andere, gewoon moeten doen. Helaas lijkt het erop dat geen van allen dit doen terwijl het toch niet zo lastig zou moeten zijn.

              “Autosleutels worden door een toeleverancier gemaakt, daartoe heeft de fabrikant niet eens de expertise. Maar het is eigenlijk de klant die sleutel niet goed opbergt”.

              Als ik een auto koop maakt het mij niets uit wie die onderleverancier is van die sleutel, die komt van Ford. En nergens staat aangegeven dat die sleutel in een metalen blik moet worden opgeborgen. Nogal vreemd om van een koper te verwachten dat ze dit doen. De verkoper heeft gewoon een degelijk product te leveren, simpel. Als er een flaw in zit dienen ze dit te fixen als onderdeel van de overeenkomst.

              Login om te reageren
            • justsomebody zegt

              15 april 2019 om 16:32

              @mashell: nog zo’n sukkel die niets van IT snapt, gaaaap

              Login om te reageren
              • drdre1 zegt

                15 april 2019 om 18:56

                @justsomebody: je kent @mashell kennelijk niet. ?

              • justsomebody zegt

                15 april 2019 om 20:14

                @drdre1: ook helemaal geen behoefte aan om hem te leren kennen

          • palingenco zegt

            15 april 2019 om 10:25

            @hiostu: dan hoop ik voor je dat je geen Microsoft producten gebruikt waar je extra software voor moet kopen om veilig te kunnen werken. Want tja, dat geld wil je natuurlijk niet uitgeven, veiligheid zou standaard ingebakken moeten zitten toch? Daarnaast is er een verschil tussen een software oplossing en een hardware oplossing, zowel qua kosten als qua logistiek.

            Login om te reageren
            • V8Vantage zegt

              15 april 2019 om 12:55

              @palingenco: Je vergeet nog een zooitje ‘fabrikanten’….

              Login om te reageren
              • palingenco zegt

                15 april 2019 om 14:21

                @vantagev8: oh jazeker, maar aangezien 95% van Nederland aan de Microsoft limonade zit is dat wel het meest schrijnende voorbeeld.

          • momo zegt

            15 april 2019 om 11:21

            @hiostu: De klant kiest toch zelf voor zo een sleutel? Kies je een gewone sleutel, heb je er geen last van. Bij aankoop ben je als klant akkoord gegaan met de voorwaarden die op dat moment golden.

            Je gaat me niet vertellen dat klanten niet wisten dat er een risico bestond dat hun auto gestolen kon worden met een versterker en dat ze dus eigenlijk opgelicht/belazerd/voorgelogen zijn en nu recht hebben op het nieuwe systeem. Is dat wel het geval, dan geef ik jou uiteraard gelijk.

            Login om te reageren
          • justsomebody zegt

            15 april 2019 om 18:02

            @hiostu: in dit geval is het de vraagof het “systeem” of de software een fout heeft, het radio signaal wordt in zijn geheel “gekopieerd”en doorgezonden naar een ontvanger die vlak bij de auto gehouden wordt dus zelfs als je al een beveiliging in de software zou hebben wordt deze meegekopieerd en is er geen afwijking en gaat de deur open en start de auto.
            Tegenwoordig worden op deze manier hele websites in een paar minuten in zijn geheel “gekopieerd” en iedereen trapt daar in, niemand die ze van het origineel kan onderscheiden, zelfs alle beveiligingen zitten er gewoon in en werken zoals het hoort. Software of beveiligingen zijn ALTIJD te manipuleren kunstmatige intelligentie kan daar een beetje wat van herkennen maar staat nog in de kinderschoenen dus wees voorzichtig met alle software die je openzet “naar buiten” dat zijn allemaal ingangen om vanuit buite naar binnen te kunnen , al,die troep die met het internet verbonden wordt “ internet of things” ;ijskasten, horloges, telefoons, etc etc die ook met jouw thuisnetwerk gekoppeld worden zijn het “walhalla” voor hackers pf jongelui die eens wat spanning willen. Daaronder vallen dus ook auto’s hetzij verbonden via internet of stekkers dat maakt niet uit

            Login om te reageren
          • DaveB zegt

            17 april 2019 om 01:54

            @hiostu: keyless is een optie. Die kun je ook gewoon uitzetten in het menu van je auto. Wil je toch veilig van deze optie gebruik maken dan levert een Ford een oplossing op die optie om dat te doen. Ik snap je hele standpunt niet. Je koopt een systeem en als er later update vrijkomt die veiliger is dan ga je het geheel afkraken omdat ze het probleem aanpakken?? Bij aanschaf onderken je het veiligheidsrisico toch…..

            Login om te reageren
    • thjvanvlerken zegt

      15 april 2019 om 09:14

      @hiostu: het is inderdaad de schuld van de auto fabrikant en niet van de boefjes,

      Login om te reageren
      • justsomebody zegt

        15 april 2019 om 18:09

        @thjvanvlerken: het is utopie om te denken dat je hackers “voor” kunt zijn zeker niet in de autoindustrie waar de ontwikkeling van de chips EN software in de automotive industrie maar net in de kinderschoenen staat, vaak is de onwetendheid van de gebruikers de eerste oorzaak en doet Ford een goede job door de gebruikers te helpen met een oplossing voor een acceptabele prijs maar denk nou niet dat probleem niet terugkomt, het radiokanaal naar je nieuwe fordje staat nog steed open en het is gewoon een kwestie van tijd tot,ze daar naar binnen kunnne

        Login om te reageren
        • thjvanvlerken zegt

          15 april 2019 om 23:11

          @justsomebody: mijn opmerking is sarcastisch, maar net als een grap zou ik het niet hoeven uitleggen. Maar goed wanneer gaan we over op chip, vinger afdruk en gezicht herkenning? Of toch die oude sleutel maar?

          Login om te reageren
          • justsomebody zegt

            16 april 2019 om 11:19

            @thjvanvlerken: alle voorbeelden die je noemt zijninmiddels al gehackt en vallen daarmee af als “oplossing” en dat is geen grap.

            Login om te reageren
    • robert110 zegt

      15 april 2019 om 09:30

      @hiostu: Gewoon een nette prijs hiervoor. Normaal ben je voor een nieuwe sleutel bij een dealer al snel het dubbelen kwijt.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      15 april 2019 om 09:44

      @hiostu: huil huil, Ford had ook kunnen zeggen; Dikke Vinger, pech voor jou, en zoek het maar uit met je oude Focus of Fiesta. Nu heb je voor 8 tientjes een (mogelijke) oplossing.

      Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      15 april 2019 om 09:50

      @hiostu: De premium fabrikanten bieden uberbaupt niets…. Alle lof voor Ford!

      Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      15 april 2019 om 09:55

      @hiostu: dus als morgen volkswagen met een onbreekbaar zijruitje komt moeten alle golfjes met RNS510 maar standaard worden teruggeroepen omdat ze eerst een lullig stukkie glas geplaatst hadden die vaker wordt ingetikt als de tank gevuld wordt?

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      15 april 2019 om 11:01

      @hiostu: wanneer je in het afgelopen jaar een auto hebt aangeschaft met dit systeem, wist je wat het nadeel is. Dus ga nu niet huilen. Netjes van Ford om voor dit bedrag de upgrade te leveren.

      Login om te reageren
  2. vroaaar zegt

    15 april 2019 om 08:54

    En als je niet binnen 40 seconden bij je auto bent nadat je de sleutel in je zak hebt gestoken, moet je hem weer beetpakken? Kan je net zo goed weer een sleutel met afstandbediening gebruiken en het geld voor keyless entry in je zak houden…

    Login om te reageren
    • povel zegt

      15 april 2019 om 08:56

      @vroaaar: nee volgens mij niet. Het gaat om een bewegingssensor, die na 40seconden geen beweging de sleutel in slaapstand zet. Als je naar je auto loopt beweegt hij gewoon dus blijft hij actief.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        15 april 2019 om 09:04

        @povel: ik werd op het verkeerde been gezet door het woord “aangeraakt”, maar bewegingssensor lijkt inderdaad meer voor de hand liggend…

        Login om te reageren
    • donjunior zegt

      15 april 2019 om 08:57

      @vroaaar: uhm.. in je zak beweegt de sleutel toch gewoon..

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        15 april 2019 om 09:19

        @donjunior: Ja, dat klopt. Maar waarom zou je de hele dag met je autosleutels in je broekzak rondlopen?

        Login om te reageren
        • povel zegt

          15 april 2019 om 09:33

          @henrie: dat doe ik wel. Dan hoef je er niet naar te zoeken, en dat is gewoon de plek waar ik mn auto sleutel bewaar.

          Login om te reageren
        • donjunior zegt

          15 april 2019 om 09:43

          @henrie: Ik snap je vraag niet.. of jij snapt het probleem niet? Als je naar de auto loopt.. is de sleutel in beweging en dus actief. Wat je daarna met je sleutel doet boeit niet, het gaat om het moment dat je van en naar de auto loopt. Dan moet de sleutel bewegen en dat doet ie dus in je broekzak.. (of in jouw geval, je handtas)

          Login om te reageren
    • nijhofp zegt

      15 april 2019 om 08:57

      @vroaaar: nee. zolang je de sleutel in beweging hebt blijft de sleutel het signaal zenden. Nogal logisch toch?

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      15 april 2019 om 08:58

      @vroaaar: Je moet 40 seconden doodstil naast je auto gaan staan om er niet meer in te kunnen.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        15 april 2019 om 09:35

        @vanquish: geniale feature! Wil ik ook!

        Login om te reageren
    • ontploffer zegt

      15 april 2019 om 08:58

      @vroaaar: in je broekzak beweegt hij toch ook met je mee…? Ik vind het eigenlijk wel een mooie oplossing, alleen zo simpel, dat het mij verbaast dat er niemand eerder op gekomen is.

      Login om te reageren
      • ontploffer zegt

        15 april 2019 om 08:59

        @ontploffer: zo, ik zie dat anderen mij voor zijn, excuses haha!

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        15 april 2019 om 09:08

        @ontploffer: ei van Brunelleschi.

        Login om te reageren
  3. Entwicklung88 zegt

    15 april 2019 om 08:57

    Prima dat ze het aanbieden. Je kan keyless ook gewoon uitzetten.

    Login om te reageren
  4. stationcar zegt

    15 april 2019 om 08:57

    Mooi en slim systeem, sympathiek dat het ook achteraf te krijgen is.
    Iets als dit zouden alle merken standaard moeten hebben, gaat waarschijnlijk ook gebeuren.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 april 2019 om 09:06

    Mooi systeem. Alleen niet vergeten je sleutel uit je zak te halen. Gelukkig werken de meeste boeven nog altijd ’s nachts, er zijn weinig mensen welke hun autosleutel in hun pyjamazak hebben.

    Login om te reageren
  6. dutch zegt

    15 april 2019 om 09:10

    Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat er al merken zijn die dit ‘systeem’ gebruiken? In dat geval zou het netjes zijn als de upgrade gratis wordt aangeboden (technologie bestond immers al eerder) zoniet dan is €80 een schappelijke prijs voor een eigenlijk te simpele oplossing die veel eerder bedacht had moeten/kunnen worden.

    Login om te reageren
  7. bassx zegt

    15 april 2019 om 09:27

    Eindelijk zo’n systeem. Een idee dat ik en veel andere techneuten al jaren zeggen. Accelerometer gebruiken om de sleutel aan en uit te zetten.

    Login om te reageren
  8. marcelvanderheijden zegt

    15 april 2019 om 09:28

    Skoda heeft dit een paar maanden terug al geïntroduceerd voor MY 2020 op alle Skoda’s.

    Login om te reageren
    • Teerdz zegt

      15 april 2019 om 10:17

      @marcelvanderheijden: BMW heeft het inmiddels ook al in de nieuwe sleutels verwerkt, dus inderdaad niets nieuws.

      Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    15 april 2019 om 09:35

    Het enige waar ik keyless voor zou gebruiken is om de auto zonder sleutel te starten. Ontgrendelen doe ik graag met een knop.

    Login om te reageren
    • ikkeook zegt

      15 april 2019 om 09:57

      @jochempie: Of het zenden van de afstandsbediening nou automagisch gaat, of pas na een druk op de knop, in beide gevallen is het signaal door de boefjes op te vangen.

      Login om te reageren
      • roel_lemaire zegt

        15 april 2019 om 10:57

        @ikkeook: Als het automagisch gaat zendt hij constant, anders alleen bij de druk op de knop. Dat is toch wel een groot verschil. Met deze aanpassing is de tijdspanne van zenden nog altijd langer dan alleen die druk op de knop.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 april 2019 om 13:34

          @roel_lemaire: de sleutel zendt niet constant uit (dat zou enorm veel van de batterij vragen). De auto vraagt, bij aanraken van de deurklink aan de sleutel “sleutel, ben jij daar?”. De sleutel antwoordt als hij gewekt wordt door dit signaal “Ja, hier ben ik”. Dit uiteraard met een challenge response code systeem.
          Dat signaal kun je met een verlenging gewoon van de sleutel halen, ook als deze op het schaaltje in de hal ligt. Daar zit het risico. Een doos “Danish Butterkeks” leeg eten en de blikken trommel daarvan gaan gebruiken om je sleutel in op te slaan is de goedkoopste en lekkerste oplossing voor dit probleem.

          Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 april 2019 om 11:07

        @ikkeook: Hij staat uit wanneer er enkel op de knop gedrukt wordt, en een RFID is een passieve herkenning.

        Login om te reageren
  10. smartlappie zegt

    15 april 2019 om 09:38

    Vind het een nette en goedkope aanbieding.
    3 maanden terug een nieuwe keycard voor mijn mazda 3 gekocht, was bijna 400!! euro kwijt. Dan vind ik dit heel netjes.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    15 april 2019 om 14:53

    De foto’s maken laten zien dat je bij het aanleren van sleutels heel nadrukkelijk de sleutel voor het beeldscherm moet houden.

    Login om te reageren
  12. drdre1 zegt

    15 april 2019 om 19:00

    Soms denk ik wel dat ’t misschien ook weleens goed is dat stapje terug te doen: wat was er zo erg aan entry mét een key? Is geen technische maar meer een filosofische vraag: zijn er voorbeelden die wereldwijd zijn toegepast, maar toch weer terug naar een oudere oplossing zijn gegaan? Kan er zo geen noemen… ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North