• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 mei 2019 om 16:57 – 44 Reacties

Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124Afbeelding Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124

Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124
Meer bewijs dan bovenstaande foto heb je niet nodig, toch?

Bedrijven die zich specialiseren in klassieke auto’s en youngtimers bestaan natuurlijk langer dan vandaag, maar met de opkomst en alsmaar groeiende populariteit van Singer Vehicle Design is er een duidelijk onderscheid te bemerken in hoever men wil gaan met het herstellen van het verleden. Waar het Amerikaanse bedrijf zich richt op Porsches, kiest het kleine Japanse Arrows voor Mercedes.

Sterker: het in Kawasaki gevestigde bedrijf verkleint zijn niche nog verder, want in het specifiek focust het bedrijf zich op het restaureren en vernieuwen van de welbekende W124. Afgaande op de beelden durven we te zeggen dat het bijzonder vaardig is op zijn gebied. De exemplaren die het bedrijf momenteel heeft staan, zijn namelijk stuk voor stuk adembenemend.

Wanneer Arrows een opdracht krijgt om een W124 te herstellen, dan legt het zijn hart en ziel in het project en creëert het een heuse tijdmachine naar de jaren ’80 en ’90. Het bedrijf weet alles wat er te weten valt over de W124 en past deze kennis vervolgens toe op de oude E-Klasse. Samen met de (toekomstige) eigenaar wordt bepaald hoe de W124 eruit moet komen te zien.

Het bedrijf gaat uiteraard zorgvuldig aan de slag met het plaatwerk en de rest van het exterieur, ook krijgen klanten de mogelijkheid om uit een aantal retrokleuren te kiezen. Daarnaast worden de meeste exemplaren geleverd met 15″ velgen en originele wielkappen. Optioneel kunnen klanten nog een dakdrager bestellen om het plaatje af te maken.

Het beste aspect van een Arrows-beurt is echter niet de manier waarop het bedrijf de buitenzijde fixt, maar wat het van het interieur knutselt. De Japanners gaan behendig met textiel, evenals andere materialen die regelrecht uit Duitsland worden gehaald, aan de slag en maken een schitterend geheel. De verscheidene ruitpatronen in allerlei kleuren spreken zeker tot de verbeelding.

Motorisch biedt Arrows overigens eveneens voldoende opties aan zijn klanten. Wie aanklopt bij het bedrijf kan kiezen uit een 2.3, 3.0 of een 3,2-liter motorblok. De exemplaren die wij in de gallerij hebben geplaatst, zijn beide voorzien van de krachtigste optie. Overigens zijn ook de prijzen hetzelfde: ieder kosten ze 4.000.000 yen, ofwel een kleine 35.000 euro.

Voor de toekomst is Arrows van plan uit te breiden, want op de website komen we inmiddels ook een gerestaureerde G-Klasse tegen. We zijn benieuwd wat het nog meer zal bakken.

Ook interessant!

  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • 230 E
    Mercedes 230 E kost 49.995 euro. Waarom?
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

arrows, e-klasse, japan, Klassiekers, Mercedes, W124, youngtimer

Vorig bericht: « Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit Connect
Volgend bericht: Hier, een eerste blik op de rijdende stofzuiger »

Lees Interacties

Reacties

  1. cazzo046 zegt

    9 mei 2019 om 17:08

    Deze en dan elektrisch. De perfecte auto. Je koopt zon ding toch niet voor het mooie geluid of de prestaties.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      9 mei 2019 om 17:14

      @cazzo046: klopt, deze koop je ook als je taxi chauffeur bent.

      Login om te reageren
    • 571ay zegt

      9 mei 2019 om 17:45

      @cazzo046: Elektrische w124? Redactie, wanneer kunnen we een ban verwachten voor @cazzo046 jegens vloeken?

      Login om te reageren
      • tazmania zegt

        9 mei 2019 om 17:50

        @571ay: de toekomst is hard, maar het elektrificeren zou wel eens de redding kunnen betekenen van dit soort ‘gewone’ gebruiksmodellen. En als bonus mag je dan A’dam nog in ook.

        Login om te reageren
        • basr32 zegt

          9 mei 2019 om 18:14

          @tazmania: redding? Ondergang…

          Login om te reageren
          • tazmania zegt

            9 mei 2019 om 18:51

            @basr32: elektrisch is echt niet eng hoor. Probeer het maar eens.

            Login om te reageren
          • mopar70 zegt

            9 mei 2019 om 19:54

            @basr32: Amsterdam in met de auto vind ik geen bonus. Ook zonder auto niet trouwens.

            Login om te reageren
            • mopar70 zegt

              9 mei 2019 om 19:57

              @mopar70: Edit: Was reactie op tazmania

              Login om te reageren
        • ghost zegt

          9 mei 2019 om 20:05

          @tazmania: want je wilt Amsterdam in met de auto waarom precies?

          Login om te reageren
          • creative zegt

            9 mei 2019 om 20:57

            @ghost: wonen enzo? Een petrolhead zijn in het centrum zet je aan het denken.

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              9 mei 2019 om 21:17

              @creative: kom daar ook vandaan, maar rijd er niet graag tbh..kost mij soms al een half uur om überhaupt vanuit het centrum op de A2 te komen…ik vind autorijden daar echt ronduit bagger.

              Login om te reageren
      • ukbob zegt

        9 mei 2019 om 20:12

        @571ay: ho ho, die is er zelfs geweest, van Mercedes zelf! Met een hele achterklep – uitschuifbaar – vol batterijen :)

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          9 mei 2019 om 20:17

          @ukbob: oef, net f gegoogled en kan t nergens meer vinden.. kan ik mn comment nog deleten voordat de Mercedes fan boys me komen lynchen..? ;)

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          9 mei 2019 om 20:35

          @ukbob: Ken wel de W201 (190) met ‘Elektroantrieb’:

          https://media.daimler.com/marsMediaSite/de/instance/picture/Mercedes-Benz-190-Elektro-Grafik-Innenleben.xhtml?oid=7523076&ls=L2RlL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP3NlYXJjaElkPTAmb2lkPTkyNjU4MTEmc2lzPTEmcmVsSWQ9NjA4MjkmZnJvbU9pZD05MjY1ODExJmJvcmRlcnM9dHJ1ZSZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTE3MiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmc29ydERlZmluaXRpb249UFVCTElTSEVEX0FULTImdGh1bWJTY2FsZUluZGV4PTAmcm93Q291bnRzSW5kZXg9NQ!!&rs=4

          Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      9 mei 2019 om 18:22

      @cazzo046: elektrisch… doe toch normaal debiel

      Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      9 mei 2019 om 18:34

      @cazzo046: maar ook voor de onverwoestbare motoren en dus de techniek.

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      9 mei 2019 om 18:36

      @cazzo046: ??

      Login om te reageren
    • hummer95 zegt

      9 mei 2019 om 18:58

      @cazzo046: wel vaak opladen voor je in Turkije bent

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      10 mei 2019 om 00:08

      @cazzo046: niet voor het geluid?? Niets mooier dan het geluid van de 5 en 6 cilinder diesels die in deze serie geleverd zijn.

      Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    9 mei 2019 om 17:17

    Deze station is een alsmaar mooiere auto aan het worden. Prachtig.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      9 mei 2019 om 19:07

      @cpp1: mijn vader had vroeger een 250TD. Heerlijk apparaat met die 5 cilinder diesel.

      Login om te reageren
  3. rulefollower zegt

    9 mei 2019 om 17:20

    2 gerestaureerde G-klasses, in ieder geval. Een korte (W463) en een lange (W461?).

    Login om te reageren
  4. mark383 zegt

    9 mei 2019 om 17:21

    Mooi hoor. De W124 begint steeds meer zijn foute imago te verliezen. Het zal niet lang meer duren of het worden echte klassiekers.
    Toevallig laatst nog in een E220 Coupé gereden. Reed uitzonderlijk goed. Zeker als je bedenkt dat de auto in 1986 werd ingeintroduceerd (de coupé dan). Eigenlijk bizar hoe ver Mercedes destijds was. Qua rijcomfort, maar bijvoorbeeld ook qua interieur. Alles voelt super solide aan, gemaakt voor de eeuwigheid. Dat niveau hebben ze lang niet meer gehaald.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    9 mei 2019 om 17:26

    Een autobekleder in Japan die het materiaal uit Bangladesh via Duitsland betrekt ..
    Nou nou ..

    O ja .. en nog iets met hart en ziel ofzo ..

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      9 mei 2019 om 17:30

      @lincoln: Beter kunnen is zelf doen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        9 mei 2019 om 17:36

        @silverarrow:

        OK .. Stuur mijn auto wel naar Japan om er wieldoppen op te laten klappen ..

        Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      9 mei 2019 om 18:36

      @lincoln: nee want wat jij hebt zit hart en ziel in, right.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        9 mei 2019 om 18:39

        @drdre1: ziel?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          9 mei 2019 om 18:59

          @breakingpoint:

          Dat zit em in het detailen van de livery ..
          Anders lijkt het net een gewassen auto ..

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        9 mei 2019 om 18:45

        @drdre1:

        Je schrijft als een aap ..

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          9 mei 2019 om 18:46

          @lincoln: ik zat al te wachten op je verwensingen. Das altijd je sterkste troef geweest, ? ?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            9 mei 2019 om 19:10

            @drdre1:

            Verwensing !!
            Je schreef “observatie” als een aap ..

            Login om te reageren
            • drdre1 zegt

              9 mei 2019 om 19:21

              @lincoln: okay Jerommeke, chill. Neem anders een ?

              Login om te reageren
  6. bsxc2 zegt

    9 mei 2019 om 17:37

    Mooi hoor…

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    9 mei 2019 om 17:46

    Het extra bankje maakt hem af!

    Login om te reageren
  8. davelepeef zegt

    9 mei 2019 om 18:20

    Dat geld lijkt nog mee te vallen, hier betaal je al snel de helft voor een ‘youngtimer’ met 250k km…

    Login om te reageren
  9. E550 zegt

    9 mei 2019 om 18:26

    Mooi, maar waarom kies je de lelijkste velgen van de 124, die in Europa alleen op de basis uitvoering zaten.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      9 mei 2019 om 18:32

      @e550:

      Omdat die gewoon perfect op deze auto passen.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 mei 2019 om 22:17

        @hubert: Zeer juist.

        Login om te reageren
    • emping zegt

      10 mei 2019 om 06:41

      @e550: zijn geen velgen maar wieldoppen.

      Login om te reageren
  10. eklasse zegt

    9 mei 2019 om 18:31

    O, die w124’s uit de galerij zijn al verbouwd door dat bedrijf? De meeste w124’s zien er namelijk naar 30 jaar ook nog gewoon zo uit. Onverwoestbare auto’s. (Want ik heb er zelf een.

    Dát en het werk van deze Japanner vind ik beide knap.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      9 mei 2019 om 18:31

      @eklasse: ai, na

      Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    9 mei 2019 om 22:18

    Respect !

    Login om te reageren
  12. tjorque zegt

    9 mei 2019 om 22:31

    Knap werk maar aan zo’n stuk sloom oud ijzer zou ik nooit 35k kunnen geven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North