Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124

Auteur: , 44 Reacties

Meer bewijs dan bovenstaande foto heb je niet nodig, toch?

Bedrijven die zich specialiseren in klassieke auto’s en youngtimers bestaan natuurlijk langer dan vandaag, maar met de opkomst en alsmaar groeiende populariteit van Singer Vehicle Design is er een duidelijk onderscheid te bemerken in hoever men wil gaan met het herstellen van het verleden. Waar het Amerikaanse bedrijf zich richt op Porsches, kiest het kleine Japanse Arrows voor Mercedes.

Sterker: het in Kawasaki gevestigde bedrijf verkleint zijn niche nog verder, want in het specifiek focust het bedrijf zich op het restaureren en vernieuwen van de welbekende W124. Afgaande op de beelden durven we te zeggen dat het bijzonder vaardig is op zijn gebied. De exemplaren die het bedrijf momenteel heeft staan, zijn namelijk stuk voor stuk adembenemend.

Wanneer Arrows een opdracht krijgt om een W124 te herstellen, dan legt het zijn hart en ziel in het project en creëert het een heuse tijdmachine naar de jaren ’80 en ’90. Het bedrijf weet alles wat er te weten valt over de W124 en past deze kennis vervolgens toe op de oude E-Klasse. Samen met de (toekomstige) eigenaar wordt bepaald hoe de W124 eruit moet komen te zien.

Het bedrijf gaat uiteraard zorgvuldig aan de slag met het plaatwerk en de rest van het exterieur, ook krijgen klanten de mogelijkheid om uit een aantal retrokleuren te kiezen. Daarnaast worden de meeste exemplaren geleverd met 15″ velgen en originele wielkappen. Optioneel kunnen klanten nog een dakdrager bestellen om het plaatje af te maken.

Het beste aspect van een Arrows-beurt is echter niet de manier waarop het bedrijf de buitenzijde fixt, maar wat het van het interieur knutselt. De Japanners gaan behendig met textiel, evenals andere materialen die regelrecht uit Duitsland worden gehaald, aan de slag en maken een schitterend geheel. De verscheidene ruitpatronen in allerlei kleuren spreken zeker tot de verbeelding.

Motorisch biedt Arrows overigens eveneens voldoende opties aan zijn klanten. Wie aanklopt bij het bedrijf kan kiezen uit een 2.3, 3.0 of een 3,2-liter motorblok. De exemplaren die wij in de gallerij hebben geplaatst, zijn beide voorzien van de krachtigste optie. Overigens zijn ook de prijzen hetzelfde: ieder kosten ze 4.000.000 yen, ofwel een kleine 35.000 euro.

Voor de toekomst is Arrows van plan uit te breiden, want op de website komen we inmiddels ook een gerestaureerde G-Klasse tegen. We zijn benieuwd wat het nog meer zal bakken.



44 reacties

Deze en dan elektrisch. De perfecte auto. Je koopt zon ding toch niet voor het mooie geluid of de prestaties.
@cazzo046: klopt, deze koop je ook als je taxi chauffeur bent.
@cazzo046: Elektrische w124? Redactie, wanneer kunnen we een ban verwachten voor @cazzo046 jegens vloeken?
@571ay: de toekomst is hard, maar het elektrificeren zou wel eens de redding kunnen betekenen van dit soort ‘gewone’ gebruiksmodellen. En als bonus mag je dan A’dam nog in ook.
@tazmania: redding? Ondergang…
@basr32: elektrisch is echt niet eng hoor. Probeer het maar eens.
@basr32: Amsterdam in met de auto vind ik geen bonus. Ook zonder auto niet trouwens.
@mopar70: Edit: Was reactie op tazmania
@tazmania: want je wilt Amsterdam in met de auto waarom precies?
@ghost: wonen enzo? Een petrolhead zijn in het centrum zet je aan het denken.
@creative: kom daar ook vandaan, maar rijd er niet graag tbh..kost mij soms al een half uur om überhaupt vanuit het centrum op de A2 te komen…ik vind autorijden daar echt ronduit bagger.
@571ay: ho ho, die is er zelfs geweest, van Mercedes zelf! Met een hele achterklep – uitschuifbaar – vol batterijen :)
@ukbob: oef, net f gegoogled en kan t nergens meer vinden.. kan ik mn comment nog deleten voordat de Mercedes fan boys me komen lynchen..? ;)
@cazzo046: elektrisch… doe toch normaal debiel
@cazzo046: maar ook voor de onverwoestbare motoren en dus de techniek.
@cazzo046: 👏👍
@cazzo046: wel vaak opladen voor je in Turkije bent
@cazzo046: niet voor het geluid?? Niets mooier dan het geluid van de 5 en 6 cilinder diesels die in deze serie geleverd zijn.
Deze station is een alsmaar mooiere auto aan het worden. Prachtig.
@cpp1: mijn vader had vroeger een 250TD. Heerlijk apparaat met die 5 cilinder diesel.
2 gerestaureerde G-klasses, in ieder geval. Een korte (W463) en een lange (W461?).
Mooi hoor. De W124 begint steeds meer zijn foute imago te verliezen. Het zal niet lang meer duren of het worden echte klassiekers.
Toevallig laatst nog in een E220 Coupé gereden. Reed uitzonderlijk goed. Zeker als je bedenkt dat de auto in 1986 werd ingeintroduceerd (de coupé dan). Eigenlijk bizar hoe ver Mercedes destijds was. Qua rijcomfort, maar bijvoorbeeld ook qua interieur. Alles voelt super solide aan, gemaakt voor de eeuwigheid. Dat niveau hebben ze lang niet meer gehaald.
Een autobekleder in Japan die het materiaal uit Bangladesh via Duitsland betrekt ..
Nou nou ..

O ja .. en nog iets met hart en ziel ofzo ..
@lincoln: Beter kunnen is zelf doen.
@silverarrow:

OK .. Stuur mijn auto wel naar Japan om er wieldoppen op te laten klappen ..
@lincoln: nee want wat jij hebt zit hart en ziel in, right.
@drdre1: ziel?
@breakingpoint:

Dat zit em in het detailen van de livery ..
Anders lijkt het net een gewassen auto ..
@drdre1:

Je schrijft als een aap ..
@lincoln: ik zat al te wachten op je verwensingen. Das altijd je sterkste troef geweest, 😂 🤣
@drdre1:

Verwensing !!
Je schreef “observatie” als een aap ..
@lincoln: okay Jerommeke, chill. Neem anders een 💊
Mooi hoor…
Het extra bankje maakt hem af!
Dat geld lijkt nog mee te vallen, hier betaal je al snel de helft voor een ‘youngtimer’ met 250k km…
Mooi, maar waarom kies je de lelijkste velgen van de 124, die in Europa alleen op de basis uitvoering zaten.
@e550:

Omdat die gewoon perfect op deze auto passen.
@hubert: Zeer juist.
@e550: zijn geen velgen maar wieldoppen.
O, die w124’s uit de galerij zijn al verbouwd door dat bedrijf? De meeste w124’s zien er namelijk naar 30 jaar ook nog gewoon zo uit. Onverwoestbare auto’s. (Want ik heb er zelf een.

Dát en het werk van deze Japanner vind ik beide knap.
@eklasse: ai, na
Respect !
Knap werk maar aan zo’n stuk sloom oud ijzer zou ik nooit 35k kunnen geven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).