Dat Singer en Williams de handen ineen zouden slaan om de ultieme luchtgekoelde Porsche 911 in elkaar te schroeven, wisten we al sinds eind vorig jaar. Afgelopen week was dan eindelijk het moment aangebroken dat de auto onthuld werd aan de pers. Net op tijd om vervolgens wat rond te blazen in de achtertuin van Lord March in Goodwood.
Ondanks de wat gek gevormde uitlaten en gruwelijke LED-achterlichten, konden we niet anders dan enthousiast zijn over de Singer DLS (Dynamics and Lightweighting Study). Zelfs bij een ontiegelijke 911-afficionado als @casperh ontstaat af en toe wat moeheid over ‘de zoveelste’ Singer. Maar het is wel erg moelijk om een 964 die eruit ziet als een oer-911 met dikke Fuchs patta’s, minder dan 1.000 kilo weegt en 500 pk heeft te haten. Bekijk dan nog even dat interieur met die klokkenwinkel. Prachtig.
Doch bij het horen van de prijs moeten we toch even slikken. Minimaal 1,8 miljoen Dollar wil Singer hebben voor de auto, die in een oplage van 75 stuks gemaakt zal worden. Één-punt-acht-miljoen Ekkerdollars. We waren al gewend dat we voor goede ‘reinventions’ van klassiekers een paar ton moesten neerleggen, maar 1.800.000 Dollar? Wowsers. Extra bizar: Rob Dickinson van Singer verontschuldigt zichzelf bijna voor het prijskaartje door te beweren dat ‘ie ‘niet rijk wordt van de hele operatie’. Tsja, ‘rijkdom’ is ook een subjectief begrip natuurlijk, met die inflatie en alles…
38 reacties
In dit segment is het een kwestie van hebben en prijs doet er dan niet toe.
Zeker als er al een stuk of 3 of meer supercars in de garage staan.
Schiet mij maar lek!
Omdat meneer een goed product heeft mag hij er alsnog niet rijk van worden ? Gelukkig heeft de heer Pagani alleen een fiat panda in z’n schuur. Die is zo lekker gewoontjes gebleven.
Kleine quote uit het stuk van theglobalandmail:
Still, the question remains: Is a Singer-restored Porsche’s extreme bespoke quality and satisfying driver experience worth the cost? After all, a $300 Seiko watch will provide the time much the same as a $60,000 hand-finished Patek Philippe Calatrava. Similarly, a run-of-the-mill sedan will get you from point A to point B, much the same as a Singer Porsche.
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Coachbuilders/Singer/Porsche_911_DLS/911-DLS-10014.jpg
Als ze al zoveel tijd en energie in de details van zoiets hebben gestoken stel je dan eens voor hoe dat met de rest van de auto is gegaan.
Als ik het geld zou hebben dan zou dit in de garage staan.
Doe mij maar een Ruf (maakt niet ook welke) en een moderne 991 Carrera.