• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit Connect

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 9 mei 2019 om 15:27 – 15 Reacties

Afbeelding Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit ConnectAfbeelding Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit ConnectAfbeelding Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit ConnectAfbeelding Zet de bouwmarkt op stelten met deze Transit Connect

MS-RT Transit
Als het aankomt op looks, wint deze Ford vlag en wimpel.

Het is dat busjes in Nederland zo stervensduur zijn, anders hadden ongetwijfeld veel meer mensen voor de handige en vooral ruime carrosserievorm gekozen. Ze mogen er dan niet altijd even aantrekkelijk uitzien, wat ze missen aan stijl maken ze meer dan goed in eenvoud en gebruiksgemak.

Gelukkig zijn er ook voor dergelijke auto’s speciale pakketten verkrijgbaar, waardoor ze toch iets smakelijker voor de dag komen. Bij MS-RT, bijvoorbeeld, kun je prima terecht voor een verfraaiing voor je bestelbus. Het bedrijf is een samenwerking tussen Van Sport en Malcolm Wilson, de man achter het rallyteam van M-Sport. Het kan dus niet anders dat dit bedrijf vreselijk toffe wagens maakt.

Dit laatste heeft MS-RT recentelijk nogmaals bewezen met de onthulling van zijn nieuwste project op basis van de Transit Connect. Alsof het gezicht van de nieuwe Transit nog niet stoer genoeg is, heeft MS-RT besloten ook de rest van zijn gedaante op te lekkeren met een heuse bodykit. Nieuwe voor- en achterbumpers en zijschorten maken van de Transit Connect zowaar een opvallend schepsel, de 18″ velgen van OZ en de vier (!) uitlaten verdubbelen het effect.

We moeten hier wel benadrukken dat het enkel en alleen effect heeft op het uiterlijk van de auto. In het vooronder van de Transit ligt namelijk gewoon nog een simpele 1,5-liter benzinemotor met 120 pk. Althans, dat vermoeden we, want MS-RT spreekt niet over een motorupgrade. Wij stellen voor de krachtbron uit de Focus RS in het busje te leggen, zodat het rijden zelf ook nog een beetje interessant kan worden.

Ook interessant!

  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • elektrische Transit
    Elektrische Transit Custom wordt halve Volkswagen
  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • Ford V758
    Nieuwe Ford V758 zorgt voor een mysterie

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Ford, ms-rt, transit, Transit-Connect, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn 7 redenen die bewijzen dat Suzuki een tof merk is
Volgend bericht: Japanse shop doet magnifieke dingen met Mercedes W124 »

Lees Interacties

Reacties

  1. silverscope zegt

    9 mei 2019 om 15:51

    I like it!

    Login om te reageren
  2. volvo-s60-adept zegt

    9 mei 2019 om 15:54

    Die Connectjes rijden af fabriek al erg goed, onderstel en stuurgedrag waar menig middenklasser een puntje aan kan zuigen. Heerlijke wagentjes!

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    9 mei 2019 om 16:15

    Ziet er zeker niet slecht uit, maar als ik er zo eentje zou kopen (heb al eens aan dit model gedacht) dan zou hij toch minimum 150pk vanaf fabriek mogen hebben. Ik had enkel de 1.0L ecoboost als benzinekeuze… Ja, mooi niet dus.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    9 mei 2019 om 16:56

    Vanaf 200pk komt mijn interesse op gang…

    Login om te reageren
  5. toontjelager zegt

    9 mei 2019 om 17:35

    Beetje too much wel

    Login om te reageren
  6. vingers zegt

    9 mei 2019 om 17:48

    Tering, als mijn aannemer hierin komt aanrijden weet ik zeker dat hij geen smaak heeft.

    Login om te reageren
  7. chriscross zegt

    9 mei 2019 om 17:58

    Grappig maar bij het zien van die uitlaten haak ik af…

    Login om te reageren
  8. theblazerunner zegt

    9 mei 2019 om 19:21

    Waarom zijn busjes in Nederland zo duur?

    Login om te reageren
  9. mopar70 zegt

    9 mei 2019 om 20:00

    Schitterende foto’s…

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    9 mei 2019 om 20:03

    1.5 met 120pk, daar valt vast nog wel wat winst te behalen. Overigens liever een 2.0 Turbo Diesel.

    Login om te reageren
    • berrychello zegt

      9 mei 2019 om 20:33

      De 1.5 met 120pk is een diesel. De benzine, als die al leverbaar is, is een 1.0 EcoBoost met 100 of 125pk.

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      9 mei 2019 om 20:45

      @ghost: dan ben je toch aangewezen op de caddy. Met standaard een 2.0tdi. zonder problemen te chippen naar 190pk. Rijdt toch wat fijner op de snelweg

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 mei 2019 om 20:52

        @melkkoe: geen idee hoe het met die transit zit tbh, maar die caddy heeft bladveren, vind ik altijd zo ouderwets…(ik snap laadvermogen maar toch).

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          9 mei 2019 om 21:28

          @ghost: laadruimte vooral. De nieuwe Volvo V60 heeft ze overigens ook.

          Maar dat zal net als de caddy ook geen circuit auto zijn

          Login om te reageren
  11. paul_muller zegt

    7 juni 2019 om 15:53

    Een vriend van mij heeft het. Het ziet er niet enorm uit, maar het heeft absoluut voldoende ruimte voor alle benodigde gereedschappen. Is er iemand met ervaring met de producten van Sortimo – https://www.mysortimo.nl/nl/producten/bedrijfswageninrichting ? Ik weet niet zeker of die zouden passen in …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North