Dit zijn de 11 gaafste uitvoeringen van de Mercedes W124

Auteur: , 89 Reacties

Het is ongeveer 31 jaar, 5 maanden en 2 weken geleden dat de W124 op de markt kwam. Dat moet gevierd worden!

AMG 300 E 6.0 Hammer

Dat doen we vandaag door eens een blik te werpen op de aangepaste en getunede W124’s. De reden waarom is eigenlijk erg simpel. De vader van ondergetekende had ooit een W124. Een 200 D. Donkerblauw, non-metallic, wieldoppen, 4-bak en grijze stoffen bekleding. Geen airco. Radio uiteraard achteraf en een Shell Stratenboek in het handschoenenvakje. Voor mij was de W124 de coolste auto aller tijden. Nadeeltje: de 200 Diesel bleek wel een beetje langzaam. Erg langzaam. Dus al snel groeide er een gezonde interesse naar snelle W124’s. We nemen de volgende met je door:

Tommy Kaira M30E:
Iedereen die Gran Turismo heeft gespeeld kent Tommy Kaira wel. Naast sportwagen fabrikant was Tommy Kaira ook tuner van Subaru, Nissan en Toyota. Ze begonnen echter met het tunen van Mercedessen. De eerste was een gekietelde 190 E (de Tommy Kaira M19E), maar hun tweede wapenfeit was de M30E, een 300 E met 230pk. Dit werd bereikt door scherpere nokkenassen, gewijzigde spruitstukken, een grotere luchtinlaat en een sportuitlaat. Favorietje van de lokale Yakuza, naar het schijnt. Tegenwoordig doen ze vooral aan hybridetuning.

Tommy Kaira M30E

Oettinger 3600E:
Oettinger is geen onbekende in de tuningwereld, maar dan vooral als tuner van Audi’s en Volkswagens. Waar de Tommy Kaira grondig aangepakt werd, ging Oettinger eenvoudiger te werk. het blok werd opgeboord tot 3,6 liter. Dit resulteerde in 235pk. De topsnelheid zou boven de 250 liggen. Hoopvol genoeg kreeg de 3600E een teller welke tot 300 km/u ging. Spotten was lastiger, want echt opvallen deed de Oettinger E niet, op de velgen en wat stickers na was het gewoon een W124. Het interieur kreeg wel een sportstuur. Alles wat je nodig had.

Oettinger 3600E

Boschert B300-24C Biturbo:
Als Mercedes zelf niet met een moderne Gullwing komt doen wij het wel, dachten ze bij Boschert. Boschert was een niet onverdienstelijke veredelaar van Mercedes, maar ze zullen nog het meest herinnerd worden aan de B300-24C Biturbo. De basis was een 300CE, maar echt alles werd anders. De neus werd vervangen voor een exemplaar van de R129 SL. De wielbasis werd met een paar centimeters ingekort en de deuren werden vervangen door vleugeldeuren. De 3-liter zes-in-lijn kreeg er twee turbo’s opgeschroefd waardoor het vermogen toe nam naar 320pk. Nog altijd een jongensdroom.

Boschert B300-24C Biturbo

Renntech E600:
De Amerikaanse Mercedes tuner is al jaren succesvol in de States, daar buiten minder bekend. Op zich logisch, er zijn over de grens al meer dan voldoende alternatieven. Om de Yanks tevreden te houden bood Renntech een keur aan tuningsmogelijkheden voor de W124. De vetste was nog altijd de E600. Deze had de M129 5.0 V8, maar dan gekieteld tot zo’n 400pk. Flink meer dan de 65pk sterke 200D… Nog altijd weet Renntech te verrassen met dik aangeklede Mercedessen.

RENNtech E600

Koenig Specials 300 E Twin Turbo:
Tegenwoordig hebben we Mansory als ‘veredelaar’ van dure auto’s, in de jaren 80 was Willy Koenig de tuningheld. De motoren werden door Koenig flink onder handen genomen, het interieur kreeg desgewenst extra leer, televisie en een telefoon. Vitoorio Strosek was zoals gebruikelijk verantwoordelijk voor de uitbundige bodykit. Net als bij Boschert koos Koenig voor een Twin Turbo setup. Hiermee leverde de zespitter 345pk en moest een top van 300 km/u of hoger mogelijk zijn. Subtiel is anders.

Koenig Specials E300 Twin Turbo

Carlsson C35:
In vergelijking met Koenig kun je deze Carlsson bijna elegant noemen. Carlsson is geen onbekende als het aan komt op het tunen van E-klasses. De Mercedes tuning divisie van Herbert Hartge ging voorzichtig te werk. De C35 was gebasseerd op de 300 24 klepper en had een tot 3,5 liter uitgeboorde zescilinder. Bumpers, skirts, velgen, uitlaten: alles werd aangepast, maar wel enigszins behouden. Je kon de aandrijflijn overigens ook in de 190 E krijgen, misschien nog wel cooler dan de verplichte Cosworths.

Carlsson C350 Cabriolet

AMG 300 TE 6.0 ‘Hammer’:
Misschien wel de meest illustere uit dit rijtje. Eind jaren 80 was dit een bijzonder fenomeen. Dit was een zakenauto welke het Ferrari’s, Porsches en Lamborghini’s erg lastig kon maken. Wat de ‘Hammer‘ zo bijzonder maakte was niet alleen het prestatiepotentieel, maar ook de verfijning van de auto als je normaal reed. De eerste Hammer had een 5.6 liter V8, later werd deze vergroot tot 5.8 en de laatste series hadden 6.0 V8.

AMG S124 Hammer

Mercedes-Benz E60 AMG:
Strikt genomen geen getunede auto, Mercedes was nog geen eigenaar van AMG, maar (nauw) samenwerkend partner. De E60 AMG was de AMG versie van de E500. Naast een E60 AMG kon je ook kiezen voor de iets mildere E36 AMG, wat aangeeft dat twee AMG’s van een model geen nieuws is, zoals @Dizono ons weet te vertellen.  Maak niet de fout dit een Hammer te noemen, want dat zijn de V8 E-klasses van vóór de 500 E.

Mercedes E60 AMG

Brabus E 500 6.9:
Soms hebben de Duitsers humor. Brabus bewees dat door in 1993 een tot 6.9 liter vergrote V12 in het vooronder van de 500E te lepelen. Het resultaat was 508pk en 710 Nm. Hiermee begon het, want het schijnt dat de meeste eigenaren de auto voorzien hebben van de 7.3 en later de 7.3S update, waardoor de V12 582pk levert. In Nederland schijnt rijdt er sowieso eentje rond met de 7.3 V12. Daarbij schijnt het dat Brabus enkele W124 500’s later alsnog heeft voorzien van V12. Niet alleen Brabus lepelde een V12 in de E-klasse, ook Väth wist een 7.2 liter groot exemplaar passend te krijgen.

Brabus E V12 6.9

Brabus E 6.5:
Een andere Brabus variant die zeker de moeite waard is om te benoemen. Dit was de ultieme E 500 (inderdaad, de E er nu voor). De V8 werd vergroot tot 6.5 liter, waardoor je nu ineens de beschikking had over 450 Bottropse paarden. Er zijn er een paar van gebouwd en eentje heeft tot voor kort te koop gestaan, maar is dan eindelijk verkocht aan een zeer gelukkige taxichauffeureigenaar. Dit blok zou later ook nog geleverd worden in de sterkste SLK ooit, de Brabus SLK V8 6.5. Tegenwoordig is de V8 de snelste oplossing voor de E-klasse.

Brabus E 6.5 V8

Wald 300 TE V4:
De Japanners zijn nog altijd onverminderd gek op de W124. Er zijn talloze clubs gewijd aan deze onverwoestbare auto’s. Het toevoegen van een Wald bodykit is niet zozeer een teken van wansmaak (of toch?), maar om je W124 nét even unieker te maken. Zoals bekend doet Wald voornamelijk uiterlijkheden. Naast de bekende tuners was er ook een Nederlandse tuner populair. In Japan rijden er W124’s rond met een (twin-)turbokit van Mosselman. Deze turbo specialist is voornamelijk bekend met BMW’s, maar heeft in de jaren 80 en 90 Mercedessen voorzien van extra vermogen.

Wald 300 TE

Meer lezen? Dit zijn de gaafste snelle stationwagons!



89 reacties

Duidelijk de Brabus E6.5!! Monsterlijk..
Een normale.
De Brabus e500 6.9 is toch wel echt de dikste vind ik
@wildewesten: en Boschert B300-24C Biturbo!
@mstiic: en Renntech E600!
Worden jullie heel boos als ik zeg dat ik die hele W124 een verschrikkelijk hok vind?
@Rob: nee hoor. Je mag hem verschrikkelijk vinden alleen geen hok noemen.


@eklasse:
Oh. Mag ik het wel een depressieve zeecontainer noemen dan?
;-)
@Rob:

Een woonwagen mag je ook geen huis noemen ..
Wielen dus ..
@Rob: Ik denk dat zeecontainer nog wel kan in dit geval … al is het wel een van de laatste zeecontainers …
@Rob: Zeker niet. Jij krijgt van mij de smiley-sticker voor vandaag. Wat een afzichtelijk en overrated quasimodo is dit ding.
Mijn oom had ook een gewone diesel, maar daar was ik al van onder de indruk. Zeker als ik mee mocht. Het blijft ook een mooie wagen! Ben benieuwd naar @lekbak zijn favoriet :)
@dwersbongel: ik heb twee favorieten.

Een standaard 230e van na de eerste facelift. Helemaal kaal in de opties, en sowieso met de 4 bak. Die schakelt fijner.

De tweede is een jongere diesel met zo’n beetje alle opties. Inclusief automaat. Wel zonder turbo, want die gaan na een half miljoen kilometers soms wel eens stuk en dat willen we natuurlijk niet.

Oh en beide stationwagens, want die zijn oneindig groot!
@lekbak: Waarom een kale W124? Heel veel mensen worden daar geil van. Van wat er niet op zit kan ook niet kapot vind ik ook een waardeloze uitspraak. Geldt ook voor de W201. Zo’n gierige witte met wieldoppen, worden ze helemaal opgewonden van… Ik snap het niet.
Juist als je eentje hebt met opties heb je aantrekkelijke auto. Wat er dan op zit is bulletproof.

@homer55: eigenlijk heb je helemaal gelijk. Ik heb beide gehad, maar toch zijn de auto’s die mij echt bij blijven de kale exemplaren. Die uiterst simpele perfectie heeft gewoon iets. Zo moet ik ook niks van de zes cilinder benzinemotoren hebben. Terwijl die eigenlijk beter zijn, op papier.
@lekbak: 300E automaat…….
@dwersbongel: 800 euro voor een nieuwe Turbo kan er toch wel af na 300~500K kms ? Zonder Turbo kom je met die 72pk op 1400kg amper meer mee in modern verkeer….
@dawwg: 113pk is genoeg. Met turbo kom heb je enkele tientallen meer, tot 150pk. Maar het motorkarakter van de zes cilinder zonder turbo vind ik erg fijn, en het geluid ook trouwens.
Mijn vader heeft destijds een W124 250TDT gehad. Fijne auto was dat. 5 in lijn geluid was prettig. Daarna een E34 525tds. Die was ook leuk.
Het depressiefste hok ooit ever ..

Nog nooit iemand lachend of vrolijk achter het stuur van zo een barrel zien zitten ..
@lincoln: Maarten Spanjer heeft toch aardig wat gelachen in zijn Taxi…
@lincoln: geen hok dus!
@lincoln: heb jij er ook ééntje? ;-)
@v60germany:

Had ooit 2 trailers uit Zweden laten komen ..
12 stuks ..

Heb ze door iemand anders laten doorstoten omdat ik onpasselijk werd van het volk wat er op af kwam ..
@lincoln: je had ze moeten bewaren.. Sommige dingen moeten soms even rijpen.
@eklasse: Deze kan rijpen tot het jaar 3000 maar dan is die nog steeds niet om aan te gluren.
@RobUSA: een van de weinige auto’s die dat daadwerkelijk zou halen.. 3000
@eklasse:

Ze zijn idd net zo goed als jaren 50 60 70 Amerikanen ..
En zitten verdomd slim in elkaar ..
@eklasse:

Waren werkelijk geen van al bewaarwaardig ..
Als ik ooit een smetteloze station voor weinig kan aanschaffen dan gaat ie wel in de opslag ..
@lincoln: Jij spreekt toch juist goed kamps/turks ? :-)
@RobUSA:

Geen enkele Turk op gehad ..
En hooguit 3 kampers ..
En die namen de rotste mee voor omkatten ..

Waren trouwens alle 12 omkatwaardig ..
@lincoln: Eens,wat een lelijk stuk ijzer zonder maar 1 mooie lijn of iets wat ooit mooi zal gaan worden. In de shredder ermee.
@RobUSA:

Je moet zo een ding eens netjes demonteren voor de grap .. Elk boutje en moertje zitten met dezelfde torque vast .. Alles past perfect op elkaar ..

Krijg je echt respect voor het ingenieurschap ..
@lincoln: Dat geloof ik graag maar ze hadden dus beter meer moeten uitgeven aan het ontwerp zelf.
Die stoelen waar je op zat kan ik me herinneren waar zo hard net of je op de grond zat.
@RobUSA:

Had je maar “schapenvacht” moeten aanvinken op de optielijst ..
@RobUSA: dan moet je eentje van na 1989 nemen. Die zitten beter. Verder was de motto bij het ontwerp iets van vorm volgt functie of iets in die richting.
@lincoln: ik vind de w123 technisch nog beter in elkaar zitten. Ze roesten meer en rijden wat ‘ouderwetser’, maar technisch vind ik ze superieur. Ook na 40 jaar gaat alles nog perfect los, ongelooflijk!
@lincoln: had je gister in delft moeten zijn. Lach van oor tot oor!
@lekbak:

Teveel wunderbaum gesnoven zeker ..
E60 AMG!!!
Doe mij maar een 500E, built by Porsche.
Elke aannemer had er 1.
Ik vind de 500e toch wel het tofst en het meest ingetogen maar toch genoeg vermogen om ook vandaag de dag nog mee te komen met de snellere jongens op de weg.
De meest over engineerde auto ooit, je moet er een bezitten om hem te waarderen. Werkelijk alles in deze auto was gemaakt om een mensen leven mee te gaan, ultieme kwaliteit en innovatie , uit de tijd daar waar andere merken nog heel ver achter liepen. Zet er maar een BMW of Audi naast van 30 jaar oud…..
@slickrick: niet stuk te krijgen. Heerlijk als je ergens op vakantie in een taxi met paar ton op de teller stapt en alles ziet er nog zo uit als toen hij uit de fabriek kwam rollen.

(Op die kralen-stoelhoes en nep chromen wielkast omlijsting na ;) )
@eklasse:

In Denemarken een 300d gekocht met 8ton op de teller ..
Toen ik er mee wegreed bleek de odometer het allang en breed niet meer te doen ..

Net zo soepel en zuinig als nieuw ..
@slickrick: Ik zal m’n audi 90 quattro 2.3 i5 uit 1987 ernaast zetten (b3 / type 89). Die ziet er toch 10000x tijdlozer uit dan deze gemotoriseerde zeepkist.
@markie123: Tja, smaken zullen altijd verschillen (gelukkig maar) maar feit is wel dat Mercedes zijn tijd ver vooruit was t.o.v. andere merken, eerste auto met Airbags, ABS etc. Eerste auto met een turbo op een diesel motor, en de afwerking van de interieurs was ook een behoorlijk verschil
Die Boschert, wat een vet ding!
https://www.drive2.com/b/2609850/
Nog steeds cool!

De eerste keer dat ik met zo’n Mercedes mee mocht rijden staat me nog altijd bij. Mijn ouders reden altijd oude barrels, dus als ik een keer in een andere auto zat was het al gauw heel wat. Maar die Benz, dat overtrof echt alles waar ik tot dan toe als 12 jarig jochie in had gezeten.

Alleen al die stilte, je hoorde alleen de Diesel op de achtergrond zijn werk doen. En dan dat stoere dashboard, met houtafwerking en een heel brede middenconsole. Ik kon net over dat dashboard heen kijken en meters ver weg zag je die stoere ster op de neus fonkelen in het licht van de straatverlichting. En dan die zetels, achterin met luxe wegklapbare hoofdsteunen en zelfs gordels achterin. Wát een slee was dat toen.

Die rit kostte moeders maar liefst 30 gulden, uiteraard was het een taxi. Maar de herinnering is goud waard. En als ik in de Jag rijd voel ik me weer dat jochie van toen, dat gefascineerd naar dat motorkap-ornament zit te kijken. En net als toen voel ik me dan de koning te rijk, iedere rit weer. Ik denk dat Mercedes-rijders precies weten wat ik bedoel.
@moveyourmind: Behalve de A- en B-klasse rijders, want hoe hip het er ook uitziet en een echte MB lijkt; de kwaliteit is er niet naar (slechte geluids-isolatie, te dunne bumpers, scherpe randjes in interieur,FWD en dus harder geveerd). Wereld van verschil tussen b.v. een A/CLA/GLA/B en een C (of E of G of R of S).
@dawwg: dan zou ik de R er ook niet tussen zetten (eerlijk gezegd).

@eklasse: De R schijnt comfortabeler te zijn dan een S..
@Homer55: maar niet beter gebouwd en daar ging het even om in een reactie op iemand die kwaliteit verschil bij MB in twee groepen verdeelt.
“Het is ongeveer 31 jaar, 5 maanden en 2 weken geleden dat de W124 op de markt kwam. Dat moet gevierd worden!”

En bedankt. Voel me gelijk weer een oude lul…

De enige mooie in deze serie is de 500 E en 300 CE (met AMG velgen) voor de rest waren het gewoon ouwe lullen bakken.
@Rick-dos: Heb trouwens de facelift altijd mooier gevonden…
We hebben er 2 gehad hier thuis. Eerst een 260 later een e-300 24. Beide geweldige auto’s. Beide kwamen bij van Dijk vandaan in R’dam. Dat was ook de leverancier van brabus en carat-duchatelet.. Dus heb alle dikke versies voorbij zien komen.. Zelf was ik meer liefhebber van de 190 EVO’s . Zeker de laatste versie daarvan was geweldig.
-edit: Scherp. Heb het even anders geformuleerd.-

Carlsson en Hartge waren (zijn) twee verschillende bedrijven. Hartge GmbH is in 1971 (toen nog tuner/motorsport, sinds 1985 erkent autoproducent) opgericht door Herbert Hartge..met hulp van diens oudere broer Rolf Hartge. Carlsson is in 1989 opgericht door de jongste telg Andreas. Ook hij kreeg hulp van de oudste broer Rolf. Waar de naam Carlsson vandaan komt? De Zweedse coureur Ingvar Carlsson. Hij heeft een tijd voor het Herbert Hartge Team gereden, tot hij de overstap maakte naar Mercedes.
Andreas was echter geen volbloed BMW-liefhebber zoals de andere twee en waagde zich ook aan Mercedes-modellen om een alternatief te bieden voor Lorinser en Brabus. Echter wilde Herbert niet dat zijn merknaam met Mercedes geassocieerd werd, dus zo is Carlsson GmbH ontstaan nadat medio 1989 Andreas en Ingvar met elkaar in contact kwamen.

Ironisch genoeg is de eerste door Andreas opgepepte Mercedes, de Hartge-Mercedes 300E W124 (toen nog geen Carlsson), vrijwel geheel opgebouwd met BMW-onderdelen, waarbij het motorblok toch wel het opzienbarendste was: de M88/3 uit de E28 M5, gekoppeld aan de Getrag 280/5-bak. Dit was de voorloper van de C35, welke aangepaste Mercedes-onderdelen had (van 3.0l naar 3.5l opgeboorde M103-blok met standaard 5-bak).
De gewone E500 zonder verdere poespas vind ik de enige mooie W124, erg tof ding..
De W124 heeft de W123 afgelost, dat maakte het lastig omdat dat de laatste echte iconische chroom-Benz was..
Koenig heeft deze wel heer erg verneukt. Verder allemaal wel heel netjes en lekker zwaar. Ik zou voor een Brabus gaan!

Btw, fijne artikel, bedankt ervoor!
Mijn vadurrrr, had destijds een nieuwe 300TD, een zwarte met zo’n 90’s donkergrijze onderzijde, heerlijke auto was dat. Na 10 jaar en 800K km’s zonder problemen verkocht. Daarvoor kwam een E320 cdi W210 in de plaats. Roesten kon dat kreng wel.

Gelukkig heeft hij nog 1 snoepje in de garage staan(C36 AMG)
It’s Hammer time!
Die Bosschert en Renntech zijn wel erg lekker hoor! Maar ik zou persoonlijk met een 500e al heel blij zijn. Heb na de M5 serieus gekeken om hem te vervangen voor een 500e. Helaas op dat moment niet de uitvoering gevonden die ik zou kopen. Qua kleur, staat of km stand bedoel ik. Lijkt me gaaf om op zo’n ding een compressor te schroeven. Eens kijken wat die motor kan.
Vroeger..
Mooie serie. Dit was een grote stap voorwaarts toen ik als snotneus met een rode naar school werd gebracht in plaats van met een gele W123. OT dit model blijft de Mercedes: degelijk, ligt als een blok op de weg. Kom daar maar eens om bij de huidige C.E of S klasse.
Ik herkende ze eerst niet zonder dat bordje op het dak

http://w124-mbclub.3dn.ru/_ph/7/136681211.jpg

Geintje gebbertje, misschien wel de beste Benz ooit?
Yup, die 7.3 V12 is door een vriend van mij ge-detailt ( zeg ik dat goed ? )
De Hammer en de brabus e500 aub wat een dikke bakken
Tijd voor een poll dan maar ..

W124 of E39 ..
@lincoln:
XJ40?
;-)
@lincoln: Sowieso de E39. En ook ik heb allebei gereden (een van de twee dus nog in bezit).

Overigens is de E34 uit dezelfde tijd als de W124… En dan toch echt de E34…vanwege de motorkap die naar voren kantelt…
@lincoln: ik reed vandaag nog een tijdje achter zo’n e39. Dacht ook gelijk aan een vergelijk met de w124, de bestuurder zag er ook zo tevreden uit. Beide de hoogtepunten van hun merk volgens mij.

Ik kies toch voor de w124.
@lekbak:

Absoluut .. Daar teren ze nog steeds op ..
Beide merken zijn er met de jaren niet beter op geworden ..
Wel beter van geworden ..

Onknuffelbare harder dan aluminium plastic dashboarden uber alles ..
@lincoln: Dat is een beetje een flauwe poll. De W124 is gebouwd van 1984 tot 1995, terwijl de E39 pas in 1995 op de markt kwam. Als je het eerlijk zou willen doen moet je de W124 tegenover de E34 zetten, en de W210 tegenover de E39.
@Edge:
E39 wordt als het hoogtepunt van BMW gezien.
W124 wordt als het hoogtepunt van Mercedes gezien.

Prima vergelijking dus.
Allemaal heerlijk 80s vaut! Maar voor mij zijn de gaafste toch wel de Tommy Kaira en de Wald
Het stoerste vond ik de 300 CE 24 ik weet niet waarom want de 320 CE vond ik eigenlijk lang niet zo gaaf klinken.
M’n rijke neef stond er ooit met een voor de deur.
Een station, grijs 300D?? 3 ton kilometers gelopen.
Merkte je niet die stoelen @RobUSA waren ontworpen en gevuld met beton door nazaten van degenen die de Atlantik Wal hebben gebouwd tussen 40 en 45.

Hij blij met dat ding want eerlijk is eerlijk het reed als een nieuwe.
Drie weken later zag ik hem en hij had -wederom- een BX Diesel gekocht.
Waarom ? vroeg ik, Waarom in vredesnaam weer zo’n Tupperware Fransoos ?

Och zei die droog, je realiseert je zelf pas hoe ongelooflijk kudt de wegen hier zijn als je geen Citroën rijdt en die Benz wilde niet in zijn vier rustig door de stad tokkelen…………..
Boschert of de koening voor mij!
De vader van een vriendje had er een. Ik weet nog dat ik gehypnotiseerd naar de ruitenwisser keek die op de midden stand even naar beneden knikte. Erg gaaf,denk op de gwagon na de laatste MB die ik nog mooi vond. Zou er graag nog eens een hebben.
@willeme Waren die vleugeldeuren toevallig een optie op de Boschert B300-24C? Ik googlede die wagen even omdat ik toch wel benieuwd was naar de auto vanuit andere hoeken, en ik kwam toen veelvuldig deze tegen, die ook B300-24C genoemd wordt maar de vleugeldeuren mist:
http://www.1000sel.com/images/boschert/boschert-b300-mercedes-w124-ce-01.jpg
Jullie missen de leukste: de hartge F1, huh hartge maar dat is toch bmw? Ja klopt maar de hartge f1 is een w124 met een BMW M88 motor uit de e28 M5. Dat is gewoon humor
@undifined1: Een verprutste W124.
@undifined1: Zie mijn post over Hartge/Carlsson. ;)
Alleen die simpele 1 armige ruitenwisser die de hoekjes ook meepakte is alleen al fan-tas-tisch! Verder maakte zs bij mij ook indruk in de film Taxi, waar ze niet eens taxi waren (zoals bekend bij velen) maar de auto’s van de bad guys!
http://i35.servimg.com/u/f35/15/85/92/25/f310.jpg

http://i49.tinypic.com/2mry80g.jpg

@ronald:
Hier past 1 woord, Heiligschennis.
Een M1 (mooiste BMW van de afgelopen 40 jaar) opofferen voor een conversie aan een W124, dat doe je niet.
Het is dus gelukkig bij een gebleven. Het was een grapje
Ik zou wel een gewone 230 te willen rijden
Die Boschert ziet er tof uit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).