Je hoeft niet meer naar Halfords voor een A-klasse bodykit

Auteur: , 64 Reacties

Nee nee, AMG levert tegenwoordig zélf tupperware voor je A-klasse.

Stel je voor. Je wil heel erg graag een Mercedes A45 AMG. Niet vanwege de motor, daar heb je niet zo veel mee, maar wel vanwege het uiterlijk. Front splitters, carbon-achtige friemeltjes, uitgebouwde dorpels, dikke uitlaten, je kan het allemaal uittekenen, zo mooi vind je het. Maar je wil die vervelende motor niet. Al die kracht, wat moet je daar in godsnaam mee.

Speciaal voor jou heeft AMG besloten om de bodykit van de A45 ook te gaan leveren op de A250. Niet op andere motorvarianten, slechts op de A250. Wel de looks, niet de prestaties. Mooi toch? Helaas komt al dat plastic wel met een prijs… Voor sommige onderdelen een behoorlijke zelfs, kijk maar naar het lijstje dat AMG mee heeft gestuurd.

AMG Front splitter: € 470
AMG Side-sill extension (2 pcs): € 790
AMG Rear apron trim with Diffusor-look: € 470
AMG Additional rear flics: € 185
AMG Sports strip: € 200

Maar voor die 2115 euro rij je er wel bij alsof je stiekem tóch die razendsnelle rakker onder je bips hebt. En mocht je dezelfde kit nou onder je CLA of je Shooting Brake willen, dan heb je mazzel, vanaf juni dit jaar is alles leverbaar.

Voor Mercedes is het natuurlijk hartstikke logisch dat ze dit aanbieden. BMW doet het ook al een tijdje met hun M-Performance-lijn en bij Audi kun je sinds jaar en dag terecht voor een uiterlijke upgrade met de naam S-line. En dat wordt flink verkocht, dus ik snap ze wel.

Wil je zien hoe je A-klasse eruit komt te zien met de opzetstukjes? Check dan de gallery!



64 reacties

Ik zou nog niet eens gegaan zijn !
Wat is nu precies het nieuws?

Ik neem aan dat je deze onderdelen vorig jaar ook al gewoon kon bestellen toch?
@escort77: Ik dacht inderdaad dat dit al sinds jaar en dag beschikbaar was…..
Zonder die sticker ziet het er toch best wel gaaf uit.
Heb je zo’n A-AMG weleens voorbij horen komen? Dat kinderachtige gebler moet je ook helemaal niet willen. Die bodykit overigens ook niet, maar dat terzijde. Gewoon überhaupt die A niet.
@coffeecup:
Welke A-klasse is er mooier dan die van Mercedes?

Ik ben niet zo’n held in kleine auto’s
Maar als je zou moeten kiezen tussen
De VW up,
De opel Agila
De opel Spark
De hyundi i10
Fiat punto/panda/500
Honda jazz/civic
Diahatsu cuore
Vw polo
Audi a3

Of andere compacte auto,
Dan vind ik de de A-klasse, er toch het beste uitkomen in het A-klasse segment.
@martinus: golf r-line pakket, gegarandeerd succes
@martinus: ga jij eve een Hyundai i10 met een Mercedes A vergelijken..

Sjonnie
@martinus: de enige waar je de A klasse uit jouw lijstje mee kan vergelijken is de A3. De rest, behalve de Polo, kun je eerder met een Smart vergelijken.
@martinus: maar de Mercedes A klasse is gewoon een C segment auto. Die concurreert met de VW Golf, Renault Megane en BMW 1 serie.
@mashell:
Ik dacht al,
Het is echt met kop en schouders de beste A klasse.
Hij heet het wel, maar is het niet.

Hoe worden die klasses eigenlijk bepaald?
In mijn optiek is het in het A/B segment allemaal auto type boodschappenwagen, maar dat is gevoelsmatig.

Hoe wordt zo’n grens gelegd tussen A B en C?
via iPhone app
@martinus:

A-segment zijn de kleinste hatchbacks:
Ford Ka, VW UP, Fiat Panda, Toyota Aygo en Renault Twingo.

B-segment zijn de iets grotere hatchbacks:
Ford Fiesta, VW Polo, Fiat Punto, Toyota Yaris en Renault Clio.

C-Segment is de klasse daar weer boven:
Ford Focus, VW Golf, Alfa Guilietta, Toyota Auris en Renault Megane. En dus deze A-klasse.
@gtwillem: was een Auris geen b-segmenter Willem? Tenminste.. dat dacht ik
@martinus: De a-klasse is geen a-segment zoals een vw up, toyota aygo en een renault twingo, maar een c-segment auto zoals de door jou genoemde a3, opel astra, renault megane, ford focus e.d.
Er zijn toch nog aardig wat mooie auto’s in dat segment vind ik.
@bartteeuwen:
De Opel Astra is natuurlijk eigenlijk gewoon een moderne kadet, behalve dat die nauwelijks verkocht wordt natuurlijk.
@martinus: haha net zoals de focus een moderne escort is, en een golf een moderne, eeh ja golf is
@martinus: Mijn eerder geplaatste reactie verschijnt niet dus dan nog maar eens: Een a-klasse is geen a-segment maar c-segment (compacte middenklasse, meestal hatchback)
Hierin valt o.a. de renault megane, ford focus, opel astra en zelfs de skoda octavia wordt nog gerekend als c-segment. Een a-klasse is dus niet te vergelijken met een vw up! of aygo, twingo of iets dergelijks.
In het c-segment zijn naar mijn mening nog best mooie auto’s te koop. Ook mooie alternatieven voor deze a-klasse.
@martinus: appels met peren.

Je mag zelf uitgebreid alle vanaf- en optieprijzen gaan vergelijken, maar weet dat je een VW Up hebt voor 10.000 euro en dat de A-klasse tegen de 30.000 aan zit.
@escort77: “Je reactie moet nog worden goedgekeurd.”

Mmm, nou ben ik toch benieuwd waarom.
Niet veel posts in korte tijd, geen linkjes, geen grof taalgebruik, kan me ook niet voorstellen dat ik op de zwarte lijst sta…
@escort77: goh, ben ik toch niet de enige, nog nooit een nutteloze bijdrage gehad, nooit iemands de moeder uitgescholden, geen propaganda of spam, nooit wat lelijks gezegd over Alfa Romeo’s en toch moeten mijn reacties beoordeeld worden door de vakkundige autoblog huis-jury.
Ik begrijp er echt niks meer van.
@gladanus: Hier idem.
Goedkeuring kan uren duren.
@martinus: Je haalt A en B segment door elkaar, maar goed…
@martinus: eens
@martinus: maar je snapt dat de Mercedes-Benz A klasse niet in nou A klasse segment behoord toch?
@martinus: Jij bent zeker geen held nee.
@martinus: Alleen opereert de A-klasse niet in het A-segment…
@martinus: een A kan je alleen vergelijken met de a3 en 1 serie
@martinus: Je haalt nu auto`s uit het a, b en c-segment door elkaar. De A-klasse is een c-segmenter. En dan aan de bovenkant van het segment. Vergelijkbaar met de beter aangeklede golfjes, A3, 1-serie, CT200h en de Mazda 3. Ik verkies de A3 dan absoluut boven de A-klasse.
@dutchdriftking: Hetgeen dan weer heel persoonlijk is.
Persoonlijk vind ik de A-klasse duidelijk de mooiste van jouw lijstje.
@coffeecup: Helemaal mee eens, klinkt als een verkoude stofzuiger. Ik snap dat mensen een klein knalletje leuk vinden bij het schakelen maar dit is echt overdreven nep.
@coffeecup: tsja als je persé een AMG wilt, nog jong bent en geen C-klasse of hoger kan betalen dan snap ik die keuze wel. Al zou ik hem zelf ook nooit willen.
Kijk… de RS sticker van Skoda,
Achterop hun zware sedan met 180 of 200PK plakken
Dat is ‘halfords-tuning’ vanuit de fabrikant.

Maar zo’n subtiele verfijnde voorbumper van AMG,
Daar kunnen we toch niets kwaads over zeggen?
@martinus: Behalve dan dat de A250 zwaarder is dan een Octavia RS. Sterker nog, zelfs de Octavia Combi RS is maar 15kg zwaarder dan de A250. En dan heeft de Skoda ook nog 10pk meer.
Raar ..
Heb nog nooit spoilers gezien bij halfords ..

Nog raarder ..
AMG of MB is nooit in staat om de kwaliteit van Tupperware te kunnen evenaren ..
Nee laat maar zitten. A klasse ziet er normaal al Goed uit. Voor 2000 euro koop ik wel heel veel snoepjes.
@kimhung: Of optie’s. Mercedes kennende krijg je voor €2100 waarschijnlijk een ‘opbergpakket’ en een zelf dimmende binnenspiegel
Hier is niet veel mis mee toch? Je auto ziet er -vind ik- een stuk mooier uit, maar je hebt geen amg badges op je voiture geplakt.
@2wheeler: De AMG kun je ook zonder badge krijgen hoor. Doet Mercedes niet moeilijk over.
Die sticker… what’s next, Mercedes orginal teile neon lampen voor onder de bodemplaat?
Wat is het verschil met het AMG-pakket dat je altijd al kon krijgen dan?
@wildewesten: Dat is een complete bumperset. Dit zijn opplakdelen om hem wat ruiger te maken.
Dus als ik het goed begrijp komen die € 2115 nog bovenop de prijs van het AMG pakket. Het gaat hierbij uitsluitend om de zwarte stukjes die op de foto’s te zien zijn.
In dat geval zou ik het niet doen, de A klasse ziet er met AMG pakket ook al dik uit.
De AMG-line zoals ze het noemen is zelfs te bestellen op een A160. Goed genoeg.
Ik zou als A45-rijder niet echt happy zijn nu…
@scottishcarspotter2000: Dan hoeft geen enkele AMG rijder zich happy te voelen. Voor werkelijk elk model binnen het Mercedes-concern is er wel een AMG pakket te bestellen, of achteraf te laten monteren. S350 in een S65 AMG pakket is geen zeldzaamheid, evenals iedere E-klasse, C-klasse, CLS etc, etc, etc.
@scottishcarspotter2000: die hebben toch niet voor die wagen gekozen vanwege de bodykit? Die hebben de A45 gekozen vanwege de bom van een motor onder de motorkap.
Wel slim om ‘m alleen op de A250 te pleuren, rijdt lease minnend NL er niet mee.
@dell: Ook die zie ik regelmatig met een AMG pakketje rijden.
@dell: af-fabriek waarschijnlijk, achteraf de onderdelen kopen en op je a180 monteren is denk ik nog wel mogelijk
Maakt de imago helemaal compleet van deze auto. Wel willen maar niet kunnen. Dat je A klasse rijd oke maar die Cla is echt een patser bak nummero uno. Rijdende pissebed is het.
Ach ja, het is eigenlijk gewoon erg zielig. Net als al die Polo`s 1.0 met een R-line pakket.
@dutchdriftking: waarom zielig? Alsof sportievere accessoires de auto sneller zouden maken en ze daarom alleen op snelle auto’s mogen. Sommige mensen vinden dat gewoon mooier. Beginnende autospotters kunnen misschien even kort verward raken maar dat is niet een serieus probleem.
@mashell: Ik ben van mening dat een auto er niet sneller uit moet zien dan dat hij daadwerkelijk is, maar dat is slechts mijn mening.
@dutchdriftking: ik vind het vreemd dat je denkt dat je de snelheid van een auto kunt aflezen aan de buitenkant.
@dutchdriftking:

En nog vreemder dat dat enig belang kan hebben in je ideale wereldbeeld ..
@dutchdriftking: ik vind het niet erg als een C200 een amg kit eronder heeft met 4 uitlaten, maar gaat er een C63 logo erop, kijk dat is wat anders.
Ach ik vind het goed staan. Mercedes heeft er een handje aan om auto’s te leveren die ik niet zo mooi vindt zonder wat sportievere bumpers. Maar zelf zou ik geen A250 met dit erbij bestellen. Als je nog wat andere opties invult, ga je zo over de 50k heen. Belachelijk veel geld voor zo’n auto.
Ik hoor iedereen altijd oreren over “Halfords tuning” maar ik heb daar dus nog nooit een spoiler zien liggen. Alleen functionele dingen als vloermatten, ruitenvloeistof, skikoffers, sneeuwkettingen etc.
@riddertevoet: Waarschijnlijk bedoelen ze Autostyle, dit bedrijf heeft een band met Halfords.
@riddertevoet: Eerder hadden ze vrij veel ‘shop in shop’ display’s van Autostyle. En stickertjes, ledjes en TURBO logo’s hadden ze vaak ook wel. Daar komt die term een beetje vandaan geloof ik.
Hij is nog niet eens precies het zelfde en de A250 heeft sws al een dikke motor
Halfords is failliet
Ik zie liever dit als al die andere after-market troep
Meeste mensen zullen deze auto leasen en als er dan nog zo’n spoilerpakketje bij kan dan zou ik dat ook doen, ziet er gewoon net wat beter uit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).