• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jeep Grand Cherokee SRT8 schetsen

Auteur: Wouter, gepost 14 april 2009 om 11:33 – 38 Reacties

Jeep Grand Cherokee SRT-8


Klinkt het idee van een sportieve Amerikaanse SUV je raar in de oren? Stel je referentiekader dan nog maar even bij, want de huidige Grand Cherokee SRT-8 is één van de snelste SUV’s op de markt.

In slechts 5 seconden staat er 100 op de teller, terwijl de topsnelheid 245 km/u bedraagt. Dit alles met dank aan de 6.1 liter grote HEMI V8 die 425 pk en 569 nm levert. Voor medio 2012 krijgt de Grand Cherokee er nog eens wat pk’s bij. Volgens Jalopnik krijgt de SRT-8 een 6,4 liter grote HEMI die ruim meer dan 500 pk levert. Move over Cayenne, Q7 en ML!

Ook qua uiterlijk zien de schetsen er veelbelovend uit met chunky vijfspaaks lichtmetaal, subtiel spoilermateriaal, een verlaagd onderstel en betere remmen. Nu alleen Obama nog even overtuigen dat Chrysler toch ook wat leuke spullen moet bouwen zo nu en dan.

Jeep Grand Cherokee SRT-8

Jeep Grand Cherokee SRT-8

Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, grand-cherokee, Jeep, srt-8

Vorig bericht: « Affengeil: gouden BMW M5
Volgend bericht: BMW X5 Security Plus – voor echte gangsters of echte politici »

Lees Interacties

Reacties

  1. simon zegt

    14 april 2009 om 11:34

    wauw bruut zeg, mag er zeker wezen

    Login om te reageren
  2. GH zegt

    14 april 2009 om 11:36

    sssssllllllluuurrrpp :P

    zeker gaaf, maar ben benieuwd wat hier van overblijft.

    Login om te reageren
  3. Benjamin zegt

    14 april 2009 om 11:38

    Veel liever dit dan zo’n gedrocht van een x6m/x5m

    Login om te reageren
  4. Max zegt

    14 april 2009 om 11:41

    Kuch kuch… 3de op ’t snelheidslijstje, achter X5 en X6 M dan?
    Leuk design…

    Login om te reageren
  5. StormRAM zegt

    14 april 2009 om 11:42

    off-topic @ wouter: 2de alinea: ‘… die ruim meer dan…’. Beide geeft ’t zelfde aan. ;)

    OT: Zeer brute prestaties en credits voor het lef van Jeep om met zo’n model te komen in deze tijden! :) Laat maar komen wat mij betreft.

    Ik ga zo m’n pa maar eens overtuigen dat dit de nieuwe gezinsbak moet gaan worden. :P

    Login om te reageren
  6. Majinstar zegt

    14 april 2009 om 11:44

    Graag eentje in het zwart met 21 inch’ers eronder die spinnen en 5 flashers voor in de grill.

    Login om te reageren
  7. MATSS zegt

    14 april 2009 om 11:44

    hij heeft nu ook al chunky vijfspaaks lichtmetaal hoor

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    14 april 2009 om 11:44

    MOPAR levert ook een 7.0L HEMI V8 en ook al de 6.4L HEMI :D
    Maar oogt nu al lekker!

    Login om te reageren
  9. Bart_V zegt

    14 april 2009 om 11:53

    doe er dan gelijk het SRT 10 blok er in en dan 600 pk dan heb je helemaal een SUV op steroids
    wel eindelijk weer een mooie SUV net als de concerpt range rover (of hoe dat ding ook alweer heet)
    geen extra plastic wat ej bij de BMW XxM modellen hebt

    XxM = X5M en X6M

    Login om te reageren
  10. Jesper zegt

    14 april 2009 om 11:59

    American Horsepowerrrr :D
    Liever dit dan die X5M! Alleen als ‘k moest kiezen tussen deze of een Q7 V12 TDI …, ik denk dat ik qua afwerking liever in de Auto Union zit ;)

    Login om te reageren
  11. SCscreamGT zegt

    14 april 2009 om 12:20

    Wat staat er op de auto geschreven? Bij het laatste plaatje zie je dat de tekst nog doorloopt …..

    Login om te reageren
  12. ///M zegt

    14 april 2009 om 12:21

    schetsen zien er altijd beter uit dan de werkelijke productiemodellen, ik kies toch liever de X6M :D

    Login om te reageren
  13. SCscreamGT zegt

    14 april 2009 om 12:22

    Of is dat de naam van de ontwerper?

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    14 april 2009 om 12:31

    Er staat Jalopnik, het is een visueel watermerk.

    Login om te reageren
  15. GerreLekker zegt

    14 april 2009 om 12:31

    Al moet ik helemaal niets van SUV’s hebben, dit ziet er goed uit en een stuk beter dan die afzichtelijke X5, X6 en Q7. En zal waarschijnlijk een hele hoop trekkracht onderin hebben, I like it

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    14 april 2009 om 12:33

    Hij is trouwens super vet

    Login om te reageren
  17. Stijn zegt

    14 april 2009 om 12:46

    Snelste lijkt me vrij sterk en O ja neem trouwens asjeblieft geen snelle bocht en stoor je niet aan het plastic interieur

    Login om te reageren
  18. JP zegt

    14 april 2009 om 12:57

    @ Stijn beetje zielig om steeds met die argumenten te komen. Grow up!!

    OT Ziet er echt super uit! Schitterend design en ben wel benieuwd naar die 6.4 HEMI :D

    Login om te reageren
  19. Rick zegt

    14 april 2009 om 13:10

    @Stijn.
    Het is dan ook geen sportauto, daar heb je de Dodge Viper voor he.

    Login om te reageren
  20. Carmaster zegt

    14 april 2009 om 13:14

    @ Stijn

    Tegenwoordig is de halve auto al van plastic.
    Dus ook Europese “premium” karretjes.
    Geef maar eens een gezellige ruk aan de voorbumper van zon X5/6M.
    Heb je gelijk meer vermogen door de grotere airscoop die ontstaat.
    Maar ja, dat staat niet he.

    OT:
    Doen!!!
    Gewoon schijt hebben aan alles, Chrysler, precies zoals jullie al vanaf dag 1 gedaan hebben. Crisis? Welke? Na ’73 werden de Amerikaanse autos er ook niet zuiniger op ofwel? Zo zie je maar weer, de Amerikanen hebben geen kortetermijngeheugen. En zo hoort het! Crisis voorbij? Blazen maarrr!!!

    Login om te reageren
  21. Stijn zegt

    14 april 2009 om 13:57

    @reacties

    Alleen maar lofuitingen in de reacties leek me ook een beetje overdreven gezien het ontzettende succes dat de Amerikanen de laatste jaren hebben gehad met hun “premium” producten.

    Login om te reageren
  22. Rick zegt

    14 april 2009 om 14:03

    @Stijn.
    Daarom zijn USA auto’s altijd zo goedkoop he, hard plastic niet al te beste afwerking, maarja wat wil je als de auto die je nieuw besteld al de volgende week voor je klaarstaat.

    Login om te reageren
  23. Carmaster zegt

    14 april 2009 om 14:23

    @ Stijn

    Daar had ik het niet over.
    Ik doelde er gewoon op dat tegenwoordig élke auto al half van plastic is.
    En het gebrek aan succes van Caddilac is begrijpelijk, ze zijn te exentriek en hebben een geheel eigen gezicht.
    Om er nou gelijk een cliché tegenaan te gooien; gezichtsloze duitse premiumbakken, eenheidsworst, grijze muizen of zoals mn vader zegt: “ouwe lullen bakken” (raar om dat van je ouwe vader te horen toch?).
    Plus dat succes of een gebrek daaraan geen effect heeft op hoe goed de auto is. Een voorbeeld: Suzuki Wagon R: geweldig verkoopsucces, totaal geen geweldige auto. Caddilac CTS: geen verkoopsucces, toch een goede auto.
    Succes gaat dus niet boven kwaliteit, bij geen enkel merk niet.

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    14 april 2009 om 14:39

    Dit was toch een Amerikaan?
    Huh? Onmogelijk, ze hebben een mooie auto gemaakt!

    Login om te reageren
  25. Brambo zegt

    14 april 2009 om 14:46

    Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten met de Range Rover Stormer.

    Zelfs de kleur moest eraan geloven.

    Errug jammer

    Login om te reageren
  26. timberleek zegt

    14 april 2009 om 15:04

    die ziet er wel geslaagd uit zeg

    en gelukkig een leuke motor (en niet zo’n “kijk mij een milieukneus zijn” motor) ;-)

    Login om te reageren
  27. Mikeee zegt

    14 april 2009 om 16:20

    @ Rick 11:44

    De grootste van de huidige, moderne “net-niet-Hemi” Hemi’s is de 6.4: http://www.allpar.com/mopar/new-mopar-hemi.html

    Mopar *leverde* een 7.0 Hemi, de laatste van de oude familie met 426 cubic inch. Productiestop 1971.

    Misschien bedoel je dit: http://www.allpar.com/mopar/hemi/newhemi.html
    Verse kale 426 blokken om zo een nieuwe “oude” Hemi te bouwen voor in je project car.

    Of je kan nieuwe ouwe Hemi’s kant-en-klaar kopen voor $14k oplopend tot bijna $43k: http://www.mopartsracing.com/parts/blocks.html …maar of ze in je Grand Cherokee zullen passen is een ander verhaal ;)

    En je hebt nog de race-only Hemi shortblocks die zover ik weet niet aan particulieren worden verkocht: http://www.allpar.com/mopar/hemi/Hemi99-pro-stock.html

    Hoe dan ook: de drie nieuwe Hemi’s maken meer peekaatjes dan de ouwe ooit in stock vorm kon. Koppel weet ik niet zo.

    Login om te reageren
  28. Mikeee zegt

    14 april 2009 om 17:11

    @ Stijn en de rest met opmerkingen omtrent het interieur

    Steeds weer hetzelfde liedje? Vooroordelen die blijven hangen. Jullie kijken met Europese ogen veelal naar producten die voor de Amerikaanse markt bestemd zijn/waren.

    Over het bochtenwerk: De huidige Grand Cherokee SRT8 kan zich prima meten met de concurrentie hoor, en vaak voor minder dan helft van de prijs. De overbrenging, remmerij en ophanging zijn anders dan bij de niet-SRT8.

    Hoe dan ook; zover ik heb kunnen kijken van foto’s en de vele reviews die ik heb gelezen over bijv. de nieuwe Dodge Ram en 300C is er ook voor jullie genoeg om over tevreden te zijn. Blijkbaar hebben ze bij Chrysler toch wel het e.e.a. geleerd. Het vele lukraak gebruikte plastic is grotendeels vervangen met zachte materialen in in veel gevallen ook leer.

    V.w.b. de Challenger die volgens Edmunds binnenin niet zo fijntjes uitgedost is: die zou oorspronkelijk nooit naar Europa komen (in tegenstelling tot de 300C en G.Cherokee) en in de VS boeit het velen niet zo wat voor hard plastic ze in hun interieur krijgen. Indien wel dan kiest men daar een Europees merk of een top-of-the-line trim level.

    Login om te reageren
  29. T-Bird zegt

    14 april 2009 om 17:13

    Wat een bak zeg, zo zien we ze graag! Laat maar lekker komen. Credits voor Jeep om met zoiets te komen in de tijden.

    Login om te reageren
  30. aston martin dbs zegt

    14 april 2009 om 17:26

    ik zie qua lijnen behoorlijk wat overeenkomsten met de landrover LRX! Positief dus!!

    Login om te reageren
  31. Rob USA zegt

    14 april 2009 om 20:01

    Heel knappe schets en de laatste tijd willen ze toch zo min mogelijk veranderen aan zo’n ontwerp,kijk maar naar bv de new Camaro die is ook bijna net als de eerste schetsen.
    Stoer die hoge deuren/lage ramen net als de 300C en die motor is sweeeet,ik heb erin gestuurt en dat was superr.
    Laat maar komen.

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    14 april 2009 om 20:47

    Leip schetsje man.
    Als dat zo cool gaat worden wordt ik wel heel erg blij.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    14 april 2009 om 20:52

    Ik weet niet hoe, maar deze schetsen leggen er nog eens nadruk op: Hoekige wielkasten zijn lelijk. :|

    Login om te reageren
  34. Graafke zegt

    14 april 2009 om 22:23

    Ik vindt hem super! Ik hoop dat wij als dealer eindelijk wat meer succes met de Grand Cherokee gaan krijgen.

    Login om te reageren
  35. six-trey zegt

    14 april 2009 om 23:41

    @Mikeee
    Het is niet dat amerikanen enkel “lelijke” interieurs kopen om goedkoop en snel leverbaar te zijn maar ook om hun eigen smaak te geven..
    een ram heeft standaard plastieken zetels, lelijke alu velgen en plastieken grill inserts, ik heb en lichtmetalen gechromeerde velgen en inserts en lederen zetels alles samen voor 1200 euro veel mooier en unieker dan gelijk welk luxemerk tebieden heeft

    ontopic: wat een brutte wagen, mooi design killer motor en betaalbaar ;) eat some raw power ugly Q7…

    Login om te reageren
  36. EnzoR zegt

    15 april 2009 om 23:58

    ziet er veelbelovend uit

    Login om te reageren
  37. Phoenix zegt

    16 april 2009 om 15:07

    Ziet er goed uit. laat hem maar komen

    Login om te reageren
  38. nb zegt

    17 juni 2009 om 17:01

    wat je hier ”asobakken” aan noemt… ??
    beetje raar ik vind het een machtig mooie bak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North