• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jippie! 130 km/u blijft gewoon toegestaan op de A2

Auteur: Author, gepost 8 maart 2017 om 11:14 – 19 Reacties

Jippie! 130 km/u blijft gewoon toegestaan


De rechter trok vanochtend een vette streep door de bezwaren van twee gemeenten.

Schultz verhoogde enige tijd terug de maximumsnelheid naar 130 km/u op de A2 tussen Vinkeveen en Maarssen. Volgens de gemeenten Stichtse Vecht en De Ronde Venen is bij de afweging voorafgaand aan dit besluit niet genoeg onderzoek gedaan naar de mogelijk schadelijke gevolgen van deze ophoging. Kennelijk kwamen de partijen er onderling niet uit en dus moest de rechter de knoop doorhakken.

De Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State (de hoogste bestuursrechter in het land) heeft vandaag in hoger beroep alle bezwaren van de genoemde gemeenten van tafel geveegd en dus blijft 130 km/u tussen 19:00 en 06:00 gewoon toegestaan. Wie de vrij lange uitspraak zelf wil uitpluizen kan hier terecht.

Foto: Rolls-Royce Ghost op de A2 door @730ld via Autojunk

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Maximumsnelheid stoeploze straten
    'Maximumsnelheid stoeploze straten naar 15 km/u.'

Nieuwste artikelen

  • Vakantiegangers opgelet: vignet voor Oostenrijk is duurder geworden!
  • Video: Maakt de GOLF 8.5 GTE na 3 maanden hebberig?
  • Lamborghini gebruikt icoon voor nieuwe sterkste V12-supercar: zo gaat ie heten
  • Politici: ”Ramptoeristen bij auto-ongelukken moeten rijbewijs inleveren”
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen, rechtszaak, snelweg

Vorig bericht: « Live: Alpina B5 Biturbo [608 pk]
Volgend bericht: Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird! »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaeser zegt

    8 maart 2017 om 11:21

    De verhoging geld juist voor het traject tussen Vinkeveen en Abcoude. Het was eerst te alle tijden 100km/h. Nu is de snelheids verhoging in de avond gelijk getrokken en vastgelegd. Hoera!

    Login om te reageren
  2. fiestacruizer zegt

    8 maart 2017 om 11:28

    Nu overdag nog.

    Auto’s zijn nu met 130 km/h schoner en stiller dan ze met 100km/h 20 jaar geleden waren.

    #Stopgemeentelijkeburgerhaat.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      8 maart 2017 om 11:38

      @fiestacruizer: Maar auto’s nu zijn met 100 km/h schoner dan met 130 km/h, op 80/90 km/h zijn ze gemiddeld het schoonst als ik mij niet vergis.
      Maar goed, dat maakt mij verder niets uit.

      Login om te reageren
    • scottreeder zegt

      8 maart 2017 om 12:04

      @fiestacruizer: Da’s een boute stelling. Beetje ongenuanceerd ook, om daarmee 130 km/h goed te praten.

      Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    8 maart 2017 om 11:34

    Ik vraag me af hoe zo’n rechter tot dat besluit komt; omdat er simpelweg te laat bezwaar is genaakt of omdat het belang van een hogere snelheid zwaarder weegt dan de milieugevolgen (milieu in deze zin ook als zijnde geluidsoverlast in de omgeving)?

    Ik heb geen zin om de hele uitspraak te lezen dus :)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2017 om 12:04

      @granlusso: Daar ben ik ook benieuwd naar. Waarom zijn de bezwaren dan ongegrond? Heeft de rechter er een expert naar laten kijken? En wat zei die dan?

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        8 maart 2017 om 12:38

        @Jochempie: De bezwaren zijn niet per se ongegrond alleen het punt is dat de minister bij het wijzigen van dit soort zaken met allerlei dingen rekening moet houden zoals omwonenden, milieu en veiligheid. De minister heeft in deze aan zijn verplichting voldaan en dit gemotiveerd met diverse onderzoeken. Tevens beroepen de gemeente zich op allerlei zaken die hier eigenlijk niet aan de orde zijn zoals het arrest Ayuntamiento de Madrid. Tevens is het een belangrijk punt dat enkel de maximumsnelheid verhoogt is en er geen veranderingen etc. Aan de weg zijn doorgebracht, dit haalt een aantal van hun beroepen onderuit. Al met al oordeelt de rechter dus dat er juist js gehandeld en er rekening is gehouden met bijv. Omwonenden en veiligheid. (Dit is wat ik er van begrijp, ik kan er natuurlijk gruwelijk naast zitten).

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2017 om 11:42

    En nu nog 130km/h 24/7.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 maart 2017 om 12:05

      @dutchdriftking: En volgend jaar 150..

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    8 maart 2017 om 11:48

    https://i.ytimg.com/vi/U4lcT-wvCeY/maxresdefault.jpg

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    8 maart 2017 om 12:03

    Hoera! #Schijtaanjullielongen

    Login om te reageren
  7. bikevscar zegt

    8 maart 2017 om 12:05

    Het houdt nooit op!

    Login om te reageren
  8. naamloos3 zegt

    8 maart 2017 om 12:20

    Topper Schultz!

    Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    8 maart 2017 om 14:42

    Als ik een omwonende was zou ik ook niet zomaar alles accepteren.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    8 maart 2017 om 16:28

    Levens gevaarlijk dat 100 rijden op die a2

    Login om te reageren
  11. hijman85 zegt

    8 maart 2017 om 18:56

    Is die rolls niet van Afrosjaak?

    Login om te reageren
  12. tarquesh zegt

    8 maart 2017 om 21:05

    130 zou een richtsnelheid moeten zijn.
    Daarbij bedoel ik dat het verkeer rond die snelheid rijd. Een stel auto’s kunnen en mogen eroverheen met zo’n 140 als dat gewenst word. Post uit Leeuwarden komt bij 143 op de deurmat. Dat bedrag is klein, €10,–
    Het gaat hierom om een kennisgeving dat het wel wat minder mag.
    Bij een tweede overtreding die binnen 6 maanden van de eerste kennisgeving is, komt het bedrag van €100,– bij 143 geflitst. Bij 153 €200,–. Bij 163 €300,– etc. Bij hoger dan 250 km/h verlies je pas je rijbewijs voor een tijdje. Bij een goede reden bij de rechter word er een boete bedrag opgelegd, inplaats van inbeslagname.

    Login om te reageren
    • Bender zegt

      9 maart 2017 om 06:53

      @tarquesh: hahahaha mooie droom.

      Denk dat het je tegenvalt hoeveel auto’s en bestuurders net zo veilig meer dan 130 kunnen rijden.

      Hier op Autoblog vinden we onszelf natuurlijk allemaal Gods beste bestuurder, maar wat ik elke dag op de weg tegen kom is echt een drama… Ook de bestuurders van ‘dikke bakken’.

      Login om te reageren
    • Bender zegt

      9 maart 2017 om 06:56

      @tarquesh: daarnaast is het verschil in snelheid juist wat voor onveilige situaties en opstoppingen zorgt.

      Ook onhaalbaar maar een beter voorstel lijkt mij een hogere minimum snelheid voor personenauto’s en uitbreiden van het inhaalverbod voor vrachtwagens en auto’s met aanhanger.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North