• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jos Verstappen: “Michael Schumacher speelde vals”

Auteur: ricardo, gepost 7 december 2011 om 15:06 – 147 Reacties

Jas Verstoppen

“Boehoehuil, het is niet eerlijk!” *stampvoetend wegloopt*

Leestip. In een interview met NUsport mocht Jos zijn hart luchten over de rentree van Michael Schumacher in de Formule1. En blijkbaar zit er wat opgekropte frustratie bij Verstappen, de voormalige teamgenoot van Schumi. In 1994 zaten ze allebei bij Benneton waar Jos als tweede rijder fungeerde. Michael werd dat jaar voor het eerst wereldkampioen in de F1, terwijl Jos genoegen moest nemen met een tiende positie op de ranglijst.

Was Michael dan niet gewoon een slag beter dan Jos, horen we jullie denken. Welnee gekkies, het lag aan de auto. Met karten was Jos immers altijd sneller dat Schumi.

Als ik met hem ging karten won hij nooit van mij. Ik weet wat er is gebeurd toen wij in 1994 samen bij Benetton reden.

Verklaar dat maar eens!!1! Dit zegt hij erover in het interview:

“Ik dacht steeds: dit kan gewoon niet! Ik rem op de limiet en ga zo hard mogelijk de bocht in. Wat moet ik nog meer doen? Bij Schumacher lukte het wel en bij mij niet. Dat klopte niet.”

Volgens Jos ligt dit aan het feit dat de auto van Michael vééél beter was dan zijn troep-Benetton:

“Elektronische hulpmiddelen. Ze zullen dat nooit toegeven, maar ik ben daar van overtuigd. Ik heb het later nog eens aan Flavio Briatore gevraagd, die mij naar Benetton had gehaald en daar toen teammanager was. Hij zei: ‘Laten we er maar niet over praten.’ Dan weet ik genoeg. Ik heb dat jaar een paar keer in Michaels auto gereden, zoals in Hockenheim, toen ik er af spinde. Zoals die auto was afgesteld, kon hij nooit zo hard gaan. Maar ja, dat systeem waar hij dan mee reed, zat er toen net even niet in.”

Jep, Jos was een koning in de regen, maar 17 jaar na dato deze oude koe uit de sloot halen om een punt te maken? Op zijn minst vreemd te noemen. Aan de andere kant: dat zou wel terecht zijn als Jos stevig bewijs in handen had en Schumi voor het blok kon zetten. Maar veel meer dan enkel wat aantijgingen lijken het niet te zijn.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Officieel: Netflix maakt Michael Schumacher documentaire
    Officieel: Netflix maakt Michael Schumacher documentaire
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort
  • Jos Verstappen keert terug en gaat weer racen
    Jos Verstappen keert terug en gaat weer racen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Jos Verstappen, Michael Schumacher

Vorig bericht: « De ‘close call’-inhaalactie vanuit ander perspectief
Volgend bericht: Rinspeed Dock+Go is het antwoord op alle problemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gearhead zegt

    7 december 2011 om 15:11

    Dit is het prototype van een volslagen mislukte coureur. Want op wereldnivo middelmatig zijn icm een karakter van een bal gehakt is een trieste score. Pedro Lamy (wie??) was succesvoller dan deze knor.

    Login om te reageren
    • europameister zegt

      7 december 2011 om 15:48

      @gearhead: ’t omschreven karakter.. mooi..

      Login om te reageren
    • Gnermo zegt

      7 december 2011 om 16:16

      @gearhead: Je hebt geen idee waar je over praat:

      Pedro Lamy: 0 podiums
      Jos Verstappen : 2 podiums

      Pedro Lamy: 1 punt totaal
      Jos Verstappen : 17 punten totaal

      Login om te reageren
  2. laurensschu zegt

    7 december 2011 om 15:15

    Heeft Verstappen aandacht nodig? Kom op zeg ja ik reed in zijn auto maar toen hadden ze het er uit gehaald en toen hij er weer in stapte hadden ze het er weer ingezet. Kom op zeg als het zo goed verborgen is halen ze dat er echt niet in 5 minuten uit hoor.
    Had gewoon bewezen dat je beter was!
    Alle respect is verdwenen!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 december 2011 om 15:17

      @laurensschu: Het stomme van dit verhaal is, is dat óók al mocht dit überhaupt misschien waar zijn, niemand gelooft hem toch.. Hij maakt het hiermee alleen maar erger, slappe excusen.

      Login om te reageren
    • g40freak zegt

      7 december 2011 om 15:24

      @laurensschu: er uit halen en weer erin zetten?
      wat dacht je van gewoon aan en uit zetten?

      Login om te reageren
  3. raoulkroes zegt

    7 december 2011 om 15:15

    Zeuren over het verleden… Saai!

    Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    7 december 2011 om 15:16

    “Maar veel meeL dan enkel aantijgingen lijkt het niet te zijn... :) Wat een arrogante eikel is dat zeg..

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      7 december 2011 om 18:40

      @kaasboerin: +1, is het ook.. Het is één van dé betere chauffeurs of coureurs, maar wat een zelfingenomen arrogante poepvent!

      Login om te reageren
  5. atteh zegt

    7 december 2011 om 15:16

    Ach, hij is niet de enigste die het heeft gezegd, alleen de FIA heeft nooit iets bewezen/onderzocht… Dus wat moeten wij er nu nog van zeggen?

    Login om te reageren
    • pier zegt

      8 december 2011 om 00:57

      @atteh: enige…sorry moest ff :P

      Login om te reageren
  6. masterstig zegt

    7 december 2011 om 15:17

    Zielige man, beetje lopen janken omdat hij niet durft toe te geven dat hij minder goed is dan Schumacher. Makkelijk om altijd maar de ander aan te wijzen.

    Login om te reageren
  7. alloallo zegt

    7 december 2011 om 15:20

    Interessante verklaring van Joske Verstappen. Hoewel hij zeker niet de kwaliteiten van Schumacher heeft, kan hij wel eens gelijk hebben. In de documentaire over Senna werden dezelfde insinuaties gedaan richting Benetton. Schumacher was niet alleen veel sneller dan Joss the Boss maar ook veel sneller dan Senna.

    En Senna had duidelijk meer talent dan Jos of Michael

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      7 december 2011 om 15:26

      @alloallo: klopt, deze theorie kwam ook uit de mond van A. Senna

      Login om te reageren
      • Panther zegt

        7 december 2011 om 15:31

        @poeperman: ja en nog vele andere in f1 destijds maar nooit bewezen…

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 december 2011 om 15:37

      @alloallo: senna heeft niet meer talent dan jos en michael, ja ik geef toe dat senne de beste kwali coureur ooit was. maar schumacher is de betere racer, hij heeft senna meerdere keren verslagen in auto die beide geen of wel elektronische hulpmiddelen hadden. iedereen kent het beeld van donnington 1991(of was het 1990?) waar senna zo onmenselijk goed was. nou niet dus, senna had een mclaren met ABS tractiecontrole ESP, noem maar op. maar derest van het veld niet. senna was meestelijk goed, maar niet de beste.

      Login om te reageren
      • Seroo zegt

        7 december 2011 om 16:30

        @lambo4all: Het feit dat Senna in de Williams in 94 meerdere poles heeft weten te behalen in een auto die alle coureurs eigenlijk te gevaarlijk vonden om in te rijden, zo ook Senna, zegt wel iets over het kunnen van Senna.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          8 december 2011 om 09:10

          @Seroo: ja hij is ook heel heel erg goed, ik vind het ook de beste kwali coureur die er is, maar hij is niet de beste racer. schumacher was beter en je zag dat hij senna vaker en vaker begon te verslaan in een auto die minder was dan die van senna.

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 december 2011 om 15:38

      @alloallo: senna had natuurlijk wel meer talent als jos;)

      Login om te reageren
      • hahahi20 zegt

        7 december 2011 om 15:59

        @lambo4all: goed genederlandst, ik word altijd zo ziek van die mensen als gebruiken, HET IS ALS JOUW FIETS

        Login om te reageren
        • hahahi20 zegt

          7 december 2011 om 15:59

          @hahahi20: voor personen gebruik je dan

          Login om te reageren
          • august zegt

            7 december 2011 om 16:14

            @hahahi20: lolwut? Voor personen gebruik je ‘dan’ en voor fietsen ‘als’? Wonderlijke regels. Prachtig. Een eigen wereld, dat wil ik ook.

            Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            7 december 2011 om 16:51

            @hahahi20: Knuppel, stfu als je het zelf ook niet weet.

            Als = vergelijkend. Ik ben even groot ALS Henk, Henk is even slim ALS august.

            Dan = verschil. Mijn pik is groter DAN die van hahahi20. August’s hersenen zijn beter DAN de jouwe.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              7 december 2011 om 16:55

              @bozewolf: ROFLOL

              Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              7 december 2011 om 17:07

              @bozewolf: Net als Amerikanen ook vaak de fout “then” of “than” maken.. Then als in ’tijd’.. “Ik ga dan pas naar school” … En Than als in ‘vergelijken’. My dick is bigger THAN yours……

              Login om te reageren
              • highperformance zegt

                7 december 2011 om 17:33

                @kaasboerin: In de voetballerij is het heel normaal hoor: “hun waren beter als ons”, niets mis mee…

              • kaasboerin zegt

                7 december 2011 om 19:33

                @highperformance: Vooral met die Hagenezuh..

              • highperformance zegt

                7 december 2011 om 22:46

                @kaasboerin: Oh Oh ;-)

  8. Nerekop zegt

    7 december 2011 om 15:25

    Beetje oude koeien uit de sloot halen idd. Niettemin is het publiek geheim dat niet alles klopte aan de Benneton van Schumacher in 1994. Neemt niet weg dat Schumacher, in mijn ogen, een betere coureur is. 7x wereldkampioen wordt je niet zomaar.

    Beetje loze reactie van Gearhead om een Le Mans winnaar, Formule 3 kampioen, Marlboro Masters winnaar, Europees kampioen karten en podiumbezoeker in de F1 af te doen als een volslagen mislukte coureur. Beetje respect voor de meest succesvolle F1-coureur van Nederland lijkt me wel op zijn plaats. Ik genoot in elk geval vaak van zijn races. Loopbaan van Verstappen heeft wat ongelukkige keuzes in zich en hij betaalde daar de prijs voor. Niets meer, niets minder. Bij vlagen was hij briljant en van topniveau. Maar even zo vaak ging het niet zo lekker.

    Login om te reageren
  9. ferrari94tr zegt

    7 december 2011 om 15:26

    TJA bij ij komt het wel geloofwaardig over. Zeker omdat Bennetton in Duiste handen geleid werd. Schumi heeft wel de reputatie dat ie vals speelt. zoals toen de tc verboden was en hij toch zonder wielspin weg kon rijden bij de start. dit was overigens wel bij Ferrari

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      7 december 2011 om 15:40

      @ferrari94tr: Schumacher heeft altijd op het randje van het toelaatbare geraced. Hij wist perfect wat kon en niet kon en slaagde er in de stewards op het randje te drijven en dan te stoppen. Dit maakte van hem een geniaal goede formule 1-courreur en je kan dat overigens nog zien in de races die hij nu (iets minder succesvol weliswaar) rijdt.

      Login om te reageren
  10. Burdy zegt

    7 december 2011 om 15:27

    Het zou mij niet verbazen als er een kern van waarheid inzit. Flavio Briatore had toen daar de touwtjes in handen en die heeft wel vaker wat uitgehaald, iets met piquet en renault. En aangezien schumacher ook ten kost van alles wilde winnen, zou die er niet tegen zijn.

    Maarja je doet het pas verkeert ze je pakken. En het is wel een beetje triest dat verstappen na al die tijd met dit verhaal aan komt zetten.

    Login om te reageren
  11. matthisl zegt

    7 december 2011 om 15:31

    Daarom is Schumacher ook 7 keer wereldkampioen geworden en Verstappen niet, omdat Verstappen beter was. 1 keer oke, dan kan dat, maar 7 keer. Wat een hater die Jos.

    Login om te reageren
  12. alloallo zegt

    7 december 2011 om 15:35

    De prestaties van Jos in de Porsche van Peter Merkesteijn zijn zeker memorabel.

    Jammer dat zijn talent niet helemaal in lijn is met zijn karakter. Het slaan van vrouwen is nog minner dan het frauderen in F1. Vrouwen zijn immers het zwakker geslacht.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    7 december 2011 om 15:36

    @matthisl: Michael is is de Kampioen en Jos de Kampi-oen

    Login om te reageren
  14. xilver zegt

    7 december 2011 om 15:38

    Blijter… die vent kan het gewoon niet hebben dat hij een derderangscourreur is die eigenlijk volledig vergeten is en dat Schumacher zowat hét referentiepunt van de Formule 1 is geworden…Zijn comeback is inderdaad een flater van formaat maar hij heeft nog altijd zijn verleden waar niemand onder uit kan…

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    7 december 2011 om 15:39

    Als een team in de F1 fraudeert (dat zou kunnen, ze gaan graag tot aan en over het randje) dan frauderen ze natuurlijk wel met 2 auto’s, dat vergroot hun kansen op winst en daarmee valt het ook minder op.

    Login om te reageren
  16. fep739 zegt

    7 december 2011 om 15:42

    @ josje : quit living in the past,dude

    Login om te reageren
  17. lastcombo zegt

    7 december 2011 om 15:43

    Hoe verklaart Jos dat toen hij voor Tyrrel reed hij ingemaakt werd door Mika Salo,zelfde geldt voor Minardi toen hij daar reed was hij bijna altijd langzamer dan z’n teamgenoot geld ook voor Arrows,deze gast heeft issues.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 december 2011 om 17:17

      @lastcombo: Ingemaakt is een overdrijving. In Brazilie bijvoorbeeld was hij in de quali sneller. Ook bij Arrows haalde hij zover ik weet meer punten als zijn teamcollega’s. Of hem dat tot een goede coureur maakt en wat zegt over deze uitspraken is wat anders.

      Login om te reageren
      • lastcombo zegt

        7 december 2011 om 18:24

        @JanC: Enige wat hij in de tyrell deed was crashen,ok dan was hij af en toe sneller in de arrows,en dan tel ik de mega blunders niet eens mee ,hij heeft als coureur zeker geen goede reputatie achter gelaten punt.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          7 december 2011 om 20:05

          @lastcombo: Ah hij crashte steeds… En Mega Blunders, toemaar…

          Login om te reageren
  18. maxis zegt

    7 december 2011 om 15:43

    Doet me denken aan de senna documantaire! MIsschien niet allemaal onzin dan

    Login om te reageren
    • Brum zegt

      7 december 2011 om 15:58

      @maxis:
      Ik heb de documantaire ook gezien; prachtig! Ben een groot bewonderaar van Senna en ik weet zeker dat hij een van de beste, zo niet de beste coureur(s) ooit was.

      Duidelijk is dat hij moeite had met de elektronsiche hulpmiddelen, sportief gezien dan. Hij was er dusdanig op gebrand dat die hulpmiddelen verbannen zouden worden, dat het bijna een opsessie leek. Senna wist van zichzelf dat hij goed was, maar misschien had hij een net iets te hoge dunk van zichzelf en wilde hij niet onder ogen zien dat hij verslagen werd door een of andere jonge duitser.

      Senna’s kritiek op de mogelijke elektronische hulpmiddelen zorgde ervoor dat Schumacher verdacht werd. Dit en het feit dat Senna te vroeg overleed hebben de carriere van Schumacher heel lastig gemaakt. Hij is namelijk in een kwaad daglicht gesteld (ik meen onterecht) en hij heeft zich nooit direct kunnen meten met de coureur waar hij heel erg tegenop keek (Senna.) Doordat die confrontatie nooit echt heeft plaats gevonden riepen mensen altijd; “Van Senna had hij nooit gewonnen.” En dat is gemeen, want dat weet je niet. En ik denk dat daarmee afbreuk gedaan wordt aan een groot kampioen.
      Dat Schumacher leed onder de druk was goed te zien toen hij het aantal overwinningen van Senna evenaarde of verbeterde; toen knapte er iets, hij barste in huilen uit. Hij had namelijk iets bereikt, dat hij nog helemaal niet had willen bereiken; hij had veel liever minder wedstrijden gewonnen, maar dan wel in direct gevecht met Senna. Voor hem (en voor vele anderen) had zijn carriere dan veel meer glans gehad.

      Login om te reageren
      • maxis zegt

        7 december 2011 om 17:19

        @Brum: daar heb je allemaal gelijk in… Ik ben persoonlijk niet zo een schumager fan. Maar hoe jij dit zo verteld. Geloof ik jou wel ;)

        EN ja de documantaire was prachtig!

        Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        9 december 2011 om 23:55

        @Brum: ‘schumacher die valsspeelt’, Onze Jos is gewoon jaloers dat die gast zo goed rijdt en bij Ferrari zat met top afgestelde wagens. Misschien had de wagen van Jos beter afgesteld moeten worden… wat een egoïst is dat om dat zomaar te brullen.

        Login om te reageren
  19. Brum zegt

    7 december 2011 om 15:43

    Met Karten versloeg hij hem wel! Daar had Jos zeker stiekem een lichter zuigertje gemonteerd? Hij vergeet zeker dat Schumacher in 1994 al dik 2 jaar ervaring had met het team, de auto naar zijn had heeft weten te zetten en los van dit alles gewoon een betere coureur is.
    Ik geloof nooit en dan ook echt nooit dar er verborgen electronische hulpmiddelen in die auto gezeten hebben; het is in dat jaar al uitgebreid onderzocht en je kunt zulke elektronische apparaten gewooon niet verbergen! Een actuator, hoe klein ook, heeft aansturing nodig en voeding en die zijn niet te missen. In het parc-ferme kan een auto helemaal gecontroleerd worden en gezien de diskwalificaties van Schumacher dat jaar; hadden ze aardig de pik op hem en is er alles aan gedaan om hem te ontmaskeren.
    Jos heeft wellicht nooit de kans gehad om te laten zien wat hij echt kon, maar dat is geen reden om zo lang na dato met modder te gaan gooien; triest.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 december 2011 om 17:18

      @Brum: Men had het toen o.a. over illegale software, die je dus wel makkelijk kan verbergen.

      Login om te reageren
  20. jochim zegt

    7 december 2011 om 15:48

    Haha hij heeft het nog altijd niet kunnen verwerken.

    Login om te reageren
  21. E34M5Touring zegt

    7 december 2011 om 15:48

    Jonguh ze gingen zelfs zo ver dat ze z’n auto in de fik staken tijdens een pitstop. Mulder en Scully zijn daar nog achteraan gegaan.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 december 2011 om 15:53

      @E34M5Touring: Hahah :lol:

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        7 december 2011 om 16:44

        @kaasboerin: Hij moet gewoon lekker Dakar gaan rijden. Ervaring met grindbakken heeft ie genoeg!

        Login om te reageren
    • europameister zegt

      7 december 2011 om 15:57

      @E34M5Touring: LOL

      Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 december 2011 om 17:19

      @E34M5Touring: Je bedoelt het lollig, maar het vermoeden is nog altijd dat die brand – zover ik weet de enige brand met zo’n vulstation – veroorzaakt is doordat men een filter had verwijdert uit de slang, zodat er een sneller flow was.

      Login om te reageren
  22. henkz32 zegt

    7 december 2011 om 15:49

    Jos, gewoon blijven doen waar je goed in bent.. papa`s meppen in de kartbaan!

    Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    7 december 2011 om 15:49

    Lol @ Jas Verstoppen, zeer eenvoudig en daardoor Ubergrappig.

    Login om te reageren
  24. henkz32 zegt

    7 december 2011 om 15:49

    Of je vriendin meppen… just keep on mepping Jos!

    Login om te reageren
  25. daffy zegt

    7 december 2011 om 15:53

    Jos met zijn losse handjes , zegt genoeg voor mij wat voor ’n type mens hij is . – een zwakkeling.

    Login om te reageren
  26. europameister zegt

    7 december 2011 om 15:56

    Duidelijk gevalletje verkeerde keuzes gemaakt in de carrière.. Weet niet of ie ‘m indertijd had gewonnen maar bij Demolition Derby had ie sowieso een echte publiekslieveling geweest..

    Login om te reageren
  27. mbevo zegt

    7 december 2011 om 15:58

    Jos jij bent kampioen van de grindbak,wat loop je nou te zeiken!!!

    Login om te reageren
  28. maferick74 zegt

    7 december 2011 om 15:58

    bepaalde dingen dwing je af en respect kan je alleen maar verliezen…..schumacher dwong het vast af en met vrouwen slaan verlies je alle respect….. tenzij ze het er naar gemaakt heeft…. want wie ken het gehele verhaal? Mensen afbranden in de media is zo makkelijk

    Login om te reageren
  29. highperformance zegt

    7 december 2011 om 16:03

    Blijft Neerlands meest succesvolle (F1) coureur. Niet de beste ms, wel de succesvolste. Alleen dat karakter…. zal daar nooit aan wennen… jammer. Geef mij Doornbos maar of Lammers.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      7 december 2011 om 16:43

      @highperformance:
      By far de beste! Geen dag is de F1 nog intressant geweest voor nederlanders sndsdien.
      Helaas hebben jullie allemaal het Olaf ik snap geen reet van autosport Mol virus.
      Jarenlang naar Mclearen en Williams optcochten zitten kijken maar toen keek 95% van NL geen F1 en toen was het niet 1 auto van ferrari maar 2 Williamsen en 2 Mclearens 1 a 2 ronden voor op de rest van het veld, die auto’s waren beter, in alle jaren erna was het altijd maar 1 coureur die ver voor lag, niet door de auto maar de coureur, meestal Schummi

      Login om te reageren
  30. imba zegt

    7 december 2011 om 16:04

    Ik zie veel idioten opmerkingen hier van mensen die brullen maar er geen zak vanaf weten. Als je in dit wereldje zou zitten dan zou je wel weten dat er absoluut een kern van waarheid in zit.
    Voor de achterlijke fanboys hier, denk maar niet dat Schumi 7 keer kampioen werd omdat hij zo ”verschrikkelijk goed” was… Zet Schumi 10 jaar terug maar eens in een A1. Dan zal ook Schumacher niet beter blijken dan de meeste andere coureurs.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      7 december 2011 om 16:46

      @imba:

      Als jij iets weet van het wereldje dan zou je moeten weten dat in elke tak van autosport maar 1 ding belangrijk is en dat is hoe je presteerd ten opzichte van team maat. Dat er gekken dingen gebeuren ben ik met je eens, kiujk naar het brand/filter incident met Jos maar dat neemt niet weg dat schummi 15 jaar lang sneller was danb zijn team maat

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        7 december 2011 om 17:21

        @yerrie: Met hulp van teamorders (Ik denk aan Barrichello, maar ook Irvine)

        Login om te reageren
        • yerrie zegt

          7 december 2011 om 17:27

          @JanC:

          Dat bedoel ik nou, teamorders vanaf de start ? of een enkele race aan het eind van seizoen om WK veilig te stellen ?
          Je hebt dus nooit al die Mclearen en Williams optochten in het pre Olaf ik bla bla maar wat Mol tijdperk gezien

          Login om te reageren
          • JanC zegt

            7 december 2011 om 20:02

            @yerrie: Jammer dat je niet een beetje fatsoenlijk reageert.

            Login om te reageren
    • highperformance zegt

      7 december 2011 om 17:27

      @imba: De Benetton stond bekend om geklooi met electronische hulpmiddelen (met name traction controll). Hele starts zijn in slowmo terug gekeken door de FIA en konden er, zogenaamd, niets op vinden. Terwijl je op tv al kon zien dat de wielen van Benetton nagenoeg niet doorspinden. Overigens was Verstappen een uitstekende starter, weet alleen niet meer of dat in deze periode ook al zo was….

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        7 december 2011 om 22:50

        @highperformance:

        Vergissing, dat was bij McLaren in der tijd… Op super slomo cam zag je duidelijk TC actief zijn terwijk het er niet op zou zitten.

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          8 december 2011 om 00:39

          @clubbtraxx: Volgens mij is het meer “ook” dan vergissing, maar ik weet het niet zeker moet ik eerlijk zeggen. Dat in 1993/1994 deze discussie ook actueel was was wel het geval. Geheugen….. hier en daar mis ik wat Nullen en Enen…

          Login om te reageren
  31. cupsport zegt

    7 december 2011 om 16:06

    Ik dacht dat Jos dikke maatjes was met Herr Michael?

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      7 december 2011 om 16:27

      @cupsport: klopt, schijnt dat ze zelfs regelmatig met elkaar op vakantie gingen. Misschien een voorvalletje geweest dat hij nu ineens dit naar buiten brengt?

      Het feit dat Flavio zou hebben gezegt “we praten er maar niet over” vind ik wel verdacht…

      Login om te reageren
  32. wolf zegt

    7 december 2011 om 16:15

    Wil deze kwijlebabbel die zijn handjes niet kan thuislaten. Al veroordeelt voor vechtpartij èn het meppen van zijn vrouw, gaat nu zijn ‘vriend’en teammaat afbranden terwijl hij zelf nooit het heeft kunnen waarmaken in de F1?
    Wat een vuile, vieze kl@#tz^k.

    Login om te reageren
  33. wolf zegt

    7 december 2011 om 16:17

    Wil deze kwijlebabbel die zijn handjes niet kan thuislaten…zijn bek houden. Sorry, was zo boos dat ik wat vergat. Sukkel, SUKKEL, optieven..

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      7 december 2011 om 17:29

      @wolf: ga anders even rustig zitten… ;-)

      Login om te reageren
    • euro95 zegt

      7 december 2011 om 18:51

      @wolf:

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        7 december 2011 om 19:34

        @euro95: Hahahaha die knop moe’k hebb0n.

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          7 december 2011 om 19:39

          @kaasboerin: Liever dan een stapel … ??

          Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      7 december 2011 om 22:51

      @wolf: Ik kan m’n handjes ook niet thuislaten, ze gaan gewoon over met me mee… jij?

      Login om te reageren
  34. Hupke zegt

    7 december 2011 om 16:28

    Door zo met modder te gaan gooien van ver maak je alleen maar jezelf vuil.
    Zelfs als het waar is (en geef toe het klinkt als klinkklare onzin) kan je toch beter eerst zien dat je bewijzen hebt voordat je rare dingen gaat zitten te beweren.

    Login om te reageren
  35. potver7 zegt

    7 december 2011 om 16:31

    Volgens mij heb ik dit verhaal nog niet zo lang geleden ergens anders ook al eens gelezen, maar dan meer als voetnoot, het artikel ging ergens anders over. ‘k Weet alleen echt niet meer waar/wanneer. Maar het stond er niet alsof het nieuws was, meer als een beschuldiging/aanname die al lang geleden geuit was.

    Dus dit is niet alleen oude koeien, het is ook gewoon oud, heel oud nieuws.

    En wat Verstappen betreft: het lag en ligt bij hem altijd aan zijn auto of aan een andere coureur, nooit aan hemzelf. Het zou me niks verbazen dat als hij wat meer aan zelfreflectie gedaan zou hebben, dat hij dan een stuk verder gekomen zou zijn. Wellicht dat zijn ‘opleiding’ (in extreem korte tijd van beginnend karter naar F1-coureur) hem hier parten speelde.

    Login om te reageren
  36. VSTMcLaren zegt

    7 december 2011 om 16:34

    het zou kunnen. ik hou van duitsland maar schumi en vettel vind ik allebij sukkels, alleen al met het idee dat ze over lijken zullen lopen om te winnen vind ik al een slechte reden. geef mij maar: Senna, Nigel Manshall, Hamilton, !!!Raikonnen!! en Jos etc.

    Login om te reageren
    • Brum zegt

      7 december 2011 om 16:42

      @VSTMcLaren:
      Praat toch geen peop man! Zelfs bij top gear zijn ze fan van Vettel, dat moet toch wat zeggen. Noem 1 controversiele actie van Vettel! (Aanvaring met Webber tel ik niet mee; dat was gewoon gretig)

      Login om te reageren
      • VSTMcLaren zegt

        8 december 2011 om 10:31

        @Brum: top gear is een autoshow, je moet die gasten niet serieus nemen. ze zijn wel leuk om te kijken!

        Login om te reageren
      • VSTMcLaren zegt

        8 december 2011 om 10:36

        @Brum: Als vettel onder druk komt te staan zoals hamilton gaat hij nog een grotere sukkel worden dan schumacher.

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 december 2011 om 16:49

      @VSTMcLaren:

      Juist Hamilton doet alles om te winnen, maar hoogstwaarschijnlijk ben je vrij subjectief gezien je nickname.

      Login om te reageren
      • VSTMcLaren zegt

        8 december 2011 om 10:34

        @jack_abarth: Team McLaren heeft ook sukkels gehad: Prost en Alonso, vanaf mijn 5de bewonder ik de McLaren F1 daarom oa mijn nickname.

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 december 2011 om 18:11

      @VSTMcLaren: Je kunt in ieder geval je lol op volgend jaar want die Fin doet weer mee. Bij Renault/Lotus als ik mij niet vergis.. dus hup.. gassen met die illegale elektronische hulpmiddelen op die Franse bak.

      Login om te reageren
  37. yerrie zegt

    7 december 2011 om 16:35

    Zo raar is het niet zeker niet als je weet hoe het zit met de beruchte cockpit refuel brand.
    Waar alleen bij Jos het filter eruit gehaald was om te testen of het tanken sneller ging, dit was verboden maar als het bij Jos gewerkt had dan was het de volgende race ook in Schummi zijn auto toegepast. Helemaal vreemd van illegale praktijken waren ze niet.

    Login om te reageren
  38. midasracer zegt

    7 december 2011 om 16:37

    Ach ja natuurlijk, hij had gewoon even 3x moeten klikken met de linker richtingaanwijzer en dan was de geheime software geactiveerd. Net als op de scootertjes om de politie te bedotten. Stom dat die Jos er niet eerder op is gekomen.

    Login om te reageren
  39. yerrie zegt

    7 december 2011 om 16:38

    Oja en Senna heeft gewoon zelfmoord gepleegd omdat hij wist dat dat de enige manier was om legendarisch te worden, in leven was hij vooraltijd nummer 2 achter schummi gebleven.

    Login om te reageren
  40. pieterschmitz zegt

    7 december 2011 om 16:49

    Gaat wellicht de dakarrally rijden over paar weken.

    Login om te reageren
  41. pjotr zegt

    7 december 2011 om 16:50

    Ik heb bewondering voor de coureur Verstappen, de mens Verstappen ontbeert een gezonde dosis zelfkritiek en relativeringsvermogen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 december 2011 om 18:16

      @pjotr: True, Jos is een groot coureur. Ben/was altijd fan van hem. Heb hem nog steeds hoog zitten.

      Maar als mens is het een verwend kind. Hij moet eens in de spiegel kijken en zichzelf eens goed vermanend toespreken. Want alles ligt aan een ander en niet aan hem.

      Het feit dat zijn huwelijk met Sophie mislukt is, die pappa op de kartbaan toen en nu heeft zijn huidige vriendin vorige week weer aangifte tegen hem gedaan.. allemaal in verband met losse handjes.. dan moet ie eens een keer bij zichzelf te rade gaan. Slechte zaak Jos!

      Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    7 december 2011 om 16:50

    tante Jos had gewoon rapper moeten worden ..

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      7 december 2011 om 16:54

      @lincoln: MC Spin-off – hustlin’ in the rain ?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        7 december 2011 om 17:11

        @bozewolf:

        nee .. rapper ..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          7 december 2011 om 17:14

          @lincoln: elke two-bit rapper noemt zich sinds jaar en dag ook MC, hoor…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            8 december 2011 om 16:07

            @bozewolf:

            als die al rapper zijn .. waarom gaan die dan niet racen ??

            Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 december 2011 om 18:59

      @lincoln: moeten zíjn bedoel je? ;)

      Login om te reageren
  43. dennisberkhout zegt

    7 december 2011 om 16:53

    Zo’n fantastisch coureur is hij nooit geweest. Als dat zo was dan had hij iig 1 race of meer gewonnen in zijn f1 loopbaan.
    Ongetwijfeld bezat Jos een groot talent maar niet interessant genoeg voor grote(re) teams.

    Wat Jos nu doet is triest. Dat gemekker had hij veel eerder, in dat betreffende seizoen, moeten doen.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 december 2011 om 17:24

      @dennisberkhout: Denk je niet dat dat wat kort door de bocht is? Gijs van Lennep heeft nooit in fatsoenlijke F1 auto’s gereden en wist 2 maal een punt te halen met ik zeg het maar oneerbiedig de Minardi’s van de toenmalige F1. Hij won echter bijvoorbeeld de laatste Targa Florio en 2 maal Le Mans. Is dat dan een slecht coureur? Of Jan Lammers? Won alles wat maar wielen had, behalve in de F1, wederom omdat hij altijd met inferieur materiaal rond reed. Maar toch Le Mans en Wereldkampioen Sportscar worden.

      Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 december 2011 om 16:53

    Ja, je moet wel een beetje arrogante zijn als topsporter… Maar je kan het overdrijven!!

    Login om te reageren
  45. silverline16v zegt

    7 december 2011 om 16:57

    wat een waus zeg ik zag alleen dat jos andere banden had dan schumacher zogenaamde terein banden voor in de grindbak te ploegen

    Login om te reageren
  46. bozewolf zegt

    7 december 2011 om 17:00

    lol dit topic is grappig geworden.

    Ik had altijd wel respect voor Jos en ik vond dat hij veel onterechte kritiek kreeg.

    Maar om 17 á 18 jaar later nog eens met dit verhaaltje te komen?

    Kom nou, hey….

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 december 2011 om 17:03

      @bozewolf: Dacht natuurlijk goh, Senna weer in de spotlights, ga ik ook gelijk effe mekkeren.

      Login om te reageren
  47. lorenzotjhee zegt

    7 december 2011 om 17:06

    Jammer dat hij elke week zijn vrouw in elkaar mept. De sponsors zitten nu te dubben of ze hem wel willen. Vorige week in een restaurant heeft hij zijn vrouw het ziekenhuis is geslagen. Like a ..boss?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 december 2011 om 17:12

      @lorenzotjhee: “WAT?!?! Denk jij dat Michael Schumacher niet vals speelde?!?!” Pats.. “Wat lach jij nou weer kleine rukker…” Pats..

      Login om te reageren
    • JanC zegt

      7 december 2011 om 17:25

      @lorenzotjhee: Ik meen dat hij gescheiden was? Lijkt me ook een gevalletje oude koeien

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        7 december 2011 om 18:21

        @JanC: Nee Jan, hij sloeg Sophie. Die ging bij hem weg.. duh.. gek hè.. maar zijn huidige vriendin anno nu.. heeft vorige week aangifte tegen hem gedaan. Weer gewapperd met de handjes.

        Denk dat het tijd wordt voor een cursusje (of 2) anger management Josje! Vrouwen slaan…

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          7 december 2011 om 19:46

          http://www.youtube.com/watch?v=uXom0OP3Rwk

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            7 december 2011 om 21:38

            @sir_smokalot: QI altijd +1 :D

            Login om te reageren
        • JanC zegt

          7 december 2011 om 20:03

          @Freewarefreak: Heb je een linkje daarvan?

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            7 december 2011 om 23:13

            @JanC: Stond 29 november j.l. in de krant..

            http://www.limburger.nl/article/20111129/SPORT01/111129601/1017

            Login om te reageren
        • lorenzotjhee zegt

          7 december 2011 om 23:49

          @Freewarefreak: dank U voor de opheldering, dit kan hem zijn “carriere” kosten maarja. Vrouwen slaan is dan ook niet populair. Anger management inderdaad!

          Login om te reageren
  48. norge zegt

    7 december 2011 om 17:08

    Nou was Jos altijd al flink om alles en iedereen de schuld te geven behalve zichzelf……..

    Login om te reageren
  49. fluvioglacialeafzetting zegt

    7 december 2011 om 17:09

    Zou nog best is waar kunnen zijn volgens mij…

    Login om te reageren
  50. VeniVidiVici zegt

    7 december 2011 om 17:13

    Jaaa ja dus Jos wil eigenlijk beweren dat als hij net zo’n goede wagen als Schumi had gehad dat hij ook 7 keer Wereld Kampioen was geworden??! :lol:

    Zeg Jos, als je gefrustreerd bent en aandacht wil in de media mep dan maar iemand op de kartbaan in elkaar kom je vanzelf in de krant met een verhaal over waar je ECHT goed in bent!

    Login om te reageren
  51. JanC zegt

    7 december 2011 om 17:27

    Wat mij opvalt is dat iedereen op een klein stukje van Nusport.nl afgaat, maar wij de context (dat in een papieren blad staat) niet kennen. Ik neem aan dat het interview langer was en er meer werd gezegd dan dit. Ik neem aan dat Nu dit dan “interessant” vond om er eens uit te lichten. En direct gaan de strontemmers los over Verstappen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      7 december 2011 om 18:15

      @JanC: Ja, net als het interview met de NOS en Edgar Davids waar de NOS het kleine stukje van Johan eruit pakt wat doet lijken alsof Johan een rasist is! (Op Youtube staat gehele lompe interview)

      Maar kom op Jos is gewoon niet populair!! Punt!

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        7 december 2011 om 20:06

        @VeniVidiVici: En dus is alles wat hij zegt bagger?

        Login om te reageren
  52. bowie zegt

    7 december 2011 om 17:36

    Ha ha 1 April!……… O, maar wacht es…het is 7 December…….

    Login om te reageren
  53. Tommy2 zegt

    7 december 2011 om 17:47

    Vraag me af of bovenstaande het hele interview wel gelezen hebben. Lijkt me niet logisch dat hij dit allemaal uit zijn duim zuigt en liegt. Tuurlijk wordt het verhaal wat opgedikt, maar er zit volgens mij weldegelijk een kern van waarheid in.

    Login om te reageren
  54. terazino zegt

    7 december 2011 om 17:52

    hij is inderdaad gescheiden ( sloeg zn ex vrouw ). meneer heeft nu een chickie en die slaat ie ook volgens de berichten. had ie ook ooit niet eens een gozer in een kart centrum in elkaar getimmerd? als ie net zo goed kon sturen als zn handjes kon laten wapperen hadden we meer van hem gehoord.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      7 december 2011 om 18:24

      @terazino: sterker nog… 2 of 3 keer heeft tie al eens iemand op de kartbaan uitgescholden/in elkaar getimmerd!

      Login om te reageren
      • JanC zegt

        7 december 2011 om 20:07

        @VeniVidiVici: Geruchten, maar hoeveel is daarvan daadwerkelijk waar? Ik meen dat hij juist daarvan was vrijgesproken…

        Login om te reageren
  55. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    7 december 2011 om 18:29

    Senna……….???

    Login om te reageren
  56. spylegion zegt

    7 december 2011 om 19:28

    Was altijd wel grappig met hem in de F1…
    Je wist nooit wat hij nu weer ging doen; de boel in de hens zetten, stukje vliegen, iemand voor zijn bek tikken, podiumpje pakken.. Alles was mogelijk!

    In mijn ogen een held dus..

    Login om te reageren
  57. ramonko zegt

    7 december 2011 om 19:38

    Ik vind het jammer dat wij nederlanders onze beste F1-coureur tot nu toe voornamelijk om de slechte zaken herinneren.

    Denk aan de brand in de pitbox! Oorzaak: Het verwijderen van een ring in de vulslang om de vulsnelheid te vergroten. Schuldige Benetton, hier kon Jos dus niets aan doen.

    Denk aan het relatief vaak in het grind staan: Ga na met welke auto’s dit is geweest, vrijwel altijd de mindere waar hij in heeft gereden omdat hij zoals hij vaak verklaarde ‘het licht uit de ogen reed’ omdat hij wel de grens opzocht.

    Denk aan de koprol van de eerste race van hem in Brazilie in 1994? Kon hij niets aan doen. Ene Eddie Irvine was hierin schuldig, wie???????

    In de paar wedstrijden dat jij in 1994 heeft meegedaan heeft hij uiteindelijk 2x de 3e plek behaald.

    Hoe zit dat nu met Schumacher?? Rosberg is hem 2 jaar op rij te snel af. Hoe verklaren we dat dan?

    Neemt niet weg dat ik het eens ben met wat @BRUM zegt. Ik ben een groot Senna-fan. Misschien iets te geobsedeerd maar vergeet ook niet dat zijn 4e wereldtitel ook door de neus geboord is. Het is allemaal zo makkelijk vanaf de zijlijn.

    We denken dat we alles weten…. weten we al zeker waardoor Senna verongelukt is? En wie is er schuldig? National Geografic lult maar wat met rijhoogte enzo. Wie zegt dat Jos niet gelijk heeft over die hulpmiddelen? Wie zegt dat Schumacher gelijk heeft?

    WE ZULLEN DE WAARHEID TOCH NOOIT WETEN!!!

    Denk ook eens aan de fantastische races van onze Jos! Denk aan België en Hongarije in 1994, maar ook Canada voor ik dacht Minardi en ook Malysie voor Minardi in de regen! Krijg weer kippenvel!

    Ik hoor ook de negatieve verhalen van hem zoals de kart-handgevechten en het verhaal omtrent zijn vrouw. Elk huisje heeft zijn kruisje en eea zal hem ook wel niet altijd even makkelijk worden gemaakt als alles en iedereen in je nek hijgt. Fouten maken doet iedereen, toch??!!?!!?

    Ik stel voor om alles te relativeren en omdat we toch nooit de echte waarheid zullen horen, Jos te respecteren.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      8 december 2011 om 00:45

      @ramonko: Maar dat weet ik allemaal ook. Ik, en ik denk meerdere, kunnen niet om zijn raceskills heen. Maar qua teamkeuze was die nou…..hmmm, niet echt gelukkig. Dat hij het materiaal aan gort rijdt is niet dapper maar stom.
      Kan me ook een race herinneren (dacht Hongarijen) dat hij 4e reed in de regen met paar ronden te rijden en TW schreeuwt om kalmte en hij zich verremt en in de grindbak eindigt. Dat is ook niet handig voor je carriere als je bij TWR zit en de spaarzame punten die je kan halen wegsmijt, zeker als de teambaas je sommeert rustig aan te doen. Te weinig hersenen maakt je ook een beroerde sportman. Maar zeker heel veel respect voor zijn rijderskwaliteiten. Maar ja, dat alleen is niet genoeg. Deels met je eens dus.

      Login om te reageren
  58. killla zegt

    7 december 2011 om 20:17

    volgens jos (moeders kindje )verstapppen heeft schumacher vals gespeelt how gives a f*ck about that jos is nog steeds het kindje dat nog nooit een race gewonnen dus (cry baby )doe wat zet goede tijden neer op de circuit dan kan jij het ook josje

    Login om te reageren
  59. Jozo zegt

    7 december 2011 om 20:29

    Eens met Ramonko hierboven.
    Beetje respect heeft de beste man wel degelijk verdient. Toen hij overstapte van F3 naar F1 heeft hij in zijn eerste echte test meteen laten zien wat hij kon. Hij kreeg aanbiedingen van Benneton en McLaren en de rest van de F1 teams (afgezien van Williams volgens mij). Dan moet je toch echt wel enig talent hebben.

    De meeste mensen hier schreeuwen maar wat en hebben waarschijnlijk niet meer van F1 gezien dan wat Studio Sport uitzend (rondjes rijden met veel te dure dinkey toys aldus Mart Smeets).

    Wat die verhalen van Benneton betreft, beetje flauw om daar nu nog over te beginnen. Maar ja, je geeft een interview en er zal ongetwijfeld naar gevraagd zijn. Dan vertel je wat je vind.
    Of het waar is, zou me niks verbazen. Met Flavio aan het roer kan er vanalles gebeuren. Die man is niet voor niets verbannen uit de F1.

    Login om te reageren
  60. bobodotcom zegt

    7 december 2011 om 21:02

    tja n beetje met”grind”gooien 17 jaar na dato

    Login om te reageren
  61. topless zegt

    7 december 2011 om 21:30

    Schumacher is succesvol geweest in iedere klasse en met elk team waarvoor hij heeft gereden (formule 1/3/Ford/junior/groep C/DTM). Zouden al zijn auto’s dan illegaal zijn geweest?

    @”en het verhaal omtrent zijn vrouw. Elk huisje heeft zijn kruisje en eea zal hem ook wel niet altijd even makkelijk worden gemaakt als alles en iedereen in je nek hijgt. Fouten maken doet iedereen, toch??!!?!!?”

    Tuurlijk, we hebben allemaal een voorwaardelijke gevangenisstraf grkregen wegens mishandeling van onze vrouw.

    @”Hoe zit dat nu met Schumacher?? Rosberg is hem 2 jaar op rij te snel af. Hoe verklaren we dat dan?”

    Rosberg is 15 jaar jonger.

    Login om te reageren
    • Jozo zegt

      7 december 2011 om 21:43

      @topless:
      Ja en ? Felipe Massa is 12 jaar jonger. Kon Schumi prima van winnen.
      De auto bepaalt voor 80% hoe succesvol je bent.

      Login om te reageren
      • topless zegt

        7 december 2011 om 23:03

        @Jozo:

        Misschien is Massa om te beginnen al een mindere coureur dan Rosberg. Het is een gegeven dat wanneer je ouder wordt, je reflexen minder worden, je ogen etc. Waarom zou dat niet voor een F1 rijder gelden? Schumacher is boven de 40, de meeste rijders zijn twintigers.

        Login om te reageren
    • ramonko zegt

      8 december 2011 om 17:57

      @topless: Fouten maken doet iedereen, ik zeg niet dat het goed is wat HIJ deed maar fouten maken doet iedereen! Dit was een grove fout! Buiten kijf, maar onthou ook de goede dingen en neem niet alles wat de pers schrijft als waarheid aan. Bij wijze van: Jos heeft ruzie met zijn vriendin en de pers schrijft dat ie haar in elkaar heeft gemept…. wees daar een beetje voorzichtig mee. Ach ja… ik weet ook wel dat hoge bomen veel wind vangen. Ik ben ook geen fan van Schumacher om hoe hij is: Hill in 1994 de “final-touch” in Autstralie geven of hetzelfde proberen bij Villeneuve in 1998?? Blij op het podium staan als men in 1994 weet dat Ratzenberger de dag ervoor gestorven is en Senna ook (al weet ik niet of Schumacher dit definitief wist), maar los hiervan was het een ernstig ongeluk wat hij voor zich zag, maar dat terzijde.

      Dat Schumacher succesvol is geweest in veel klasses is een feit. Maar om in de meest concurrerende klasse succesvol te zijn moet je meer hebben zoals @woestijnridder zegt. Al is hij wel geregeld geholpen door waarschijnlijk (waar dit item over gaat) hulpmiddelen, de voortrekkersrollen binnen zijn teams, etc. Staat los van zijn talent!

      Volgens mij kan je als 40 jarige op je ervaring ook bijzonder ver komen tov een 20 jarige. Wat is dan het nut van een barrichello binnen een team? Je hebt qua afstelling etc. een voorsprong op iemand die de helft zo oud is. En die reflexen vallen wel mee, anders had hij niet in die auto kunnen opereren en ik denk dan ook niet dat hij weer was ingestapt. Voor het geld hoeft hij het niet te doen en daarnaast: Reken maar dat Mercedes resultaten wil zien, vooral volgend jaar. Volgend jaar zullen we zien of hij niet TE OUD is. Dan moet het gebeuren.

      Wat betreft de keuzes….die hij zelf niet maakte…is Huub Rothengatter ook niet altijd even tactisch geweest als je de verhalen moet geloven. Daarbij zijn de nederlandse sponsors natuurlijk leading hierin. Die kunnen niet altijd Ferrari-tarieven betalen. Wel een Benetton destijds die niet altijd voorin opereerde. Zeker niet bij een McLaren waar Jos voor testte na de succesjaren van Senna/Prost.

      Het is allemaal wat complexer dan we denken. Om Jos nou direct een laffe hond te noemen kan je beter doen omtrent het slaan van zijn vrouw waarvoor hij berecht is. Niet goed te praten, verdiep je echter eerst meer in de materie en weet dat je niet alles zal weten.

      Login om te reageren
  62. hakenhaai zegt

    7 december 2011 om 22:31

    racers excuses noemen ze dat. en dat na 17 jaar. Een sportman onwaardig.

    Login om te reageren
  63. gearhead zegt

    8 december 2011 om 08:58

    De beste coureur krijgt de beste auto. Zal wel gek zijn als het beste team naar een middelmatige coureur op zoek gaat.

    Nee josje is in Nederlandse termen een succesvol coureur. Op mondiaal niveau totaal niet. En dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn karakter……Een jankende schoothond die idd zowat 2 decennia later met grind, moehahahahha, gaat gooien.

    Login om te reageren
  64. rechercheur zegt

    8 december 2011 om 11:24

    Heeft iemand toevallig ook het hele zes pagina artikel gelezen, behalve deze tien zinnen die er nu net even uitgelicht worden !? ….

    Vast niet, beetje krom om dan te kunnen oordelen ….

    Login om te reageren
  65. Woestijnridder zegt

    8 december 2011 om 13:28

    Ohhh wat piepen we hier toch weer hard! Er wordt gewoon in dat interview aan Verstappen gevraagd hoe hij tegen Schumacher aan kijkt; is hij echt beter dan Verstappen of niet? Vervolgens geeft Verstappen zijn mening. Het is niet dat hij zelf even naar Nusport heeft gebeld om daar die “openbaringen” te doen. Lees dat interview en reageer hier dan nog maar eens.

    Uiteindelijk geldt voor de F1: de beste auto wint uiteindelijk de meeste races aangezien iedereen in de F1 een flink stukje kan sturen.
    Senna won geen races meer toen hij de beste auto niet meer had, Prost had dat probleem ook destijds, hij wordt bij Ferrari na kritiek buiten gegooid, hij gaat naar Williams in 1993 en hoppa: meteen weer wereldkampioen. Schumacher bakt er nu ook niets van en Vettel is ineens “the MAN”.

    Als je in de F1 komt dan zijn het allemaal in potentie goede coureurs gezien het voortraject aan race-ervaring en prestaties. Eenmaal in de F1 moet je meer dan alleen talent hebben….

    En op de vraag of Verstappen beter zou zijn dan Schumacher? Beiden hadden destijds genoeg talent maar Schumacher maakte andere keuzes dan Verstappen. Trouwens, ik dacht dat Verstappen en Schumacher het prive ook wel goed konden vinden: samen op wintersport en zo. Maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  66. gearhead zegt

    8 december 2011 om 16:02

    @woestijnridder: Maakte Jos keuzes? Volgens mij werden keuzes voor hem gemaakt.

    En als hij zo goed was; waarom heeft hij niet meer gewonnen met de Benneton? Waarom haalde Ferrari hem niet binnen?

    Eigenlijk ben ik de allerbeste coureur van de wereld maar ik heb helaas geen contract bij een F1 team. Dus iedereen moet maar geloven dat ik het ben hoor!!

    Login om te reageren
  67. yerrie zegt

    10 december 2011 om 12:35

    Ach ja, allemaal Olaf ik snap geen hol van autosport Mol adpeten, die de afgelopen jaren beinvloed zijn door die bolle die vooral zich zelf erg intressant vind en half nederland heeft geindoctrineerd met zijn auto gelul.
    Gelukkig heeft Jos op de BBC altijd wel het verdiende respect gehad betreffend zijn coureur capaciteiten, wat hin prive uitspookt maakt me geen ruk uit.

    Login om te reageren
  68. alfamail zegt

    9 januari 2012 om 09:45

    Zonde, iemand waar heel Nederland de formule 1 leerde ontdekken en die massaal s’nachts hun bed uitkwamen voor “Overzeesche” Grand Prix, de wereld is gemeen, Schumacher al helemaal en al die k… wijven ook dus dan kun je “bitch-slappend” de wereld door…
    Sorry Jos, hoe een grote fan ik ook ooit WAS, denk na voor je weer gaat staan te janken en meisjes/vrouwen aftuigt enz….
    How low can you go?

    Login om te reageren
  69. bassx zegt

    23 december 2013 om 17:57

    Zoals Ross Brawn zelf ooit een keer zei, het is niet dat Schumacher per se de snelste is maar één van de weinige coureurs die in staat is om samen met de monteurs de perfecte afstelling te vinden. Om in F1 kampioen te worden is meer nodig dan alleen een snelle coureur, een snelle en goed afgestelde auto is ook nodig. Daarnaast zeggen in Schumi’s wagen gereden te hebben en dat het niet zo hard kan is niet zo vreemd. Ze hebben toch verschillende rijstijlen; Schumi is sowieso sneller met zijn eigen afstelling. Daarbij bij race of the champions doet Schumacher het ook niet slecht hoor, dan zou hij hier wel door de mand zijn gevallen.

    Login om te reageren
  70. robbieronald123 zegt

    30 december 2013 om 19:57

    Laten we eerlijk zijn, in de formule 1 draait alles om geld.
    En laten we ook eerlijk zijn dat de machthebbers in de formule 1 af en toe corrupte trekjes vertonen. Dit zijn dezelfde machthebbers die ooit zeiden dat de formule 1 een snelle Duitser nodig had. Waarom?? Vanwege het geld van de Duitse auto industrie!!
    Geheel toevallig staat er vrijwel direct een snelle Duitser op, die ook nog de meest succesvolle formule 1 coureur aller tijden wordt…

    In dit licht vind ik het verhaal van Jos Verstappen helemaal niet zo gek.
    Het is overigens niet zo slim van Jos om dit aan te kaarten, want hij wint dat gevecht (of het nu waar is of niet) toch nooit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North