• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Junior Ibrida is de goedkoopste Alfa

Auteur: machielvdd, gepost 22 augustus 2024 om 14:56 – 22 Reacties

Alfa Romeo Junior Ibrida

De Alfa Romeo Junior is nu ook met verbrandingsmotoren te bestellen, onder de noemer Junior Ibrida.

De Junior is een van de meest controversiële Alfa’s in jaren, en dat is niet vanwege de naam. Een van de bezwaren die een Alfist zou kunnen hebben tegen de Junior is het feit dat het een EV is. We hebben echter goed nieuws: naast de Junior Elettrica is nu ook de versie met benzinemotor te bestellen in Nederland. De verstokte liefhebbers van verbrandingsmotor kunnen de Junior nu met driepitter krijgen.

Deze variant heet de Junior Ibrida. Ook als je geen vloeiend Italiaans spreekt kun je waarschijnlijk wel bedenken wat dit betekent. Het is echter geen volwaardige hybride, maar slechts een mild hybrid. De Junior Ibrida beschikt over de welbekende 136 pk sterke 1.2 Turbo driepitter.

Alfa Romeo Junior Ibrida
Alfa Romeo Junior Ibrida

Dat wisten we allemaal al, maar de prijs van de instap-Junior was nog niet bekend. Daar komt nu verandering in, want de auto is per vandaag te bestellen. Dat kan vanaf €34.000. Alfa houdt de bedragen mooi rond: het scheelt welgeteld €5.000 met de Junior Elettrica. In het laatste geval krijg je wel 20 pk extra.

Alfa Romeo Junior Ibrida
Alfa Romeo Junior Ibrida

Misschien nog wel interessanter is de vraag: hoe verhoudt deze Alfa zich tot zijn Stellantis-broertjes? Daar gaan we natuurlijk ook even naar kijken.

  • Fiat 600 Hybrid (136 pk): €30.990
  • Citroën C4 Hybrid 100: €31.275
  • Jeep Avenger E-Hybrid (100 pk): €32.900
  • Alfa Romeo Junior Ibrida (136 pk): €34.000
  • Peugeot 2008 Hybrid 136: €35.250
  • Opel Mokka 1.2 Turbo Hybrid (136 pk): €36.249
  • DS 3 Crossback Hybrid (136 pk): €38.390

Alfa is nooit de prijspakker geweest binnen het concern, maar de Junior Ibrida is wel mooi voordeliger dan de Opel Mokka en de 2008. De Citroën C4 en Avenger zijn weliswaar goedkoper, maar dan heb je maar 100 pk. Voor de value-for-money moet je bij de Fiat 600 zijn, maar de prijs van de Alfa valt op zich niet tegen.

Zelf een Junior Ibrida samenstellen kan op de website van Alfa Romeo!

De rijtest met de Junior Veloce check je hieronder:

Ook interessant!

  • Breek: Alfa verandert naam van de Milano onder druk van de overheid
  • Hete Alfa Romeo Junior Veloce krijgt meer pk's dan beloofd!
  • 'Bevestigt' Alfa Romeo dan toch de naam van nieuwe SUV?
  • Nieuwe naam Alfa Romeo F1 team bekend!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, geld, Hybride, junior, prijs, Video

Vorig bericht: « Kaartverkoper moet Dutch Grand Prix 3 miljoen betalen
Volgend bericht: Lexus NX 2014-2021 occasion aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    22 augustus 2024 om 15:31

    Ik zal nog wel in oude tijden leven, maar als ik 34k uitgeef van mijn zuurverdiende geld neem ik echt geen genoegen met een lullig bejaarden b segment crossovertje met 136pk. Maar volgende mij is nauwelijks beter te krijgen. Koop je voor dat geld geen mazda 3 met 180pk ofzo? Of zit ik er helemaal naast.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      22 augustus 2024 om 15:47

      Maar de Alfa crossover met 136PeeKa geeft veel meer tijdens het vervoer;
      Rijdynamiek, sportiviteit, hoge instap en emotie op de A2.

      Login om te reageren
      • heckblende zegt

        22 augustus 2024 om 15:55

        emotioneel achteraan aansluiten.

        Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      22 augustus 2024 om 17:29

      Basis Golf met 116pk begint tegenwoordig bij €35k. Goedkoopste Mazda 3 met 186pk is er vanaf €37k, voor €34k heb je een licht aangeklede 3 met 140pk.

      Dus je hebt geen ongelijk, maar dit zijn geen gekke prijzen voor B segmenters…

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      22 augustus 2024 om 17:31

      Een Mazda 3 voor ongeveer 34k heeft 140 pk. 186 pk gaat niet lukken.
      Maar dan nog. Ook met 140 pk, prima ding die 3.
      Het vermogen van het gedrocht in dit artikel is sowieso irrelevant. Onooglijk ding en dat motortje…
      Ik snap inmiddels die mensen die zeggen dat elektrisch een prima alternatief is voor dit soort aandrijflijnen. Op zich heb ik niets tegen een 3 pitter als die een beetje lekker aan het gas hangt. Maar dat bestaat helemaal niet meer. Kreeg laatst een nieuwe 308 mee, een demo met allemaal opties. Wat een afstandelijk stom ding is dat. Die 1.2 puretech met 130 pk, het zal wel. Dat voelt en klinkt nergens in het toeren bereik enthousiast. Meer lol met een atmosferische viercilinder 1.5 met 20 pk minder… Enige goede aan die puretechblokken is dat je ze heel snel weer weg kan gooien.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 augustus 2024 om 17:51

        En waar bestaat jouw lol dan uit, wachten? Atmosferisch met 20 pk minder voelt zo langzaam als 30 – 40pk minder. Ik was in mei juist onder de indruk van de 1.2 puretech met 130 pk vond het een erg prettige aandrijflijn in een Corsa.

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          22 augustus 2024 om 18:21

          Dat wij totaal uiteenlopende wensen hebben was me al een tijdje duidelijk. Ik houd van wendbaar, klein, licht, feedback. Een beetje werken voor het vermogen en daarvoor beloond worden. Ik vind het juist leuk om toeren te moeten maken, een motor die bovenin meer tot leven komt. Handgeschakeld uiteraard. Comfort heeft een auto voor mij al snel genoeg. Ben gewend flinke afstanden af te leggen met motoren en zelfs klassieke bromfietsen. Een auto heeft een dak en is al snel stiller en je zit droog, dat is meer dan voldoende voor een voertuig.waar ik plezier aan wil beleven. Maar voor dagelijks afleggen van afstanden zonder daar al teveel voor te moeten doen voldoet zo’n 1.2 puretech met 8 traps automaat en tientallen hulpjes natuurlijk best. Tot ie kapot gaat. Ik vind het boksaai. Maar dat mag toch?

          Sowieso, de benzinemotoren in Alfa’s waren ooit leuk. Gretig, fijne geluid goede gas reactie. De nordblokjes, de busso. Ik snap heus dat dit allemaal niet meer kan, maar een puretech in een Alfa, dat voelt gewoon niet goed.

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            23 augustus 2024 om 12:07

            “Ik houd van wendbaar, klein, licht, feedback. Een beetje werken voor het vermogen en daarvoor beloond worden. Ik vind het juist leuk om toeren te moeten maken, een motor die bovenin meer tot leven komt. Handgeschakeld uiteraard. Comfort heeft een auto voor mij al snel genoeg.”

            Precies dit inderdaad 👍

            Login om te reageren
    • bmw1cabrio zegt

      22 augustus 2024 om 19:05

      Zuurverdiende geld is ook echt een bejaarde jeukterm.
      Ik vind eerder 34K voor een autootje voor mijn vrouw een prima deal.

      Login om te reageren
  2. Jasp3r zegt

    22 augustus 2024 om 15:39

    1 netto modaal jaarinkomen voor een 1.2liter driepitter. Ga toch fietsen

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      22 augustus 2024 om 16:39

      En dan is het ook nog een PurePech-blokje :-(

      Login om te reageren
    • bmw1cabrio zegt

      22 augustus 2024 om 19:03

      Dat is wel goedkoper

      Login om te reageren
  3. utregcity zegt

    22 augustus 2024 om 16:42

    Waarom is het zo donker in die Alfa? Was het licht op?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 augustus 2024 om 18:20

      Op deze manier zie je de Peugeot onderdelen minder snel

      Login om te reageren
  4. Wicos zegt

    22 augustus 2024 om 19:22

    Allemensen, wat heeft dat ding op de eerste foto een dikke, zware, lompe neus. Het is te hopen dat er niemand op gaat zitten want dan gaan de achterwieltjes de lucht in. Geen gezicht.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      22 augustus 2024 om 22:45

      Dacht ik ook gelijk, een lomp geval, net als die Tonale. De verhoudingen deugen niet. Voorkant oogt ook te gezocht en te druk. Onbegrijpelijk dat die desgners van Alfa er niet iets fraaiers van kunnen maken.

      Login om te reageren
  5. rendomjoeser zegt

    22 augustus 2024 om 20:00

    Als petrolhead heur je een Alfa Romeo bijna mooi te vinden, maar sorry, dit ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  6. Specht zegt

    22 augustus 2024 om 20:45

    Peugeot rommel… Alfa onwaardig dit.

    Login om te reageren
  7. Hawkeye72 zegt

    22 augustus 2024 om 20:50

    Fl. 71.400,-

    Login om te reageren
    • z3cabby zegt

      23 augustus 2024 om 07:12

      Ha, florijnen. Jij komt nog uit de tijd dat de Batavieren nog met zijn vijven waren?

      Login om te reageren
  8. ttr6 zegt

    22 augustus 2024 om 21:40

    Voor €3 K minder onlangs een veel leukere Alfa gekocht: Alfetta twin spark met 190 pk. Da’s nog een echte.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      22 augustus 2024 om 22:38

      Dat klinkt inderdaad oneindig veel leuker!
      Een flink bedrag wel voor een Alfetta, maar een twinspark met 190pk klinkt ook niet geheel origineel.

      Zoiets als dit?
      https://www.classicargarage.nl/archief/alfa-romeo-alfetta-twin-spark-1980

      Of een GT?

      Hoe dan ook veel plezier ermee!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North