• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jurassic Park: Raikkonen tekent bij Lotus Renault GP

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 november 2011 om 16:45 – 39 Reacties

Kimi

Het wordt weer echt oude jongens krentenbrood in de Formule1 volgend jaar. Vanochtend maakte Lotus Renault GP bekend dat ze Kimi ’the Iceman’ Raikkonen hebben binnengehengeld voor het volgende seizoen, en daarmee rijdt elke kampioen van deze eeuw in 2012 rond op het hoogste niveau. Als het gaat om langer doorwerken dan geven de F1-piloten het goede voorbeeld.

Raikkonen reed vanaf begin deze eeuw in de Formule1, werd kampioen, maar keerde het circus in 2009 de rug toe om een rally-carrière na te jagen. Nou is het een Fin, dus zou je zeggen ‘kat in het bakkie’, maar Kimi wist zijn auto nog vaker in de poeier te rijden dan een blinde bezopen Chinese matroos zonder armen (of Ken Block, kies maar). Hierna volgde een kort avontuur in de NASCAR, maar nu keert hij dan terug op het oude nest, en wel bij Lotus Renault.

De voorgaande dagen was er al sprake van onderhandelingen tussen Kimi en Williams, maar naar verluidt werden zijn salariseisen van 20 miljoen pond daar met smakelijk gelach beantwoord. En dus gaat hij bij Lotus Renault aan de slag, een team waar hij vorig jaar al in beeld was.

Als Rubens Barichello nu ook nog even een zitje bemachtigt, dan heeft Bernie Ecclestone zo’n beetje al zijn jeugdvrienden in 2012 rondrijden en benadert de gemiddelde leeftijd zo ongeveer die van Johan Heesters. Maar misschien dat we wel weer wat leuke beelden te zien krijgen van een dronken Kimi die van boten af lazert. Fun with a Fin, zeg maar.

Een video van een zichtbaar ontroerde en uitzinnige Kimi staat op autojunk.

Ook interessant!

  • BREEK: Kimi Raikkonen stopt na dit seizoen met Formule 1
  • BREEK: Kimi Raikkonen heeft Covid en mist Nederlandse GP!
  • Koop deze F1-auto als aandenken aan Kimi Raikkonen
  • Kimi Raikkonen
    Kimi Raikkonen: "Ik zal blij zijn als het erop zit"

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Kimi Räikkönen, lotus-renault-gp, Racing, Video

Vorig bericht: « Breaking: Audi gaat design meer divers maken (AQR)
Volgend bericht: Wat rijden de BN’ers eigenlijk? – Deel 4 [web celebs] »

Lees Interacties

Reacties

  1. atteh zegt

    29 november 2011 om 16:49

    Zo te zien is Sir Smokalot geen Kimi fan… Kimi oud? 32 jaar vind ik vrij normaal voor een F1-coureur…

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      29 november 2011 om 17:11

      @atteh: Vind ik ook ja. Valt nog best mee.

      Wat Massa pas over Ruben zei vond ik wel waar… Zo’n oude rot moet zich niet meer hoeven in te kopen in de F1. Hij moet niet zelf sponsorgeld bij elkaar harken, sponsoren moeten voor hem in de rij staan. Anders gewoon nokken. Hij heeft een prachtige cariera achter de rug, en dan moet hij het zo eindigen, werkelijk zielig voor die man.. (al heeft ie geld zat denk ik)

      Ik ben benieuwd hoe Kimi het gaat doen aankomend seizoen… zou tof zijn als hij gelijk een dikke concurrent voor de huidige top wordt!!

      Login om te reageren
  2. Ferry_76 zegt

    29 november 2011 om 16:52

    Bij Williams wilde hij mede-eigenaar van het team worden naar het schijnt,maar dat zag Williams niet zitten.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 november 2011 om 17:39

      @Ferry_76: Williams is beursgenoteerd dus iedereen kan (deels) eigenaar worden van Williams.

      Login om te reageren
      • veyronslr zegt

        29 november 2011 om 17:52

        @robbie: Als er iemand z’n aandelen wil verkopen wel,,,

        Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    29 november 2011 om 16:59

    Leuk dat ie weer mee mag doen. Ik verwacht er niet al te veel van, maar je weet maar nooit. Het is natuurlijk wel zo dat je een nog kleiner kliekje gaat krijgen vergeleken met vroeger, toen me nog volop mocht testen.

    Ik vraag me af wat hij gaat verdienen; ik hoop toch geen 20 mio (of zelfs maar de helft). Gezien het feit dat Petrov geld mee neemt, zegt wel iets (al is de man geeneens zo heel slecht).

    Persoonlijk zou ik die Hulkenberg wel eens in een goede auto willen zien. Ook Di Resta lijkt me geen slechte koop voor een goed team.
    Alg-s en Buemi daarentegen zijn volgens mij zwaar overrated, maar denken allebei dat ze Webber evt mogen op gaan volgen.

    En ach, je moet toch wat op je regenachtige zondagmiddagen.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      29 november 2011 om 17:01

      @gregorius: Di Resta is echt wel goed… de prestaties dat die knul weet neer te poten voor een groentje zijn fenomenaal.

      OT: The Iceman returns! Schitterend!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 november 2011 om 17:18

      20 mln zou nog steeds een fractie zijn van wat hij naar verluidt bij Ferrari bij elkaar harkte…

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        29 november 2011 om 17:19

        @sir_smokalot: Alonso verdient 20 mil bij Ferrari en ik denk dat ze liever die knul hebben dan Raikkonen.

        Login om te reageren
  4. mbevo zegt

    29 november 2011 om 17:09

    Aaahhh de WRC te snel voor deze heer? Jammer dat die weer terug komt

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      29 november 2011 om 17:13

      @mbevo: waarschijnlijk prefereerd hij gewoon sliks icm. asfalt en curbstones aan de binnenkant van de bochten, en geen bomen ;)

      Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    29 november 2011 om 17:23

    nice nice! ik wil dit wel weer is zien, kimi vs vettel, schumi, button, hamilton en webber…

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      29 november 2011 om 19:21

      @spykerboy: Really? Je noemt Schumi, Webber en Raikkonen wel maar niet Alonso in de Ferrari?

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        1 december 2011 om 13:58

        @raphael: oops d8 al dat ik er 1 vergeet (en dan nog wel van me favo team ook *zakt door de grond*

        Login om te reageren
  6. Sciurida zegt

    29 november 2011 om 17:25

    Pff die salarissen gaan toch nergens meer over man. Ik bedoel, zó gevaarlijk is het nou ook weer niet allemaal, tenzij ze zelf iets stoms doen tegenwoordig. Dus daarvoor hoeven ze geen extra geld te krijgen. Vervolgens zijn er ook nog eens honderden jonge knulletjes die het liever doen dan zij en het waarschijnlijk na enkele weken training niet eens zo slecht zouden doen. Kortom: de salarissen slaan nergens op en zouden echt met 10 miljoen omlaag moeten. Ik bedoel, kijk alleen al naar Senna, die had op de dag van zijn dood in 1994(!) naar verluid 200 miljoen (!!!) op zijn rekening staan, en dat was na hoe lang racen? Slaat gewoon helemaal nergens op.
    En dan gaan ze die geflipte Fin 20 miljoen per jaar betalen, naja zeg

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 november 2011 om 17:30

      @Sciurida:

      Die 200 miljoen komt niet alleen uit salaris van de renstallen voort.
      Je hebt namelijk ook nog sponsor contracten en andere inkomsten zoals bijvoorbeeld talkshows.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      29 november 2011 om 17:41

      @Sciurida: Als jij als bovengemiddeld coureur het zeer aaridg kan doen in zo’n racebak (en mee kan helpen in de development), dan ben je geld waar voor je team.
      1 ding weet je zeker; nummer salaris wat ze publiceren is niet wat ze echt krijgen. Een hoop van die sponsoren die achter een rijder staan (vaak bedrijven uit het land of bedrijven via kennisen van hun pappie) doen dan het geld in de pot van het team (zodat de rijder het stoeltje krijgen), maar via via zal ook het eea terugvloeien naar de rekening van de rijder.
      Als je vervolgens een rijder bent die goed te marketen is, ben je vervolgens weer meer waard omdat je meer oplevert.

      Login om te reageren
  7. Trionic zegt

    29 november 2011 om 17:26

    Eindelijk weer een wat meer uitgesproken karakter in de F1. Hoewel, spreken doet hij niet veel ;)

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    29 november 2011 om 17:29

    Nice,laat maar komen en alvast good luck voor hem!

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    29 november 2011 om 17:43

    Ik vrees wel dat we Robert Kubica nooit meer terug gaan zien in F1.

    Zie hem nog eerder in het DTM rijden voor BMW.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      29 november 2011 om 19:22

      @robbie: Is toch niet zo erg? Wordt altijd als een supertalent bestempelt maar kon nooit overtuigend van Heidfeld winnen in z’n 3 jaar bij BMW Sauber. Zwaar overschatte coureur lijkt me.

      Login om te reageren
  10. porsche911turbo2 zegt

    29 november 2011 om 17:43

    Ohh yes, lang op zitten wachten!! Raikkonen fan!

    Login om te reageren
  11. bmwpowerm5 zegt

    29 november 2011 om 17:50

    die gaat gewoon nog een paar jaar z’n zakken vullen net als ralf schumacher deed bij toyota. met die gare lotus gaan we hem echt niet vooraan mee zien doen

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    29 november 2011 om 17:52

    Nog even en Lauda trekt zijn racepakkie weer aan ,gevolgd door Prost en Hill en Mansel.Bejaarden F1 ,gelukkig zijn het allang geen brullende 3.5 liter V12 meer.Dus kunnen die oudjes er prima mee rijden.

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      29 november 2011 om 20:42

      @norge: Je vergat sir Jackie Stewart en Stirling Moss nog…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 november 2011 om 20:51

        @Sciurida: Was niet zeker of ze nog leefden :mrgreen:

        Login om te reageren
  13. kimi100 zegt

    29 november 2011 om 18:04

    Yeah!!!

    Login om te reageren
  14. vale46 zegt

    29 november 2011 om 18:25

    Wat een aangename verassing!
    Goed dat hij niet bij Williams heeft getekend maar bij een beter team.
    Lotus/Renault heeft zeker geen slechte auto, kijk maar naar de top3 plaatsen in het begin van het seizoen.
    Ze zijn alleen goed langs achter genomen door de FIA, met dat verbod op de hot blown diffuser. Daardoor werken hun zijdelingse uitlaten niet goed meer.
    Het potentieel zit er echt wel in.

    Schumi &Rosberg vs Kimi. Zal mooie gevechten opleveren.

    Ergens vind ik het spijtig dat hij niet in het WRC bleef. Om echt goed te worden heb je meer dan 2 jr nodig in wrc, die tijd gunde hij zichzelf niet. Jammer!

    Ik hoop dat hij nie alleen zijn pensioen bij elkaar komt rijden maar dat hij echt alles uit die Renault perst zoals Alonso met zijn Ferrari nu doet.

    Welcome back Iceman!

    Login om te reageren
  15. Freewarefreak zegt

    29 november 2011 om 18:42

    Kijk dat het in Nascar niks werd.. logisch.. daar moet je poor en stupid voor zijn.. en daarvoor is Kimi iets te rijk. Dat stupid.. misschien heeft ie al aanleg voor korsakov.. hij schijnt hem goed te lusten.. maar dat kan ik niet bevestigen.. ;)

    De salariseis werd door Williams weggelachen.. is Renault wel zo stom dan?

    Login om te reageren
  16. europameister zegt

    29 november 2011 om 18:42

    Zet de wodka maar alvast koud jongens..

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    29 november 2011 om 18:47

    Zo zie je maar dat je niet zomaar iedereen kan WRC’en. Alleen Loeb eigenlijk;Sébastien Loeb ,8, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011

    Login om te reageren
  18. stig4life zegt

    29 november 2011 om 18:50

    Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen begint

    Login om te reageren
  19. VeniVidiVici zegt

    29 november 2011 om 19:23

    Haha geweldig! :D Okee, ben nooit echt een Kimi fan geweest, maar deze naam hoort gewoon in de F1.
    Hoop dat Kubica weer beter wordt en kan gaan rijden, want dan heeft Renault zeker 2 goede coureurs in dienst.We shall see what F1 2012 brings!

    Login om te reageren
  20. Sciurida zegt

    29 november 2011 om 20:44

    Want denken ze bij Lotus nou? ‘Ehh guys, I don’t think our car will be competitive… Well, you know what we’ll just get that drunk Finnish guy, folk love him!’

    Ze gaan niks winnen, en dan moet je niet willen mee doen, stomme rijdende reclamewagens

    Login om te reageren
  21. Megakix zegt

    29 november 2011 om 22:07

    Geen nieuws is goed nieuws…..geeeeeuwww….

    Login om te reageren
  22. dennisberkhout zegt

    29 november 2011 om 23:19

    Jammer van Kubica. Deze racer bezit veel talent maar ik vraag mij af of hij zich überhaupt nog mag en kan bewijzen.
    Duimen maar ….

    Desondanks belooft 2012 een geweldig spektakel te worden. Kimi terug, 6 wereldkampioenen op de grid.
    Nu maar hopen dat de titelstrijd spannender wordt!

    Login om te reageren
    • carterventilatie zegt

      30 november 2011 om 13:35

      @dennisberkhout: Kubica heeft zelf aangegeven niet aan het nieuwe seizoen te kunnen beginnen, en Boullier heeft aangegeven dat ze moreel verplicht zijn om hem nog een kans te geven. Het ligt dus volledig in de Pool zijn handen.

      Login om te reageren
  23. svdl zegt

    30 november 2011 om 09:14

    Geloof niet dat Smokalot echt zat te wachten op Kimi… iets minder gekleurd zou ook kunnen.
    Ik zelf ben geen gigantische fan van hem maar hij is wel een karakter. Iets wat je steeds minder in de F1 ziet en best jammer is!

    Login om te reageren
  24. carterventilatie zegt

    30 november 2011 om 13:38

    Het is een goede Piloot, maar echt fan ben ik nu ook niet van hem. Ook is het jammer dat Renault geen eigen team meer heeft, en nog enkel motoren gaat leveren, zo verliest de F1 (eigenlijk vorig jaar al)weer al een deel van zijn glorie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North