• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL Caruna

Auteur: Wouter, gepost 16 juni 2009 om 14:47 – 70 Reacties

Afbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL CarunaAfbeelding Juultje had smaak: Mercedes-Benz 380 SEL Caruna

Mercedes-Benz 380 SEL Caruna
In 1984 zette Juliana haar zinnen op een nieuwe auto: het moest een vierdeurs cabriolet worden van Mercedes. Klein probleempje was dat Mercedes een dergelijke auto helemaal niet in het gamma gehad, dus werd deze auto speciaal voor haar gebouwd.

Daarvoor werd de Zwitserse firma Caruna ingezet. Zij bouwden deze Mercedes 380 SEL om tot een ware zomer-auto. Totaal nam de bouw 10 maanden in beslag en er is dan ook veel aandacht besteed aan details. Zo kunnen de zijruiten volledig in de carrosserie wegzinken. Het openen en sluiten van het dak kost slechts 25 seconden. De 380 SEL Caruna is recent volledig gerestaureerd. Behalve de techniek werd ook het interieur volledig onder handen genomen. De auto werd namelijk veelvuldig ingezet in Porto Ercole, het Italiaanse buitenverblijf van de Koninklijke familie. Door de zonnige ritjes was de lederen bekleding niet meer in de staat zoals deze zou horen.

Ter ere van de honderdste geboortedag van wijlen Koningin Juliana vindt er op Paleis Het Loo in Apeldoorn een speciale tentoonstelling plaats. Eén van de pronkstukken van deze expositie, die tot en met 30 augustus aanstaande is te bezoeken, is de Mercedes-Benz 380 SEL Caruna, een speciaal voor onze vroegere vorstin gebouwde vierdeurs cabriolet. Deze unieke open limousine werd in 1985 gebouwd en is onlangs weer in oude luister hersteld. De in koninklijk surfblauw uitgevoerde auto is in perfecte conditie en klaar om weer ingezet te worden bij speciale gelegenheden.

In 1984 besloot onze voormalige Vorstin Juliana, inmiddels weer Prinses, dat ze graag vervoerd wenste te worden in een een ruime vierdeurs cabriolet van Mercedes-Benz. Aangezien het merk een dergelijk model niet in het programma had, maar wel graag aan de wens van de Prinses wilde voldoen, nam het contact op met het moederbedrijf in Stuttgart. Uiteindelijk leidde dat contact ertoe dat de firma Caruna in Zwitserland werd ingeschakeld om een Mercedes-Benz 380 SEL (W126) om te bouwen tot een in alle opzichten vorstelijke cabriolet.

Maatwerk tot in detail
De bouw van de Mercedes-Benz 380 SEL Caruna nam precies tien maanden in beslag. Maar dat leidde wel tot een indrukwekkend resultaat. De nieuwe auto van Prinses Juliana was (en is) zowel met gesloten dak als ‘top down’ een uitermate elegante verschijning. Uiteraard is het dak elektrisch bedienbaar – openen of sluiten neemt slechts 25 seconden in beslag. Een ander opvallend detail, zeker voor een auto uit deze periode, is het feit dat de zijruiten volledig in de carrosserie kunnen wegzakken. Het interieur valt niet alleen op door een overweldigende mate van luxe en comfort, maar ook door grote aandacht voor detail. De Mercedes-Benz 380 SEL Caruna beschikt bijvoorbeeld over fraaie lederen bekleding en voetsteunen en make-up-spiegeltjes voor voor de passagiers achterin. Sierlijsten die zijn uitgevoerd in gestreept Zebranohout, versterken het gevoel van authentieke luxe nog eens extra. Ook op het gebied van veiligheid en rijcomfort is de 380 SEL Caruna van het hoogste niveau. Zo is de auto onder meer voorzien van hydropneumatische vering, airconditioning, ABS en een airbag. Het vorstelijke karakter van de auto komt tot ook uiting in twee waarlijk Koninklijke kenmerken. Zo is de Mercedes-Benz 380 SEL Caruna van Prinses Juliana uitgevoerd in de kleur surfblauw (kleurcode 900). Ook andere Mercedes-Benz-modellen voor het Koninklijk Huis waren uitgevoerd in deze kleur. Daarnaast is de auto voorzien van twee vlaggenstandaards met zilveren kronen.

In topconditie én inzetbaar
Onlangs heeft de Mercedes-Benz 380 SEL Caruna in opdracht van het Koninklijk Staldepartement een bijzonder grondige restauratie ondergaan. Daarbij is veel aandacht besteed aan de techniek, maar ook aan het interieur en het exterieur. De auto is namelijk veelvuldig ingezet in Porto Ercole, het Italiaanse buitenverblijf van de Koninklijke familie. Mede door de ritten onder de Italiaanse zon was de lederen bekleding enigszins aangetast. Het resultaat van dit alles is dat de 380 SEL Caruna nu in topconditie is en weer ingezet kan worden bij speciale gelegenheden. Bovendien wordt auto in een later stadium toegevoegd aan de unieke verzameling van rijtuigen en automobielen van de leden van het Koninklijk Huis op Paleis Het Loo in Apeldoorn.

Een keuze met historie
Met de keuze voor een open auto van Mercedes-Benz, trad Prinses Juliana in de voetsporen van haar moeder Prinses Wilhelmina. Na haar troonsafstand in 1948 koos voormalig Koningin Wilhelmina voor een Mercedes-Benz 300 Cabriolet D. Deze speciaal voor haar gebouwde, ruime open auto was onder meer voorzien van een trekhaak. Op die manier kon haar ‘schilderswagen’ meegenomen worden naar een mooie omgeving, waar de voormalig vorstin zich dan kon richten op haar grote passie: schilderen.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Mercedes S680 Guard
    Mercedes-Benz S680 Guard is de ultieme Benz

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Klassiekers, Mercedes, s-klasse, w126

Vorig bericht: « Crisis: Belg bespaart op onderhoud auto
Volgend bericht: Video: Opel Astra pownt Golf en Focus »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    16 juni 2009 om 14:49

    Nou, blij dat ik geen smaak heb.

    Login om te reageren
  2. G_deGroot zegt

    16 juni 2009 om 14:50

    En dan Beatrix in d’r Scorpio. De jeugd van tegenwoordig…

    Login om te reageren
  3. roderick zegt

    16 juni 2009 om 14:51

    zag de reportage in Mercedes magazine..
    was een ontzettend coole bak! Zal me een lieve duit gekost hebben!
    ideale St tropez bak als je het mij vraagt!

    Login om te reageren
  4. mr. V8 zegt

    16 juni 2009 om 14:51

    Doe mij die koets maar ;)

    Login om te reageren
  5. CBR600rr zegt

    16 juni 2009 om 14:55

    Zal een behoorlijk windje waaien in de auto met het dak open. Helemaal geen aerodynamische onderdelen om wervelingen van de voorruit op te vangen. Nu snap ik waarom het kapsel van Trix zit zoals het zit:D

    Login om te reageren
  6. Ferdinand1 zegt

    16 juni 2009 om 14:57

    Van bovenaf lijkt dat ding wel 7 meter! Niet mijn smaak als ik eerlijk ben…

    Login om te reageren
  7. Hardleers zegt

    16 juni 2009 om 14:57

    Is het beste wat ze konden verzinnen een gepimpte taxi?

    Login om te reageren
  8. BMWX6 zegt

    16 juni 2009 om 15:00

    Ik zou wel eens willen weten ofdat je van elke 4 deurs sedan een cabrio kan laten maken. Niet speciaal bij de fabrikant maar ook bij andere bedrijven in nederland.
    Tevens vind ik dit een heel leuk artikel! Ben blij dat Koningin Juliana wel smaak had!

    Login om te reageren
  9. E320cdi zegt

    16 juni 2009 om 15:00

    Ook in Mercedes Magazine zien staan, staat tevens een mooie trip in Argentinië in.

    Ik vind het mooi en het zou niet verkeerd zijn als er ooit zoiets op de markt komt: een S-klasse cabrio.

    Login om te reageren
  10. Tombnolz zegt

    16 juni 2009 om 15:01

    Mooi gedaan toch wel. En wat een prachtig interieur!

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 15:02

    Wow, wat een superleuk stukje over een geweldige auto!
    Fantastisch, het hele verhaal erachter ook!
    Ik neem wel aan dat die ene airbag ook rechts achterin zit??
    ;)

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 15:03

    LOL @ G_degroot!!
    :D

    Hahahaha, briljante opmerking!

    Login om te reageren
  13. Benz.. zegt

    16 juni 2009 om 15:03

    Een deftige wagen met een mooi interieur + de zetels.. Het ziet er allemaal hoogwaardig en stijlvol uit. Het enige nadeel is dat het dak eraf is. Had het dak erop gelaten en je had een perfecte wagen! :)

    Login om te reageren
  14. AMGJunk zegt

    16 juni 2009 om 15:05

    Ben blij dat ik dit weet.
    Mijn dag kan niet meer stuk, wat jullie?

    Login om te reageren
  15. Daaf zegt

    16 juni 2009 om 15:06

    echt super mooi, keurig interieur en hij ziet er zelfs normaal uit met de kap dicht!
    leuk ding!

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    16 juni 2009 om 15:07

    En verder zitten alle mogelijke opties en accesoires er weer eens op..
    Zo hoort het ook!

    @Hardleers

    Een gepimpe taxi? Dit?
    Wel weer lekker goedkoop om het woord ”taxi” aan te halen terwijl dit in zijn tijd (en nu nog) een technisch hoogstandje is + een oogstrelend design.

    Natuurlijk, je hoeft er niet van te houden. Het is subjectief maar een opgepimpte taxi? Komop zeg! :lol:

    Login om te reageren
  17. Toet toet zegt

    16 juni 2009 om 15:08

    En de rekening van de ombouw en restauratie is betaald door ….

    Login om te reageren
  18. HDM zegt

    16 juni 2009 om 15:12

    Was idd een mooie reportage in het Magazine. Alleen het smurfgehalte vind ik niet zo snel in dit blauw.

    Login om te reageren
  19. micheloo0 zegt

    16 juni 2009 om 15:13

    10 maanden nodig vr een mercedes e-klasse te onthoofden.

    Login om te reageren
  20. M-lover zegt

    16 juni 2009 om 15:14

    ieder zijn/haar smaak zeg ik dan…

    Login om te reageren
  21. Guy zegt

    16 juni 2009 om 15:14

    een originele w126 is smaak, dit is wansmaak.

    Login om te reageren
  22. SjonnieTurk zegt

    16 juni 2009 om 15:21

    Verrek!! ik dacht dat m’n broeder en ik de enige waren om van een grote 4-deurs een mooie weekendse roadster te maken :P
    Ik vind het toch best geslaagd..

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    16 juni 2009 om 15:21

    Dat is wel heel erg cool.
    Doe mij eens een vierdeurs cabrio met een ster.
    Ik vind ‘m overigens nog niet eens zo lelijk.

    Login om te reageren
  24. Markus zegt

    16 juni 2009 om 15:24

    Koninklijk surfblauw? Koninklijk en surfen zie ik niet in een zin passen maar ok. De auto ziet er best cool uit, met name met het dak eraf.

    Login om te reageren
  25. bentley1969 zegt

    16 juni 2009 om 15:24

    Het zusje van…

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/06/voor-de-zomer-7-serie-cabrio

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 15:31

    @ SjonnieTurk: nou ben ik nieuwsgierig! Vertel eens wat meer, waar zijn jullie mee bezig dan?

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    16 juni 2009 om 15:33

    @BMWX6, je kan van elke 4-deurs auto een cabrio maken hoor. Zeker als je de boel daarna een beetje versterkt. Zeker in Amerika zijn er genoeg bedrijfjes die zo’n beetje overal het dak afzaken. Kijk maar eens op de website van Newport Convertible Engineering.

    Echt een briljante auto dit! En blijkbaar zijn er minimaal 10 stuks gemaakt (zie foto 4). Iemand foto’s van de andere exemplaren?

    Als ik dit zo zie wordt het hoog tijd dat Mercedes met een productieversie van de Ocean Drive concept op de markt gaat komen.
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/10/mercedes-benz-ocean-drive-bevestigd-voor-2011

    Login om te reageren
  28. Emile_Benz zegt

    16 juni 2009 om 15:34

    Coole wagen, alleen vind ik de taillelijn na de B-stijl ’n beetje aan de lelijke kant… Had dan de gehele taille-lijn vloeiend op laten lopen…

    Login om te reageren
  29. HDM zegt

    16 juni 2009 om 15:38

    @robbie: er gaan sowieso ook al 2 jaar de geruchten dat de volgende S-generatie minstens 5 varianten zal kennen (SWB, LWB, Coupe, 4deurs cabrio, misschien een cabrio op basis van de S-coupe/CL)

    Login om te reageren
  30. Poll zegt

    16 juni 2009 om 15:41

    WAAROM TOCH ALTIJD DIE SPUUGLELIJKE SPATLAPPEN!!!!!

    Login om te reageren
  31. Kevin van Gorp zegt

    16 juni 2009 om 15:45

    mooi. alleen dat stuur moet ook wit.

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    16 juni 2009 om 15:45

    jammer dat het een vierdeurs is, voor de rest een gave bak.

    Login om te reageren
  33. BMWFreak68 zegt

    16 juni 2009 om 15:48

    Ik zat al te denken, waar had ik deze eerder gezien ?
    Ineens herinnerde ik me de Mercedes Magazine die ik vandaag binnen kreeg xD mooie auto !

    Login om te reageren
  34. GOD zegt

    16 juni 2009 om 15:50

    @ BMWFreak

    Wat moet jij met een Mercedes Magazine?

    Login om te reageren
  35. BMWFreak68 zegt

    16 juni 2009 om 15:51

    Haha! Goeie vraag. Heb ook iets met Mercedessen, maar veel meer met BMW.

    Login om te reageren
  36. Breinstein zegt

    16 juni 2009 om 15:58

    Bedankt voor de samenvatting uit de mercmag Wouter, maar het hele verhaal vond ik toch wat interessanter.

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    16 juni 2009 om 16:00

    @ BMWFreak

    :lol: maakt niet uit hoor, een kijkje in de andere keuken is nooit verkeerd.

    Login om te reageren
  38. SjonnieTurk zegt

    16 juni 2009 om 16:05

    @Svenska_Aeroplan_AB

    Nou eigenlijk zijn we op dit moment nog een Lowrider project aan het afronden. Maar we hebben al eens nagedacht over wat we als volgende willen.
    En dat is een vierdeurs familieroadster op basis van een 80’er jaren Mercedes of BMW. Het liefst zo orgineel mogelijk proberen te houden (op het dak na dan).
    Een beetje in de geest van de vierdeus Lincoln Continental’s maar dan Europees.
    We zijn op dit moment aan het onderzoeken naar zoveel mogelijk info over de bouw van de mogelijke kandidaten. Tevens aan het overleggen met de RDW naar de eisen en dergelijke.
    Het is goed mogelijk maar het moet wel smaakvol worden.

    ..een beetje off-topic.

    Login om te reageren
  39. johan123 zegt

    16 juni 2009 om 16:09

    zie je dat kenteken AA-16

    Login om te reageren
  40. Entwicklung88 zegt

    16 juni 2009 om 16:09

    Iedereen weet toch dat je voor een stijlvolle, degelijke cabrio naar de heren van Top Gear moet gaan..? Of niet dan?

    Login om te reageren
  41. cardesigner@USA zegt

    16 juni 2009 om 16:10

    Wat een prachtige bak!

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 16:13

    @ SjonnieTurk: dat is toch hartstikke on-topic!

    En erg leuk.
    Ik denk dat je er als je begonnen bent maar eens een post aan moet wagen en ons via AB.nl op de hoogte moet houden…
    Met goedkeuring van AB-opperhoofden nauurlijk.

    Denk dat je dan hier ook een ultiem voorbeeld aan hebt niet?

    Login om te reageren
  43. Hardleers zegt

    16 juni 2009 om 16:33

    @ benz,

    Ik ben hardstikke blij dat mercedessen taxi’s zijn; zit ik tenminste een beetje comfortabel en veilig als ik strontlazarus naar huis gereden wordt zondagochtend. Voor het geld dat ik moet betalen stap ik voor geen goud een van die trieste renaultjes of toyota’s in.

    Maar voor het koninklijk huis blijft dit een gepimpte taxi. Trouwens rond bijna alle koninklijke auto’s (op de bernhard tak na) hangt een enorme spruitjeslucht.

    Dat techniek verhaal ben ik trouwens wel met je eens, maar dat oogstrelende design kan ik het niet eens mee zijn. De 190evo is brute kracht, de S600 coupe gewoon een te gek slagschip, maar echt oogstrelend design vind ik de overige jaren 80 mercedessen niet. In de jaren 50 en 60 (en daarvoor) deden ze het goed. En tegenwoordig gingen ze goed, tot ze weer die rare nieuwe e-klasse lanceerden.

    Login om te reageren
  44. Ewout zegt

    16 juni 2009 om 16:33

    Hoe wordt zo’n 4deurs cabrio dan wel niet verstevigd? Is dat niet harstikke slap?
    Verder een zeer elegante wagen, zowel met als zonder kap! :D

    Login om te reageren
  45. robbie zegt

    16 juni 2009 om 16:39

    En slechts iets van 160.000 kilometer op de teller (als ik het goed zie).

    Login om te reageren
  46. Arnoud zegt

    16 juni 2009 om 16:42

    @ Toet toet:
    Het koninklijk huis. En niet zoals jij waarschijnlijk klakkeloos aanneemt door de belastingbetaler. Zo’n grote kostenpost is het koninklijk huis echt niet hoor. De meeste onkosten betalen ze gewoon zelf. Willem Alexander heeft gewoon een baan, net als de meeste andere leden van de koninklijke familie. Plus dat ze een flink pakket aandelen van Koninklijke Olie bezitten en tal van andere multinationals.
    Alleen de kosten die ze werkelijk voor de Staat der Nederlanden maken (zoals staatsbezoeken) worden ook door de Staat der Nederlanden betaald.

    Login om te reageren
  47. DRU zegt

    16 juni 2009 om 16:52

    Een van mijn favoriete Benzo’s. En dan ook nog dakloos. Lekker hoor. Ze had echt smaak.

    Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    16 juni 2009 om 16:53

    @Hardleers

    Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar een ”opgepimpte taxi” is het allerminst. Dit is mijn mening maar, als jij een andere mening hebt is dat prima.. Maargoed, ik dwaal af..

    De Benzen uit de jaren 80-90 waren niet allemaal even mooi, dat ben ik met je eens. Kijk maar naar de E-klasse uit de jaren 90. Niet bepaald een schoonheid ofzo, maar deze Benz 380 SEL vind ikzelf één van de mooiere Benzen die Mercedes toendertijd geproduceerd hebben. Met de 190EVO en de S600 Coupé zitten we op één lijn.. Schitterende auto’s met een veel vermogen, veel extra’s en nu erg zeldzaam! Ik vind dat Mercedes met de huidige lijn modellen een mooi, compleet en aanvullend gamma heeft. En mede daardoor (ook door de grote historie van het merk met de ster) heb ik een redelijk grote voorliefde voor het merk.

    @Ewout

    Ze zullen het chassis wel verstevigd hebben lijkt mij..

    Login om te reageren
  49. SjonnieTurk zegt

    16 juni 2009 om 17:09

    @Svenska_Aeroplan_AB

    Haha, inderdaad! Tekeningen, ontwerpen en photoshops zijn wel leuk maar geven je maar een idee. Kijkend naar dit hebben een beter beeld.

    Mijn broeder kijkt mee en we worden steeds meer enthousiaster over ons volgend project.

    Dus zolang we op schema blijven met de Buick hopen we eind juli al een basis te hebben om in de vakantieperiode er mee te beginnen.

    We kijken nou al uit naar onze volgende nachtloze dagen… :D

    Login om te reageren
  50. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 17:20

    @ Robbie: 1985, 160.000 km… ik biedt € 4.000,-!
    ;)

    Login om te reageren
  51. AMG Powerrr zegt

    16 juni 2009 om 17:36

    @johan123,

    dat zie ik.

    Big Pimpin’ Queen. Maarja, ook ik heb liever gewoon een normale W126 dan een cabrioletje.

    Login om te reageren
  52. lincoln zegt

    16 juni 2009 om 18:28

    in 1984 had elke steuntrekker een MB ..

    zo ook Juultje ..

    Login om te reageren
  53. Pordon zegt

    16 juni 2009 om 18:32

    @Original Arnoud, ik vind 114 miljoen euro als totale kosten aan het koninklijk huis wat wij moeten betalen met z’n allen toch best veel.

    Login om te reageren
  54. rotorhead zegt

    16 juni 2009 om 18:36

    Bijna 184.000 km op de teller… Aardig wat, gezien het type auto.

    Login om te reageren
  55. Joost1990 zegt

    16 juni 2009 om 18:40

    “Zo kunnen de zijruiten volledig in de carrosserie wegzinken.”

    Meen je dat nou werkelijk?

    Login om te reageren
  56. dj_raoul zegt

    16 juni 2009 om 19:48

    Zeer gaaf ding, al zal die waarschijnlijk de torsiestijfheid van een natte vaatdoek hebben! =D

    Login om te reageren
  57. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 19:53

    Robbie, geweldige link naar de site van Newport Convertible!

    De startpagina is een Prius Convertible!!!
    WOOHOOOO!
    Speciaal voor Autogek…
    ;)

    Voor degene die hem gemist hebben: http://www.newportconvertible.com/

    Login om te reageren
  58. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 19:53

    PS: die Chrysler 300C Convertible is echt wel cool!

    Login om te reageren
  59. Polygoon zegt

    16 juni 2009 om 19:56

    @ Svenska_Aeroplan_AB’s link

    Ik vind de Dodge Charger eerder een mislukt model. Het doet wat weg van die agressieve look van de gesloten versie.

    Login om te reageren
  60. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 19:56

    Ok, nog eentje dan: Maybach Convertible!

    http://www.newportconvertible.com/product.jhtm?id=80&cid=156

    Login om te reageren
  61. C220AMG zegt

    16 juni 2009 om 20:25

    Ik moet zeggen dat deze mij toch wel kan bekoren en het hem in ieder geval niet mistaat dat soft-topje.

    Login om te reageren
  62. Modus zegt

    16 juni 2009 om 20:31

    Ik dacht dat Caruna deze cabrio sowieso al maakte (oude Auto Katalogs eind jaren ’80) dus wat is het maatwerk?

    Login om te reageren
  63. Bart zegt

    16 juni 2009 om 20:40

    Vorig jaar zo’n Caruna op een autobeurs in Zwolle zien staan. Ex-Arabierie, zwart met wit interieur en zo krom als een banaan. Helemaal doorgezakt, dat doet het ergste vrezen voor de torsiestijfheid van deze conversie.

    Login om te reageren
  64. G_deGroot zegt

    16 juni 2009 om 20:49

    @Pordon,

    60 eurocent per inwoner per maand. Wat nou veel :)?

    We zijn tegenwoordig een stuk minder kwijt dan vroegaaah :P .

    Login om te reageren
  65. Arie Beukenoot zegt

    16 juni 2009 om 21:03

    Ik dacht dat leden van het koninklijk huis vanwege gebeurtenissen in het verleden niet in Duitse auto’s reden?

    Login om te reageren
  66. Citrofiel zegt

    16 juni 2009 om 21:45

    Blijkbaar was dit nogal een onbekende auto. Voor mij ook overigens. Leuk er dan wat over te lezen, en dat hij weer in goede staat is gebracht.

    Volgens het bericht is hij ‘koninklijk surfblauw’. Is surfblauw koninklijk? Is surfen koninklijk? :D Niet echt een combinatie waar ik aan gedacht zou hebben.

    Login om te reageren
  67. bozewolf zegt

    16 juni 2009 om 23:12

    Oranje hoerensloep.

    Login om te reageren
  68. Valetparker zegt

    17 juni 2009 om 02:06

    @ Toet toet: Denk je dat die auto niets had gekost als er een president in had gereden?

    Login om te reageren
  69. Oelewappert zegt

    17 juni 2009 om 11:22

    Ik krijg als ik zo’n auto zie altijd zin in Chinees eten. Gek zeg.

    Login om te reageren
  70. dafmaf zegt

    22 juli 2013 om 15:28

    Is er een overzicht van alle auto’s die ooit op AA-kenteken zijn gezet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North