“Wat Mercedes-AMG kan, dat kunnen wij ook.”
Verreweg dé aandachtstrekker op de Kahn-strand in Genève is het Defender 6×6 Concept (eerste afbeelding hi-res, en hier de schetsen op autojunk), die de bijnaam ‘Huntsman’ krijgt. Het is een 430 pk sterke opgerekte Defender met een 6.2 liter GM LS3 V8 onder de kap.
Deze auto – 400mm langer bij de motorkap, 1000mm langer in de achtercabine, en 150mm verbreed – past mooi in de diversificering die Afzal Kahn voor ogen heeft. Hij wil niet meer alleen een tuner en tweedehands handelaar zijn, maar ook koetsbouwer.
Enkele meters verderop staat op de Brabus-stand een 700 6×6 die nog net even wat dikker is, maar met dit Defender-gevaarte meldt zich ontegenzeggelijk een nieuwe Godzilla op het toneel.
Update: zoals numpty terecht opmerkt is dit nit de eerste Defnder met 6 wielen. Kahn haalt zijn inspiratie dus ook van zijn eigen eiland.
Doe mij toch die Benz maar.
“Wat Mercedes-AMG kan, dat kunnen wij ook.” ”Maar dan lelijker”
@pas430: nóg lelijker…
He, dat is precies de auto die ik zocht. Handig voor de familie-barbecue.
Ik vind het er niet uitzien.
Leuk wagentje.
Land Rover had veel meer defenders kunnen verkopen als ze de kant van de G waren opgegaan.
Eerder: AMG dacht wat Land Rover kan, kunnen we ook..
http://i.ytimg.com/vi/dZuJHchxpvQ/hqdefault.jpg
http://www.landroverclub.net/Club/Range_alt/6x6_Scottern2.jpg
http://fire-engine-photos.com.s3.amazonaws.com/32915.jpg
http://i63.servimg.com/u/f63/13/73/72/11/img_0015.jpg
Laten we de kopie niet verwarren met het origineel…
@numpty: Je was me net voor, is niks nieuws inderdaad.
@406_v6:
@406_v6: Ik heb de afbeeldingen voor je gefikst, maar check voor de vlg keer svp even hoe je html-codes toepast.
@sir_smokalot: Bedankt, maar jullie zouden het ook makkelijker kunnen maken; vroegah stond er nog wel bij hoe e.e.a werkte, maar de laatste tijd is het naadje, zelfs de afbeeldingen worden niet meer gelijk vertoond.
Ps. En kom nu AUB eindelijk eens een keer met een edit knop, dan kunnen we dit zelf fiksen ;-).
@406_v6: :)
Misschien dat er zelfs nog eerdere auto’s zijn (Willy’s 6×6?) maar daar heb ik niet eens naar gezocht. Deze Range- en Land-Rovers zijn zowiezo een match want V8 Benzine.
@numpty: Het schijnt dat Citroen voor de 2e WO ook een 6×6 heeft gebouwd, maar daar vanaf stapte ten gunste van de halftrack.
@numpty: Je vergeet deze, de Mercedes G4
@bromvlieg: touché
Laat die 6×6 maar zetten doe mij de normale Kahn Design Defender Ik heb geen uitgesproken voorkeur zowel de G als de Defender zijn oersterk en zeer bruut. Het blokkige en hoekige trekt mij ontzettend aan heerlijk dit soort wagens.
En toch is de G dikker
@dutchdriftking: ik denk dat je ze naast elkaar moet zien in echt te kunnen vergelijken
Een concept op basis van een een auto die op de zelfde show een uitzwaaimodel heeft. Ja ja…
Motorruimte is te lang
Erg bruut ding hoor!
Doe mij deze maar !!
Wel een hele grote neus. o.0 Verder wel lekker bruut!
Sorry maar dit is echt een nutteloze bijdrage aan deze beurs
@mrrallycross: net zoals alle andere auto’s dat zijn, aangezien we ook met de fiets of het OV kunnen reizen.
Waarom een Engelse met een Amerikaans blok onder de kap…
@mercedesbenz63: die ouwe Engelse V8’en waren ook allemaal gebaseerd op een Amerikaans blok. Zelfs de V8 van Rolls Royce en Bentley. Ergens vind ik beter passen dan een VW of BMW blokje.
@roppp: heeft rr een v8? En ja daar geef ik je gelijk in!
@mercedesbenz63: toen ze nog niet van BMW waren, hadden RR en Bentley dezelfde 6,nogwatliter V8. Volgens mij wordt deze nu door Bentley nog gebruikt in één model.