• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kahn voorziet de Land Rover Defender van een dikke V8

Auteur: robbie, gepost 11 februari 2014 om 11:11 – 29 Reacties

Kahn Design Land Rover Defender V8 Longnose


Kijk ze eens gek doen bij Project Kahn! Ze hebben een dikke V8 in de verlengde neus van een Land Rover Defender gepropt. Toch een stuk leuker dan zo’n suffe dieselmotor met slechts 122 pk.

Deze brute Defender is een samenwerking tussen Chelsea Truck Company en de coachbuilding afdeling van Kahn Design. Dit snoepje heeft de naam Chelsea Longnose gekregen en is een doorontwikkeling van de Chelsea Wide Track Defender die we al kenden.

De V8 onder de motorkap levert 495 pk en is waarschijnlijk afkomstig van Jaguar-Land Rover. De motor is gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met zes trappen. Het plan is om slechts 49 exemplaren te bouwen. Op dit moment zijn er alleen plannen op basis van de ‘korte’ Defender 90, maar de langere Defender 110 wordt ook overwogen.

In het Verenigd Koninkrijk moet je 108.000 euro neertellen voor een nieuw exemplaar.

Ook interessant!

  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Defender
    Chelsea Truck Company geeft ons extra dikke Defender
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

chelsea-truck-company, coachbuilding, defender, kahn-design, Land Rover, mat, project-kahn, tuning, V8, zwart

Vorig bericht: « Mercedes S-Klasse Coupé is officieel, ook als S63 AMG [video]
Volgend bericht: BMW 4 Serie Gran Coupé trekt de Individual-jas aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    11 februari 2014 om 11:15

    Hulde voor de Mondial wielen, heb er zelf ook een paar. Die lange neus is wel erg bizar maar als er daardoor een heerlijke V8 inpast zien we dat maar door de vingers.

    Login om te reageren
  2. Rsimon zegt

    11 februari 2014 om 11:20

    Dit is maar niets. Helemaal uit zijn habitat gehaald als je het mij vraagt. Een defender is er om in het veld te werken en andere offroad gebieden te bedwingen, maar niet om daar oerlelijke “hotweels” onder te plaatsten zodat je kan liggen patsen in de stad!

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      11 februari 2014 om 12:35

      @Rsimon: Hij heet niet voor niets Chelsea Longnose, De term ‘Chelsea Tractor’ betekend precies het zelfde als ‘PC Tractor’ bij ons maar ik ben het wel met je eens. Een Defender hoort tot de assen in de modder.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        11 februari 2014 om 12:59

        @sketcher: Met een Defender ben je in de PC Hooft alleen welkom als je een bepaald statement wilt maken, vergelijkbaar met een Kever, 500 of 2CV (de originelen dus). 108.000 Euro voor een Chelsea Tractor is echt wel zo’n beetje het minimum hoor, alsof je op de Pennies zit…

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          11 februari 2014 om 15:12

          @potver7: De nieuwprijs van een Defender 110 op gele platen is 111000 euro (met een BPM van ruim 70000 euro (aldus autoweek). Voldoet dus aan het minimum.

          Login om te reageren
  3. Emile_Benz zegt

    11 februari 2014 om 11:21

    De wanverhoudingen maken hem lelijk. Vroegâh kon er ook een V8 in de LaRo III 109 gelegd worden zonder de neus te verlengen. Waarom zou dat nu niet meer kunnen?

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      11 februari 2014 om 13:02

      @Emile_Benz: Ook de Defender is ooit met een V8 geleverd. Het moet dus ook kunnen al denk ik dat deze V8 krachtiger is.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        11 februari 2014 om 13:56

        @robert110:
        De Rover V8 die ze daarvoor gebruikten is een veel compacter blok dan de JLR V8 die ze nu (vermoedelijk) gebruiken. De Rover V8 is niet voor niets erg populair voor engine swaps, hij is vrijwel overal wel in te proppen.

        Login om te reageren
        • steiger zegt

          11 februari 2014 om 17:26

          @mgmgb: Vind de neus echt bijzonder lelijk zo. Ik snap niet waarom ze niet gegaan zijn voor die V8 van Volvo/Yamaha. Prima V8 en erg compact, zou er zeker in kunnen lijkt me.

          Login om te reageren
  4. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    11 februari 2014 om 11:33

    Waarom zou je dan niet gewoon een Range Rover kopen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 februari 2014 om 13:59

      @mdemooistelettervanhetalfabet: Heb jij nou een foto van Wouter als avatar?

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        11 februari 2014 om 16:44

        @berlinetta: Problem?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 februari 2014 om 17:10

          @mdemooistelettervanhetalfabet: Nee, ik vroeg het me gewoon af.

          Login om te reageren
  5. MARS zegt

    11 februari 2014 om 11:39

    Alsof een v8 nieuw is voor een Defender…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      11 februari 2014 om 11:54

      @MARS: precies. Al jarenlang werd de Rover V8 erin gelepeld.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        11 februari 2014 om 13:00

        @gtwillem: maar niet met 495 pk en zo’n uiterlijk, toch?

        Login om te reageren
  6. axel zegt

    11 februari 2014 om 11:40

    Beetje uit ze verband gerukt, als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  7. gash zegt

    11 februari 2014 om 11:42

    Leuk project. Er daadwerkelijk 49 van kunnen verkopen betwijfel ik.

    Login om te reageren
    • magnumsing zegt

      11 februari 2014 om 13:04

      @gash: ik twijfel er eerlijk gezegd geen moment aan… genoeg woestijn bewoners die uniek willen rijden, en dit lijkt me redelijk uniek.

      Login om te reageren
  8. toroloco zegt

    11 februari 2014 om 11:53

    Een ander blok met meer koppel en peekaas in een Defender is altijd beter. Zo’n V8 is wel overdreven.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      11 februari 2014 om 13:01

      @toroloco: Alleen koppel. PK’s zijn niet belangrijk bij een Defender.

      Login om te reageren
  9. robert110 zegt

    11 februari 2014 om 13:06

    Het doet me meteen denken aan dit project:
    http://www.topgear.nl/image/popup/uitgelicht-voor-in-de-sneeuw-bell-aurens-longnose-full-18012012120153-3496.jpg

    Maar die is wel mooi gedaan.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      11 februari 2014 om 13:58

      @robert110:
      Wat voor bruut beest is dat dan? Een Merlin/Spitfire blok erin of iets dergelijks?

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        11 februari 2014 om 14:03

        @mgmgb: Hier kan je er meer over lezen:
        http://www.topgear.nl/uitgelicht/bell-aurens-longnose-test-uitgelicht/

        Login om te reageren
  10. ropbp zegt

    11 februari 2014 om 13:15

    Waar staan de andere foto’s? Op basis van deze ene foto kun je geen goed oordeel geven. Oftewel: WE WANT MORE!!!!

    Login om te reageren
  11. lacker zegt

    11 februari 2014 om 15:44

    Gaat de Defender nu ook een shooting brake worden?

    Login om te reageren
  12. Benny_Weisz zegt

    11 februari 2014 om 16:32

    Ben er niet helemaal weg van (ik vond de wide track versie mooier)
    Naast het feit dat de verlengde motorkap te lang is tov de rest van de auto. vraag ik me af of een Defender wel geschikt is voor een V8. Ik bedoel, dan kan ie rechtuit wel hard kan maar waarvoor? En wil je dat in een Defender?

    Login om te reageren
  13. simongoes zegt

    11 februari 2014 om 22:28

    http://www.youtube.com/watch?v=Fnt7ce5q9NM

    Vind dat ze dat bij Twisted dan toch beter doen.
    Die neus is belachelijk op deze auto.

    Login om te reageren
  14. mclarenf1lm zegt

    11 februari 2014 om 22:47

    Een beetje een Anti defender, vooral die banden kunnen echt niet, ook al vind ik hem stiekem toch wel grappig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North