• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kale koolstofvezel Kever kost 400 mille

Auteur: willeme, gepost 18 december 2023 om 14:02 – 9 Reacties

kale koolstofvezel Kever

Ja, tuurlijk. 400K voor een kale koolstofvezel Kever. Dan moet je wel goed gek zijn, of is deze auto het waard?

Tegenwoordig kun je je met een normale Porsche niet meer onderscheiden. Logisch, want ze zijn populairder dan ooit. Tegenwoordig verkoopt een 911 in Nederland beter dan auto’s als een Renault Scénic, Honda Civic, Toyota Prius en Nissan Leaf. Ja, in ons koude kikkerlandje werden deze auto’s MINDER goed verkocht dan een Porsche 911! Sterker nog, de 911 verkoopt beter dan de Macan, Panamera én 718 bij elkaar.

Dus ja, als je een beetje uniek voor de dag wil komen kun je kiezen voor een bijzonder PTS-kleurtje. Nou ja, bijzonder, ze pakken een andere spuitbus en rekenen daar 10 mille voor. Dat kunnen we Porsche niet kwalijk nemen, de markt wil dit kennelijk. Er is kennelijk een markt voor en wij zijn zij dan om daar niet aan te voldoen?

Kale koolstofvezel Kever

Wat je ook kan doen, is een oudere 911 kiezen. Met een oude Porsche 911 ben je namelijk geen patser, maar een connaisseur. Dan loop je wel tegen een paar imperfecties en mis je dingen van een moderne 911, maar dan heb je wel een leukere auto.

kale koolstofvezel Kever
kale koolstofvezel Kever

Bij KAMM doen ze het ietsje anders dan anders. Deze tuner uit Hongarije houdt zich bezig met de Porsche 912, niet zozeer een 911. Bij Kamm houden ze ervan om oude Porsches zo licht mogelijk te maken. In dit geval is dat heel erg gelukt. De auto die je ziet op de afbeeldingen weegt namelijk slechts 699 kg. Dat is zo’n specifiek getal dat je eigenlijk zeker weet dat ‘ie altijd wel boven de 700 kg uitkomt, maar dat is alsnog een laag gewicht.

400.000 euro

Toegegeven, een Porsche 912 is van zichzelf al niet héél erg zwaar (zo rond de 1.000 kg). Het gehele koetswerk is van carbon en het interieur is kaler dan een standaard Porsche 911. De motor is een 2.0 viercilinder boxermotor, zonder een turbo. Deze levert in dit geval 170 pk.

kale koolstofvezel Kever
kale koolstofvezel Kever
kale koolstofvezel Kever

Het enige nadeel van de KAMM 912c is de prijs. Deze koolstofvezel kever kost namelijk 4 ton in euro’s en dat is nog vóór belastingen. De prijs van een donor-912 zit daar overigens WEL bij inbegrepen. Mocht je er eentje in de schuur hebben staan, scheelt je dat zo’n 40.000 euro, afhankelijk van de staat.

Ook interessant!

  • Video: Slome Porsche irriteert politieagent
  • video: elektrische Porsche Boxster is fluisterstil
    Video: elektrische Porsche Boxster voelt onwennig
  • Porsche propt Taycan in een fles
    Porsche propt Taycan in een fles
  • 911 S/T horloge
    911 S/T horloge kost net zoveel als een Boxster

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

912, carbon, kamm, Porsche, restomod

Vorig bericht: « Saab Cabrio rijder scheurt met 229 km/u door Nederland
Volgend bericht: Gespot – Renault Clio V6 in Jaune Saturne »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    18 december 2023 om 14:38

    Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet zo goed waarom je dit zou willen?

    Login om te reageren
    • ponnie zegt

      18 december 2023 om 16:49

      Een lichte auto met niet te gek veel, maar wel genoeg vermogen is toch best leuk.
      Ik zou het dan ook wel willen, maar niet voor 4 ton.

      Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    18 december 2023 om 16:00

    Weten we zeker dat hier geen ordinaire warp is ? Hoop het wel. Kan je er namelijk vanaf pulken (desnoods met je nagels)

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    18 december 2023 om 16:14

    Volgens mij ben je goedkoper uit als je een originele onverprutste 912 vindt en deze restaureert, inclusief wat restomod opties, zoals een modernere motor, fatsoenlijke vering/schokdemping en remmen, en wat comfort verhogende zaken als stuur- en rembekrachtiging, een airco en cruise control. Zelfs met een setje fraaie replica 15″ of 16″ Fuchs velgen moet je binnen de ton blijven. Zowel in euro’s als in massa.

    Login om te reageren
  4. golf1985 zegt

    18 december 2023 om 18:19

    Oké aandrijving op de verkeerde wielen maar met 850 kilo en 170 a 180 pk uiteraard zonder turbo wil die van mij ook nog lekker vooruit. En dat alles onder de 10k. Vanmiddag nog even een rondje gedaan toen ik thuiskwam. Altijd lachen als je een bmw tegenkomt🤣

    Login om te reageren
  5. vaakbenjetebang zegt

    18 december 2023 om 18:30

    In EVO Magazine stond niet zo lang geleden een review van een KAMM-912, en dan keurig netjes in donkergroen gespoten met een kek racestreepje over de de kappen en het dak. Moet het blad er even bij pakken maar volgens mij woog die versie 750 kilo of een haartje daarboven. Leek me een fantastisch mooi gebouwd ding. Nu ben ik niet zo van de Porsches, maar van deze werd ik wel erg hebberig. Maar goed, toen zag ik de prijs en was die hebberigheid wel weer een beetje voorbij.

    Login om te reageren
  6. luckyluck zegt

    18 december 2023 om 19:31

    Goeie Theo Maassen-referentie…

    Login om te reageren
  7. smoked zegt

    18 december 2023 om 22:08

    Voor dat geld liever een Lammertink 964.

    Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    19 december 2023 om 08:35

    Kan wel genieten van dit soort projecten. Duidelijk met veel liefde gemaakt. Wel voor een ultra kleine doelgroep. Ik denk dat de rijbeleving met dat lage gewicht en die smalle banden een beetje in de buurt komt van de vroege 911’s die je bij historische toerwagenraces wel tegenkomt. Pk/ gewichtsverhouding zal net iets gunstiger zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North