
De 2 Serie Gran Coupé is geen designhoogtepunt, maar wellicht dat subtiele tuning van 3D Design het één en ander oplost.
Het is bijzonder hoe de BMW 2 Serie de zondenbok van BMW is geworden. De naam 2 Serie (F22 en F23) werd in leven geroepen voor de kleine coupé die de 1 Serie Coupé moest opvolgen. Een compacte, achterwielaangedreven coupé die ook nog eens de basis bood voor de briljante M2: dat is leuk. Vervolgens bleek de naam 2 Serie ook net genoeg afstand van de 1 Serie te bieden om de ‘niet zo leuke modellen’ die naam mee te geven. Denk aan de 2 Serie Active en Gran Tourer, maar ook zoals recent de 2 Serie Gran Coupé. Deze hebben meer te maken met de 1 Serie, maar heten 2 Serie.
2 Serie Gran Coupé
Op papier is de 2 Serie Gran Coupé (F44) geen miskleun, maar echt mooi is hij ook niet. De proporties kloppen niet zoals een Audi A3 Limousine en ook de CLA begint wat mooiere vormen aan te nemen dan de BMW. Daarnaast kan de 2 Serie Gran Coupé geen achterwielaandrijving bieden als unieke eigenschap: net als de 1 Serie (F40) is het een voorwielaandrijver. Fun fact: elke keer als je ‘BMW’ en ‘voorwielaandrijving’ in één zin gebruikt, duikt @jaapiyo jankend in een hoekje in de foetushouding.

3D Design
Goed, mocht je de 2 Serie nou wél prima vinden ogen, maar toch nog even dat extra dikke randje eraan wil geven: 3D Design biedt soelaas. Met een subtiele ‘aerokit’ oogt de auto net even ietsje sportiever.
De voorsplitter en diffusor van de BMW 2 Serie Gran Coupé van 3D Design zijn gemaakt van CFRP: Carbon Fibre Reinforced Polymer. Je moet goed kijken, maar het verschil is er. Vooral de velgen geven de auto optisch een andere look. Die velgen komen trouwens uit het brede assortiment van 3DD: er is nog veel meer keus. Ook kun je een set aluminium beschermdelen voor de pedalen bestellen. De bumpers zijn enkel beschikbaar voor de M235i, de lipspoiler achterop voor elke 2 Serie Gran Coupé.
Is de BMW 2 Serie Gran Coupé niet meer te redden, of is het werk van 3D Design precies genoeg om de auto juist perfect te maken? De keuze is aan u.









Ik mis het E30 tijdperk
@z4coupe30si:
Mwa, zag vandaag een e30 sedan rijden maar daar is toch eigenlijk ook maar weinig aan. Het heeft een mythische status gekregen vanwege de M3, maar zie een W201 toch 10x liever wanneer het om de sedan gaat.
@z4coupe30si: goede herinneringen aan de e30 (mijn rallylicentie in gehaald). Maar mijn huidige G20 bevalt mij ook zeer goed ?
Nee
Nee natuurlijk niet!!
Draak van een auto die daqardoor dwingt om m dan maar laag te leggen op hele grote diameter wielen, wat het comfort niet zal verhogen.
Echt verschrikkelijk de bmw’s van de huidige generatie. Goedkoop ogende grilles, Aziatisch ogend uiterlijk, maar wel rond de 45 a 50k betalen.
Het komt volgens mij door de koplampen en de te hoge achterkant. Front lijkt te groot en past niet bij de rest. Doe mij maar de nieuwe A3..
Tupperware
Het is net een cla “sedan”, vind het niet mooi, maar het is vast een fijne auto om in te rijden. Ieder zn ding.
Deze Bmw fan zegt: blijft een lelijk hok, die keurig aansluit bij de nieuwe lijn van Bmw! BAH!
Ik blijf nog mooi tijdje in m’n 535 F11 rijden! Sla de hele G-serie wel over.
Schreeuwlelijk design over the top en compleet overbodig. Niet om aan te gluren.
Als je m in het echt ziet wordt het bij de meeste auto’s beter dan op de foto’s, bij deze echter niet. Wat een onmogelijk design. Zet m naast een a-klasse sedan en weet binnen 3 seconden welke je wilt hebben
Als BMW-rijder sedert zeer vele jaren, wilde ik hier ook iets heel onaardigs zeggen over deze auto. Dat doe ik niet, maar denk het wel. Ik vrees dat de kopers van deze auto’s niet echt “Freude am Fahren” zullen gaan ervaren. De goede lezer weet precies wat ik bedoel.
Nu is het in plaats van een Hyundai i30 een i30 N line. Nog steeds een Koreaans uitziend hok dus.
Jammer dat het geen echte N wordt. Dan was er wel plezier aan te beleven…
Eigenlijk vind ik de i30(N) beter in balans qua design dan deze 2…
Nope. Next.
Even denken… Nee.
@rikv99: hoezo denken, je weet het toch al zeker namelijk nee…
Hmmmm, nóg meer ribbels en flapjes was nou niet bepaald wat dit model nodig had. Vooral de achterzijde, niet mijn kopje thee.
Een opgeblazen baby met kont en scherpe randjes
In deze kleur en met deze velgen heeft de BMW een hoog Volvo S60 Polestar gehalte!
Kleurtje is wel tof!
Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind het best een mooie auto. Op de foto’s komt hij totaal niet uit de verf, maar in werkelijkheid ziet het er best strak uit. Neemt niet weg dat ik bepaalde dingen anders had vormgegeven hoor.