• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Katech zet Corvette Z06 op dieet

Auteur: RubenBaeten, gepost 20 augustus 2008 om 15:38 – 19 Reacties

Katech Corvette Z06 ClubSport

Het Amerikaanse Katech Performance kennen we vooral van de motorblokken die ze bouwen voor de Corvettes C6R die jaarlijks Le Mans onveilig maken. Zo af en toe gaat het kriebelen en geeft Katech toe aan de behoefte om ook de rest van de Vette stevig aan te pakken.

Zie hier de Corvette Z06 ClubSport, een uitgeklede versie van de ons welbekende Vette. De standaard Z06 is met zijn 1420 kg al niet echt een zwaargewicht, maar Katech heeft de pondjes vakkundig weggeschaafd: 1322 kg brengt de ClubSport in de weegschaal, of 1281 kg wanneer hij fully optimized is voor het circuit.

Katech monteert onder andere Brembo Gran Turismo remmen met 14″ schijven vóór, Moton Clubsport vering en hun eigen 15-spaaks velgen (18″ voor, 19″ achter) met Michelin Pilot Sport Cups er omheen. Verder zien we een koolstofvezel splitter en achterspoiler. Ook de motorkap is van koolstofvezel en weegt daarmee 50% minder. Geoptimaliseerde in- en uitlaatsystemen, een racekoppeling en een extra lichte accu maken het geheel af. Optioneel kun je kiezen voor Caravaggio racekuipjes, een ARE dry sump systeem, of om bijvoorbeeld de airco, de radio en het tapijt weg te laten.

De Z06 ClubSport heeft een pk-gewichtsverhouding van 2,47 kg/pk (2,39 kg/pk fully optimized), wat iets beter is dan bijvoorbeeld een Gallardo Superleggera (2,5 kg/pk). En dan hebben we het nog niet eens over wat Katech verder allemaal met de motor van je Z06 kan doen.

Voor $109.000 haal je een complete Z06 ClubSport bij Les Stanford in Dearborn, de enige dealer in de VS waar je ze kunt bestellen. Of je brengt gewoon je eigen Z06 (à $72.000) even langs bij Katech zelf, dat kan ook.

CLINTON TOWNSHIP, Mich. – Katech Performance, ever attuned to the collective conscious of the Corvette universe, knew this – enthusiasts wanted a lighter weight Z06 tuned for the track. Now they have it.

The Corvette Z06 ClubSport package – available exclusively from Katech Performance and Les Stanford Chevrolet (Dearborn, Mich.) – incorporates an array of aftermarket products that, in unison, reduce curb weight to 2,915 lbs. (2,825 lbs. fully optimized) while improving grip, cornering, braking and downforce.

“The Z06 is already wonderfully light weight,” commented Jason Harding, performance parts sales, Katech Performance. “We knew, however, that we could improve the power-to-weight ratio with several select modifications. Lamborghini has its Gallardo Superleggera, Ferrari its F430 Scuderia and Dodge its Viper ACR. Now the Corvette Z06 has the ClubSport package from Katech Performance.”

What does one feed Chevrolet’s already well-conditioned athlete to shed pounds and improve its game? The ClubSport diet calls for:

Brembo® Gran Turismo Brake Kit
Two-piece cross-drilled rotors significantly reduce un-sprung rotating mass; front six-piston monobloc calipers squeeze 14-inch rotors; rear four-piston monobloc calipers pinch 13.6-inch rotors

Moton Clubsport Suspension
Double-adjustable coil-overs enhance power-to-the-pavement delivery while offering seven individually adjustable rebound and compression settings; system is specially tuned by Moton engineers and SCCA World Challenge professional driver Andy Pilgrim

Katech Performance ClubSport Wheels
15-spoke, single-piece forged aluminum wheels (18×9.5-inch front; 19×12-inch rear) further reduce un-sprung rotating mass; finished in attractive gray powder coat

Michelin® Pilot® Sport Cup Tires
Enhance grip and handling while reducing total mass (285/30R18 front; 325/30R19 rear)

Katech Performance Appearance Package
Carbon fiber front splitter improves aerodynamics and is complemented by a matching carbon fiber rear spoiler that improves downforce; lift-off carbon fiber World Challenge hood vents the engine compartment, reduces weight by 50% and provides more downforce; ClubSport racing stripe on front fenders and rear fascia identifies vehicle as an exclusive Katech Performance creation

Halltech Killer Bee™ Air Intake
Carbon fiber intake designed specifically to complement Katech Performance’s carbon fiber valve covers

Katech Performance Exhaust System
Lightweight 18-gauge stainless steel design incorporating X-pipe, two lightweight mufflers, over-axle pipes and CORSA® quad tips; reduces weight and produces a deep, racecar-like tone while maintaining a civil pitch on public roads

Exedy Twin-Disc Clutch
Reduces drivetrain mass and makes for easy rev-matched downshifts

Braille Battery
All-season; reduces weight in the rear

Several optional supplements are also available including: Caravaggio leather race seats; A/C and/or radio delete as well as carpet delete to further reduce weight; roll bar or harness bar and six-point harnesses; and an ARE dry sump system.

So what’s the final verdict? A power-to-weight ratio of 5.45 lbs./horsepower (standard) or 5.28 lbs./horsepower (fully optimized).

Complete with a 12-month/12,000-mile warranty, the Katech Performance Z06 ClubSport starts at $109,000 (standard) and is expected to maintain 50-state emissions compliance*. Power plant improvements – including an array of modified LS7 engine packages – are also available for customers who want to upgrade to a true Katech Performance “Street Attack” Z06.

To purchase a brand new ClubSport Z06 from Les Stanford Chevrolet – “America’s Corvette King” – call 800.699.VETT or visit www.lesstanford.com. Already own a 2006-2009 Z06? Bring your Vette to Katech to get started on the ClubSport plan. Call 866.KATECH1 or visit www.katechengines.com.

Katech Performance, the aftermarket performance division of Katech Inc., engineers and manufactures race-proven crate engines and components for LS1/LS6 and LS2/LS7 engines including solid belt tensioners, coil relocation brackets, cylinder heads, dampers, pistons, push rods, throttle bodies and valve covers, among other high-performance products for the street and track.

Katech Inc. was founded on the need to provide responsive service and skills to factory race efforts in all forms of racing, including the American Le Mans Series (ALMS), NASCAR®, SCCA SPEED World Challenge, American Speed Association (ASA) and International Motor Sports Association (IMSA). Today, Katech is an industrial leader in advanced racing and high-performance engine development, manufacturing, testing and assembly, and offers support services for the professional racer including boring, honing, fabrication, welding and prototype parts development.

Katech Performance is located at 24324 Sorrentino Court, Clinton Township, MI, 48035. Contact the company by phone at 866-KATECH1 or visit online at www.katechengines.com.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, katech, tuning, z06

Vorig bericht: « Gespot in Praag: Czech it out!
Volgend bericht: Spyshots + video: Mercedes SL 65 Black Series »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    20 augustus 2008 om 15:45

    Dekster keek en hij zag dat het goed was…

    Login om te reageren
  2. ZwerverRoodbaard zegt

    20 augustus 2008 om 15:45

    Hoppa :D en dan nog je motor op laten poetsen en je hebt een verhouding van 2,203 bij de Clubsport en 2,13 voor de “full circuit”

    Login om te reageren
  3. a. zegt

    20 augustus 2008 om 15:53

    wat een lelijke auto is dat zeg!

    Login om te reageren
  4. Geweldig zegt

    20 augustus 2008 om 16:01

    Hele gave bak! Doe mij er maar 1 :D

    Login om te reageren
  5. corvettez06 zegt

    20 augustus 2008 om 16:08

    mmmmmmm wat een verhoudingen, en wat een mooie geile bak rrrrrrrr , een lust voor t oog .

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    20 augustus 2008 om 16:09

    1281 kg, netjes een Evora weegt 1350 kg; shame on you Lotus!

    Login om te reageren
  7. B. Ronckpont zegt

    20 augustus 2008 om 16:19

    Nu nog even die achtelijke bladveren vervangen door iets dat minder 19e eeuws aandoet en dan wordt het misschien nog wat.

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    20 augustus 2008 om 16:22

    Van zulke gewichtsbesparingen kunnen veel fabrikanten slechts dromen, al is het dan omwille van de prijs. Toch jammer.

    Login om te reageren
  9. VonStroke zegt

    20 augustus 2008 om 16:50

    Dit wil wel denk ik.

    Login om te reageren
  10. RubenBaeten zegt

    20 augustus 2008 om 16:54

    @B. Ronckpont: Lees je maar even in voordat je zoiets roept.

    Login om te reageren
  11. DRU zegt

    20 augustus 2008 om 16:59

    Ja B.Ronckpont! Shame on you.

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    20 augustus 2008 om 17:04

    @B. Ronckpont

    Hier de vertaling(leaf spring = blad lente xD):
    :
    http://66.102.9.104/translate_c?hl=nl&sl=en&tl=nl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring&usg=ALkJrhgYeYNWJaWAPp1pVlGhGMSxej1uHg

    Login om te reageren
  13. ROBIN zegt

    20 augustus 2008 om 17:12

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  14. DRU zegt

    20 augustus 2008 om 17:15

    @RenJie – :lol:

    BTW Ruben, net weer even die natte video van de “standaard” Z06 gecheckt; vet man. Was Wouter niet bang om een fout te maken met dat brute beest? Wat een sound ook trouwens. Dit is zo semi off-topic. Jullie moeten het me maar vergeven.

    Login om te reageren
  15. Mr. V8 zegt

    20 augustus 2008 om 17:16

    hebbe hebbe hebbe!!!
    @ ROBIN; is geen daewoo, niet eens een chevrolet, maar Corvette!

    Wederom; vet, vetter, vetst, Corvette! ;)

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    20 augustus 2008 om 17:37

    Wat een heerlijk machine. Zet maar voor de deur a.u.b.

    Login om te reageren
  17. RubenBaeten zegt

    20 augustus 2008 om 18:41

    @DRU: Dat was idd een redelijk hachelijke onderneming. Maar ja, het is geen R8 he… :-)

    Login om te reageren
  18. kevin zegt

    20 augustus 2008 om 19:19

    Ik heb zelf een standaart Z06 gereden en dat is echt geen katten piss,
    bijna alles gereden maar dat neemt echt grote stappen

    Login om te reageren
  19. C6.R zegt

    21 augustus 2008 om 13:56

    Toen de details van de ZR1 bekend werden was ik teleurgesteld dat het ding zwaarder was geworden, had gehoopt op iets als dit, een lichtere, krachtigere versie met circuitaspiraties. Complimenten aan Katech!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North