
Hey, die moesten we morgen toch pas zien?
Het internet blijft natuurlijk verdraaide lastig voor PR managers die hun nieuws nog even een paar dagen onder de pet willen houden. Nu heeft ondergetekende ook wel eens aan de andere kant gezeten en gezien dat daar dan ‘iets’ expres gelekt werd. Maar hier schijnt het toch echt weer een foutje te zijn.
Lamborghini is niet blij dat de opvolger van de Huracan een dag voor de onthulling tijdens Monterey Car Week al weer op sommige instagram accounts verschijnt. Wij zijn zo vriendelijk geweest om ze daar even af te pikken voordat Italianen gaan dreigen met paardenkoppen etc.

De niet al te high def foto’s laten eigenlijk best een knappe auto zien. Al ogen de koplampen wel wat KTM naar onze mening. Verder oogt het design op het eerste gezicht wat anoniemer dan dat van de Huracan. Dat kan niet de bedoeling zijn van een Lamborghini, toch?We houden even de inbox in de gaten of er zich nog een Italiaanse advocaat meldt.
Tot dan: geniet lekker van deze twee korrelige foto’s en geef vooral je mening over de naam van de opvolger van de Huracan: Temerario. Overigens had Lamborghini het geluid van de opvolger al vrijgegeven.
Wat we van de Huracan Tecnica vonden lees je hier.
De Huracan is er al een tijdje, we hebben alle versies van de Huracan voor je op een rijtje gezet.
Ik word er niet bepaald warm van aan de hand van deze fotos, helaas! :(
Op basis van deze ik ook nog niet echt…beetje een mash-up van de Huracan en Gallardo maar dan niet direct op een goede manier..
@maarteno precies wat ik ook dacht, ik vind hem iets te anoniem voor een Lamborghini…
Dat idee had ik ook, alsof het model de opvolger is van de Gallardo en de voorloper van de Huracan.
Mag wel wat ruiger voor een Lambo idd. Meer een R8-opvolger dit
Is het het uitbrengen van bestaande modellen met een nieuwe bodykit en een hele moeilijke naam het enige wat lamborghini nog doet naast Urussen (Urusi??) verkopen?
Wat anoniemer dan de Huracan juich ik alleen maar toe! De Lambo’s van de afgelopen jaren zijn designtechnische schreeuwlelijken. Dus iets subtieler mag best. Ik vind het van wat ik nu kan zien wel mooi.
Huh, anonieme Lambo’s??
Jij hebt duidelijk de memo gemist over wat Lamborghini nu precies is…
Deze memo bedoel je?
“I wanted a compact, elegant car with twelve cylinders of high cubic capacity, four carburetors and large valves. A sturdy machine, with dry sump lubrication.” — Ferruccio Lamborghini
Is dat wat Lamborghini is, ja? Carburateurs en een “sturdy machine”?
Lamborghini is al decennia compleet iets anders dan wat er ooit geopperd is. Dus nee, bedoel echt een andere memo.
Lambo staat juist bekend om de kijk mij hier zijn uiterlijk. Anders koop je toch se zoveelste Porsche of McLaren als je niet wil opvallen
Dat roepen we dan wel al jaren, maar als je het in ’t tijdsbeeld van nu zet is een Murcielago/Diablo stilistisch en abstract waar de laatste modellen met vinnetjes en vouwtjes (de one-offs nog maar daar gelaten!) veel drukker zijn. Denk dat Lambo zelf niet als mission statement of designtaal heeft dat ze schreeuwerig of druk willen zijn, maar “onderscheidend”. Dan wordt ’t na verloop van tijd vanzelf een Italiaanse janboel. 😉
OT: Chef Hexagon lijkt iig nog steeds in dienst bij Lambo.
Ik snap @tenaci wel. Om op te vallen heb je geen lelijk en schreeuwerig design nodig. De Miuara – door veel mensen beschouwd als een van de mooiste auto’s ooit – oogt bijvoorbeeld ook een stuk ‘anoniemer’ dan een Aventador…
Anoniem lijkt me niet helemaal het juiste woord. De Miura, de Countach LP400 en de (eerste) Murcielago zijn erg cleane designs met relatief weinig lijnen. Maar toch zijn het zeer karakteristieke en herkenbare auto’s. Ik vind het erg sterke ontwerpen die ik clean, maar zeker niet anoniem zou noemen.
Vandaar ook dat ik ‘anoniem’ tussen haakjes schreef. ;-)
Precies dit, die iconische modellen zijn krachtig en elegant tegelijkertijd, en daardoor vielen ze op.
Het laaste decennium leek het doel om zo schreeuwerig mogelijk te zijn, om maar op te vallen.
De elegantie is volledig uit het oog verloren, waardoor je niet meer dan proleterige kruimelzuigers met een overdaad aan vinnetjes en flapjes over hield.
Beetje anoniem, zeker voor Lamborghini. Misschien is dit wel met opzet gelekt en krijgen we straks een veel heftiger model te zien bij de officiële onthulling
Hoek achter lijkt een beetje galardo vierkant en het dak en A-stijl gedeelte is nog heel erg huracan. Neus is wel echt compleet nieuw. Maar wel geinige bak.
Mwah, ik vind het geen verbetering qua design, vooral die wat vreemde hexagon achtige lampen breken de lijnen nogal..
Wel een slag anoniemer en veiliger ontwerp. Ik vind het net de koplampen van de laatste versie van de Tesla 3 (..)
Bijzonder is wel dat de afstand wiel en wielkast erg klein is. Lijkt spectaculair laag, bijna zoals bij een schets van een ontwerp wel eens overdreven wordt. Maar.. het blijft wat anoniem en die Tesla 3-kijkers, M3-velgen en ook een R8-dna dat in de “bone structure” nog zichtbaar lijkt. Het is wel een Lambo. Noblesse oblige (en dan op z’n Italiaans).
Vergeet de T-roc dagrijverlichting niet ;)
“Noblesse oblige (en dan op z’n Italiaans).”
La nobiltà comporta obblighi ;-)
Ze moesten wel, recente Lambo’s zijn een karikatuur van zichzelf geworden.
Dat stijlloze en luie designtrucje van elke keer nog wilder en meer opsmuk houdt een keer op.
Maar of dit dan het antwoord is, weet het nog niet.
Elegant. Waar de kleinere Ferrari’s een probleem hebben met het luchtinlaat design is dat hier netjes opgelost. Fraaie wagen. Echte foto’s van een echte auto in een leuke kleur in een leuk landschap zullen het er nog beter uit laten zien.
Prettig elegant design. Had ergens ook al een stukje van de achterkant gezien. Ik denk een goede aanpak voor Lamborghini. Ze kunnen de extremere versies qua design nog agressiever maken maar zo verbreden ze toch hun potentiële klantengroep die ze de afgelopen jaren hebben genegeerd zonder een heel extra model toe te voegen.
Precies dit, je kunt hier alleen maar meer klanten mee krijgen. Degene die alsnog schreeuweriger willen, daar maken ze toch wel extra uitvoeringen voor.
Wat staat dat ingestuurde voorwiel er wonderlijk op. Alsof het instuurt om een denkbeeldige verticale lijn die zowat tegen de buitenkant van de carrosserie aan ligt in plaats van tussen de fuseekogels.
Ze hebben het design van de Gallardo weer eens afgestoft en een update gegeven naar 2024.
De Lamborghini is weer Audi anoniem.
Heerlijk. Hopelijk ook geschikt voor iets langere (>1.85m) bestuurders.
Net als de Revuelto een doorontwikkeling met dezelfde carbon tube?
De Lambo Temeier. Voor al uw wilde ritjes.
Een echte lamborghini weer, he. Kan hem zo op de plaatjes we waarderen met een beetje knipogen kun je in de front wel een beete een countach zien. Benieuwd hoe hij op de plaatjes komt te zitten. Voor nu: AMEN!