• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kelly-Moss Willy is een 911 restomod te ver

Auteur: willeme, gepost 5 juli 2020 om 11:58 – 9 Reacties

Kelly-Moss Willy

Met de Kelly-Moss Willy heb je een van de vele 911 restomods. Met deze kun je volgas door een nieuwbouwwijk in Woerden onveilig maken.

Het is de grote rage van nu: restomodden. Sterker nog, ga maar wennen aan dit verschijnsel. Auto’s worden telkens stiller, karakterlozer, vormlozer en alleen dingen als bumperpakketten en infotainment lijken te tellen. Audi quattro’s met voorwielaandrijving, BMW’s met voorwielaandrijving, Lamborghini logo’s op Audi’s en natuurlijk de grootste dooddoener voor de petrolhead: elektrificatie.

Restomod

Op zich valt er wat te zeggen voor de power van een elektromotor, maar het gewicht van alle accu’s verpest het feestje. Althans, voor sportieve auto’s Voor een dikke sedan of SUV maakt het minder uit. Het voordeel van een restomod is dat je gedeeltelijk terug gaat in de tijd: lichtere auto’s, meer geluid, meer interactie, meer beleving, meer lol. Maar met zo’n restomod weet je wel dat je auto ‘fabrieksnieuw’ is.

Kelly-Moss Willy

Kelly-Moss

Dus een gezonde motor, nieuwe lak gereviseerde aandrijflijn en schoongemaakte wielkasten waarbij kunt voelen dat ze schoon zijn. Maar dan in 40 jaar oude auto. Een restomod hoeft niet altijd goed uit te pakken. Deze Kelly-Moss Willy is daar een goed voorbeeld van. Kelly-Moss is een Amerikaanse restomodder c.q. tuner die er een handje van heeft om 911’s te verhogen in plaats van te verlagen.

Zijkant

Kelly-Moss Willy

De auto werd gekocht door de directeur van Kelly-Moss. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de auto een paar kleine modificaties zou krijgen. Het liep echter uit op een complete ombouw. De tot Kelly-Moss Willy omgedoopte auto werd helemaal gestript. Alle onderdelen werden vernieuwd of vervangen voor iets beters.

Kelly-Moss Willy

BF Goodrich AT

De Kelly-Moss Willy staat een stuk hoger dan nogmaal en is voorzien van 17 inch velgen. Om deze wielen zitten flinke 245/65 R17 BF Goodrich AT-banden. Op het dak zijn we de verplichte LED-verlichtingsbar, natuurlijk. Aan de voorzijde is deze 40 inch breed, aan de achterzijde vind je er eentje van 30 inch.

BF Goodrich banden

Exe-TC

Het chassis is uiteraard ook onder handen genomen. De dempers komen van de firma Exe-TC en zijn verstelbaar. Exe-TC is overigens topsspul. Als je een heel dure sportwagen hebt, is Exe-TC een upgrade die de moeite waard is. Verder zijn er Eibach veren en Kelly-Moss Racing voorwielophaning.

Kelly-Moss Willy

100 pk per liter

Dan de motor. Geen elektrisch blok of ander soort heiligschennis. Gewoon een een heelrijke fauchende, atmosferische 3.4 liter grote boxermotor. De auto is voorzien van elektrische injectie, Mahle-zuigers, nieuwe nokkenassen en een MoTeC ecu om te zorgen dat alles lekker met elkaar samenwerkt. Het resultaat is een maximum vermogen van 340 pk. Precies 100 pk per liter, dus. Dit vermogen wordt op de achteras losgelaten, via een handbak en sperdifferentieel.

Ducktail

MOMO stuurwiel

In het interieur zien we een serieuze set sportkuipen, raceharnas gordels en MOMO stuurwiel en een rolkooi. Aan de andere kant is de Kelly-Moss Willy een stuk moderner dankzij het Porsche navigatiesysteem en het Motec-instrumentencluster.

Interieur

Gekke LED-balken

Wat je vind van het resultaat moet je zelf bepalen. Het is en blijft smaak afhankelijk. Het lijkt eigenlijk voornamelijk fout te gaan met de off-road conversie en de kleur. Haal die gekke LED-balken van het dak zet de auto op een normale hoogte met normale banden. Dat is ook het mooie van restomodden: het resultaat mag je zelf bepalen, mits je voldoende geld meeneemt.

Kelly-Moss Willy

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Klassiekers, Porsche, restomod, safari, tuning

Vorig bericht: « Verstappen: balansissues oorzaak verschil in kwalificatie
Volgend bericht: SCL QX70 Draco is ontsnapt uit GTA 5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    5 juli 2020 om 12:29

    Als het aankomt op de combi Porsche en offroad, gaat er wat mij betreft niets boven het origineel:
    https://youtu.be/W9tTjR-XiKY

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      5 juli 2020 om 13:18

      @RRRobert: zat een 911 rally voor toch?

      Login om te reageren
  2. Tonnie zegt

    5 juli 2020 om 12:54

    Bij mij gaat vooral de kleur fout. Een camouflage groen of okergeel achtige kleur zou mooi passen bij deze off road Porsche.

    Login om te reageren
  3. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    5 juli 2020 om 13:18

    Heiligschennis, maar goed… Murica… wat had je verwacht?

    Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    5 juli 2020 om 14:33

    Zonde van zo’n klassieke 911. Echt iets voor mensen met een klein reproductief orgaan.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    5 juli 2020 om 15:02

    Dat wat Singer doet kan ik wel waarderen. En wat Rauhwelt doet eveneens.

    Ook al is en blijft een origineel exemplaar altijd nog het allermooiste. Maar bij Singer en Rauhwelt straalt het er tenminste nog aan alle kanten vanaf dat er passie voor het merk en voor het model in zit. Net zoals Arden dat met Jaguar heeft en Novitec één van de weinige tuners is die de ziel van een Italiaanse auto begrijpt.

    Maar dit, dit is gewoon omgebouwd tot een ordinair rijkelui’s speeltje, waarbij de charme van de 911 totaal verloren is gegaan. Deze 911 is verworden tot niets meer of minder dan een podium dat dient om de eigenaar zichzelf in de spotlights te kunnen laten zetten.

    Login om te reageren
  6. Poulusma zegt

    5 juli 2020 om 16:55

    “Met deze kun je volgas door een nieuwbouwwijk in Woerden onveilig maken.” Nice……………………

    Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    5 juli 2020 om 21:11

    Sorry, maar ik graaf hem wel….

    Login om te reageren
  8. nout zegt

    6 juli 2020 om 13:46

    Prima ding. Er zijn zat originele 911’s, en weinig Safari’s. Zou idd een ander kleurtje pakken, maar ieder zijn ding.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North