• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia GT: sportieve Koreaanse vierdeurs-vingeroefening

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 september 2011 om 13:50 – 10 Reacties

Kia GT Concept is wit


Het leukste Koreaanse nieuws op de IAA was wellicht wel deze Kia GT Concept (hoewel de SSang Yong ook aardig mee deed). En net zoals zo vele fabrikanten de laatste tijd doen, is dit een auto die sportiviteit met veel zitplaatsen combineert.

Qua naamgeving heeft Kia het simpel gehouden: geen ingewikkelde paardennamen in Latijn, maar gewoon GT. Clean and simple. Of je dat ook van het design van deze concept kan zeggen laat ik aan je zelf over, maar we verwelkomen het van harte dat het Koreaanse merk wellicht ook een partijtje mee wil spelen in het sportievere segment, een domein waar het zich tot nu toe (in tegenstelling tot halfbroer Hyundai) nog niet in had begeven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Toch is de GT geen traditionele sportieveling, dit vanwege zijn vierdeurs-layout. De zelfmoorddeuren zijn typisch concept, hoewel naast Rolls-Royce en Mazda nu ook meer fabrikanten zich er de laatste jaren in productietrim aan wagen. Op een concept is het in ieder geval een handig truukje om je interieur goed te showen, zonder dat er zo’n vervelende B-stijl in de weg zit.

Onder de motorkap huist een 3.3-liter turbo Lambda V6 GDI (Gasoline Direct Injection) motor die 395 pk en een koppel van 534 Nm levert. Het vermogen wordt via een achttraps automaat overgebracht op de achterwielen.

Kia GT Concept

Om op mijn eerdere vraag aangaande het design terug te komen: de presentatie van het concept was in ieder geval heel clean. Een maagdelijk witte GT tegen een maagdelijk witte achtergrond. Let ook even op de koperkleurige dunne zetels, de digitale klokken-spielerei, en de nogal apart gevormde pedalen.

En waar zou die grote roze knop in deze vingeroefening voor zijn? Schietstoel? Of toch gewoon een startknop?


Ook interessant!

  • De Kia EV6 heeft een prijs
    Kia EV6 GT kan 260 km/u en supercars pesten
  • prijs vernieuwde Kia Stinger
    Prijs vernieuwde Kia Stinger: weer zo krankzinnig hoog?
  • Dikke Kia Proceed
    Dikke Kia Proceed GT is nu nog dikker (en lager)
  • Mustang Mach-E GT
    Mustang Mach-E GT is blauw V8-alternatief

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, iaa, iaa-2011, Kia, kia-gt

Vorig bericht: « Jeep Wrangler Arctic met boze beursbabe
Volgend bericht: mia elektrobus AKA The Driving CoolBox? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Emerald_Green_Jag zegt

    15 september 2011 om 13:57

    @Blogteam: Kun je ‘m naast die Chang’An zetten ter vergelijking?

    Login om te reageren
  2. reinier73 zegt

    15 september 2011 om 14:05

    Waarom zitten er altijd in concept auto’s van die zwevende ronde stoelen die uit in geheel bestaat? Is toch niet praktisch; iedereen heeft zijn eigen zit-positie in de auto. Alleen rugleuning verstellen kan niet; zit gedeelte beweegt mee. En als je met redelijke snelheid door een bocht gaat heb je waarschijnlijk nog maar 1 kont helft op de stoel.

    Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      15 september 2011 om 14:06

      @reinier73: bestaan*

      Login om te reageren
  3. onlycocksdriveaudi zegt

    15 september 2011 om 14:09

    Ik zeg nu misschien iets heel erg; Ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  4. fep739 zegt

    15 september 2011 om 14:12

    de eerste Kia die me bevalt :)
    Wedden dat ze ‘em niet durven uitbrengen maar wss wel een ander mono-suv-volume in ons strot duwen :mrgreen:

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    15 september 2011 om 16:44

    Uitbrengen en niet met een tokkie diesel of el shit .

    Login om te reageren
  6. wimbers zegt

    15 september 2011 om 22:40

    niks aan doen!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      16 september 2011 om 19:12

      @wimbers: dus wel, andere moterisering a.u.b.!

      Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    16 september 2011 om 19:12

    gewoon een veeeel dikkere moter erin hangen, dan verkoopt ie als warme broodjes! 3.3 voor zo’n ding? minimaal 4 L. V8 (liefst diesel :) )

    Login om te reageren
  8. mellie zegt

    21 september 2011 om 12:44

    Ziet er goed uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North