• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia Picanto X-Line is een mini SUV

Auteur: Author, gepost 13 september 2017 om 08:21 – 12 Reacties

Kia Picanto X-Line is een mini SUV


Zo heet.

Nog héél even geduld, want de Kia Picanto X-Line staat pas in Q4 van dit jaar bij de Nederlandse dealer. Deze stoere broer van de gewone Picanto kreeg 15 millimeter extra bodemvrijheid. Ideaal dus voor de stadskrijger die elke dag een vinexwijk naar keuze in en en uit moet zien te komen.

Onder de kap ligt een 1.0 T-GDI driecilinder met maar liefst 100 pk en 172 Nm. De X-Line is de eerste Picanto die met dit blok leverbaar wordt. De sprint naar 100 km/u is ermee in 10,1 seconden achter de rug en dat is best een hele nette tijd!

Het stuurt werd afgeplat om de sportiviteit te benadrukken, verder zijn zaken als Apple CarPlay en Android Auto standaard.


Ook interessant!

  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Video: Kia Soul verliest heftige strijd tegen boom
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Kia K8 is een gigantische Kia met BMW neus?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, iaa, iaa-2017, Kia, picanto

Vorig bericht: « De BMW M8 GTE racewagen is officieel
Volgend bericht: Check livefoto’s van Bugatti’s recordmonster »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    13 september 2017 om 08:35

    Wat lief, een booskijkend gebakje!

    Login om te reageren
  2. MilleMiglia zegt

    13 september 2017 om 08:36

    Eerst de bodemvrijheid verhogen en dan een afgeplat stuur er insteken om de sportiviteit te benadrukken?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      13 september 2017 om 09:11

      @millemiglia: Nu is het een G63 AMG.

      Login om te reageren
      • MilleMiglia zegt

        13 september 2017 om 12:02

        @granlusso: De bodemvrijheid van de g klasse werd ook niet vergroot voor er een sportievere versie van gemaakt werd. Hier wordt die wel vergroot om er een sportievere versie van te maken.

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          13 september 2017 om 12:28

          @millemiglia: Haha het was geen serieuze vergelijking hoor ;)

          Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    13 september 2017 om 08:40

    Ideale auto voor de moeder met een kort Picanto kapsel.

    Login om te reageren
  4. postzegel zegt

    13 september 2017 om 08:47

    Of voor bejaarden. Die denken dat dikkere bumpers helpen bij paaltjes.

    Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    13 september 2017 om 09:06

    Is dat nou adaptieve cruise control? Op een A-segmenter? Had het nog niet eerder gezien op een auto kleiner dan de VW Polo of Skoda Fabia, dan is Kia de eerste denk ik?

    Of het is een voetgangerherkenningssysteem, kan ook.

    Overall vind ik het een leuke auto geworden, oogt een stuk volwassener dan zijn concurrenten. Dat klinkt heel cliché, want dat zeggen we altijd als er een nieuwe A-segmenter is, maar in dit geval is de stap wat groter heb ik het idee. Hyundai deed dat destijds al goed met de nieuwe i10 en het linkt erop dat Kia daar nog even overheen gaat met deze nieuwe Frikandel.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      13 september 2017 om 09:06

      @granlusso: Eh, Picanto.

      Login om te reageren
  6. motherlover zegt

    13 september 2017 om 10:38

    KIA is goed bezig! De nieuwe Picanto is zowaar een knap autootje voor zijn segment! Ook het inetrieur en de uitrusting is vele malen mooier en uitgebreider voor dezelfde of lagere prijs dan de concurrentie in hetzelfde segment, erg knap.
    Ik zelf prefereer de GT-Line t.o.v. deze X-line. Dat verhoogde heeft 0,0 nut en vind dat de auto er een beetje een rijdend kubusje van wordt. De GT-line heeft juist een meer gestroomlijndere en dynamischere look.

    Login om te reageren
  7. kvh87 zegt

    13 september 2017 om 15:28

    Afgelopen week met de Picanto (2016 model) rondgereden door Ijsland. Ondanks dat ik geen fan ben van dit type gebakkies viel me de Picanto niet tegen! Met name interieur was best prima, maar dat lag voornamelijk aan de stoelverwarming en stuurverwarming (essentieel met die temperaturen daar…).

    Login om te reageren
  8. yupyup zegt

    13 september 2017 om 17:56

    Had er dan meteen een 4×4 van gemaakt, als concurrent voor de panda 4×4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North