• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: ABT Passat Variant of Skoda Octavia RS 230

Auteur: Dizono, gepost 4 maart 2015 om 16:17 – 34 Reacties

Which one to choose?


Wordt het benzine of wordt het diesel? Wordt het Duits of Tsjechisch? Ga je voor 280 pk of neem je genoegen met 50 minder?

Skoda’s Octavia RS 230 lijkt in eerste instantie een beetje een laffe special, met slechts 10 pk extra (230 pk in totaal, hoe raad je het?) ten opzichte van de gewone RS. Zoals Wouter al opmerkte, dat is niet het hele verhaal. Ook de remmerij is aangepast en er is een mechanisch sperdifferentieel geplaatst. Precies dezelfde behandeling die Volkswagen ook aanbied voor de GTI onder het Performance-label dus.

Op een Volskwagen Passat GTI kun je lang wachten, een GTE kun je krijgen, of een 240 pk-sterke BiTDI. Abt perst nog eens 40 peekaatjes extra uit dat blok en geeft de Passat daarnaast wat meer stance met lekker grote velgen en redelijk subtiel spoiler- en bumperwerk. Vier vuistdikke uitlaatpijpen maken het geheel af. Diesel Power dus.


Ook interessant!

  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA Shooting Brake is de perfecte vakantie-EV!
  • Blijf weg uit de trein. Als je ergens wil komen tenminste
  • Loop maar door. Hier heb jij niks te zoeken
  • Jij raadt nooit welke auto antwoord heeft op al jouw vragen…
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, Autoshows, geneve, geneve-2015, kies-maar, octavia, octavia-rs, passat, Skoda, Volkswagen

Vorig bericht: « Citroën DS5 is geen Citroën meer, DS is los merk
Volgend bericht: Bentley Continental GT Speed: groener dan Femke Halsema »

Lees Interacties

Reacties

  1. Avi zegt

    4 maart 2015 om 16:19

    Zonder twijfel de Passat!

    Login om te reageren
  2. Endlezz zegt

    4 maart 2015 om 16:21

    doe mij maar die eerste grijze links naast de Passat

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      4 maart 2015 om 16:34

      @Endlezz: en ik die andere grijze svp

      Login om te reageren
  3. badboys zegt

    4 maart 2015 om 16:22

    Yes ook de Passat voor mij.

    Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    4 maart 2015 om 16:27

    Waarom is er eigenlijk geen Passat GTI? Golf R blok erin en klaar. Niet dat ik het ooit zou kopen, maar dat is weer een ander verhaal.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 maart 2015 om 18:47

      @trustmeiamanengineer: je vat het mooi samen. Niet-premium sport D-segmenters zijn niet aan de straatstenen kwijt te rijken. Kijk maar naar de Mazda 6 MPS, Subaru Legacy B4 3.0 R Spec B, Alfa Romeo 156 GTA, Citroën C5 Lorinser, Ford Mondeo ST220, Honda Accord Type-R, Opel Vectra/Insignia VXR, Volkswagen Passat R36. Allemaal schitterende auto’s, goes ontvangen in de pers, iedereen vond ze mooi, indrukkwekkend en gaaf. En nog betaalbaar ook.

      Maar iedereen kocht of een normale middenklasser. En als ze wel iets sportiefs doen, dan vaak premium als de S4/RS4, M3 of C-AMG. Audi, BMW en Mercedes verkopen er veel meer dan de normale merken en de marge is aanzienlijk groter, terwijl de ontwikkelingskosten nauwelijks lager zijnz

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        4 maart 2015 om 23:40

        @gtwillem: Dat is vooral in Nederland. In o.a. Tsjechie en Zwitserland zie je vaak de D-segmenters rijden

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          5 maart 2015 om 00:54

          @stijnson: er zullen zeker positieve uitzonderingen zijn waar ze een dergelijk type auto opnwaarde weten te schatten. Maar wereldwijd doen Audi/BMW/MB het een stuk beter met duurdere modellen. En dat is zonde, want ik loop wel warm voor een Renault 21 Turbo, Saab 9-3 Viggen of Seat Toledo V5:

          Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    4 maart 2015 om 16:31

    Altijd de Skoda, staat de prijs nog een beetje in verhouding tot het gebodene….
    Daarnaast vind ik Skoda een sympathieker merk, ook rijden er vaak leukere mensen in….

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      5 maart 2015 om 00:55

      @jrk68: ben ik met je eens. Komend weekeinde ga ik rijden met de Octavia Combi GreenLine KansLoos Edition 1.6!

      Login om te reageren
  6. Mika_Hakkinen zegt

    4 maart 2015 om 16:36

    Passat. Waarom, om the baaaadge

    Login om te reageren
  7. gwnbmw zegt

    4 maart 2015 om 16:36

    uhh geen van beiden? die 2 grijze links lijken me wel wat.

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    4 maart 2015 om 16:38

    Ik kies degene met de ijzeren tankklep

    Login om te reageren
  9. awesome zegt

    4 maart 2015 om 16:44

    De skoda.
    Dat Abt spul is veel te opzichtig.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 maart 2015 om 22:55

      @awesome: *velgen van de Skoda nog eens checkt*

      Oh?

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2015 om 16:46

    Moet je veel KM`s maken dan kan je niet om zo`n dikke diesel heen. Rijd je minder en wil je graag sportief rijden (dat gaat met een RS echt een stuk beter dan met een Passat) dan sowieso de Skoda. Bovendien denk ik dat de Skoda goedkoper is als de Passat en zal ABT vast wel een pakketje voor de Skoda hebben.

    Login om te reageren
  11. purepet9000 zegt

    4 maart 2015 om 17:06

    ABT Skoda voor mij.

    Login om te reageren
  12. knipperlichtje zegt

    4 maart 2015 om 17:10

    Ik vind de nieuwe passat al minder mooi dan de octavia, bij de superb valt ie zelfs totaal in het niet. Doe mij maar een Octavia.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      4 maart 2015 om 17:50

      @knipperlichtje: anders nog even wachten op de nieuwe superb v6 awd (als ie komt (hoop ik))

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 maart 2015 om 00:56

        @sr20det: nee, 2.0 TFSI met 280pk is het hoogste. Nog altijd 20 paarden meer dan de 3.6.

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          5 maart 2015 om 09:09

          @gtwillem: vaders heb momenteel een superb met de v6 en dsg, is toch wel een erg fijne wagen hoor

          Login om te reageren
  13. reistje zegt

    4 maart 2015 om 17:14

    Als er geen aanschafprijs en benzine kosten aan zitten de Skoda.

    Persoonlijk vind ik de Skoda een stuk leuker/mooier dan de Passat. De Passat doet mij echt niks. Het lijkt net een Audi Avant alleen dan met het achterraam onder een andere hoek.

    Bovendien stoor ik mij er nog altijd aan dat de ABT velgen rechts en links het zelfde zijn (en zijn ze te groot en is de band te dun en eigenlijk vind ik ze gewoon niet mooi).

    Login om te reageren
  14. ds3thp zegt

    4 maart 2015 om 17:15

    Ik denk de Octavia! Waarom? Omdat ik verwacht dat die beter rijdt en door de bochten gaat met al die lekkere aanpassingen en dat ik denk dat de Passat meer een echt autobahn cruiser is!

    Login om te reageren
  15. bobh88 zegt

    4 maart 2015 om 17:31

    Mijn vader heeft de rs afgelopen maandag afgeleverd gekregen. Erg mooie auto rijdt fijn en een top geluidje

    Login om te reageren
  16. beseff zegt

    4 maart 2015 om 17:36

    Passat !

    Login om te reageren
  17. rikus zegt

    4 maart 2015 om 17:37

    Spiegelkapjes for the win.

    Login om te reageren
  18. RazorHead zegt

    4 maart 2015 om 17:46

    Geen van beide, ik kies wel iets spannends.

    Login om te reageren
  19. kapitein zegt

    4 maart 2015 om 17:47

    De passat met 2 i.p.v 4 uitlaten en zonder die afzichtelijke spiegelkapjes.

    Login om te reageren
  20. sr20det zegt

    4 maart 2015 om 17:48

    Omdat ik ze allebei zonder twijfel bijzonder bruut vindt, neem ik toch genoegen met de zwakkere Octavia, gewoon omdat dat een benzine is.

    Login om te reageren
  21. rolov zegt

    4 maart 2015 om 17:55

    Octavia rs zonder te twijfel.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    4 maart 2015 om 18:14

    Ik ziet geen verschil xD ik zou de Passat nemen.

    Login om te reageren
  23. isleofman zegt

    4 maart 2015 om 19:37

    Kan niemand die sierpijpjes even deugdelijk verbinden met de uitlaat…? Volvo niet, vw niet, Mercedes niet, al is het maar een flex verbinding oid.

    Login om te reageren
  24. gtwillem zegt

    5 maart 2015 om 00:58

    Als AB betaalt, de Passat. 280pk diesel vind ik wel lekker. Sommige upgrades van Abt voegen daadwerkelijk wat toe.

    Maar eerlijk gezegd vind ik die Octavia leuker. Doet me denken aan de 850R’s van weleer.

    Login om te reageren
  25. gerritdriessen zegt

    5 maart 2015 om 07:53

    Shiiiit wat zijn die velgen van de passat DIK!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North