• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: BMW Z3M Coupé of Z4M Coupé?

Auteur: Dizono, gepost 3 januari 2016 om 18:00 – 127 Reacties

Kies maarrrrr


Twee buitenbeentjes met een heerlijke zes-in-lijn. Ga je voor de opvallende shooting brake-achtige Z3 of wordt het de klassieker gelijnde Z4?

BMW Z3M Coupé

In 1995 komt BMW met de Z3, een klassiek gelijnde roadster op basis van E36-techniek, met hier en daar zelfs nog een snufje E30. De Baureihe van deze Z3 is dan ook officieel E36/7 voor de roadster en E36/8 voor de Coupé. Motoren liepen uiteen van een tamme 1.8 tot aan de heerlijke 3.2 zes-in-lijn met 321 pk in de Z3M. In 1997 maakt de Z3 Coupé zijn debuut, die alleen leverbaar wordt met zescilinders. De absolute topper komt in 1998 met de Z3M Coupe. Overigens krijgt de gehele Z3-range vanaf 1999 geleidelijk een facelift. Daarbij maakt het S52-blok plaats voor de S54 met liefst 325 pk.



BMW Z4M Coupé

Diezelfde S54 vindt ook zijn plekje in de Z4M (Coupé). De Z4 is een stuk scherper gelijnd, maar de grootste verschillen zijn er tussen de twee generaties coupés. De Coupé kwam in 2005, drie jaar na de roadster en ondanks het weinige succes van de Z3 Coupé. Net als zijn voorganger, is ook de dichte Z4 er alleen met zescilinders, maar verder verschillen de auto’s enorm. Is de Z3 Coupé een heuse shootingbrake, daar is de Z4 Coupé een klassieke Coupé, maar wel met een strak en eigentijds lijnenspel. Opvallend zijn ook de twee bobbels in het dak, zoals we dat voorheen vooral bij creaties van Zagato zagen. Voor de M-versie is het vermogen van de S54 nog iets opgekrikt, naar 343 pk. Daarmee loopt de Z4M mooi in pas met de E46 M3. Net als de Z3 Coupé, weet ook de Z4 Coupé maar weinig geïnteresseerden naar de showroom te lokken.

Kies maar!

Dus: zeldzaam, onderscheidend, snel, lekker geluid, maar ook twee verschillende gezichten. Welke wordt het?

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, kies-maar, z3, z3m, z4, z4m

Vorig bericht: « Maserati Shamal: als auto’s kinky konden zijn…
Volgend bericht: Ook deze partijen wilden Zandvoort kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    3 januari 2016 om 18:01

    Het zijn beide schitterende wagens die ik, allebei, maar al te graag zou willen hebben.

    Échter, ik vind dat de Z4M coupe nét wat sexier is.

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    3 januari 2016 om 18:02

    Oud is beter…

    Login om te reageren
    • bohica zegt

      3 januari 2016 om 18:02

      @norge: we hebben het niet over je voorkeur voor vrouwen

      Login om te reageren
      • norge zegt

        3 januari 2016 om 18:42

        @bohica: 18 jaar of vier jaar oud …..Ouder dus….

        Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          3 januari 2016 om 18:46

          @norge: nice comeback!

          Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          3 januari 2016 om 22:30

          @norge:

          :-))))))))

          Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          4 januari 2016 om 06:35

          @norge: een ‘vrouw’ van vier, heet een ‘meisje’ Vanaf 18 mag je je pas vrouw (of man) noemen.

          Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          4 januari 2016 om 09:56

          @norge: je hebt nu al de 1ste plaats in het lijstje “posts met meeste likes in 2016” veilig gesteld…

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        3 januari 2016 om 21:03

        @bohica: hahaha…+1

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      3 januari 2016 om 18:12

      @norge: juist! Nieuw was de 3 niet heel gewild. Dus de 4 was stukken conventioneler getekend.

      Achteraf blijkt de 3 veel meer los te maken en een echte klassieker gaat worden.

      Login om te reageren
    • borro4 zegt

      3 januari 2016 om 18:14

      @norge: ik kies meestal toch wel voor jong. Eindelijk alleen oud in het geval van kaas en sommige wijnen.

      Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    3 januari 2016 om 18:02

    Z4. All day any day. Die ziet er zoveel beter uit.

    Login om te reageren
  4. Michiel1 zegt

    3 januari 2016 om 18:03

    z3m coupe all day long!

    Login om te reageren
    • aambei zegt

      3 januari 2016 om 18:37

      @michiel1: oh my

      Login om te reageren
      • aambei zegt

        3 januari 2016 om 18:39

        @aambei: oh nee het was all night long, my bad

        Login om te reageren
  5. 964yellowbird zegt

    3 januari 2016 om 18:05

    Z3m!

    Login om te reageren
  6. s62b50 zegt

    3 januari 2016 om 18:05

    Had de z3m niet gewoon de 286 en 321 pk blokken van de e36m3?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 januari 2016 om 19:35

      @s62b50: jazeker!

      Login om te reageren
      • s62b50 zegt

        3 januari 2016 om 20:08

        @toniominestrone: omdat in de tekst wordt gesproken over 244 pk..

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 januari 2016 om 19:55

      @s62b50: de Z3 heeft nooit de 3.0 gehad, altijd de 3.2.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        3 januari 2016 om 20:15

        @gtwillem: de M coupe had 321pk, de “gewone” coupe had o.a. de 3 liter uit de 330 e46 met 231pk.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 januari 2016 om 20:21

          @toniominestrone: de M versie is nooit met de 3.0 286pk leverbaar geweest, altijd de 3.2. Ik heb zelfs nog een 3.0i (roadster) nieuw verkocht destijds!

          Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            3 januari 2016 om 21:19

            @gtwillem: Amerikaanse markt

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              3 januari 2016 om 21:27

              @toniominestrone: Maar op de Amerikaanse markt is het toch ook een 3.2 en geen 3.0?

              Login om te reageren
    • 964yellowbird zegt

      3 januari 2016 om 20:35

      @s62b50: jawel

      Login om te reageren
    • madmarky zegt

      3 januari 2016 om 21:01

      @s62b50: De Z3M is hier geleverd met S52 en S54 blokken met beide 325pk, dat is een foutje in het artikel. In de VS is ie in eerste instantie met de S50 met 240pk geleverd.
      De reguliere Z3 Coupe is zoals in het artikel staat altijd gleverd met zescilinders. Eerst de M52 2.8 met 192pk en na de facelift in 2000 met de M54 3.0 met 230pk.

      Overigens de Z3M voor mij, hands down.
      De Z4 is in alle opzichten een betere auto maar mist daardoor nogal wat rijbeleving. Het is meer een cruiser geworden ipv een leuke sportauto. Daarbij ziet de Z3 er IMHO ook beter uit.

      Login om te reageren
    • remcott zegt

      4 januari 2016 om 20:06

      @s62b50: eeuhm kwam de Z3 niet toen de e36 M3 Evo in productie was. Daarmee kreeg de Z3M automatisch de 321pk mee als ik me niet vergis.

      Login om te reageren
  7. turgut100 zegt

    3 januari 2016 om 18:06

    Z4coupe

    Login om te reageren
  8. markjor zegt

    3 januari 2016 om 18:06

    Z3 deze heeft wat mij betreft nog emotie, de z4 weinig tot niets.

    Login om te reageren
  9. erwh zegt

    3 januari 2016 om 18:09

    Z3M coupe, wat een heerlijk ontwerp!

    Login om te reageren
  10. aramae zegt

    3 januari 2016 om 18:10

    Die foto onder het stukje over de Z4M Coupé lijkt een beetje op een screenshot uit Real Racing 3

    Login om te reageren
  11. aramae zegt

    3 januari 2016 om 18:11

    Verder zou ik zeker voor de Z3 gaan, wat een karakterbak!

    Login om te reageren
  12. z3coupe zegt

    3 januari 2016 om 18:11

    Z3 coupe natuurlijk gewoon omdat ik er 1 heb

    Login om te reageren
    • jordivvo zegt

      3 januari 2016 om 19:12

      @z3coupe: gay haha

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        3 januari 2016 om 19:34

        @jordivvo: roadster okay, coupe not gay, maar wat dan nog?

        Login om te reageren
      • bmwe81 zegt

        3 januari 2016 om 22:04

        @jordivvo: jaloers?

        Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 januari 2016 om 19:27

      @z3coupe: ik ook!

      Login om te reageren
  13. escort77 zegt

    3 januari 2016 om 18:12

    De cabriolet-versie

    (geldt voor zowel de Z3 als de Z4)

    Login om te reageren
  14. jessetje zegt

    3 januari 2016 om 18:12

    Z4M

    Login om te reageren
  15. koenigsegggone1 zegt

    3 januari 2016 om 18:14

    Z4M coupe vind ik persoonlijk mooier, maar denk dat de Z3M coupe een betere investering is

    Login om te reageren
  16. C220AMG zegt

    3 januari 2016 om 18:14

    Paar jaar geleden een Z3 3.0 coupe gehad, wat een geweldige wagen! Heerlijk stuurgedrag, korte versnellingsbak en een geweldig geluid! Spijt dat we ‘m verkocht hebben!

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    3 januari 2016 om 18:14

    Ik heb de mazzel gehad om in beide te hebben gereden, en de twee auto’s schelen lichtjaren van elkaar. De Z4 M is zóveel beter dan de M Coupé (hoort geen Z3 voor ;-)) dat de vergelijking mank gaat. Ik zou gaan voor de Z4 M, altijd. Ik vind het ook verreweg de meest originele en geslaagde Bangle creatie.

    Om te zien is de M Coupe wel heerlijk dik, en het is lange tijd een van mijn favoriete auto’s geweest. Totdat ik er in reed. Interieur is erg kitscherig en matig afgewerkt, zitpositie is niet fijn en het stuurwiel is een enorme hoelahoep.

    De Z4 M is vele malen moderner, ook van binnen. Drie tips voor als je een Z4 hebt: de standaarbanden waren Contisports 2, meteen vervangen voor Dunlops Spormaxx. Onderstel is prima, alleen iets te onderstuurd (je moet hem echt zetten), maar bij AC Schnitzer hebben ze daar een goede oplossing voor. En dan als laatste de remmen, die zijn van de M3 CSL en net als bij de CSL zijn ze hopeloos als je een beetje gaat sturen. Meteen vervangen door iets van Alcon, Movit, StopTech of AP.

    Dus als schaalmodel de M Coupe graag, maar om zelf te sturen de Z4 M Coupe.

    Login om te reageren
    • 367pk zegt

      3 januari 2016 om 18:41

      @gtwillem: ik kan me herinneren dat ik met mijn, bepaald niet overdreven, 1,84 meter, niet in de Mcoupe paste, het dak was te laag met de stoel in de laagste stand. Misschien mede daardoor geen succes?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 januari 2016 om 19:16

        @367pk: Klopt, de ruimte is echt dramatisch, alhoewel het in de Z4 ook niet overhoud.

        Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        3 januari 2016 om 19:29

        @367pk: ik ben 1.89 en pas prima in mijn M coupe.

        Login om te reageren
      • evogt3 zegt

        3 januari 2016 om 20:18

        @367pk: ik ben zelf 1,89 en zit gewoon goed in mijn M Coupe. Met een goed onderstel stuurt de M Coupe overigens prima.

        Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      3 januari 2016 om 21:16

      @gtwillem: geen op- of aanmerkingen over het schakelgevoel in de M coupé?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 januari 2016 om 21:46

        @Silverarrow: Van wat ik mij kan herinneren, typisch BMW, alleen moet je de koppeling en bak met beleid behandelen. De Z4 was wat makkelijker te bedienen.

        Login om te reageren
        • Silverarrow zegt

          3 januari 2016 om 22:20

          @gtwillem: Z3 stond bekend om z’n “elastieke” schakelgevoel. Voelde soms net alsof je in een rubberen bak zat te roeren.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            3 januari 2016 om 22:25

            @Silverarrow: Heeft mijn 325i in mindere mate ook. En eigenlijk alle BMW’s met handbak van weleer.

            Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              4 januari 2016 om 00:42

              @gtwillem: dat is waar, merk ik met de 530d ook, maar stoort me niet. Een 850csi heeft het weer helemaal niet, dat is veel meer hakerig en strak.

              Login om te reageren
  18. HZW zegt

    3 januari 2016 om 18:15

    Geen van Beide.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      3 januari 2016 om 21:33

      @HZW: dat was de vraag njet maar leuk dat je meedoet

      Login om te reageren
    • fordnut zegt

      4 januari 2016 om 08:35

      @HZW: Ik dacht al, ben ik de enige die geen van beide mooi vind. Voor dat geld moet er toch wel een auto te vinden zijn met een mooie achterkant.

      Login om te reageren
  19. biohazardracer zegt

    3 januari 2016 om 18:16

    Moeilijke keuze ? ik vind de Z3M coupe/shootingbrake qua ruimte (achterin) praktischer maar de Z4M coupe is veel sexiër

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    3 januari 2016 om 18:17

    Heel moeilijk… Ik denk toch de Z4M, vanwege het veel fraaiere interieur…

    Login om te reageren
  21. ej20g zegt

    3 januari 2016 om 18:18

    De Z3 Coupé is een ontzettend gaaf ding. Maar de Z4 Coupé is zó mooi om te zien met die daklijn dat ik dan toch voor de Z4 ga.

    Login om te reageren
  22. cpp1 zegt

    3 januari 2016 om 18:20

    Z3 te allen tijde. Veel mooier dan die Z4. Heb zelf een z4 gehad, een 3.0. Niet zo’n fijne auto met hele slechte stoelen waar je pijn in je rug van kreeg. Weinig zijdelingse steun en geen lendensteun. Gewoon een rechte plank was het. Totaal ongeschikt. Ritje naar Zwitserland bijvoorbeeld was afzien. Ondersteltechnisch ook niet fantastisch, icm met de 18″ runflats en M-tech onderstel serieus niervergruizend. En dat zeg ik als liefhebber van harde onderstellen. Heb alleen nog maar sportieve onderstellen gereden, maar dit was iets te veel van het goede. Balans, stijfheid en geluid zijn wel zeer goed bij deze auto’s

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 januari 2016 om 18:35

      @cpp1: de Z4 M is een heel ander beestje. Die ouwe van mij heeft een van de eerste Z4’s gehad (Merlotrot!), en je hebt gelijk: onderstel is te hard en stoelen zijn ruk. Maar de Z4 M heeft geen runflats en geen EPAS. Ook de stoelen zijn beter (zeker als je de schaalstoelen hebt).

      Login om te reageren
  23. kapitein zegt

    3 januari 2016 om 18:23

    De z3. Mooi van raarheid.

    Login om te reageren
  24. tiemegommer zegt

    3 januari 2016 om 18:26

    Z3

    Login om te reageren
  25. racerx zegt

    3 januari 2016 om 18:26

    De Z4 graag! Heb zelf de 3.0si Coupé, maar ondanks het hogere gewicht lijkt de //M me nog gaver.

    Login om te reageren
    • turboboy zegt

      3 januari 2016 om 19:45

      @racerx: ik zit te kijken voor een Z4 coupe maar zou dat gaan met mijn 1,99m ?

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        3 januari 2016 om 21:08

        @turboboy: Gewoon even een keer passen, ik ben 1,93 en dat gaat prima. Mijn benen zouden niet veel langer moeten zijn, maar hoofdruimte genoeg. Ik heb overigens een exemplaar met //M interieur, aanrader, daar de stoelen nog een uitschuifbaar onderbeen gedeelte hebben.

        Login om te reageren
  26. e38ossie zegt

    3 januari 2016 om 18:28

    Allereerst, en ik heb dit al vaker vermeld, het is BMW M Coupé en BMW M Roadster. Beide zonder Z3. Ten tweede staat er 244 pk in de tekst. Uiteraard had de S52 in de M Coupé 321 pk. Iets meer. De S54 uit de E46 M3 leverde 343 pk, maar door kleine aanpassingen aan de motorruimte van een E36/7 had die maar 325 pk.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 januari 2016 om 20:03

      @e38ossie: E38/8 is de M Coupe toch? Misschien bedoelt @dizono de Amerikaanse versie, die hadden wel 240pk.

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        3 januari 2016 om 20:33

        @gtwillem: klopt. Maar voor de motorisering maakt het niks uit. Daarbij vindt ik dat als je een stuk schrijft in Nederland daar geen is uitvoeringen bij horen.

        Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        3 januari 2016 om 20:37

        @gtwillem: en in de US zat was een 3.0 en geen 3.2 in de BMW M3 Coupé. De S50. Deze heeft nooit in de M Roadster of M Coupé gezeten.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 januari 2016 om 20:47

          @e38ossie:Ik begrijp je zinsopbouw niet helemaal, maar om het kort samen te vatten:

          De eerste serie M Coupe’s en Roadsters hadden in de US een 3.2 S52 met 240pk, later kregen ze de S54 met 315pk.

          In Europa had de M Coupe eerst de S50 3.2 met 321pk en de S54 met 325pk.

          Tenminste, dat is hoe ik dacht dat het was.

          Login om te reageren
      • Dizono zegt

        3 januari 2016 om 22:33

        @gtwillem: aangepast! Ik weet ook niet alles uit m’n blote koppie helaas/gelukkig en mijn bron zat in dit geval ook fout vwb vermogen van de pre-facelift. Dank voor de scherpte beiden.

        Login om te reageren
  27. reistje zegt

    3 januari 2016 om 18:30

    De Z3 maar beide zijn top.

    Login om te reageren
  28. gerjan zegt

    3 januari 2016 om 18:30

    De z3 dit is wel heel makkelijke keuze

    Login om te reageren
  29. moveyourmind zegt

    3 januari 2016 om 18:33

    De Z4 heeft de meeste schoonheid.

    En toch heeft de Z3 meer charme. Zelfs met die rare achterkant, misschien juist wel daardoor. En door het primitievere karakter. Én de relatief lange gebolde neus met de ouderwetse nieren blijft na al die jaren bloedmooi…

    Alleen één tint donkerder blauw (zoals de Z4 op de onderste foto)… En originele 17 inch 15 spaaks velgen, die staan chiquer zonder het sportieve uiterlijk teniet te doen.

    Login om te reageren
  30. berlinetta zegt

    3 januari 2016 om 18:34

    De Z4 en een levensverzekering aub. Is een behoorlijk listig wagentje.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      4 januari 2016 om 00:35

      @berlinetta:
      En er dan toch voor kiezen? Ook nog eens met een levensverzekering? Een goede tip: Als je vrouw je gaat aansporen om hem dan a.s. zaterdag maar eens goed de sporen te geven, maar zijzelf niet meekan omdat ze zo nodig naar de nagelstyliste moet, kijk dan je polis nog eens na en vraag je af of het uit te keren bedrag haar niet ontzettend blij zou maken…………..:=)

      Login om te reageren
  31. mrrallycross zegt

    3 januari 2016 om 18:35

    100% de z3 coupe

    Login om te reageren
  32. praag zegt

    3 januari 2016 om 18:38

    …Z4…..no doubts….Top car!

    Login om te reageren
  33. kingjoop zegt

    3 januari 2016 om 18:42

    Kan.niet.kiezen.

    Doe maar allebei dan ;)

    Login om te reageren
  34. clarkson zegt

    3 januari 2016 om 18:43

    Geen moeilijke keuze lijkt me zo. De Z3M coupe natuurlijk. Een van de leukste bmw’s ooit gemaakt volgens mij.

    Login om te reageren
  35. edjehaze zegt

    3 januari 2016 om 18:45

    Z3M all day! Lekkerste auto geluid wat ik mij kan heugen…

    Login om te reageren
  36. hallobanaan zegt

    3 januari 2016 om 18:47

    De Z3 maakt zoveel meer indruk door z’n uiterlijk. De Z4 is wat dat betreft saai. Maar beide auto’s zijn natuurlijk top!

    Login om te reageren
  37. sportevo zegt

    3 januari 2016 om 18:50

    De MCoupé! We hebben er zelf een (estorilblauw, met de S50B32 erin). Hele pure auto zonder poespas als DSC of TC, alleen ABS.

    Ook een aantal keren mee gereden op CPZ en TT circuit Assen en ook daar blijft hij het goed doen. Op Assen was het een dag voor de kankerstichting en een kennis reed mee met een RS4. Die kon aan het einde van de dag zijn remblokken en schijven vervangen en bij ons was het nog prima in orde. Op Zandvoort hadden we de auto op slicks gezet en kon hij een 360 Modena op het korte circuit bijhouden. Kon ook komen doordat de eigenaar van de Ferrari misschien iets rustiger aandeed maar ook hij was een licentiehouder en actief racer.

    Zoals gtwillem ook zei is een minpuntje het interieur. De auto werd geloof ik in Amerika gebouwd en dat kun je er wel aan afzien. Kitsch vind ik wel meevallen of je bedoeld het chromen randje om de versnellingspook en de 3 klokjes maar dat vind ik daar niet onder vallen.

    We houden de auto ook gewoon want het blijft 1 van mijn favorieten!

    Login om te reageren
  38. clioracing zegt

    3 januari 2016 om 18:55

    Z3 Coupe. Those hips!

    Maar die auto moet je er eigenlijk alleen voor de heb bij hebben, want zo fantastisch rijdt ie nou ook weer niet. Het is gewoon een vette auto en die neus is zoveel mooier dan die van de Z4.

    Login om te reageren
  39. flutterby zegt

    3 januari 2016 om 19:09

    Z3m zonder twijfel. Wel vind ik het bij oudere auto’s erg storend dat het interieur zo gedateerd is, terwijl de buitenkant tijdloos is (mits in uitstekende staat).

    Login om te reageren
  40. Dutchdriftking zegt

    3 januari 2016 om 19:12

    Ik zou het echt niet weten…..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 januari 2016 om 19:28

      Serieus niet? Het eerste wat ik dacht was: “@dutchdriftking zal wel voor de M Coupe gaan…!”

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 januari 2016 om 19:37

        @gtwillem: die is geniaal dik, dat is zonder meer waar. Ik vind de auto oprecht heel mooi in alle aspecten. Maar weegt het op tegen een klassieke schoonheid die vanaf de eerste blik prettig op het netvlies ligt? Een z4 coupe van Alpina is zo’n perfecte daily driver. Maar dan kom je die z3 coupe tegen, en vraag je je af waarom je niet voor een maal in je leven echt gek durfde te doen….

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 januari 2016 om 20:33

          @dutchdriftking: Alpina heeft alleen de Roadster versie van de Z4 geleverd, helaas.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            3 januari 2016 om 20:52

            @gtwillem: ik kon inderdaad alleen maar roadsters vinden. Maar er is altijd zelf wat van te maken toch?

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 januari 2016 om 19:49

        @gtwillem: m’n vriendin vindt de z3 coupe overigens het leukst…..

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          4 januari 2016 om 00:43

          @dutchdriftking:
          Als je vriendin echt van auto’s houdt, dan mogen we je best wel feliciteren. Vrouwelijke petrolheads? ’n Zeldzaam fenomeen!

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            4 januari 2016 om 07:17

            @9000cse: haha, nee ze vind auto’s leuk maar heeft er absoluut geen verstand van. Maar ze vind de z3 coupe lekker gek en praktischer. Haar smaak wat auto’s betreft ligt op een totaal ander terrein dan dat van mij. Ze vind Dakar bijvoorbeeld geweldig.

            Login om te reageren
  41. turboboy zegt

    3 januari 2016 om 19:21

    Wat toevallig ben de laatste week opzoek naar een mooie Z4 coupe, dus mijn keuze lijkt duidelijk en helaas is de M nog buiten budget.

    Login om te reageren
  42. humpyourdog zegt

    3 januari 2016 om 19:29

    244 pk? dat zal wel in zo’n slap Amerikaans aftreksel zijn geweest, bij mijn weten leverde die motor toen gewoon 321 pk net als in de Europese e36 M3 met 3.2.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 januari 2016 om 19:32

      @humpyourdog: klopt ook niet, M coupe heeft gewoon 321pk van de e36 M3.

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        3 januari 2016 om 20:31

        @toniominestrone: Ik doelde op de M roadster, waarover dit op wikipedia staat ‘1998-2000 models use the drivetrain of theE36 M3. Therefore, the European-spec model is fitted with the 321 PS (317 hp; 236 kW)S50B32 engine and the North American-spec model uses the 240 hp (179 kW) S52B32engine.’

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 januari 2016 om 19:38

      @humpyourdog: dat dacht ik ook…..

      Login om te reageren
  43. ronald zegt

    3 januari 2016 om 19:30

    http://www.parkwayspecialistcars.co.uk/uploads/product/zoom_BMW_Z3M_COUPE_9.jpg deze graag

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      4 januari 2016 om 00:49

      @ronald:
      Okidoo!………..;-)

      Login om te reageren
  44. danmar zegt

    3 januari 2016 om 19:35

    De M Coupe. Misschien niet beter, maar ik vind hem meer bijzonder. Ongelofelijk dat dit een Duitse creatie is.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 januari 2016 om 19:46

      @danmar: ontworpen door een Japanner, gebouwd in Amerika, weinig Duits aan.

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        3 januari 2016 om 21:23

        @toniominestrone: ja zo lust ik er nog wel een paar. Knip en plak van http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=17: “The M coupe was developed under the leadership of engineer Burkhard Göschel …” En Burky is een Duitser (https://de.wikipedia.org/wiki/Burkhard_G%C3%B6schel).
        Dus Duits genoeg voor mij.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          4 januari 2016 om 00:52

          @danmar:
          Beste: Hij was z’n smiley vergeten……..(de kenner!!!! pfff!!!)

          Login om te reageren
  45. tjorque zegt

    3 januari 2016 om 19:51

    De dreier zou het geweest zijn, want ik vind de achterlichten en de neus van de vierer ganz scheisse… Maar dankzij gewillem twijfel ik of ik de M ‘coupe ook nog wel wil…

    Doe me dan maar gewoon de M3

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 januari 2016 om 19:52

      @tjorque: ik bedoel dus @gtwillem

      Login om te reageren
  46. martijn11 zegt

    3 januari 2016 om 20:01

    Coupé

    Login om te reageren
  47. Hupke zegt

    3 januari 2016 om 20:04

    Voor hetzelfde geld is het een onmogelijke keuze. De z3 ziet er niet goed uit maar het is een leuk concept, de z4 heeft een lelijke snuit maar een leuke achterkant.
    Maar totdat een van de 2 belastingsvrij is (en dat word eerst de z3) zijn geen van beiden een interessante keuze.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      4 januari 2016 om 00:57

      @Hupke:
      Moet ik hieruit nou begrijpen dat je ze pas mooi begint te vinden wanneer ze belastingvrij zijn?

      Login om te reageren
  48. harrie zegt

    3 januari 2016 om 20:14

    Die gesmolten neus van de Z4 is echt een afknapper.

    Login om te reageren
  49. henkhupelschoten zegt

    3 januari 2016 om 21:17

    De SLK 55 AMG natuurlijk! Al zal de black series helemaal feest zijn!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 januari 2016 om 22:14

      @henkhupelschoten: Jij ook altijd met je Mercedessen. En je hebt nog gelijk ook, zo’n SLK is een spectaculaire auto. Mijn moeder heeft er eentje gehad en man wat heb ik een hoop smoesjes bedacht om hem even mee te nemen. Sindsdien kijk ik heel anders naar tunnels ;-)

      Login om te reageren
  50. e1000bmw zegt

    3 januari 2016 om 21:27

    Ik moet er een nachtje over slapen…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      4 januari 2016 om 01:00

      @e1000bmw523i:
      Welterusten!

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        4 januari 2016 om 10:01

        @9000cse: dank je. Ik weet nu dat ik voor de M Coupe ga.

        Login om te reageren
  51. rolov zegt

    3 januari 2016 om 21:31

    Die is lastig zeg. Maar ik kies denk toch de z4 . Maar puur omdat ik moet kiezen. Ik vind de z3 coupe zo vreselijk gaaf maar de z4 coupe ook. Keuze omdat het moet.

    Login om te reageren
  52. Edge zegt

    3 januari 2016 om 21:34

    Er is voor beiden wel wat te zeggen. Door zijn relatief grote kofferruimte is de Z3M Coupé ook nog prima te gebruiken voor als je met twee personen met de auto op vakantie wilt. Dat wordt in de Z4M iets lastiger. Toch vind ik de Z4M wat mooier gelijnd dan de Z3M, en ik zou dan ook voor de Z4M gaan.

    Login om te reageren
  53. agera zegt

    3 januari 2016 om 21:46

    Z3 voor mij, wat een gaaf profiel heeft die toch. Lekker laag en breed

    Login om te reageren
  54. tjaam zegt

    3 januari 2016 om 22:14

    M Coupe, jawel. Nota bene zelfde ronde tijd op Hockenheim als de Z4M, 1:17,2, mede dankzij de onvolprezen achteras van de E30 op de M Coupe!

    De M Coupe is nu al een klassieker, in ieder geval als je de prijsontwikkeling ziet bv op Mobile.de. De prijzen voor de M Coupe beginnen die van de Z4M Coupe al te overstijgen. Desalniettemin gewoon lekker mee rijden.

    Login om te reageren
  55. desjonnies zegt

    3 januari 2016 om 22:36

    Ik heb hele fijne herinneringen aan de MG-B Gt’ en ik dacht altrtijd dat dit een soort van spiritueel opvolger van de B-Gt zou zijn, laa’n we eerlijk wezen : krek hetzelfde idee mar alleen van BMW
    Maar die B-Gt’s hadden iets gemoedelijkers wat ze voor mij zelf als dagelijks gebruiksvoorwerp prettiger doen lijken dan die BMW’s
    Ik vind deze BMW eigenlijk te serieus,m ze hadden echt niet zo hun perfecte best te hoeven doen, gewoon een 1800 of 2 liter vier cilindertje en je hebt een perfect zuinige comfortabele lekkere lange afstands cruiser.
    Moet ik eerlijk zeggen dat ik wel de Z3 maar nooit de Z4 heb gereden.
    Zou wel bij nader inzien mijn ding kunnen zijn een gewone Z4 coupé
    Gewoon, omdat het kan !

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      4 januari 2016 om 01:09

      @desjonnies:
      Mien gedacht: Bewaar die hele fijne herinneringen nou maar en verpest die nou niet door de gedachte, dat zo’n Z4 coupé je ervaringen zou kunnen verbeteren. Leg je ziel maar in je Subaru, dan worden je herinneringen over een aantal jaren nog mooier.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        4 januari 2016 om 14:39

        @9000cse:
        Wijs man !
        Want het is inderdaad zo !

        Login om te reageren
  56. tstile zegt

    3 januari 2016 om 23:55

    Is het dieptepunt in waarde van deze auto’s al bereikt?

    Gaan ze flink duurder worden in de toekomst? Lijkt me wel een leuke investering. Ik maak weinig km dus dat kan het probleem niet zijn.

    Login om te reageren
  57. horza zegt

    4 januari 2016 om 07:44

    Zonder ook maar na te denken:

    Z3

    Login om te reageren
  58. malsna zegt

    4 januari 2016 om 09:38

    Z4m

    Login om te reageren
  59. flowdesign zegt

    4 januari 2016 om 11:09

    De Z4 Roadster M koop je (in Duitsland) voor hetzelfde geld als de Coupé. Als je dan toch zo’n soort auto wilt rijden, dan doe maar de Roadster. Die raak je naderhand ook weer een stuk gemakkelijker kwijt dan die (lelijke) coupé’s ;)

    Login om te reageren
  60. mellie zegt

    6 januari 2016 om 11:42

    Zonder twijfel BMW Z4M Coupé

    Login om te reageren
  61. michaelcorleone zegt

    7 juli 2021 om 00:34

    Allebei spectaculaire auto’s, maar de Z4 Coupé net wat meer gestroomlijnder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North