• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?

Auteur: JordyS, gepost 25 januari 2015 om 21:00 – 69 Reacties

Afbeelding Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?Afbeelding Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?Afbeelding Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?Afbeelding Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?Afbeelding Kies maar: Bugatti Type 51 of Veyron Grand Sport Vitesse?

Bugatti Veyron vs. Type 51
Het Bugatti van nu heeft vrijwel niets meer te maken met het merk dat in 1909 werd opgericht, maar toch is het interessant deze twee merkgenoten eens naast elkaar te zien.

De Veyron en de Type 51 zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Neem alleen de naam al: waar het oude Bugatti het liefst voor een zo simpel mogelijke modelnaam ging, kan het tegenwoordig niet ingewikkeld en uitgebreid genoeg. Je moet natuurlijk ook wat als je al die speciale uitvoeringen wilt slijten, maar toch…

Voor je een keuze maakt vertellen we je graag nog wat over de achtergrond van beide auto’s. De Veyron Grand Sport Vitesse beschikt over 1200 pk en doet maximaal 408,84 kilometer per uur. De Type 51 werd onthuld in 1931 en beschikte over een 2.3-liter achtcilinder, goed voor 160 pk. Hij was niet zo succesvol in de racerij als zijn voorganger, maar won in 1931 wel de Grand Prix van Frankrijk.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, combo, kies-maar, Klassiekers, veyron, vitesse

Vorig bericht: « Valet-parker doet rijtest met BMW M4, raakt baan kwijt
Volgend bericht: Toyota Prius met 400 pk: als je dan toch aan dat hok moet… »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikkeloentje zegt

    25 januari 2015 om 21:06

    Heb het nooit zo op dat oude spul.

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      25 januari 2015 om 21:06

      @mikkeloentje: Ohja Veyron dus.

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    25 januari 2015 om 21:06

    Type 51

    Login om te reageren
  3. rolov zegt

    25 januari 2015 om 21:06

    Doe toch maar een vitesse.;)

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    25 januari 2015 om 21:09

    zoals @Hupke het zou zeggen ..

    het kost me 5.000.000 om een Veyron te laten maken ..
    en hooguit 150.000 om een perfect handgemaakte Type 51 te laten bouwen ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      25 januari 2015 om 21:54

      @lincoln:

      Die ‘ik heb de grootste’ kan je nog nieuw kopen, zou redelijk absurd zijn van zelf te fabriceren. Daarbij denk ik dat los van de VW-prijs de oude rommel in dit geval sowieso wint qua smiles/euro.

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        26 januari 2015 om 07:41

        @Hupke: Dat denk ik niet, Type 51’s doen aardig veel (lees: achterlijk veel) op veilingen en rijden in een vooroorlogse auto is niet echt een plezierige ervaring te noemen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          26 januari 2015 om 09:10

          @dikdraak: valt wel mee hoor, laatst een aantal rond het miljoen…

          Login om te reageren
          • Foramen zegt

            26 januari 2015 om 10:56

            @w0o0dy: een miljoen voor een auto valt mee? Aparte standaard heb jij…

            Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          26 januari 2015 om 10:49

          @dikdraak: jij hebt zeker nog nooit van Pur Sang gehoord…?

          @lincoln, gezien de prijs die hij noemt, blijkbaar wel. En @hupke denk ik ook wel.

          Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        26 januari 2015 om 10:51

        @Hupke: de T51 wint idd by far. Levert alleen nog maar geld op. De Veyron loop je op leeg en zal flink afschrijven…

        Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    25 januari 2015 om 21:11

    Die ouwe als Daily en de Veyron voor t weekend.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      25 januari 2015 om 21:25

      Ik ga voor de waarde, de type 51 please

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      25 januari 2015 om 21:26

      @E34M5Touring: Ahaaa. Netzoals brian Johnson

      Login om te reageren
    • ko3n zegt

      25 januari 2015 om 22:05

      @E34M5Touring: ik denk dat een veyron comfortabeler is als daily

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 januari 2015 om 22:27

        @ko3n: Doordeweeks moet je werken, in het weekend uitrusten. ;)

        Login om te reageren
  6. purepet9000 zegt

    25 januari 2015 om 21:11

    Allebei niet.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    25 januari 2015 om 21:14

    Doe mij de Bugatti maar…

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    25 januari 2015 om 21:21

    Beiden niet, heb er het geld niet voor.

    Login om te reageren
  9. isn1981 zegt

    25 januari 2015 om 21:23

    Veyron voor mij oude is leuk museum stuk of als investering maar rijd toch liever meer een auto.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      25 januari 2015 om 21:52

      @isn1981: Moest je zin 2 keer lezen voor ik m begreep. Alsjeblieft, hier heb je een handje komma’s ,,,,,,, plak ze ergens tussen.

      Login om te reageren
      • isn1981 zegt

        25 januari 2015 om 22:43

        @marikoelolo: hahaha ik lees het net terug en kan alleen zeggen je hebt gelijk.

        Login om te reageren
        • draadloos zegt

          26 januari 2015 om 01:48

          @isn1981: nog niet genoeg komma’s gehad?

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            26 januari 2015 om 10:54

            @draadloos: geef hem dan gelijk wat hoofdletters en punten…

            Login om te reageren
  10. fijnkonijn zegt

    25 januari 2015 om 21:24

    Tjsa, welk merk heeft tegenwoordig nog veel te maken met lang gelee. Times change, owners change, concepts and ideas change. Is nu eenmaal zo.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 januari 2015 om 08:50

      @fijnkonijn:
      Peugeot en BMW en FORD?

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        26 januari 2015 om 10:54

        @desjonnies: BMW? Weet je het zeker……..?

        Login om te reageren
  11. sydney zegt

    25 januari 2015 om 21:30

    Ik heb nog veel liever een type 57 of type 41 Royale Coupé Napoléon.Maar aangezien ik Ralph Lauren niet ben kies ik dus maar voor de 52.Waarvoor dank.

    Login om te reageren
  12. marussia zegt

    25 januari 2015 om 21:31

    Veyron

    Login om te reageren
  13. MaartenD zegt

    25 januari 2015 om 21:31

    type 51, die veyron is naast lelijk over een aantal jaar niks meer waard en de type 51 zal altijd een waardevol bezit blijven..

    Login om te reageren
    • ko3n zegt

      25 januari 2015 om 22:07

      @maarten020: veyron gaat vanzelf ook weer stijgen en word 100% zeker ook een waardevolle classic in een aantal jaar

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        25 januari 2015 om 23:02

        @ko3n: En dan zullen mensen niet begrijpen waarom ze de veyron’s maar niet kwijt kwamen, hetzelde gelde overigens voor de Mclaren F1, daar had ik destijds wel een andere mening over.

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        26 januari 2015 om 00:25

        @ko3n: ik zie dat niet gebeuren

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        26 januari 2015 om 10:56

        @ko3n: Volkswagen stijgen niet zo hard in waarde hoor…

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          26 januari 2015 om 10:56

          @e1000bmw523i: VolkswagenS

          Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    25 januari 2015 om 21:31

    zijn beide geen begeerlijke wagens ..

    zijn auto die jij ergens naar toe moet brengen ipv dat ze jou ergens naar toe brengen ..

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 januari 2015 om 04:47

      @lincoln: dankje, ik zat al te zoeken naar de juiste woorden. Dit dus…

      Login om te reageren
    • mrcarfreak zegt

      26 januari 2015 om 07:05

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  15. bmw-freak zegt

    25 januari 2015 om 21:34

    Doe mij de veyron GS maar..

    Login om te reageren
  16. toeter11 zegt

    25 januari 2015 om 21:34

    Type 51, geweldige auto!!! Kan ik zelf nog aan werken.

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    25 januari 2015 om 21:36

    Ik zou ze allebei meteen weer doorverkopen en er iets fatsoenlijks van halen.

    Login om te reageren
  18. sydney zegt

    25 januari 2015 om 21:36

    Ik vraag me trouwens af welke van de twee Bugatti’s er eerder een Tommy Simpson heeft gepleegd wegens ademnood.De kale berg is een killer.

    Login om te reageren
  19. rijnooit zegt

    25 januari 2015 om 21:37

    160pk in 1931. Hoe bruut :)

    Login om te reageren
  20. rocky zegt

    25 januari 2015 om 21:46

    Doe mij maar de Type 51: ik kan de Veyron echt niet meer zien met al zijn actie modelletjes!
    ehm…dit alles als ik het zou kunnen betalen natuurlijk! ;-)

    Login om te reageren
    • swaggguar zegt

      26 januari 2015 om 10:22

      @rocky: Thanks man! Wat een unieke bijdrage

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        26 januari 2015 om 13:16

        @swaggguar: graag gedaan hoor! Of mag ik dat ook niet meer schrijven??

        Login om te reageren
  21. meepinz zegt

    25 januari 2015 om 21:48

    Veyron.

    Login om te reageren
  22. tupperware zegt

    25 januari 2015 om 21:49

    Simpel, als je een Bugatti wil blijft er maar 1 over en dat is niet de Veyron..
    De type 51 dus..

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    25 januari 2015 om 21:56

    Welke is meer waard? Dan die, ditchen en wat leuks kopen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 januari 2015 om 22:44

      @w0o0dy: de type 51 doet maar iets van een miljoen dollars… de grand sport vitesse is meer dan 2,5 miljoen normaal gezien… dus dan dat lelijke ding maar. Een keer trappen en weten hoe het is en daarna snel wel met dat hok.

      Login om te reageren
  24. jrmpower24 zegt

    25 januari 2015 om 21:56

    Heb met beide totaal niks.
    Al helemaal niet met de lelijke Veyron..

    Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    25 januari 2015 om 21:59

    Type51, heb niks met veyrons.

    Login om te reageren
  26. gregory_verstraelen zegt

    25 januari 2015 om 22:06

    De Veyron ziet er prachtig uit. Doe die maar.

    Login om te reageren
  27. 406_v6 zegt

    25 januari 2015 om 22:12

    Wat Woody zegt; welke is meer waard…. dan in de ramsh en wat leuks terugkopen. (als dat niet mag… de enige échte Bugatti… niet de vag).

    Login om te reageren
  28. ferrarithijs zegt

    25 januari 2015 om 22:16

    Kies maar; Bugatti of Volkswagen

    Login om te reageren
  29. toyotafortuner zegt

    25 januari 2015 om 22:22

    Makkelijk, een Type 51!

    Login om te reageren
  30. mrB zegt

    25 januari 2015 om 22:40

    type 51 graag, kunst stukje!

    Login om te reageren
  31. mrrallycross zegt

    25 januari 2015 om 22:49

    De 51 natuurlijk

    Login om te reageren
  32. mclarenf1lm zegt

    25 januari 2015 om 23:04

    Zelf graag de Type 51, persoonlijk vind ik de veyron een van de minste hypercars van de laatste jaren. Ja de prestaties die hij neerzet zijn indrukwekkend, maar het uiterlijk vind ik juist absoluur NIET indrukwekkend en zelfs saai… Overigens al meerdere malen in het echt gezien en daar deed hij me ook niks.

    Login om te reageren
  33. Edge zegt

    25 januari 2015 om 23:47

    Ik zou toch voor de Veyron gaan. Ik heb geen garage bij mijn huis dus een auto waar een dakje op kan is dan wel zo handig.

    Login om te reageren
  34. frietjemet zegt

    25 januari 2015 om 23:51

    Type 51 zou ik wel in een schuur willen aantreffen, en dan verhandelen natuurlijk. Die Veyron is natuurlijk nog steeds een sublieme auto, maar tegelijkertijd zo ongelooflijk saai. Dan was de bugatti eb110 toch een beter prestige project om het merk bugatti voor af te stoffen. Echt een merk wat stamt uit de tijd dat Frankrijk nog wat voorstelde…

    Login om te reageren
    • series2 zegt

      26 januari 2015 om 00:32

      @frietjemet: een auto met een quad turbo w16 is wel saai ja…

      Login om te reageren
  35. badboys zegt

    26 januari 2015 om 00:10

    Zonder twijfel de Veyron, de Veyron blijft een icoon.

    Login om te reageren
  36. MaartenD zegt

    26 januari 2015 om 00:28

    Wordt het trouwens niet weer tijd voor een one-off limited special one of a kind exclusive veyron om ook die laatste gransports te kunnen verpatsen?

    Login om te reageren
  37. series2 zegt

    26 januari 2015 om 00:31

    De Veyron graag. Heb helemaal niets met ouwe zooi van voor de oorlog. Het lijkt allemaal op elkaar en het rijdt waarschijnlijk zeer kut! Het ziet er ook gewoon niet echt bijzonder of mooi uit…

    Login om te reageren
  38. arthur1004 zegt

    26 januari 2015 om 09:17

    Hoe lang bestaat de Veyron eigenlijk al en waarom zie ik nú pas dat de voorste helft gewoon een Beetle cabrio is??? Op foto 3 is dat goed te zien. OT: De duurste, dan verkopen en de verlengde t1 uit Hawaï bestellen. Iets met teveel kinderen voor een Bugatti….

    Login om te reageren
  39. scottishcarspotter2000 zegt

    26 januari 2015 om 09:45

    51 graag

    Login om te reageren
  40. e1000bmw zegt

    26 januari 2015 om 13:13

    Voor de liefhebbers:

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 januari 2015 om 13:14

      @jordys: embedded doet het niet meer? Linkje dan maar:http://www.nbc.com/jay-lenos-garage/video/bugatti-type-51/n35144

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North