Het Bugatti van nu heeft vrijwel niets meer te maken met het merk dat in 1909 werd opgericht, maar toch is het interessant deze twee merkgenoten eens naast elkaar te zien.
De Veyron en de Type 51 zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Neem alleen de naam al: waar het oude Bugatti het liefst voor een zo simpel mogelijke modelnaam ging, kan het tegenwoordig niet ingewikkeld en uitgebreid genoeg. Je moet natuurlijk ook wat als je al die speciale uitvoeringen wilt slijten, maar toch…
Voor je een keuze maakt vertellen we je graag nog wat over de achtergrond van beide auto’s. De Veyron Grand Sport Vitesse beschikt over 1200 pk en doet maximaal 408,84 kilometer per uur. De Type 51 werd onthuld in 1931 en beschikte over een 2.3-liter achtcilinder, goed voor 160 pk. Hij was niet zo succesvol in de racerij als zijn voorganger, maar won in 1931 wel de Grand Prix van Frankrijk.
Heb het nooit zo op dat oude spul.
@mikkeloentje: Ohja Veyron dus.
Type 51
Doe toch maar een vitesse.;)
zoals @Hupke het zou zeggen ..
het kost me 5.000.000 om een Veyron te laten maken ..
en hooguit 150.000 om een perfect handgemaakte Type 51 te laten bouwen ..
@lincoln:
Die ‘ik heb de grootste’ kan je nog nieuw kopen, zou redelijk absurd zijn van zelf te fabriceren. Daarbij denk ik dat los van de VW-prijs de oude rommel in dit geval sowieso wint qua smiles/euro.
@Hupke: Dat denk ik niet, Type 51’s doen aardig veel (lees: achterlijk veel) op veilingen en rijden in een vooroorlogse auto is niet echt een plezierige ervaring te noemen.
@dikdraak: valt wel mee hoor, laatst een aantal rond het miljoen…
@w0o0dy: een miljoen voor een auto valt mee? Aparte standaard heb jij…
@dikdraak: jij hebt zeker nog nooit van Pur Sang gehoord…?
@lincoln, gezien de prijs die hij noemt, blijkbaar wel. En @hupke denk ik ook wel.
@Hupke: de T51 wint idd by far. Levert alleen nog maar geld op. De Veyron loop je op leeg en zal flink afschrijven…
Die ouwe als Daily en de Veyron voor t weekend.
Ik ga voor de waarde, de type 51 please
@E34M5Touring: Ahaaa. Netzoals brian Johnson
@E34M5Touring: ik denk dat een veyron comfortabeler is als daily
@ko3n: Doordeweeks moet je werken, in het weekend uitrusten. ;)
Allebei niet.
Doe mij de Bugatti maar…
Beiden niet, heb er het geld niet voor.
Veyron voor mij oude is leuk museum stuk of als investering maar rijd toch liever meer een auto.
@isn1981: Moest je zin 2 keer lezen voor ik m begreep. Alsjeblieft, hier heb je een handje komma’s ,,,,,,, plak ze ergens tussen.
@marikoelolo: hahaha ik lees het net terug en kan alleen zeggen je hebt gelijk.
@isn1981: nog niet genoeg komma’s gehad?
@draadloos: geef hem dan gelijk wat hoofdletters en punten…
Tjsa, welk merk heeft tegenwoordig nog veel te maken met lang gelee. Times change, owners change, concepts and ideas change. Is nu eenmaal zo.
@fijnkonijn:
Peugeot en BMW en FORD?
@desjonnies: BMW? Weet je het zeker……..?
Ik heb nog veel liever een type 57 of type 41 Royale Coupé Napoléon.Maar aangezien ik Ralph Lauren niet ben kies ik dus maar voor de 52.Waarvoor dank.
Veyron
type 51, die veyron is naast lelijk over een aantal jaar niks meer waard en de type 51 zal altijd een waardevol bezit blijven..
@maarten020: veyron gaat vanzelf ook weer stijgen en word 100% zeker ook een waardevolle classic in een aantal jaar
@ko3n: En dan zullen mensen niet begrijpen waarom ze de veyron’s maar niet kwijt kwamen, hetzelde gelde overigens voor de Mclaren F1, daar had ik destijds wel een andere mening over.
@ko3n: ik zie dat niet gebeuren
@ko3n: Volkswagen stijgen niet zo hard in waarde hoor…
@e1000bmw523i: VolkswagenS
zijn beide geen begeerlijke wagens ..
zijn auto die jij ergens naar toe moet brengen ipv dat ze jou ergens naar toe brengen ..
@lincoln: dankje, ik zat al te zoeken naar de juiste woorden. Dit dus…
-edit: nutteloze bijdrage-
Doe mij de veyron GS maar..
Type 51, geweldige auto!!! Kan ik zelf nog aan werken.
Ik zou ze allebei meteen weer doorverkopen en er iets fatsoenlijks van halen.
Ik vraag me trouwens af welke van de twee Bugatti’s er eerder een Tommy Simpson heeft gepleegd wegens ademnood.De kale berg is een killer.
160pk in 1931. Hoe bruut :)
Doe mij maar de Type 51: ik kan de Veyron echt niet meer zien met al zijn actie modelletjes!
ehm…dit alles als ik het zou kunnen betalen natuurlijk! ;-)
@rocky: Thanks man! Wat een unieke bijdrage
@swaggguar: graag gedaan hoor! Of mag ik dat ook niet meer schrijven??
Veyron.
Simpel, als je een Bugatti wil blijft er maar 1 over en dat is niet de Veyron..
De type 51 dus..
Welke is meer waard? Dan die, ditchen en wat leuks kopen.
@w0o0dy: de type 51 doet maar iets van een miljoen dollars… de grand sport vitesse is meer dan 2,5 miljoen normaal gezien… dus dan dat lelijke ding maar. Een keer trappen en weten hoe het is en daarna snel wel met dat hok.
Heb met beide totaal niks.
Al helemaal niet met de lelijke Veyron..
Type51, heb niks met veyrons.
De Veyron ziet er prachtig uit. Doe die maar.
Wat Woody zegt; welke is meer waard…. dan in de ramsh en wat leuks terugkopen. (als dat niet mag… de enige échte Bugatti… niet de vag).
Kies maar; Bugatti of Volkswagen
Makkelijk, een Type 51!
type 51 graag, kunst stukje!
De 51 natuurlijk
Zelf graag de Type 51, persoonlijk vind ik de veyron een van de minste hypercars van de laatste jaren. Ja de prestaties die hij neerzet zijn indrukwekkend, maar het uiterlijk vind ik juist absoluur NIET indrukwekkend en zelfs saai… Overigens al meerdere malen in het echt gezien en daar deed hij me ook niks.
Ik zou toch voor de Veyron gaan. Ik heb geen garage bij mijn huis dus een auto waar een dakje op kan is dan wel zo handig.
Type 51 zou ik wel in een schuur willen aantreffen, en dan verhandelen natuurlijk. Die Veyron is natuurlijk nog steeds een sublieme auto, maar tegelijkertijd zo ongelooflijk saai. Dan was de bugatti eb110 toch een beter prestige project om het merk bugatti voor af te stoffen. Echt een merk wat stamt uit de tijd dat Frankrijk nog wat voorstelde…
@frietjemet: een auto met een quad turbo w16 is wel saai ja…
Zonder twijfel de Veyron, de Veyron blijft een icoon.
Wordt het trouwens niet weer tijd voor een one-off limited special one of a kind exclusive veyron om ook die laatste gransports te kunnen verpatsen?
De Veyron graag. Heb helemaal niets met ouwe zooi van voor de oorlog. Het lijkt allemaal op elkaar en het rijdt waarschijnlijk zeer kut! Het ziet er ook gewoon niet echt bijzonder of mooi uit…
Hoe lang bestaat de Veyron eigenlijk al en waarom zie ik nú pas dat de voorste helft gewoon een Beetle cabrio is??? Op foto 3 is dat goed te zien. OT: De duurste, dan verkopen en de verlengde t1 uit Hawaï bestellen. Iets met teveel kinderen voor een Bugatti….
51 graag
Voor de liefhebbers:
@jordys: embedded doet het niet meer? Linkje dan maar:http://www.nbc.com/jay-lenos-garage/video/bugatti-type-51/n35144