Kies maar: Dodge Challenger SRT-8 of Audi R8

Auteur: , 70 Reacties

Twee totaal verschillende snelheidsmonsters in het zwart, welke mag het worden?

Dodge Challenger en Audi R8

De Dodge Challenger is voor de Europese autoliefhebber met een zak geld geen heel voor de hand liggende keus, maar dat ’t een vette bak is moge duidelijk zijn. Deze obese Amerikaan raffelt het standaardsprintje af in 5 tellen, waarbij de V8 het uitbuldert van de pret.

De Audi R8 is van een heel ander kaliber. In rechte lijn zal de Dodge ‘em redelijk bij kunnen houden, maar op een gemiddeld circuitje zal de R8 altijd de snellere zijn. Beide auto’s zien er goed uit in het zwart dus kies maar welke het mag worden! De foto’s van maxim380 check je natuurlijk op autojunk.



70 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Fan van de challenger! Maar zou toch voor de R8 kiezen. Gewoon net iets meer…
@stanny: same here. Challenger is erg mooi maar de r8 zou ik toch liever hebben in nl. In de vs is een challenger stukken beter te betalen. En kan je voor de rest van het geld een gigantische roadtrip doen ;)
@rolov:
Mwah, een R8 begint bij €198.910 en de Challenger SRT8 kost je €119000.
Lijkt mij toch een significant verschil waar je een leuke roadtrip van kan maken en dan ga ik nog uit van een kale R8 en een full option SRT8.
@jrk68: in de vs toch niet?
@jrk68: in de vs kost dien brol 20k
@jrk68: tja… Wat is een kale r8 ? Je hebt vast wel airco, NAVi, LM…
@jrk68: de R8 is gewoon belachelijk duur. Niet alleen is €198.910 veel te veel geld voor een auto met 430 pk, zelfs een Porsche 911 Carrera 4S is bijna €55.000 goedkoper. Je moet wel serieus gek zijn om de minder goed rijdende en in mijn ogen veel lelijkere R8 te kopen.
De Challenger graag, heerlijke mix tussen nostalgie en modern en because Muscle Car.
@jrk68: En een klote interieur.
@1audi1:

Mij maakt dat geen bal uit, als je dit de sporen geeft heb je echt geen tijd om je dash te knuffelen, iets dat sowieso erg gay is in mijn boekje….
@jrk68: inderdaad. Heel gay om eisen te stellen aan de ruimte waar je uren in verblijft.
@1audi1: hij is laatst nog gefacelift. Ziet er nu naar mijn mening wel okee uit. Iets meer bling en wat minder vuilniscontainer zwart..
@1audi1: Denk maar zo: van een hard plastic interieur is de maaginhoud van je passagier veel eenvoudiger te verwijderen dan van kalfsleer o.i.d. Want reken d’r op dat zo’n SRT geen enkele vorm van subtiliteit mee krijgt in z’n wegligging en bochtengedrag.
Dodge!
De Dodge. En aangezien die Amerikanen een Europese auto altijd weten te vern**ken door er een Amerikaans blok in te leggen, doen we het natuurlijk andersom. Een Europees blok in het vooronder van die Dodge. Een V8 (of hoger) van Mercedes of BMW bijvoorbeeld…
@e1000bmw523i: read my sarcasm…
Sowieso de R8, terwijl die me totaal niet trekt. Ik vind de Dodge op alle fronten interessanter. Maar moest je het van je eigen geld doen, no way! Hebben we het over Amerikaanse prijzen….. dan: WAY!
Challenger!, en als leasebak de Audi.
Challenger! There is no replacement for displacement!;)
Als het een echte 392 6.4 was geweest de dodge.. puur om de audi te laten zien hoe mooi je kont is bij een stoplichtrace helaas kan dat nu niet :(
@dodge-hemi: Ook al heb je die 392, dannog denk ik dat 90 procent van de keren de audi sneller weg is, simpelweg door de 4WD. bij een rollende start is het natuurlijk wel anders.
@b00m3rang: nope volgens de cijfers doet de r8 0 100 in 4.4 dit is namelijk de v8 en de challenger in 4.2/3
@dodge-hemi: jaah, cijfertjes vergelijken kan iedereen, maar handbak vs DSG is al een nadeel, dan ook nog alleen 4wd vs RWD. Ik geloof dat de challenger onder ideale omstandigheden met een goede coureur sneller weg is, vooral op een dragstrip (want veel grip) maar onder normale omstandigheden is de challenger minder snel weg. (maar ik weet dat natuurlijk niet zeker want ik heb het nooit zelf getest. maar mijn gevoel en kennis zegt dit)
@b00m3rang: Ik zou trouwens 100 keer achter elkaar de dodge nemen, Omdat RWD.
@b00m3rang: de dodge challenger is verkrijgbaar met een 8traps automaat ;) de nieuwere dan hè daar voor was het 6 traps of hand geschakeld
@dodge-hemi: Amerikaanse versnellingsbakken… Kut dingen echt zwaar irritant om mee te rijden. die dingen schakelen dus echt gwn langzaam
@karsvdtuin: psst, de huidige 8-traps automaat is dezelfde (wereldwijd geroemde) versnellingsbak van ZF die ook in de Audi A8, BMW 5-serie enzovoorts ligt. Bij de huidige Challenger gaat het verwijt van langzame automatische versnellingsbakken niet meer op.
@dodge-hemi: haha ja die 0.1 seconde ga je merken in de praktijk, dus niet!!
4wd en een perfecte snelle automaat launch control zal een handbak het sowieso alijd van afleggen.
@bofkont:
Lekker belangrijk, qua beleving laat de Challenger niets heel van de steriele R8, daar kan je zelfs je oma mee naar de Aldi sturen..
@tupperware: Lekker belangrijk die beleving van je die zeer persoonlijk is ;)
Kortom ieder zijn eigen zal ik maar zeggen :)
@tupperware: Niet dat de audi zo licht is. Maar met dat gewicht van de dodge kan ik me niet echt verdiepen in “die beleving”

Valt vast wel wat te compenseren met een supercharger. (Hellcat uitvoering lijkt me wel wat xD)
De dodge uiteraard!
De audi natuurlijk, n veel betere auto in veel opzichten
@ko3n: inderdaad. De R8 is een filet mignon, de Challenger een Lange Lummel Speciaal. Allebei smakelijk, maar als je mag kiezen …
@ko3n:
Ik help het je hopen, voor een R8 betaal je zelfs in ons voor Amerikanen ongunstige belastingklimaat al snel het dubbele.
De vraag moet dus eigenlijk zijn, wil je 2 Challengers of 1 R8, ik zou het wel weten.

Doe mij maar een Challenger en wat ik met de rest van het geld ga doen?
Heel veel achterbandjes kopen..
@tupperware: Of ipv twee normale challengers een hellcat kopen :)
Tja vrij simpele keus de R8!!, al blijft hij uiteraard zeer persoonlijk.
Maar sommige feiten kun je gewoon niet omheen, Amerikaanse wagens zijn echt slechter afgewerkt en de wat te denken van die oeroude vrij simpele onderstellen, een paar uitzonderingen daar gelaten dan.
Ben trouwens ook een niet uitgesproken R8 liefhebber, doe me dan maar een 458 :):)
Ondanks dat ik geen R8 fan ben is dit natuurlijk helemaal geen keuze
Dodge any day!
Allebei mooie auto’s. De Challenger is altijd al mijn favoriete musclecar geweest, maar de R8 is natuurlijk een betere en mooiere auto.
R8! Sneller, betere wegligging en mooier (vind ik) hou van de nieuwe auto’s. Muscle Cars boeien me echt niet. Iedereen die denkt met een standaard Challenger een r8 bij een stoplicht weg te kunnen rijden heeft het mis.
@karsvdtuin:

Een standaard Challenger heeft een V6, dus dat klopt.
Maar heb je een SRT8 of Hellcat onder de bips, dan wordt het een heel ander verhaal…
Dat achtermistlichtje (of reflector?) oogt maar heel goedkoop…
Moehaha, iedereen wil de Dodge maar de R8 is populairder. Ja want hier zitten 16 jarigen en financieel onbetekenende reaguurders die niks te zoeken hebben in die prijsklasse. En dat is prima maar zorgt wel voor een ernstig vertekend beeld van de werkelijkheid. Ja lacht in vuistje…..

Mijn portemonnee is oom dun, dus niet meteen flippen.

OT:: de R8
Challenger zoiezo makkelijke keus
Zag laatst weer zo’n R8 voorbij rijden en ik vind er echt weinig aan, maakt totaal niet de indruk die je zou verwachten van dit soort auto IMO.

De Challenger vind ik daarentegen zeker wel leuk (en die nieuwe Hellcat versie…smullen), maar het is natuurlijk objectief gezien wel een (veel) goedkoper gebouwde auto, als Nederlander zou ik er toch moeite mee hebben zo’n ding op gele platen te zetten en dan weten dat je er 3 a 4 keer zoveel voor moet betalen dan ‘ie in principe ‘waard’ is.

Dus zo kiezen is moeilijk, maar ik neig toch naar de Challenger omdat ik die in principe wel zelf zou willen kopen als ik in een land met een normaal belastingklimaat zou leven, terwijl ik in het geval van de R8 altijd voor iets anders zou gaan. Uiteindelijk wil je als autoliefhebber toch niet rondrijden in iets waar je eigenlijk niks mee hebt uit ‘praktische’ overwegingen.
Mwoa dan toch maar de R8. Ik vind het ook niet echt de meest interessante sportwagen, maar de Dodge lijkt me in Nederland echt totaal niet de meest verstandige keus. Nu ben ik meestal niet van de verstandige keuzes, maar in dit geval doe ik toch maar wel.
R8 zonder nadenken
Challenger! Alleen een minder mooi dash dan de r8.
Liever gewoon hier in amerika een Hellcat, klinkt veel leuker, ziet er in mijn ogen beter uit en is allejezus snel, en de vraagprijs zal een schijntje zijn tov de R8.
@mclarenf1lm: toch maar even gekeken, het 2014 model kost 46,680$ in de usa.
Ik kon 1 optie ontdekken, een of andere tri coat lak, de rest zat er al op:)

de hellcat of het 392 model van 2015 is nog niet te zien wat die kost helaas maar zal niet in de buurt komen van de 115000 dollar kaal voor de r8.
De challenger is gewoon niet mooi, en bij een r8 moet ik denken aan een versie die iets boven de TT staat, nee voor de geld kocht ik zeker wat anders,
R8 r8 R8 r8 dodge kan het niet tippen tegen een r8
R8
R8 zonder twijfel, veel specialer en gaver om te zien, dan wel met de flipperbak!
De Fiat.
@c-ad: Seat bedoel je?
R8
Je kan gewoonweg deze auto’s niet met elkaar vergelijken, daar is het kwaliteitsniveau gewoon te groot voor.
@toniominestrone:
Klopt, voor ongeveer de helft van het geld rij je in een onverwoestbare Yank….
Audi natuurlijk niet zo moeilijk…. Amerikaanse zooi ook
R8.
Ik ben niet per se de grootste fan van de R8, maar zo’n Challenger komt er nooit of te nimmer. Op het autosalon heb ik eens gezien watvoor een rommel het is. Het geld dat je moet uitgeven om er een acceptabele luxe-wagen van te maken, kan je bij de R8 uitgeven om hem iets minder lelijk en saai te maken.
Fan van zowel de Challenger als de R8.

Maar ik kies liever de Challenger. Ben uiteindelijk zoveel meer fan Amerikaanse (retro) klassiekers
2 auto’s van een heel andere orde, dus eigenlijk niet te vergelijken. Allebei leuk maar mijn keuze is snel gemaakt: de R8 natuurlijk. Op alle punten een betere, snellere keuze en hij is ook nog veel mooier.
Ik ga toch voor de Challenger… R8 lijkt me een leuke auto om een keer in te rijden maar meer niet. Challenger is voor mij de ultieme muscle car van dit moment.
In juni, 3 weken met met een 5.7 V8 Challenger gereden in Novia Scotia.
Power en geluid leuk, maar stuurt als een trekschuit…toch maar die R8
Ik ben helemaal weg van de Dodge Challenger, maar zou in deze keuze toch voor de R8 gaan.
Met pijn in het hard toch de R8, alhoewel een andere “kies maar” waarschijnlijk zeker naar de challanger zou gaan, WAT een bak!
Challenger Ofc*

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).