Kies maar: Ferrari 550 Maranello of Aston Martin DB7 GT

Auteur: , 89 Reacties

Sierlijk, GT, V12 in de neus, kies maar.

Kies maar: Ferrari 550 Maranello of Aston Martin DB7 GT

Aston Martin DB7 GT

De uitzwaaiversie van de heerlijke DB7 uit de pen van Ian Callum, de auto die qua vormgeving toch wel de toon zette voor alles wat de Britten sindsdien hebben gebouwd. De GT werd geïntroduceerd in 2002 en had een V12 met zo’n 440 pk onder de kap. Tegenwoordig geen bloedstollend vermogen, maar nog steeds ruim afdoende voor het betere autobahn-werk.

Verder is de GT een sportievere versie van de gewone DB7 Vantage. We kiezen deze versie om een beetje tegenwicht te bieden aan het Italiaanse geweld hieronder.

Ferrari 550 Maranello

Een geweldig mooie auto, deze 550 Maranello met 485 pk onder de kap. Collega Casper voelde ‘m aan de tand middels een puike rijtest en wat bleek? De 550 is in staat tot hoogst illegale praktijken, maar gedraagt zich desgewenst zo mak als een lammetje. Deze fraaie kar kreeg een vervolg in de vorm van de 575, een facelift met een meer op comfort afgestemd onderstel. De 550 zou dan ook de betere rijdersauto zijn.

Your turn

Dan is het moment daar. Kies je favoriet en vergeet vooral de motivering niet.



89 reacties

De Ferrari.
@americanmuslecarlover: Absoluut, prachtig model.
Dit zal denk ik ook een hele leuke investering zijn.
Een van de laatste Ferrari’s met handgeschakelde versnellingsbak, dikke v12 en niet meer elektronica dan nodig is…
Goede motivatie….
De 550
De 550 graag. Tijdloze beauty!
Oeeii! Moeilijk, moeilijk,moeilijk… dan toch maar de Ferrari!
DB7 gt
Aston
Ik ga toch ook voor de Ferrari! Al is de DB7 niet te versmaden, alleen vind ik de achterkant vrij suf voor een auto van dit kaliber.
@rd1991: wat wil je met Mazda-achterlichten…
@scottishcarspotter2000:
De spiegels van de DB7 komen van een Citroen CX. Diezelfde spiegels zitten ook op een McLaren F1. En die auto heeft dan weer achterlichten van een Bova bus.

Dus, hoe suf is zo’n McLaren F1 dan wel niet??
@Rob: touché, helemaal niet bij stilgestaan :$
@rd1991: is het halve dash niet van Ford?
@papa: volgens mij wel ja, dat heeft de Vanquish ook, en als ik dan moet kiezen tussen een Vanquish of een 575M Maranello, dan kies ik gegarandeerd voor de Vanq. Die is zó ongelofelijk mooi. Wat mij betreft de mooiste Aston van de laatste jaren, en dan het liefste de S versie met de grotere achterspoiler!
110% zeker de 550, die V12 bezorgt mij kippenvel 2.0
De DB7 want het is een DB7
Die zelftappers in de grille… Dat kan echt niet op zo’n kostbare auto. Ik zou me daar iedere dag aan storen. Dus dan de 550 maar.
Als het de db9 was geweest dan de Aston. Nu de Ferrari
Dit is voor mij net zoiets als moeten kiezen tussen je kinderen.

Na veel wikken en wegen toch de 550. In Blu Tour de France graag.
De Ferrari 550 in dit geval.

De DB 7 werd in zero time volledig overschaduwd door de Jaguar XK 8 de beste van de 2 Britten.
@ocda: Verder vind ik t ook een beetje kromme vergelijking. DB7 is verkrijgbaar voor zo’n 35-40 K euro, de Ferrari 550 voor zo ongeveer een prijsplan van 90-110 K euro.

Voor beide auto’s zijn in dezelfde prijsklasses waarin zij zich bevinden heel wat betere alternatieven om je spaarvarken op stuk te slaan.

Leuk alternatief voor de 550 bijvoorbeeld, met het budget van 110 K koop je en een DB9 en een 456GT
@ocda: topgear deed ook de test Vanquish vs 575 met Damon Hill. De 550 kostte nog niet zo lang geleden €50k… Is zon db7 gt maar 35 k?
@rovadepo: Yep die Ferrari prijzen schieten de pan uit, een 550 kocht je inderdaad niet eens gek lang geleden voor 50K net als een F355. Een 456 GT konden ze een periode lang niet kwijt aan de straatstenen voor 30.000 ook die prijzen lopen inmiddels aardig op.

Een DB7 met 6 cilinder blok vindt je nog steeds onder de 30.000, de in het artikel omschreven V12 doet inderdaad circa 35-40.000 euro. Zou ikzelf in de markt zijn voor een AM dan toch echt even doorsparen want vanaf ongeveer 55.000 koop je een DB9 en die vind ik toch echt een stuk mooier.
De 550 Maranello voor mij.
Maar als ik eerlijk ben vind ik geen van beide heel mooi. Ze zijn te nieuw om dat klassieke gevoel te krijgen maar ook weer te oud voor het moderne gevoel.
DB7 vind ik een van de minste aston’s die er ooit waren.. waarbij de 550 gewoon volmaakt is, maar als ik mocht kiezen koos ik voor de 456, lekker italiaanse GT wat wil je nog meer? CL65?
Lekkere* wat een raar woord eigenlijk ”lekker”…
Beide auto’s zijn fantastisch. Maar de rondere vormen het het simpelere interieur maken de Aston Martin tot mijn eerste keuzen.
De DB7. Zonder twijfel. Even mijn tweedjasje ophangen.
Ferrari
Het is niet de mooiste Ferrari maar als je alleen al kijkt naar het verschil in detaillering van het motorcompartiment dan wint de Ferrari voor mij met lengte.
De Ferrari. Een 90’s Ferrari is in mijn optiek nét wat cooler dan een Aston Martin uit pakweg dezelfde periode. En deze is toevallig nog bloedmooi ook. Bijna net zo mooi als de 355.
De 550, omdat m.i. de mooiste V12 Ferrari van de laatste 20 jaar.

De DB7 mag er echter ook wezen!
De Ferrari. Die heeft namelijk niet de deurgrepen van m’n MX-5..
Ben een Ferrari-lover maar hier ga ik toch voor de aston! Wat een prachtig ding!!!
De 456GT vond ik (en vind ik nog steeds) prachtig, maar om de een of andere reden heeft de 550 me nooit kunnen bekoren. Ik weet niet goed wat, maar er klopt iets niet aan. Misschien zijn het die koplampen…

Ik kies in dit geval dus voor de Aston Martin. Het interieur van de Ferrari vind ik trouwens wel een stuk mooier dan dat blauwe interieur van die DB7 in de gallery. Maar dat was vast ook wel in een andere kleur verkrijgbaar…
De DB7. Vind ik een fraaie auto. Mooi geluid ook. En die laatste serie schijnt nog best goed te zijn.
Een normale DB7 i.p.v. een opgedirkt exemplaar zou meer weerstand kunnen bieden. Maar ik kan geen vergelijkbare wagen bedenken waarvoor ik uiteindelijk een 550/575 zou laten staan. Zelfs als je nieuwer gaat en zelfs uit eigen stal (599)… geen kans. De lijnen zijn prachtig. De verhoudingen kloppen.. net als de uitstraling. De performance is daar… Een donkergroene, of een donkerblauwe met cognac interieur en een handbak a.u.b.
Ferrari.
De Aston Martin, want Aston Martin
Beetje rare vergelijking, alhoewel niet een minder interessante. De DB7 GT moet je vergelijken met de 456M GT, terwijl de Vanquish de Maranello tegenhanger was. In beide gevallen zou ik voor de Aston gaan. Wat een beauty en wat een geluid!
@gtwillem: rare zaken zijn per definitie interessant ;)
@MauritsH: Dat is precies wat m’n vader zei tegen moeders bij de geboorte van mijn zus!
Beide ware hoogstandjes…

De Aston is net wat chiquer, de Ferrari een weinig sportiever. Maar beide zijn van een ongekende elegantie.
De Aston natuurlijk . Als het de 575 was geweest was de keuze lastiger geweest.
@rolov: juist niet. De 550 is over het algemeen beter gelukt dan de 575, tenzij je een 575 met handbak en HGTC pakket weet te vinden. Succes daarmee, want die zijn er niet zoveel.

De DB7 GT is weer de beste van de DB7 range. Hoewel de DB7 het begin van de wederopstanding van Aston Martin betekende, laat de DB7 nogal wat steken vallen. Over smaak van het uiterlijk valt niet te twisten, maar als auto valt een een DB7 tegenover een 550 of een 575 in het niet.

Een DB7 vind ik prachtig, maar voor mij is dit een no-brainer: Ferrari 550 Maranello!
De Ferrari uiteraard. Lekker sturen en ipv afschrijven bijschrijven!
De 550, Puur omdat ik het interieur van de maranello mooier vind tegenover het interieur van de db7
Sowieso de 550!!
Ik vind de Aston wat lomp ogen. Daarom de 550.
Ferrari omdat 485 pk altijd beter is dan 440
@phdg: behalve in de sneeuw en op ijs…
@e1000bmw523i: maakt het alleen maar interessanter
@phdg: dat iets interessanter is, wil nog niet zeggen dat het beter is… 😉
Ik heb in geen van beide gereden, zou ze eerst moeten testen. Mijn emotie zegt Ferrari en verstand zegt Aston.
Van opzij is een DB7 eigenlijk het mooiste wat er te krijgen is:
http://astonacquisitions.com.au/docs/web/main/120905-79.aspx

Alleen daarom kies ik ‘em. Als auto an sich moet ie zijn meerdere erkennen aan eigenlijk elke concurrent. Maar dat is slechts bijzaak…
Aangezien de Aston voor een deel uit Ford onderdelen bestaat zou ik voor de Ferrari gaan.
@nackjickelsohn: en die bestaat voor een deel uit FIAT onderdelen. Dus wat is je punt. Who cares.
@nackjickelsohn: Ford is een van de oudste automerken. Een F-150 Raptor, Mustang, Ford GT of een klassieke Crown Victoria zijn allemaal Fords met karakter, dus wat is je punt?
Weet je trouwens dat Audi en BMW een boel onderdelen van andere merken gebruiken, kijk verder dan de badge alleen.
@michaelcorleone: je vergeet nog alle ford xr, rs en st
De Aston Martin 👌
De Fiat
@thomasthomas: Ferrari is geen onderdeel van Fiat meer sinds vorige week ofzo
@robinthecarguy: toen nog wel dus.
Beide auto’s diverse keren gereden, en dan ga ik toch overduidelijk voor de 550 Maranello. De Aston Martin is een beauty, maar van zijn snelheid moet hij het niet hebben, ik vind het pas spannend worden bij AM toen ze de AMV8
550 for sure
Maranello, no doubt
Poe dit is echt lastig kiezen… De Aston vind ik schitterend en het interieur spreekt me meer aan. Maarja de Ferrari is ook schitterend, klinkt beter (veel beter) en is sneller.
Hmm, toch maar de Ferrari omdat Ferrari.
De Ferrari. De Aston is geen verkeerde wagen, maar de Ferrari scoort bij mij op elk vlak beter. Mooier exterieur, mooier interieur, beter geluid.
Sowieso de ferrari, maar een paar van de foto’s zijn van een 575M. Die is nog wel aanzienlijk wat meer duiten dan de db7, niet echt een geweldige vergelijking dus.
De db7 maar dan met de 6 cylinder en compressor. Dat blok wat kietelen bezorgt je meer plezier dan de v12. Ferrari is acceptabel qua looks, zowat de laatste die nog aanschouwelijk is maar de db7 wint echt qua looks. Motor en ophanging kan je tunen, de looks is al wat moeilijker.
@Hupke:
Was de GT eigenlijk niet al een getunede DB7? Meer vermogen, betere ophanging, betere remmen, etc.

Was het zelfs niet zo dat je met je oudere DB7 naar Aston Martin kon gaan en dat zij ‘em dan voor je naar ‘GT-specs’ verbouwden? (tegen betaling natuurlijk)
@Hupke: de V6 kost naar verhouding ook geen drol: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=282492044
@e1000bmw523i:
I6 niet v6 (toch wel wereld van verschil).
@Hupke: nooit geweten dat de motor daarin ook in lijn was.
@e1000bmw523i: Als ik ff de moeite had genomen om alle foto’s te bekijken had ik dat kunnen zien…
@e1000bmw523i:

Een v6 ga je nooit in een luxewagen terugvinden (trillingen).
Prijzen zijn niet hetgene waar je over valt maar de vaste kosten zijn zowel bij de db7 als de 550 wat te hoog. Fatsoenlijke verzekering, taxen, en natuurlijk onderdelen… word al vlug duur als je die totale kost deelt door het aantal uren dat je zo’n ding gebruikt op een jaar.
@Hupke: Dan moet je een Lexus kopen.
@phaeton:

Het is niet dat die geen leuke wagens hebben maar daily drivers heb ik via het werk sowieso al en als je na 4 weken eindelijk nog eens thuiskomt zeg je niet “amai wat heb ik die lexus gemist”.
Zeer moeilijk zowel de DB7 als de 550 Maranello waardeer ik dus kiezen wordt lastig. Het zijn beiden tijdloze schoonheden met een apart karakter en hebben zo hun sterke punten.

Allebei en ik droom verder :)
De DB7,puur vanwege de uitstraling en klasse die deze wagen met zich mee neemt.
Gewoon tijdloze schoonheid.
Zelden is de keuze zo gemakkelijk geweest. Beauty of the Beast. De Aston dus want die is wel mooi, heel mooi zelfs. Bij de Ferrari heb je elke kilometer de gedachte in je hoofd: de 456 was toch wel heel veel mooier.
Tering jantje wat een dilemma!

Ik zou ECHT niet kunnen kiezen.

Twee van de meest sexy wagens van de afgelopen decennia. En dan moet ik er tussen kiezen.
De 550 natuurlijk. Met handbak natuurlijk. Zelf schakelen met een v12, leuker gaat het echt niet worden!
Dan toch de ferrari
De 550. Handbak in een GT, het oude V12 geluid en niet het schreeuwerige van de GTO’s en F12’s van deze wereld. Plezier voor altijd. Hoge kosten, maar die haal je er wel uit over 10-15 jaar bij verkoop, mocht je ‘m überhaupt ooit willen verkopen. Zo worden ze niet meer gemaakt. Zoals men nu naar Daytona’s kijkt, zo kijkt men over 20 jaar naar de 456 en 550.
Of je gaat voor iets meer 90 ies, iets minder vermogen, iets meer autobahncruiser, iets minder onderhoudskosten, iets minder opvallend, en heel veel meer duits. En je neemt een 850csi (ik weet het hele kromme vergelijking, maar toch blijft dat voor mij baas boven baas in het GT segment) of natuurlijk de alpina B12 5.7 coupe, kom je qua vermogen al aardig in de buurt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).