Italiaanse flair versus Duitse degelijkheid, 490 versus 450 pk, geel versus oranje, flipperen versus handbak maar precies even snel. Welke kies jij en waarom?
Op het circuit van Spa Francorchamps spotte Porsche911turbo2 twee raspaardjes van verschillende komaf, beide uitgerust met toepasselijke nummerplaatjes. De Italiaanse Ferrari F430 verliet ooit de showroom vanaf een slordige 245.000 euro, ruim 35.000 euro meer dan de vanafprijs van de Porsche 997 GT3 RS. Waar de Ferrari F430 vrijwel alleen maar met de optionele automaat met flippers geleverd werd (een handbak was wel leverbaar maar werd zelden verkocht) kon je in de 911 RS alleen een handbak krijgen. De 4.3 liter grote achtcilinder uit de Ferrari leverde 490 pk terwijl de GT3 RS het met 450 paardjes moest doen. De V8 uit de F430 was echter -ondanks een ongeveer gelijk gewicht- niet in staat de GT3 RS makkelijk zoek te rijden. De sprint naar de 100 werd net als de met een 450 pk sterke 3.8 liter grote zescilinder uitgeruste GT3 RS in 4.0 seconden afgelegd. De topsnelheid lag ook niet meer dan 5 kilometer per uur hoger dan die van de Porsche: 315 versus 310 kilometer per uur.
We kunnen wel stellen dat de GT3 RS meer als pure racer bedoeld was terwijl de F430 zo allround is dat een kind er nog in kan rijden. Hoewel, een GT3 RS is ook kindvriendelijk, dat maakt de keuze dus ook niet echt makkelijker. Ga jij voor de Porsche 997 GT3 RS of voor de Ferrari F430? En waarom dan? Meer foto’s om uw keuze op te baseren zijn hier te vinden. Specs vergelijken kan hier. Roep maar!
77 reacties
Gisteren nog een blokje met een 430 spider gereden, machtig mooi geluid idd.
Toevallig in Noordwijk?
De GT3 RS is gruwelijk maar blijft een zwaar (oké in dit geval licht) gepimpte kever… Ik zeg het er maar bij voor alle vag vriend waar ik nu de haat van zal krijgen ik vind een GT3 RS een super auto en is ook zeker meer een collectersitem….
Maar een Ferrari blijft een Ferrari, en hij is geil…. Geel bedoel ik :-D
Anyway toch de Porsche anyday!
Droomauto’tje nog steeds. Staat op nr één van mijn persoonlijke Top-5
Maar aangezien dit maar een “gewone” is ga ik voor de GT3 RS.
Hoeveel mensen weten het verschil tussen dit model Porsche of een gewone 911 ? De gewone 911 zie je wel dagelijks en daarom is Ferrari bij voorbaat al exclusiever.
Dat geluid mis ik een beetje bij de Porsche…
Iedereen zegt dat je een Porsche dagelijks kunt inzetten.
Een Ferrari is niet daarvoor gemaakt.
Dat is precies de reden wat de Ferrari zo speciaal/exclusiever maakt!
Doordeweeks rij ik wel in de Maserati Ghibli…
Eh Panda 4×4:)
Ieder zijn meug maar dit is wel een vreemde…
Ok ik maak het wat simpeler voor je. De Ferrari is zoveel mooier. Wat een no brainer:)
I don’t care! Wil je het woord “autoliefhebber” niet misbruiken aub?
Laat me met rust.
@lemans96 rijdt zelf een oude Toyota. Dan weet je gelijk met wat voor “autoliefhebber” je te maken hebt ;-)
In dat geval zouden Toyota’s wel erg exclusief en speciaal zijn. Ik ken geen enkel merk met zoveel en zulke grootschalige recalls de afgelopen jaren.
Dat je ze überhaupt nog rond ziet rijden verbaast me al!
Verder zou mijn keuze de Ferrari F430 zijn. Het merk Porsche heeft zijn ziel al lang geleden aan de duivel verkocht toen het kwam met diesels en een SUV…
Recalls worden vrijwel altijd ook via massamedia naar buiten gebracht, om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Voor kleine dingen heb je geen recalls nodig, dat heet onderhoud ;-)
Als een stekkertje niet doet wat het hoort te doen en het dient te worden vervangen dan vind ik dat daar een terugroep actie voor gehouden moet worden. Onderhoud is niet het vervangen van falende delen, onderhoud is het vervangen van slijtagedelen en het nachecken van de hele auto. Onderhoud heeft in mijn ogen niks te maken met het vervangen van stekkertjes (voorbeeld), die dingen horen in principe niet kapot te gaan (open gelaten dat dat natuurlijk wel gewoon voorkomt).
Dat van Toyota heeft vooral met smaak en klasse te maken ;-)
Ik heb niks tegen Toyota, en ondanks dat vissen niet mijn hobby is ben ik er wel goed in, want jij hapt altijd!
Maar ik zal de grotere man zijn in deze discussie en mijn klep houden. Het is dat ik de reactie hiervoor op hem al geplaatst heb, maar bedankt voor de tip.
Don’t feed the troll ! xD
Maar ook de porsche is geniaal!
Ferrari doet mij niet meer veel na de F40.
Leg eens uit dan….
Moest de Porsche een GT3 RS 4.0 zijn zou ik niet twijfelen en die nemen.
Maar ik kies voor de Porsche. Iets meer track georienteerd.
Had er een 360 Challenge Stradale gestaan, was het een ander verhaal geweest
Hoeveel ken je er? 1…. Degenen die ik ken hoor ik anders nooit ergens over.
Ligt het trouwens aan mij of ben ik de enige die Ferrari scheel vindt klinken?
Ben persoonlijk wel eens een keer klaar met dit extreem uitgemolken model.
Ik kies voor de Ferrari vanwege de in mijn ogen brute achterkant, strakke wegligging en heel erg geil huilend geluid. Heerlijk.
Kleur is van beiden mooi, al gaat mijn voorkeur uit naar dark metallic oceanblue.