De Porsche Panamera heeft een update gekregen en dit zijn de eerste livepics die we jullie kunnen tonen. Een nieuwe neus en een nieuw kontje schijnbaar, wij vinden het een potje “zoek de verschillen” voor gevorderden.
Nee, heel groot zijn de uiterlijk verschillen eigenlijk niet, al oogt het geheel wel iets moderner en strakker dan de vorige generatie dankzij de frissere koplampen en iets beter gelijnde bipspartij. De 15 centimeter verlengde versie is zeker voor de Chinese markt erg interessant (grappig hoe ’s werelds kleinste mensen zich druk kunnen maken over iets als beenruimte) maar zal ook in Nederland ongetwijfeld gewaardeerd worden door de zakenman die zich doordeweeks laat chauffeuren maar in het weekend gewoon lekker zelf rijdt.
Verder zijn de grootste nieuwtjes met name onderhuids te vinden, waarbij het opvallendste nieuws nog steeds is dat er tegenwoordig 14% bijtelling op een Porsche te krijgen is dankzij een Plug-in hybride versie. Verder is het prettig te weten dat de Panamera flink goedkoper geworden is, toch fijn. Maar goed, livepics uit Shanghai dus van de Panamera, met een set prettig op het netvlies liggende dames erbij ook nog. Klik ‘m aan ouwe!
jrk68 zegt
Het blijft imo een gedrocht, die Autostyle brilletjes op de koplampen maken het er niet beter op. Zouden de koplampen nu wel vast zitten…?
fant zegt
@jrk68: Zou aardig hilarisch zijn als de Porsche mensen morgen bij hun stand aankomen en alle koplampen zijn gejat :)
leftlane zegt
Ik snap dat de meningen verdeeld zijn over het uiterlijk, maar als je 500km achter elkaar hebt gereden dan is er geen twijfel meer over mogelijk. Wat een heerlijke bak is dit (en dan ken ik slechts de diesel)
JJDW zegt
@leftlane: Totaal met je eens. Ook ik heb de Diesel wel is gereden en het is gewoon echt een luxe top auto.
BrutaalAapje zegt
Ondanks alle kritiek blijf ik het een mooie bak vinden. Deze auto irl doet anders aan dan op een foto. De auto is gewoon niet fotogeniek. Ook van binnen straalt het luxe uit. Een 4 deurs sportauto waar je het plezier hebt van een echte sportauto en ook nog gewoon praktisch is voor dagelijks gebruik. Ik kan me goed voorstellen dat iemand deze auto zou kopen. Ik zou voor de introductie kleur gaan: bruin…
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Laat me niet lachen, het is geen sportwagen. Sportwagens hebben nooit 4 deuren en wegen geen 2 ton. Het is niet meer dan een luxe snelle reisauto waarvan er zoveel zijn.
Zelden zijn die trouwens lelijker dan dit, zelfs de badge kan dat niet verhullen.
BrutaalAapje zegt
@jrk68: “Beauty is in the eye of the beholder”… Het feit dat jij je niet kunt voorstellen dat anderen er een andere mening op na houden werkt de suggestie dat je weinig inlevingsvermogen hebt. Je zou eens kunnen proberen om eerst de positieve dingen te zien, want die zijn er altijd en dan de negatieve. Niets is zwart/wit…
*burp*
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Klopt, deze gedrochten zie je vaker in het grijs dan zwart of wit….
BrutaalAapje zegt
*Brutaalaapje geeft jrk68 een softijsje gedipt in chocolade*
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Na 2,5 uur mijn eisje nog niet gezien…, maak je weer blij met een dooie mus….
BrutaalAapje zegt
@jrk68: Ben je wel eens blij?
Nou, ophouden met zeuren…
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Ik ben altijd blij, wel bedankt voor het ijsje….
mikkeloentje zegt
@jrk68: ha een eisje
hanzel zegt
@BrutaalAapje:
Wil ik even aan toevoegen dat een sportwagen in mijn ogen never te nooit 4 deuren heeft maar 2, en ook geen 3 dan spreek je van een hatchback, hatch is luik, back is achter, dus luik achter, achterluik.
Sport is trainingspak en niet in je 3delig kostuum met stropdas naar de sportschool.
En ook zo ook ik vind dit dus gewoon een gedrocht van een auto en wel hierom
A Te gewoon, ik woon in een dorp onder de rook van Rotterdam en ik zie dit ding dagelijks door de straten rijden en niet 1 maar een stuk of 4/5, en ja allemaal verschillende kentekens en kleuren.
B Exclusief nee daar is deze auto TE “goedkoop” voor om dit predicaat te krijgen.
C Aston Martin Rapide is exclusiever mooier ( the eye of the beholder) duurder ( dus daarmee al exclusiever te noemen), nog niet in het wild tegengekomen.
D Deze Porsche is niet lelijk ( kuch) maar lijkt mij te veel op een New Beetle en op de TT
dus nee mocht ik dit ooit kunnen betalen dan wil ik alsnog niet.
En zoals gezegd over smaak valt niet te twisten maar er wordt wel iemand op zijn plaats gezet en daarna deze kreet gebruikt, mmmm vreemd je mag niet zeggen dat dit lelijk is maar over smaak valt niet te twisten, vreemd zal wel aan mij liggen denk ik.
Beauty is in the eye of the beholder word er ook nog geroepen maar vervolgens wel een aanval op iemands smaak uitvoeren, nogmaals zeer vreemd.
O en dit is mijn mening en smaak dat ik bijvoorbeeld de Rapide (4deurs DB) vele malen mooier en exclusiever vind dan deze opgepompte kruising van een TT met een kever.
Zal best lekker rijden en ongelofelijk snel zijn, dat geloof ik gelijk maar mooi niet in mijn ogen.
O zelf, ja zelf rij ik momenteel in een 17 jaar oude Punto een 1100tje en 55 pkaatjes sterk, geweldig karretje voor in de stad doet gewoon wat ie moet doen, mij vervoeren van a naar b met een goed verbruik, warm droog, en niks langzamer/sneller (max is 50 km/h) dan die panamera die ik elke ochtend voor of achter me heb zitten, alleen het verschil is dat de rit mij maar 2 euro kost, dan is die panamera net gestart, ja je kan het ook jaloezie noemen, jaloers op een te kleine piemel of op zijn functie, tja, is hij wel zo gelukkig, heeft hij net zoveel lol als ik met mijn puntootje met schuifdak, of moet hij bij elke manoeuvre nadenken, en drie keer kijken of tie een paaltje wel of niet raakt, mij zal het bommen of ik er een deuk in rij .
Met mijn puntootje doe ik er ongeveer 100 jaar over om 1 boom te slopen en die panamera 1 dag …. keuzes tja.
Mooi of praktisch of decadent, dit soort auto’s is voor mij niet weggelegd maar daarom gun ik het een ander wel om in de auto van zijn keuze te rijden, en zal ik, als deze man er om vraagt zeggen dat ik het een mooie auto vind, omdat ik op zo’n moment niet te bot wil overkomen, maar er wel bij vermelden dat ik nooit zo’n auto zal kopen ( kunnen betalen, buiten gelaten) niet mijn smaak zeg ik dan, iedereen blij en zijn weg vervolgen.
ej20g zegt
@hanzel: ik kan anders toch zat auto’s met 4 deuren noemen die het label “sportwagen” met trots mogen en kunnen dragen.
ej20g zegt
@ej20g: overigens niks mis met een klein, goedkoop en zuinig autootje voor dagelijks gebruik. Iedereen zijn eigen keuze of hij/zij zich scheel wil betalen aan brandstof, motorrijtuigbelasting en verzekering. Of het verstandig is om een dure auto voor dagelijks gebruik te rijden? Geen idee, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.
BrutaalAapje zegt
@hanzel: Wow. Did I hit a nerve. Is een ‘record rant’?
hanzel zegt
@BrutaalAapje:
Nee hoor ik voel me absoluut niet aangesproken en het is ten slotte maar internet dus who the f*ck cares.
Ik ventileer mijn mening over het feit dat er gezegd wordt over smaken verschillen dat dat mag, en vervolgens iemand aanvallen omdat die een andere smaak heeft, en dat stel ik graag aan de kaak, gewoon discussies uitlokken altijd leuk.
BrutaalAapje zegt
@hanzel: Ik heb het niet gelezen…. Want dan moet ik ook weer gaan antwoorden en zo…
kaasboerin zegt
@hanzel: Hahaha, het eerste deel was nog te doen maar toen kwam ik bij je laatste alinea..
Over kleine piemels gesproken, LOL!
Ga is niet zo op andere letten knuppeltje, je lijkt wel een krakert.
heidi zegt
@hanzel:
Gelukkig heb je dit niet met pen hoeven schrijven.
hanzel zegt
@heidi:
Dat zeg jij …… @(0!+)@
lemans96 zegt
@hanzel: “heeft hij net zoveel lol als ik met mijn puntootje met schuifdak” …
LOL. Gokje: ik vermoed van wel. ;-)
StijnB zegt
@jrk68:
Vind deze ook best meevallen en nooit een wagen met mooier en beter afgewerkt interieur gezien (zeker niet bij de in vergelijking povere condurrentie). Maar toegegeven het is ook niets voor mij…
barbro zegt
@jrk68: een Bugatti Veyron weegt ook om en nabij de 2 ton. Zeker ook geen sportwagen. Mijns inziens is gewicht niet per definitie inherent aan het zijn van een sportwagen. Gewicht is mede bepalend voor de prestaties van een wagen.
paulaner zegt
@BrutaalAapje: In real life inderdaad gewoon een indrukwekkende verschijning. Vooral in het zwart en het liefst met een heerlijke V8 roffel.
toroloco zegt
Check het nieuwe kontje! Nu begin ik te blozen, vier strakke rode kontjes on high heels.
E34M5Touring zegt
Jammer dat ze de rand van de kofferklep niet door hebben laten lopen in de achterlichten. Dat langere stuk brengt het een beetje uit verhouding vind ik. Toch al geen plaatje maar goed, dat is persoonlijk.
toyotafortuner zegt
Geen idee wat netvliestergender is, dit of de RR Sport die ik net spotte… Tering mijn ogen.
berlinetta zegt
Ik geloof graag dat een een heel goede auto is die zijn concurrentie makkelijk aan kan en irl ziet hij er beter uit dan op foto’s. Maar het is ook een auto die er pas goed uit ziet als het een dikkere versie is met mooie velgen. Een auto van een ton moet er al standaard mooi uit zien.
kaasboerin zegt
Carbon Grey GTS coming up! :)
kaasboerin zegt
@AB: Misschien een artikeltje waard; de nieuwe Boxster Red 7??
lemans96 zegt
Of je een vierzitter er ooit zo slank en mooi uit kunt laten zien als een tweezits coupé is discutabel natuurlijk. Feit is wel dat deze luxe übersportwagen nog steeds de snelste vierzitter is om een rondje Nordschleife mee te doen.
Ik zou er héél graag eentje bezitten. Lekker alle Smart roadstertjes er mee zoek rijden. ;-)
jrk68 zegt
@lemans96:
Als je daar een Porsche voor nodig hebt kan ik je een cursus verhoogde rijvaardigheid aanraden…. Goedkoper en doeltreffender.
lemans96 zegt
@jrk68: Neuh, niet echt. Dat lukt me met mijn 22-jarige Toyotaat meer dan prima. ;-) Toegegeven, het is ook dan geen partij.
jrk68 zegt
@lemans96:
Dat bedoel ik, als je die niet kan bijhouden met bv een 106rally dan ben je dat pasje niet waard.
bart123456 zegt
@lemans96:
Als een Smart Roadster je benchmark is, dan ben je wel heel diep gezonken als autoliefhebber in mijn ogen!
BrutaalAapje zegt
@bart123456: Hey, nu niet de Smart Roadster gaan afzeiken. Hartsikke gaaf karretje. Zijn tijd ver vooruit… Zet een fatsoenlijke coureur in een Smart Roadster op het circuit en menig ‘sportauto’ zal voor schut staan…
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Ik moet daar eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat je dan een heel bochtig circuit nodig hebt. Ik kan aardig hoeken met m’n roadie maar in de rechtelijn komt hij toch echt tekort.
Qua pret per euro scoort hij wel hoog.
BrutaalAapje zegt
@jrk68: You really gone from ‘useless’ to ‘completely useless’…
Heb je Sabine Schmitz nog nooit de Nürburgring zien rijden in een Ford Transit Diesel? Dat was een TG aflevering… Dan kan het ook in een Smart Roadster… ok, Misschien met een Smart Roadster Brabus uitvoering…
jrk68 zegt
@BrutaalAapje:
Onder de 10min gaat me denk ik ook wel lukken (zit dik onder de 9min met elise). Ik vind dat niet snel, bovendien moet je op de snelle stukken rechts houden. Vergeet niet dat zelfs de Brabus Coupé maar 195 top loopt.
Dat ga je in Klostertal echt niet halen daar het daar omhoog loopt, je bent daar al snel zo’n 50km langzamer dan de snelle jongens. Zelfs met een Elise vliegen ze je daar om de oren om je vervolgens op te houden vanaf de caroussel.
Zo’n ding is daar eigenlijk niet voor gemaakt. Alpenpassen, de Eifel, onze dijken, dat is meer zijn terrein. Daar beleef je veel plezier met zo’n ding.
lemans96 zegt
@bart123456: Here we go again: Don’t feed the(terribly unknowing)Troll ! xD
Furt, ga met je brommer spelen…
tridente zegt
Skitterend, simpel weg skitterend!
fapfap zegt
Spot de verschillen wordt inderdaad een beetje moeilijk met zulke foto’s… Blijf de Panamera maar een mislukt hok vinden.
lemans96 zegt
In the end blijft dit natuurlijk een superauto. Zeer hoge kwaliteit, superdeluxe en bloody fast to boot. Dat het uiterlijk niet ieders smaak is, tsja, daar kom je natuurlijk nooit onderuit.