• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Mercedes CL65 of SLR McLaren roadster?

Auteur: Alwood, gepost 13 maart 2011 om 22:21 – 76 Reacties

Mercedes pimpin...


Als Monaco een mens iets leert dan is het de grote voorliefde van de rich & famous voor een Mercedes. Heb je geld dan koop je er een. Breidt het banksaldo zich verder uit, dan koop je een duurdere. Toppertjes zijn de CL65 AMG, die je natuurlijk laat customizen, en SLR McLaren.

Een E-klasse rijdt er alleen als 55 of 63 AMG rond, S-klasses zijn er taxi’s. In het zuiden van Frankrijk, het schurkenstaatje Monaco om precies te zijn, kunnen ze er wat van.

De vrouwen doen er boodschappen in een G55 AMG, als manlief zich ’s middags verveelt gaat hij met de SLR van zijn jacht naar het Casino. Een Mercedes McLaren SLR Roadster (626pk/780Nm) (foto’s op autojunk) in dit geval. Het is een redelijk bekend ‘SAMGF’ exemplaar. Afkomstig bij de dealer voor Monaco, Monte-Carlo en omstreken.

Ga je meer voor een ‘badboy’-look dan staat er voor een vergelijkbaar bedrag een Mercedes CL65 AMG (612pk/1000Nm) (foto’s op autojunk) klaar. Zonder begrenzer natuurlijk en met matzwarte wrap en gouden versiering. Door het verwijderen van enige demping komt er net zo’n donkere roffel uit als bij de SLR.

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
  • Krijgt de Tesla Roadster concurrentie van AMG?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, cl, cl65, Gespot, goud, mat, McLaren, Mercedes, roadster, slr, zwart

Vorig bericht: « Is een Aston Martin DBS mooier dan een Jaguar XK8?
Volgend bericht: Autoblog 2011 flashback: week 10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    13 maart 2011 om 22:27

    Beide geweldig.Kies toch voor de slr.Ultieme cabrio.

    Login om te reageren
  2. Northwestern zegt

    13 maart 2011 om 22:28

    SLR, gewoon omdat het kan :)

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    13 maart 2011 om 22:32

    CL65, wat design betreft voor mij de mooiste coupé tot nu toe. Maar niet met die ML velgen eronder.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      13 maart 2011 om 22:33

      @HDM: Iets zakken, en hij ziet er heel anders uit! :)

      Login om te reageren
  4. mrbones zegt

    13 maart 2011 om 22:35

    slr, voor het geluid

    Login om te reageren
  5. autospotter15 zegt

    13 maart 2011 om 22:35

    Hoe toevallig, hier in het dorp is ook een man met een SLR roadster, en zijn vriendin rijdt ook in een G55 AMG :P

    Login om te reageren
  6. ascari15 zegt

    13 maart 2011 om 22:36

    De CL65, zoveel luxer en handiger in dagelijks gebruik.
    Vind hem ook veel mooier, maar dan wel in AMG zilver.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      13 maart 2011 om 22:55

      @ascari15: me either

      Login om te reageren
  7. CBR600rr zegt

    13 maart 2011 om 22:37

    SLR McLaren Roadster –> Veel unieker, leuker om te rijden, ziet er goed uit! Die CL is toch meer taxi…

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      13 maart 2011 om 22:38

      @CBR600rr: Niet dat ik een van beiden ooit gereden heb, maar dat lijkt mij zo op het eerste gezicht;)

      Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      13 maart 2011 om 22:40

      @CBR600rr: handige taxi zo’n coupe… Stapt zo makkelijk in.

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        22 mei 2011 om 15:43

        @ErikkNL: Zeker met 2 deurtjes…

        Login om te reageren
  8. WFR22 zegt

    13 maart 2011 om 22:37

    Misschien ben ik gek maar ik kies de CL65, een van de mooiste auto’s ooit (en dan de generatie die is afgebeeld, niet de huidige)

    Login om te reageren
  9. 240sx zegt

    13 maart 2011 om 22:38

    Geen van beide ;)

    Login om te reageren
  10. ErikkNL zegt

    13 maart 2011 om 22:39

    Doe mij de slr maar, mooier dan de cl en als roadster dus met mooi weer kan je dat geblazen geluid nog beter horen!

    Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    13 maart 2011 om 22:41

    Liever de CL65 dan. De roadster ziet er niet uit.
    De Stirling Moss speedster staat er spijtig genoeg niet tussen, dan wist ik het wel.

    Login om te reageren
  12. janklaassen zegt

    13 maart 2011 om 22:43

    AMG.

    Login om te reageren
  13. Captain zegt

    13 maart 2011 om 22:46

    CL65, feestje met 4 :D

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      14 maart 2011 om 17:00

      @Captain: :D +1

      Login om te reageren
  14. xilver zegt

    13 maart 2011 om 22:49

    CL65, daar denk ik gewoon geen 2 seconden over na… Mooiste wagen ooit gebouwd! Alles klopt gewoon aan dat ding. Toegegeven, het motorgeluid van een SLR is unieker.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    13 maart 2011 om 22:52

    SLR.

    Login om te reageren
  16. bpc zegt

    13 maart 2011 om 22:54

    cl zonder twijfel, ziet er mooi(er) uit, elegant suptier en toch een monster , niet om de hele tijd de wet aan je laars te lappen ,maar als het even moet,… en dan dat bloedsnel reizen zonder dat het zo vermoeiend is als in bvb een slr , de cl is gwn AF !

    Login om te reageren
  17. MullerG zegt

    13 maart 2011 om 22:58

    Doe mij de SLR dan maar, aangezien de afgebeelde CL een 500 oid is.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2011 om 00:20

      @MullerG: Omdat er geen typeplaatjes ophangen?

      Login om te reageren
      • MullerG zegt

        14 maart 2011 om 01:03

        @SimonMc:

        Kijk eens naar de remklauwen, zul je zien dat het geen AMG is.

        Login om te reageren
  18. the-budel-guy zegt

    13 maart 2011 om 23:02

    de cl65 AMG/// in het zwart niet mat maar normaal en dan Zonder type plaatjes alleen V12 aan de zijkanten vlak bij de deur

    Login om te reageren
  19. Pordon zegt

    13 maart 2011 om 23:03

    Als ik uit deze 2 spots moet kiezen dan de SLR aangezien de CL helemaal geen AMG is. Maar denk dat ik geneigd ben om ze uiteindelijk gewoon maar allebei te kopen en dan gewoon wel beslis welke ik neem wanneer ik ergens naartoe moet. Waarom? Omdat het kan (als je het geld ter beschikking hebt althans)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 maart 2011 om 23:50

      @Pordon: Euh… de foto is er een van een CL65 … een V12 AMG dus, en nog een vrij krachtige ook nog.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        14 maart 2011 om 01:14

        @xilver: Euh, nee hoor. Leuk pakketje en uitlaten eronder maar dit is geen Cl65 AMG. Check de remschijven en remklauwen maar eens, duidelijk geen AMG remschijven/klauwen. V12 kan het nog wel zijn maar dan is het een CL600.

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2011 om 00:19

      @Pordon: En dat is geen CL65 amg omdat?

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        14 maart 2011 om 01:14

        @SimonMc: zie reply bij Xilver

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          14 maart 2011 om 21:29

          @Pordon: Yep, je hebt gewoon gelijk.Vooral bij de voorste remschijven valt het verschil behoorlijk op.

          En zeggen dat ik normaal gezien de eerste ben om te zeggen dat je naar de remschijven moet kijken ( of klauwen )…

          Login om te reageren
  20. spykerboy zegt

    13 maart 2011 om 23:07

    de slr, gewoon omdat ie duurder en sneller is :D ow en veeel imposanter.. vind de CL65 te bescheiden

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2011 om 00:21

      @spykerboy: Een CL65 is NIET bescheiden ! Heb zo ooit een mogen aanschouwen, en imposanter dan dat krijg je ze niet hoor…

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        14 maart 2011 om 07:38

        @SimonMc: ik heb er zelf een stuk in gereden.. rijd wel erg lekker maar ik vind hem toch te bescheiden voor zo’n brute wagen.. (qua looks dan, had veel aggresiever gekunt)

        Login om te reageren
  21. sacha zegt

    13 maart 2011 om 23:09

    ES. EL. ER.

    Login om te reageren
  22. a3aan zegt

    13 maart 2011 om 23:12

    Ik zou kiezen voor de SLR McLaren zodat ik die kan verkopen om de CL65 op te halen en nog wat wisselgeld over had voor de benzine.

    CL65 vind ik de brutere wagen. Vooral de Amg black in matte uitvoering. Jammie!

    Login om te reageren
  23. G-Ammo zegt

    13 maart 2011 om 23:38

    CL65, matellic wit dan.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 maart 2011 om 00:08

      @G-Ammo: matellic? Is dat een combinatie van mat en metallic ofzo? Speciaal voor mensen die niet kunnen kiezen zeker ;)

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        14 maart 2011 om 17:01

        @robbie: moet maar durven, de mensen zo verbeteren! ;)

        Login om te reageren
  24. Tommy2 zegt

    13 maart 2011 om 23:39

    CL65 AMG, retesnel en bovendien óók nog comfortabel! Zo’n SLR is even wel leuk maar ’s winters of bij lange ritten wordt het toch snel minder…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2011 om 00:23

      @Tommy2: Ja want de SLR staat vooral bekend om z’n spartaansheid…

      Login om te reageren
  25. Atenza zegt

    13 maart 2011 om 23:45

    Rare vergelijking. Gaat nergens over

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      14 maart 2011 om 09:39

      @Atenza: Aardig gezegd van je.

      Login om te reageren
  26. jeanclaude zegt

    14 maart 2011 om 00:00

    Cl65 AMG, met de SLR heb ik persoonlijk niks, en is ook niet inzitbaar voor dagelijks verkeer (denk ik). daarnaast is de V12 blok van AMG het ultieme benzine blok om mee rond te cruisen met zoveel koppel en vermogen in mijn ogen.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 maart 2011 om 00:24

      @jeanclaude: De SLR is absoluut inzetbaar voor dagelijks verkeer.Lekker comfortabele GT, geen hardcore racewagen zoals sommmigen denken.

      Login om te reageren
  27. Pordon zegt

    14 maart 2011 om 01:21

    Snap ook de vergelijking niet helemaal? SLR Mclaren heeft toch een veel hogere nieuwprijs dan de CL. Oke, hij wordt niet meer geproduceerd dus met een 2e hands kom je inderdaad in de buurt van de 3 ton.

    Login om te reageren
  28. Stopwearingpants zegt

    14 maart 2011 om 01:29

    Ik dan toch de cl maar dat geluid uit die slr is óók weer zo lekker man man man, dit is wel een moeilijke keuze, toch de cl, omdat ik niet van stoffen dak houd dan maar

    Login om te reageren
  29. rikus zegt

    14 maart 2011 om 05:30

    Dit is net als kiezen tussen je vader en je moeder..
    Je wilt ze allebei houden want ze zijn allebei geweldig..

    Toch is matzwart alweer een beetje played out en een CL is gewoon mooier in een ander tintje. Is toch een wagen van een ander kaliber.

    Login om te reageren
  30. Orichy zegt

    14 maart 2011 om 05:33

    De CL 65 AMG, maar nog liever dat V12-blok in een ML AMG gelepeld, dat zal mij een bruut beest zijn, bye bye Cayenne, in welk vorm dan ook.

    Login om te reageren
  31. krari zegt

    14 maart 2011 om 06:50

    de slr mclaren cabrio

    Login om te reageren
  32. audirs6ravant zegt

    14 maart 2011 om 07:37

    Doe mij maar lekker die cl die is tenminste mooi

    Login om te reageren
  33. Den zegt

    14 maart 2011 om 08:58

    Altijd een v12, dus de CL, de vorige generatie is echt een klassieker

    Login om te reageren
  34. Seroo zegt

    14 maart 2011 om 09:03

    Ok, na lang wikken en wegen ben ik voor de CL gegaan. Hij moet wel in een kleurtje anders dan: grijs, zwart of wit en hij moet al helemaal niet mat worden. Doe maar lekker blauw of een mooie kleur groen.

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      14 maart 2011 om 09:08

      @Seroo: Het enige lekkere kleurtje is Tanzanietblauw. Toch maar een SLR? Het kontje van de nieuwe CL valt me ook vies tegen met die rare plastic stukken bij het nummerbord en de achterlichten.

      Login om te reageren
  35. dropheadcoupe zegt

    14 maart 2011 om 09:12

    SLR is toch een iets opvallendere verschijning dan de cl maar het zijn beide prachtige wagens

    Login om te reageren
  36. Lennart95vdk zegt

    14 maart 2011 om 09:19

    CL65!

    Login om te reageren
  37. C220AMG zegt

    14 maart 2011 om 09:29

    Ik kan niet kiezen!

    Login om te reageren
  38. ljpvink36 zegt

    14 maart 2011 om 09:53

    De SLR, meer dan een Mercedes.

    Login om te reageren
  39. Birdman zegt

    14 maart 2011 om 10:49

    cl65 geen twijfel over mogelijk

    Login om te reageren
  40. romenkorn zegt

    14 maart 2011 om 11:36

    Normaal gesproken de CL65, maar in deze uitvoering écht niet! Waarom staat er trouwens SAMGF op de SLR haha. Bovendien zit een CL toch echt iets beter dan een SLR, viel me wel tegen toen ik erin zat..

    Login om te reageren
  41. umit70 zegt

    14 maart 2011 om 13:10

    CL65 AMG natuurlijk, kan ik meer vrienden meenemen

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      14 maart 2011 om 17:00

      @umit70: en met zo’n auto komen de vrienden vanzelf, toch? ;)

      Login om te reageren
  42. vale46 zegt

    14 maart 2011 om 14:40

    Moeilijke keuze, maar toch de SLR, de 722 AUB ;)

    Login om te reageren
  43. YSF42 zegt

    14 maart 2011 om 15:04

    SLR natuurlijk

    Login om te reageren
  44. Homer55 zegt

    14 maart 2011 om 15:38

    De CL65 zonder twijfel. Maar dan gewoon een originele..
    Niet die ene in dit artikel met de kentekenplaat in bumper grille/luchtinlaat en zonder logo…

    Login om te reageren
  45. As_long_as_it_is_fast zegt

    14 maart 2011 om 17:02

    CL65 natuurlijk. Dat ander is te klein, te compact, te krap. Geef mij maar de grote broer die zorgt voor luxe en klasse. De SLR is agressiever en ik ben zo niet. :D

    Login om te reageren
  46. JamesBond007 zegt

    14 maart 2011 om 17:06

    CL65, lekker op vakantie kunnen gaan met vrienden of familie. Sneller zijn dan 99% van alle auto’s verder op de baan.

    En kunnen zeggen dat je BiTurbo V12 rijdt.

    Login om te reageren
  47. Dimglor zegt

    14 maart 2011 om 19:52

    Van deze 2 toch wel duidelijk de SLR.. Die is de mooiste..
    Die Cl is duidelijk van 1 of andere sjon.. Echt smakeloos…
    Als het echter voor dagelijks gebruik is en je mag zelf alle opties en dergelijke kiezen… Dan misschien wel de Cl…
    Maar is die Slr eigenlijk niet een stuk duurder dan die Cl?

    Login om te reageren
  48. pier zegt

    14 maart 2011 om 23:28

    Doe mij maar een CL 65 AMG, en dan in parelmoer wit :D

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      15 maart 2011 om 13:17

      @pier:
      Nieuwprijs met alles erop en eraan is een CL65 ongeveer 350.000. Een SLR cabrio is/was er vanaf 7 ton.

      Login om te reageren
  49. MAB zegt

    14 maart 2011 om 23:31

    CL65 voor de werkdagen, en de slr voor de weekend?

    Login om te reageren
  50. Tqueen zegt

    15 maart 2011 om 16:28

    hmm, als echte mercedes lover is dit natuurlijk heel moeilijk voor mij. Maar ik ben nou eenmaal een lover van de Mclaren, dus ik kies voor de SLR, maar ze zijn beide top :)

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    19 maart 2011 om 14:02

    Nah, wat een walgelijke auto’s! Maar als ik het goud van de CL65 af krab dan kan het er nog wel mee door… De SLR is zo lelijk, daar wil ik echt niet in gezien worden! Nee, als ik moet kiezen, doe dan maar de CL65, met tegenzin.

    Login om te reageren
  52. maxx1 zegt

    23 juni 2011 om 17:59

    leg me uit hé, als je een cl 65 amg bezit waarom je die letters er af haalt!? waarschijnlijk een 63
    als jee een matzware auto hebt boeid het toch niet om andere mensen te laten zien dat je het absolute topmodel rijdt?

    Login om te reageren
  53. badboys zegt

    18 januari 2015 om 13:34

    Allebei zijn knetterdik en vullen elkaar aan. Een supercar en een superluxe grote GT om in alle luxe te cruisen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North