• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: McLaren F1 of P1?

Auteur: maru, gepost 27 februari 2013 om 22:27 – 100 Reacties

P1 vs F1


Hier bij Autoblog houden we ons bezig met dé belangrijke vragen van het leven. Zoals welke auto je het liefst voor de deur hebt staan. Vandaag de keuze tussen twee iconen.

21 jaar geleden definieerde de McLaren F1 het supercar genre. Weg met die turbo’s! Een lekkere V12 in de kont liet de toen 6 jaar oude, maar nog altijd snelle Ferrari F40 achter in een grote stofwolk. Nu is het aan de McLaren P1 de beurt om hoge ogen te gooien. Met zijn design die teruggrijpt naar de geprezen voorganger verwachten we dat ook deze auto in de toekomst voor vele euro’s geveild zal worden.

Ook de gelimiteerde productie van 375 stuks zal de P1 tot een verzamelobject maken. De investering is echter toch niet zo hoog als je in eerste instantie zal denken. Met £866,000 (ruim €985.000) betaal je voor deze auto ‘slechts’ 59% van wat je, omgerekend naar hedendaagse centen, 21 jaar geleden voor de F1 moest neertellen. Ter vergelijking: de Ferrari 512TR is 82% van de prijs voor een F12 en de Lamborghini Aventador 73% van de Diablo. Nieuwprijs omgerekend naar de euro’s van nu, uiteraard.

Wat de prestaties betreft is het waar je voorkeur naar uitgaat. Doe je liever een snelle sprint, of is het de topsnelheid die jouw hart sneller doet kloppen? De F1 doet de 0 naar 100 in 3,1 seconden, 0 naar 200 in 9,58 seconden, en 0 naar 300 in 21,15 seconden. Dat alles voor 627 pk op 1.138 kg. De P1 zal dit beduidend sneller doen met een geschatte >3, >7 en 17 seconden respectievelijk. 916 pk uit een 3,8-liter twin-turbo V8 met de hulp van een elektromotor. Daar staat tegenover dat de F1 het wint op de topsnelheid. 386,5 km/u voor de F1 tegenover de begrensde 350 km/u van de P1. Een handige chipboer zal dit binnenkort vast wel recht gaan zetten, maar tot die tijd wint opa het nog steeds.

Hoewel de topsnelheid in de P1 waarschijnlijk in alle comfort gereden zal worden, lijkt het mij toch niet zo’n goed idee om hetzelfde te proberen in een F1. De techniek heeft niet stilgestaan. Zo krijgt de P1 speciaal voor hem ontwikkelde Pirelli P Zero Corsas banden die al het geweld kunnen doorstaan. Een nieuw type koolstof-keramische remmen, ontwikkeld met McLaren’s Formule 1 partner Akebono, moeten het zaakje tot stilstand dwingen zonder te overhitten. Om van alle elektronische hulpmiddelen maar te zwijgen. Ook al werd de F1 ingezet in races en de P1 (waarschijnlijk nooit) niet, kun je wel raden in welke auto ik mij veiliger zal voelen op een circuit, waar je de auto tot het uiterste zal dwingen.

De keuze is nog niet zo eenvoudig. Karakter vs technologie, oud vs nieuw, vermogen vs topsnelheid. Waar zou jij voor gaan?


Ook interessant!

  • Koop de allereerste McLaren P1
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

f1, kies-maar, McLaren, P1, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Nieuwe BMW Alpina B3 BiTurbo > 400 pk
Volgend bericht: Nieuwe optie bij de dealer: Luxaflex! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ra1kkoneN zegt

    27 februari 2013 om 22:27

    F1

    Login om te reageren
  2. Flapkees zegt

    27 februari 2013 om 22:28

    F1

    Login om te reageren
  3. randomdutch1 zegt

    27 februari 2013 om 22:29

    p1 ookal heeft de f1 mooiere zit plek. blijf nogsteeds de lijnen mooier vinden

    Login om te reageren
  4. VeniVidiVici zegt

    27 februari 2013 om 22:29

    Zeker weten de F1 met de lekkere rauwe BMW V12

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    27 februari 2013 om 22:30

    Alsof er een keuze is, de F1 natuurlijk.

    Login om te reageren
    • rsvbf1 zegt

      28 februari 2013 om 07:55

      @Hupke: ja je kan kiezen tussen de P1 en F1

      Login om te reageren
      • sjaakk zegt

        28 februari 2013 om 17:55

        @rsvbf1: Ik ga voor P1 in de F1.

        Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    27 februari 2013 om 22:33

    De F1 natuurlijk. Alleen al om de motor. BMW’s meesterwerk. Ongekende prestaties en een prachtig geluid. De 3 seater lay out. Gold lined motor gedeelte. Alles was top spec. Zeker voor die tijd.

    Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    27 februari 2013 om 22:34

    Moeilijke keuze. De P1 ziet er echt buitenaards uit, gaaf dus om zomaar op straat mee te rijden. Maarja, die F1 is natuurlijk wel een legende die de P1 misschien nooit gaat worden.
    Ik denk dat ik toch maar voor de P1 ga.

    Login om te reageren
  8. woot zegt

    27 februari 2013 om 22:34

    Kan niet kiezen, vind het ontwerp van de P1 echt super, maar de F1 heeft natuurlijk ook z’n charme. Zet ze allebei maar op m’n oprit!

    Login om te reageren
  9. undifined1 zegt

    27 februari 2013 om 22:34

    V8 turbo vs n/a V12 BMW, dat is toch niet een afweging? Het is ook het verschil tussen een goede investering en weggegooid geld

    Login om te reageren
  10. maseratizzzzzzzz zegt

    27 februari 2013 om 22:35

    De P1 natuurlijk, exotisch uiterlijk en de prestaties, als eenmaal die begrenzer eraf is kan dat veel harder dan 350.

    Login om te reageren
    • Mbaas zegt

      27 februari 2013 om 22:58

      @maseratizzzzzzzz: Want jij bent van plan 350+ te gaan rijden?

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        28 februari 2013 om 00:34

        @Mbaas: gran turismo? Forza, of wordt het toch need for speed? De P1 voor mij!

        Login om te reageren
      • karsvdtuin zegt

        28 februari 2013 om 07:36

        @Mbaas: en jij 380? Die top boeit nix…

        Login om te reageren
  11. speedybop zegt

    27 februari 2013 om 22:35

    F1.

    Login om te reageren
  12. chuck12 zegt

    27 februari 2013 om 22:36

    De f1 natuurlijk, elke keer als ik f1 zie staan denk ik gelijk aan Rowan Atkinson die er een paar(dacht3??!) kapot heeft gereden.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      27 februari 2013 om 22:37

      @chuck12: Volgens mij heeft hij 1 auto 2 keer gecrasht.

      Login om te reageren
      • toroloco zegt

        28 februari 2013 om 06:29

        @fant: idd zelfde F1 tweemaal gecrasht. Voor mij de F1 GTR!

        Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      27 februari 2013 om 23:51

      @chuck12: een paar van de 65 F1 roadcars zou wel heel ernstig zijn. Hij heeft zijn eigen F1 2x kapit gereden. Inmiddels is deze weer gerepareerd.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        28 februari 2013 om 09:21

        @jrmpower24:
        Toch heeft Ron Dennis er 2 gesloopt.
        OT: ik zou ondanks het naar het schijnt heel listige weggedrag toch voor de F1 gaan, mocht ik ooit voor die keuze staan.

        Login om te reageren
  13. fant zegt

    27 februari 2013 om 22:36

    F1. Vind de P1 qua design helemaal niks, en dat blijft belangrijk bij een super/hypercar. Daarnaast is de F1 een legendarische auto, waar de P1 vast heel goed gaat worden, maar hij gaat lijkt mij geen mijlpaal in de autogeschiedenis worden zoals de F1 dat was.

    Login om te reageren
    • house zegt

      27 februari 2013 om 22:47

      @fant: ik denk dat je gelijk hebt wat betreft een mijlpaal worden.
      De meest recente mijlpaal in de automobiele wereld na de F1, is zonder enig twijfel de Veyron.
      Je kan hem mooi of lelijk vinden maar de Veyron is zonder meer een kunstwerk op wielen en en het neusje van de zalm qua automobiele techniek.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        27 februari 2013 om 22:53

        @house: Precies! De veyron heeft ook een mijlpaal gezet, en je zou de Agera ook als eentje kunnen zien. Er zit verdomd veel vernuftige techniek in die auto, maar daar hoor je verdacht weinig over eigenlijk. De P1 gaat waarschijnlijk erg goed worden, maar moet de markt straks delen met twee andere hybride hypercars; de 918 en de F150. En records gaat hij ook niet zetten denk ik zo.

        Login om te reageren
        • nickmercedes zegt

          28 februari 2013 om 08:16

          @fant:
          De agera kwam na de veyron dus die heeft niet echt die mijlpaalen behaald.. Uiteraard maakt dat hem niet minder speciaal!

          Login om te reageren
          • fant zegt

            28 februari 2013 om 11:37

            @nickmercedes: Nouja, dat hij na de veyron kwam maakt niet zoveel uit. Hij heeft wel records gezet, en de motor is een legendarisch stukje techniek.
            http://www.youtube.com/watch?v=NzVc13UF2s8

            Login om te reageren
  14. Rob zegt

    27 februari 2013 om 22:38

    De F1 lijkt ontworpen te zijn voor 1 doel: hard gaan op het circuit.
    Bij de P1 hebben ze ook aandacht besteed aan het uiterlijk. En gelijk hebben ze!
    Kiezen gaat moeilijk worden… Ligt eraan waar ik zin in heb. En op het moment geen van beide, dus laat ik kiezen aan anderen over ;-)

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      27 februari 2013 om 23:11

      @Rob: de f1 was juist niet voor op het cirquit ontworpen…

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        27 februari 2013 om 23:19

        @911GT2: Precies, maar toen ze het ding, dankzij veel gesoebat van eigenaren, alsnog op het circuit inzetten, reed ie alle competitie het snot voor de ogen.
        Hij won zelfs de de 24 uren van Le Mans bij zijn eerste deelname en dat is maar voor héél weinig auto’s weggelegd…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 februari 2013 om 00:11

          Geen van beide. De F1 was heel lang de ultieme supercar (hoewel er best wel wat op af te dingen was, geen ABS, geen tractie controle, klungelige stuur positie in het midden). Maar de P1 neemt niet eens de handschoen tegen de Veyron op. Dus maar gewoon een mp4-12c.

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            28 februari 2013 om 01:45

            @mashell: Dus…als we jou mogen geloven, dan heeft de ultieme sportwagen traction control, ABS, zeker geen stuurpositie in het midden en een megazwaar motorblok met tien turbo’s en megazware vierwielaandrijving… right.
            Ik kan je nu alvast verzekeren dat die P1 rondjes gaat rijden om zo’n logge Veyron. Om over de Veyronvernietigende tussenacceleratie van die P1 nog maar niet te spreken…

            Login om te reageren
          • 911GT2 zegt

            28 februari 2013 om 09:13

            @mashell: Klungelig? Je zit waar je zit omdat je daar precies in het miden van de auto zit zodat je precies voelt wat er gebeurt en zo een perfecte gewichtsverdeling hebt. Maar noem jij het maar klungelig…

            Login om te reageren
        • gluut zegt

          28 februari 2013 om 01:57

          @lemans96: Hij won in LeMans 95 (zijn eerste race) niet alleen maar werd zelfs 1-3-4-5 (als ik het uit mijn hoofd goed heb)

          Login om te reageren
          • lemans96 zegt

            28 februari 2013 om 10:55

            @gluut: Check. Mooi detail om te weten, de uiteindelijk winnende auto was de enig nog overgebleven GTR, de testcar. Alle bestelde GTR’s waren al aan de klanten verkocht(de Gulf’s, de Harrods wagen, etc) maar op het allerlaatst kwam er nog een japanse klant die ook graag aan Le Mans wilde mee doen met zo’n GTR. Dat werd dus de test GTR ! Dat blok had dus al flink wat kilometers achter de kiezen en juist DIE auto won deze zware 24 uurs race ! How cool is that ?

            Login om te reageren
            • gluut zegt

              28 februari 2013 om 11:50

              @lemans96: Cool, dat wist ik dan weer niet. Weet nog wel dat, onder leiding van Andy Wallace, de achtervleugel is bijgewerkt met een haakse slijper! Omdat in de kwalificatie rondes bleek dat deze teveel downforce creëerde.

              Deze dan nog even for good old times sake: http://www.youtube.com/watch?v=bdNFAlYwfd8

              Login om te reageren
              • lemans96 zegt

                28 februari 2013 om 14:42

                @gluut: Ssssappig ! ;-)

  15. c7 zegt

    27 februari 2013 om 22:39

    F1 daagg

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    27 februari 2013 om 22:41

    P1

    Omdat het het neusje van de zalm is qua techniek & hij ziet er beter uit :)

    Login om te reageren
  17. renesism zegt

    27 februari 2013 om 22:46

    F1 natuurlijk vooral de LM edition, blijft tijdloos en absoluut bruut.

    Login om te reageren
  18. lamborgfan zegt

    27 februari 2013 om 22:46

    Ik wil ze graag even testrijden voordat ik een besluit maak welke ik liever wil hebben..

    Heeft u een F1 die ik zou mogen lenen? Geef gerust een reply! Ik ben bereid om €30 te betalen..

    Login om te reageren
  19. lambo4all zegt

    27 februari 2013 om 22:47

    P1 natuurlijk. allemaal leuk en aardig zo’n f1, maar in supercar land is nieuwer gewoon beter/sneller/veiliger. Bovendien is de p1 veel mooier en gewaagder, de f1 vind ik karakterloos en typisch jaren 90 gestyled.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      27 februari 2013 om 23:16

      @lambo4all: Dus…een stuur in het midden van een straatauto is niet gewaagd…
      Verders is de term ’tijdloze schoonheid’ zo’n beetje uitgevonden voor de McLaren F1.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        28 februari 2013 om 08:14

        @lemans96: ik heb de F1 nooit echt een schoonheid gevonden, maar hij is wel redelijk tijdloos.

        Login om te reageren
  20. vali1992nl zegt

    27 februari 2013 om 22:49

    Een F1, in LM oranje met die grote spoiler er op. Veel mooier vind ik dan die rare p1 die maar raar uit z’n “ogen” kijkt.

    Login om te reageren
  21. ferrari94tr zegt

    27 februari 2013 om 22:51

    P1, no doubt. Nieuwer = beter.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      27 februari 2013 om 23:10

      @ferrari94tr: beter in wat?

      Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        28 februari 2013 om 00:01

        @911GT2: alles behalve top snelheid.

        Login om te reageren
        • undifined1 zegt

          28 februari 2013 om 08:37

          @ferrari94tr: en ook behalve geluid, compromisloosheid, historische waarde etc.

          Login om te reageren
          • 911GT2 zegt

            28 februari 2013 om 09:47

            @undifined1: een p1 heeft een beter historische waarde dan een F1. Knap dat je dat nu al weet…

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              28 februari 2013 om 10:13

              @911GT2: Lees het nog eens.

              Login om te reageren
  22. Rick-dos zegt

    27 februari 2013 om 22:53

    Sjezus christus, wil je me even niet meer met het gegeven confronteren dat de F1 alweer 21 jaar geleden is geïntroduceerd…Voel me nu helemaal een ouwe l*l….

    Waar is de tijd gebleven? Het is zo lang geleden, kinders, dat ik toen nog mijn autonieuws uitsluitend uit een auto-tijdschrift moest halen. Het is zo lang geleden dat we toen nog ons achterste met bladeren van bomen schoonmaakten. Het is zo lang geleden dat we naar een telefooncel moesten lopen om met het thuisfront te kunnen bellen. Het is zo lang geleden dat we vuur maakt door een stokje tegen een houtje aan te schuren.

    …..oké, misschien heb ik sommige dingen verzonnen maar het was VERSCHRIKKELIJK!

    En toen…op een dag….sloeg ik een Auto Motor und Sport open….een fel licht scheen en engelen zongen….daar stond ie op een fotootje van 2 cm bij 2 cm….de F1….de persfoto’s waren op een strand ofzo gemaakt. En de introductie was in Monaco. Ik herinner het als de dag van gisteren….Mooie tijd….*leunt achterover in z’n schommelstoel en pakt pijp*….yep, mooie tijd….

    Maar goed, waar waren we….F1 of P1? Allebei…

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      27 februari 2013 om 23:14

      @Rick-dos: “een fel licht scheen en engelen zongen…”

      Lol !

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 februari 2013 om 09:29

      @Rick-dos:
      Wil je mij daar aub niet aan herinneren, ik was erbij toen die F1 won in 95. Nu voel ik me echt een opa, oeps dat zou ik ook kunnen zijn….

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        28 februari 2013 om 15:40

        @jrk68: Eerste keer en enige keer (buiten de Autorai) dat ik de F1 in levende lijve heb gezien was bij BMW Nederland. Zij hadden toen een M event en daar stond de eerste prototype (F1 XP1) in de showroom. Prachtig ding en vooral voor die tijd.

        Login om te reageren
  23. norge zegt

    27 februari 2013 om 22:55

    F1, uitleg overbodig.

    Login om te reageren
  24. 4991 zegt

    27 februari 2013 om 22:59

    de F1, simply because it’s the best

    Login om te reageren
  25. motherlover zegt

    27 februari 2013 om 23:01

    P1

    Login om te reageren
  26. 911GT2 zegt

    27 februari 2013 om 23:09

    F1

    Login om te reageren
  27. salberts93 zegt

    27 februari 2013 om 23:11

    F1 nog 100 keer, heeft gewoon een lekkere atmosferische V12 zonder al dat elektrogedoe, is daardoor een stuk lichter en hij ziet er ook nog beter uit!

    Login om te reageren
  28. lemans96 zegt

    27 februari 2013 om 23:12

    De F1 natuurlijk. Die auto is DE reden geweest dat ik mijn eerste 24 uren van Le Mans heb bezocht, in 1996(Joh! XD).
    Ik zal ze nooit vergeten, die fenomenale V12 oorlogshuil die die dingen voortbrachten hoort nog steeds tot één van de best klinkende racers die ik daar tot nu heb mogen zien.
    De mooisten vond ik de F1 GTR longtails die in ’97 en ’98 deelnamen.
    Ik heb nog ergens, op een zelfgeschoten video, beelden van de 90 graden bocht ‘Arnage’, ergens in de nacht, waar die zwarte F1 GTR longtail een Ferrari 333SP binnendoor uit remt en deze twee naast elkaar het opvolgende rechte stuk opdraaien. De power en het geweld van die BMW V12 tegen die kleinere Ferrari V12 in de daar op volgende dragrace, brengt me nu nog steeds kippenvel.De F1 versloeg daar die Ferrari. Magistraal…

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      28 februari 2013 om 00:50

      @lemans96:

      Heb je dat filmpje nog trouwens? wel leuk om te zien!

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        28 februari 2013 om 01:36

        @JamesBond007: Ja zeker, die heb ik nog. Hij staat alleen nog op een videotapeje en ik moet ‘m nog steeds overzetten naar digitaal.

        Login om te reageren
    • Allroundnoise zegt

      28 februari 2013 om 08:34

      @lemans96: krijg al kippenvel als ik het lees! Heerlijk

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      28 februari 2013 om 10:39

      @lemans96:
      En voor mij was ’96 een teleurstelling, na jaren het gehuilt van Mazda’s Toyota’s Peugeot’s en Porsches
      1997 was dan weer een mooi jaar met die Hagenuk Joest -TWR- Porsches.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        28 februari 2013 om 11:00

        @desjonnies: Tsja, die TWR Porsches deden mij dan weer niks. Een beetje zieloze apparaten vond ik dat. Voor mij hadden die GT1 Porsches mogen winnen. Of de BigMac’s natuurlijk… ;-)

        Login om te reageren
  29. salberts93 zegt

    27 februari 2013 om 23:29

    er staat trouwens >3, >7 en 17 in het artikel maar > is groter dan denk aan de |< van kleiner

    Login om te reageren
  30. yipikaye zegt

    27 februari 2013 om 23:32

    Heel simpel.
    De even weken de F1 en de oneven weken de P1.
    Of andersom, maakt mij niet uit.

    Login om te reageren
  31. svenbmw zegt

    27 februari 2013 om 23:40

    F1

    Login om te reageren
  32. rikus zegt

    27 februari 2013 om 23:46

    F1

    Login om te reageren
  33. JamesBond007 zegt

    27 februari 2013 om 23:49

    Als ik de f1 al kan betalen dan is de p1 een peulenschil om erbij te hebben. Pfoe… Moeilijk!

    P1, omdat hij me makkelijker lijkt om mee te rijden. Maar misschien veranderd dat als ik een f1 heb.

    Nee wacht. Ik neem de f1. Nadat ik de LM versie zag op Le Mans ( hehe, bewijs klik maar op mn profiel spots ) was ik echt van de wereld. Wat een wagen, wat een kleur. Alles draaide op dat moment om 1 auto. De f1.. ja als ik het zo bekijk is de keuze makkelijker. :)

    Login om te reageren
  34. JamesBond007 zegt

    27 februari 2013 om 23:55

    Trouwens, daar zeg je wel dat de p1 veilig(er) is en de tijd niet heeft stil gestaan, maar ik kan me een door jullie geschreven artikel herinerren over de f1 waarin wordt vermeldt dat de f1 nog steeds updates krijgt!

    Login om te reageren
  35. nick0261 zegt

    27 februari 2013 om 23:57

    F1 heeft meer bagage vakken en 3 zitplaatsen. Is dus praktischer en beter mee te nemen naar de Aldi. Logisch toch?

    Login om te reageren
  36. jerry zegt

    28 februari 2013 om 00:02

    Doe maar een F1, prachtig wagen maar dan ga ik em wel verkopen.
    Koop ik een P1 en heb ik een mooi centje verdient!

    Login om te reageren
  37. pkgek zegt

    28 februari 2013 om 00:02

    F1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    De midden-zit-opstelling (met 2 passagiers half achter), maakt de rijbeleving het meest F1-ig en dit heeft nooit meer iemand nagedaan. Veyron, Enzo (of F40/50/70), MC12, 077, P1 en zelf de Huayra zijn allemaal een pot nat. De enige echte supercar blijft gewoon de McLaren F1; deze is gewoon echt uniek!!!!!!!!!!!!

    (Daarnaast, alles wat niet MEER DAN 8 cilinders heeft, telt eigenlijk niet eens mee!)

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      28 februari 2013 om 00:08

      @pkgek: Pagani’s een pot nat? xD

      Login om te reageren
  38. RazorHead zegt

    28 februari 2013 om 00:10

    F1, kan ik nog 2 meisjes meenemen ;) in de P1 kan ik er maar 1 meenemen :(

    Login om te reageren
  39. bozewolf zegt

    28 februari 2013 om 00:16

    Zal ik dan de enige zijn die een eerlijk antwoord geeft:

    Geen flauw idee. Voor beiden zullen superlatieven tekort komen denk ik.

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      28 februari 2013 om 00:18

      @bozewolf: Ik wil zelfs niet kiezen, ik hou niet van stress…

      Login om te reageren
  40. jrmpower24 zegt

    28 februari 2013 om 00:17

    Ongelooflijk dat deze schoonheid nu bijna 20 jaar bestaat en
    toch een Aventador er uit knalt. 22 seconde naar 300 redt de lambo zelfs niet.
    dit is een nieuw filmpje van een ritje in een F1:
    http://m.youtube.com/watch?v=MCCxPOa8qLA
    Ver uit de lekkerst klinkende supercar vind ik ook.

    De F1 is en blijft gewoon de koning.

    Login om te reageren
  41. gluut zegt

    28 februari 2013 om 01:01

    De p1 is een bijzonder staaltje techniek en ik verwacht (droom) er ook veel van. Uitdaging in de hypercar wereld. Temeer omdat het de ‘opvolger’ is van de F1. Maar iedereen die de p1 boven de F1 verkiest kent zijn klassiekers ZEKER niet en kan beter op autoweek gaan oefenen.

    Login om te reageren
  42. gluut zegt

    28 februari 2013 om 01:03

    Of lekker doorposten, want dan kan ik vanaf nu meningen beter op waarde schatten. ;)

    Login om te reageren
  43. doutzen zegt

    28 februari 2013 om 01:51

    de f1 ook voor mij,ik heb er net een f1gtr schaalmodel van gekocht

    Login om te reageren
  44. JaxDryke zegt

    28 februari 2013 om 02:25

    F1, duh ..

    Login om te reageren
  45. Forza zegt

    28 februari 2013 om 07:16

    Grappig dat zoveel mensen nog rationeel kiezen terwijl dit soort auto’s juist op je emoties moeten inspelen. Vanuit dat oogpunt is er voor mij maar een mogelijkheid: de F1. Eb110, XJ220, F40, alles werd in een klap weggevaagd door dit monster. Heerlijk!

    Login om te reageren
  46. laulau zegt

    28 februari 2013 om 07:35

    Mi gado, dit is als kiezen tussen Ariana Grande & Doutzen Kroes.. onmogelijk dus.. Laat iemand anders maar de keuze maken, da’s veel makkelijker.

    Login om te reageren
  47. rsvbf1 zegt

    28 februari 2013 om 07:57

    de P1, heb hem zelf al met de Mclaren P1 app

    Login om te reageren
  48. JvH zegt

    28 februari 2013 om 08:03

    P1 sowieso

    Login om te reageren
  49. midasracer zegt

    28 februari 2013 om 08:28

    Als er een God zou bestaan, zou hij eruitzien als een F1 (in de film Cars dan).

    Login om te reageren
  50. ropbp zegt

    28 februari 2013 om 08:30

    Misschien moet ik nog wat wennen aan het bizarre uiterlijk van de P1. De F1 was puur op functionaliteit ontworpen en daardoor een schoonheid van de bovenste plank. De P1 is meer over de top……

    Login om te reageren
  51. HDM zegt

    28 februari 2013 om 08:45

    Toch maar de F1. Ik heb sowieso meer met supercars van de 80’s en 90’s dan met de huidige lichting. Een Diablo, EB110, 959, XJ220 en F1 vind ik interessanter, en zien er ook niet zo super radicaal uit (zie P1 vs F1).

    Bovendien heb je met de F1 toch weer het leuke gesprekspunt dat je er met 3 man in kan (of 1 man en 2 dames ;) ).

    Login om te reageren
  52. fa5test zegt

    28 februari 2013 om 09:08

    F1 omdat ik vind dat de p1 zulke ondefieneerbare lijnen heeft

    Login om te reageren
  53. xilver zegt

    28 februari 2013 om 09:13

    Verrassend veel P1-keuzes… Ik ga zelf voor de F1, ik ben met dat ding opgegroeid.

    Login om te reageren
  54. berlinetta zegt

    28 februari 2013 om 09:20

    F1

    Login om te reageren
  55. 406_v6 zegt

    28 februari 2013 om 09:52

    F1, no doubt about it…. zeker met de laatste “upgrade” is ie weer helemaal bij de tijd.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 februari 2013 om 10:58

      @406_v6:
      Je bedoelt die 1 april grap…?

      Login om te reageren
  56. desjonnies zegt

    28 februari 2013 om 10:42

    De McLaren F1 heeft de standaard gezet toen.

    En de idee achter die wagen is geweldig, tijdens de ontwerpfase met elkaar praten en zeggen “Maar je wilt toch je vrienden meenemen om een rondje te rijden, dus moeten er passagiers mee kunnen en dan een drie-zitter ontwerpen.
    De F1 heeft de standaard gezet waar iedereen zich vandaag de dag nog aan moet optrekken.
    Zelfs een Veyron kan gewoon niet aan een F1 ruiken.
    De F1 is de balans tussen techniek en praktijk.

    Login om te reageren
  57. dunhozzie zegt

    28 februari 2013 om 11:26

    F1. No contest

    Login om te reageren
  58. mainmo zegt

    28 februari 2013 om 12:24

    Mijn hart zegt F1 mijn verstand zegt P1 maar mijn bankrekening zegt geen1.

    Login om te reageren
  59. jessetje zegt

    28 februari 2013 om 16:13

    Ze zijn beiden echt geweldig! Superveel vermogen dus ik kan echt niet kiezen. Maar als ik het geld heb koop ik beiden;)

    Login om te reageren
  60. agera zegt

    7 maart 2013 om 16:48

    Mijn eerdere woorden over de P1 neem ik terug. Hoe langer ik kijk naar de nieuwe racemonster van de McLaren hoe mooier ik hem vind. Er zit een duidelijke balans in het design. De vorm en functionaliteit is helemaal aangepast aan de aerodynamica om de hoogste rendement te kunnen behalen.
    Op dit moment verkies ik de P1 boven de LaFerrari.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North