• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe optie bij de dealer: Luxaflex!

Auteur: maru, gepost 27 februari 2013 om 23:20 – 36 Reacties

flexwerker?


Omdat zelfdimmende spiegels zo duur zijn, gaat deze Opel Agila voor de budget oplossing.

De muesli-vreter die dit bedacht heeft verdient wel een prijsje voor originaliteit. Het staat een stuk moderner dan een gehaakt gordijntje. Als bijkomend voordeel wordt het irritante licht van nep-xenon nu naar het dak afgebogen in plaats van recht in de achteruitkijkspiegel.

Of de besparing erg handig is, is een tweede. Zou er een touwtje door de cabine lopen waarmee hij (zij?) de Luxaflex open en dicht kan doen? Dit lijkt eerder de variant met verticale houtjes te zijn, dus het op afstand bedienen zal lastig gaan. Eerst stoppen op de vluchtstrook, uitstappen, kofferklep open, frummelen met de Luxaflex, instappen, wegrijden, tot de ontdekking komen dat de houtjes toch niet helemaal goed staan, stoppen, enzovoorts. Dit kan ook alleen een rimpelsauriër bedenken.

Bekijk de foto’s van het bizarre fröbelproject HIER op Autojunk.

Met dank aan basrs voor de spot.

Ook interessant!

  • Nieuwe Opel Movano
    Nieuwe Opel Movano is ouder dan de oude
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • goedkoopste EV van Nederland
    Goedkoopste EV van Nederland is een nieuwe Opel
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

agila, Funny, Gespot, Opel

Vorig bericht: « Kies maar: McLaren F1 of P1?
Volgend bericht: Dit is de laatste Alfa Romeo TZ3 Stradale »

Lees Interacties

Reacties

  1. Volvo_440_turbo zegt

    27 februari 2013 om 23:25

    Ik kan me nog wel andere dingen bedenken waarvoor die luxaflex nuttig kan zijn ;)

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      28 februari 2013 om 07:35

      @Volvo_440_turbo: in en Agila…?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        28 februari 2013 om 09:07

        @ThomasBol: Tja, inderdaad, dat doet me denken dat ik ooit bijna mijn voorruit heb ingestampt van mijn Volvo 480 turbo indertijd :p

        Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    27 februari 2013 om 23:26

    Wir Leben Auto’s, nein: Wir Leben im Auto.

    Login om te reageren
  3. popoff zegt

    27 februari 2013 om 23:28

    Dit is toch juist een héél oud idee ? Volgens mij hadden sommige auto’s (Capri’s, Manta’s) dit als accosoire aan de buitenkant in de jaren 70 (ála Masserati Miura) en werd de ‘intere luxaflex’ later ook een serieuze optie voor je auto. Hier ook als optie bij twee oude Celica’s
    http://img237.imageshack.us/img237/9600/dsc010571vw.jpg

    Login om te reageren
    • niksanzonnig zegt

      27 februari 2013 om 23:41

      @popoff: neem aan dat je de lamborghini miura bedoelt?

      Login om te reageren
      • popoff zegt

        28 februari 2013 om 07:31

        @niksanzonnig: DO beg your pardon… inderdaad…..

        Login om te reageren
  4. popoff zegt

    27 februari 2013 om 23:29

    **accessoire** sorry… dikke vingers…

    Login om te reageren
  5. splitsecond zegt

    27 februari 2013 om 23:32

    opel: Onze Politieauto’s En Luxaflex

    Login om te reageren
  6. ramonn zegt

    27 februari 2013 om 23:43

    Dat is natuurlijk super handig..

    Login om te reageren
  7. MARS zegt

    27 februari 2013 om 23:50

    Snap niet wat er mis is met een stukje Hollandse huisvlijt!

    Login om te reageren
  8. zanveld zegt

    27 februari 2013 om 23:59

    Was in ’70-er jaren een after market accessoire. http://www.flickr.com/photos/djuku/7428035122

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 februari 2013 om 00:14

      @zanveld:
      Geweldig. Vooral dat plaatje “Tirol” maakt het helemaal af.

      Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      28 februari 2013 om 09:20

      @zanveld: Veel eerder ook al… jaren 50 reden er ook al kever rond met ‘luxaflex’

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    28 februari 2013 om 00:02

    Als je toch nooit in je achteruitkijkspiegel kijkt en het normaal vindt anderen de doorblik op het verkeer voor je wagen niet te gunnen, dan waarom niet?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      28 februari 2013 om 00:07

      @mashell:
      Precies. Dit is minstens net zo erg als getinte achterruiten. Daar kun je ook niet doorheen kijken als je er achter rijdt.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        28 februari 2013 om 01:07

        @Hubert: en bestelbusje en vrachtwagens ook niet! *zucht*

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          28 februari 2013 om 07:33

          @MARS:
          Oeps. een gefrustreerde zwarte-ruitenrijder te pakken?
          Of moet jij verplicht de hele dag in een wit bussie rondrijden?

          Login om te reageren
          • MARS zegt

            28 februari 2013 om 09:39

            @Hubert: absoluut niet frustie, maar wel privacy glas :p

            Login om te reageren
            • Hubert zegt

              28 februari 2013 om 11:01

              @MARS:
              Doe jij soms verboden dingen in je auto?

              Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          28 februari 2013 om 09:54

          @MARS:
          Kan mij ook weinig boeien, ik kijk zelfs bij een modale hatchbak al recht op het nummerbord….

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            28 februari 2013 om 11:19

            @jrk68: en bij tegemoet komende gemiddelde hatchbacks in de koplampen dus?

            Login om te reageren
  10. zanveld zegt

    28 februari 2013 om 00:27

    In die tijd waren de “hoge remlichten” ook populair. 2 staven vertikaal tussen de achterruitrubbers geklemd. Over elke staaf kon je een remlicht schuiven (ca. 10 x 10 cm). Dit kwam voort uit de rallysport. Rallylegende Stig Blomqvist reed altijd hiermee. Na een 2 tal jaren werden ze verboden omdat de remlichten zouden verblinden. 20 jaar later zijn extra remlichten in de achterruit of dakspoiler of wat dan ook weer verplicht.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      28 februari 2013 om 01:10

      @zanveld: ik heb wel eens een bekeuring gehad voor ’t gebruik van een 3e remlicht. Was in ’88 ofzo, boete was 75,- gulden!

      Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    28 februari 2013 om 06:01

    Escortoma.nl, genieten doe je bij oma thuis of in het hotel. En als je wilt speeddaten, kan je samen met oma op de achterbank zweten. Uiteraard altijd volledig discreet…..

    Login om te reageren
  12. toroloco zegt

    28 februari 2013 om 06:35

    LOL, voor mij donker getinte ramen. Luxaflex in je auto is niet meer van deze tijd.

    Login om te reageren
  13. undifined1 zegt

    28 februari 2013 om 07:15

    Waarom zou dit niet kunnen en een zonnerollo wel?

    Login om te reageren
  14. vintrist zegt

    28 februari 2013 om 08:14

    Kevers hadden dit als accessoire

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      28 februari 2013 om 08:25

      @vintrist: waarschijnlijk voor de voorruit. Die is zo lekker recht .

      Login om te reageren
  15. escort77 zegt

    28 februari 2013 om 09:56

    @basrs, geen handsfree-setje in de taxi?

    Login om te reageren
    • BasRS zegt

      28 februari 2013 om 11:11

      @escort77: want met je handsfreeset kun je foto’s maken :S ? Trouwens geen taxi, maar snap je gedacht :D

      Login om te reageren
  16. zdev zegt

    28 februari 2013 om 10:43

    Luxaflex is wel een beetje Vinex hoor.
    Een beetje oma neemt vitrages en overgordijnen!

    Login om te reageren
  17. pjotr zegt

    28 februari 2013 om 10:44

    Had mijn vader ook in zijn Peugeot 305. Dingen rammelden altijd…

    Login om te reageren
  18. fep739 zegt

    28 februari 2013 om 10:47

    Mss een rijdend bordeel ?

    Login om te reageren
  19. potver7 zegt

    28 februari 2013 om 10:47

    Is toch niks nieuws? In de jaren ’70 reden heel wat auto’s zo rond hoor. Later zaten ze zelfs aan de buitenkant!

    Login om te reageren
  20. 406_v6 zegt

    28 februari 2013 om 11:01

    Doet me denken aan een filmpje met Peter Faber? Die reed in een Citroën BX of zoiets en had middels touwtjes achter de zonneklep de mogelijkheid allerlei teksten op te klappen; in de trant van “snuffel aan je eigen kont’ …..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North