• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Opel Adam S vs Abarth 500

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 november 2014 om 12:45 – 70 Reacties

Opel Adam S vs Abarth 500


U wilt graag een nieuw smijtijzer, en heeft de ruimte niet nodig? Dan hebben we hier twee aardige opties.

Zojuist maakte Opel de nieuwprijs van de Adam S bekend: vanaf € 22.995,- is de snelste Adam van het moment binnenkort bij de dealer op te halen. Met zijn 1.4 turbomotor is de Duitser goed voor 150 pk en een topsnelheid van 210 km/u.

Mocht je dit bedrag voorhanden hebben dan is de Opel een optie, of je gaat voor Italiaanse flair. Abarth biedt sinds dit jaar voor € 22.710 een 500 1.4 T-Jet Custom 135. Kost je een paar snippen minder, maar dan krijg je ook iets minder paarden, 135 stuks in totaal. Het basismodel is al vrij oud, uit 2008, maar levert weinig aan populariteit in.

Een keuze van de meeste mensen met dit budget zou wellicht een 208 of Clio zijn, maar gelukkig is niet iedereen anders. Als het tussen de Opel en de Abarth ging, wat zou je dan liever rijden? Kies maar!

ModelOpel Adam SAberth 500 T-jet 135
Prijs€ 22.995,-€ 22.710,-
pk / Nm150 pk / 210 Nm135 pk / 206 Nm
0-100 km/u8,5 s7,9 s
Topsnelheid210 km/u205 km/u
Normverbruik5,9 l/100 km6,5 l/100km
Gewichtn.n.b.1.035 kg

Ook interessant!

  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, adam, adam-s, Fiat, kies-maar, Opel, Vergelijkingen

Vorig bericht: « MTM Audi S8 Talladega: knettergekke sedan met 760 pk
Volgend bericht: BMW: onze sportwagens zijn niet meer wat ze geweest zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. eklasse zegt

    24 november 2014 om 12:46

    Moet het echt?

    Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    24 november 2014 om 12:49

    In dit geval de Abarth, maar vinden jullie het heel erg als ik even op de Twingo RS of de Brabus Forfour wacht?
    Die Forfour ziet er in het echt trouwens beter uit dan op de foto’s, lekker breed en minder als een teckel..

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      24 november 2014 om 14:06

      @tupperware: Brabus… Die is waarschijnlijk ipv 22k, 44k?

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 november 2014 om 14:39

        @e550:
        Als je hem door Brabus helemaal laat optuigen lukt het je ook nog wel om hem over de €50K heen te tillen.
        Koop je hem gewoon bij de dealer dan kom je best een eind met €25K schat ik zo in.
        Een Brabus Fortwo van het uitgaande model heb je vanaf €21K.

        Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    24 november 2014 om 12:49

    Hihi, die Abarth natuurlijk!

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      24 november 2014 om 23:14

      @kapiteinaudi: me two, 2 dingetjes: de motor van de Adam komt van Fiat en de 500 is er alleen als automaat? De Adem is een beetje net niet zeg maar

      Login om te reageren
  4. PeugeotGTI zegt

    24 november 2014 om 12:50

    Dit is echt een no-brainer. Een vet hip en goed sturend karretje met een klinkende naam of een lelijke poging van Opel om ook iets met design te doen. Daarnaast zijn Opel motoren over het algemeen rauw en lelijk in de vermogensopbouw, terwijl de multi-airs gewoon fijn zijn. In dit geval gaat zelfs het argument dat een Fiat 500 een beetje een vrouwenauto is niet op, want de Opel is zowel voor mannen als vrouwen neit geschikt om goed mee voor de dag te komen.

    De Fiat graag, in wit met rode Abarth strepen en een custom uitlaat.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      24 november 2014 om 13:54

      @PeugeotGTI: @xj40: De anti Opelbrigade kan weer eens hun gram halen op Autoblog.Het is hetzelfde als GeenStijl een topic over de NPO start, de uitkomst van reaguurders staat bijvoorbaat al vast.Ik mis ook hier vaak wat nuance.Volgens mij kun je in elke auto wel iets leuks,intressant of zelfs iets mooi vinden.Althans dat heb ik dan.

      Login om te reageren
      • xj40 zegt

        24 november 2014 om 14:04

        @sydney: je insinueert dat jij voor de lol in een Opel gaat rijden… Wauw..

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          24 november 2014 om 14:22

          @xj40: Ik heb blijkbaar een wat bredere blik op zaken dan jij en na inmiddels 100+ demo’s van allerlei merken (ook een paar Abarth’s)en pluimage weet ik dat het geen fuck uitmaakt waar je in rijdt.Zolang je er zelf maar blij mee bent.Maar als het geen 400+ PK achteraanwielgedreven Duitser is(Audi’s uiteraard uitgezonderd) is het hier al snel niet goed.

          En ja, elke keer als ik weer in een nieuwe auto stap,heb ik toch een beetje lol.Dat dan weer wel.

          Login om te reageren
          • xj40 zegt

            24 november 2014 om 14:34

            @sydney: Je aannames zijn nergens op gebaseerd, toch deel ik jou mening deels;). Ps. ik heb met Audi net zo veel als het Opel..

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              24 november 2014 om 18:16

              @xj40: ik denk dat wat @sydney probeert uit te leggen, precies de essentie van onze zogenaamde autoliefde is. De meeste nieuwe auto’s zijn zo goed (VAAG-producten daargelaten natuurlijk) dat je inderdaad in iedere auto wel iets kan vinden dat er goed aan is. Dat er hier mensen met bepaalde merken getrouwd zijn, is meer hun probleem. De betreffende automerken hebben echter niets met hen te maken ;-)

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                24 november 2014 om 18:37

                @roppp:
                Yep, mijn bolide is zeker geen allemansvriendje, op een klinkerweg doet hij zijn uiterste best om mijn nieren te vergruizen.
                Twee keer heeft hij me laten staan en toch zou ik hem voor geen goud willen missen….

  5. xj40 zegt

    24 november 2014 om 12:50

    Abarth, je gaat sowieso geen Opel rijden uit principe..

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      24 november 2014 om 13:51

      @xj40:
      Ik klikte op dit artikel om ongeveer die reactie te gaan schrijven :p

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      24 november 2014 om 23:59

      @xj40:

      Welk principe?
      Gebrek aan karakter?

      Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    24 november 2014 om 12:52

    Toch de abarth, normaliter weinig met fiat ,maar dit ziet er nog wel lekker uit en nog steeds fris! Denk dat de adam snel verouderd. En 0-100 is belangrijker hier dan de topsnelheid. Zo, de keus in ieder geval onderbouwd.

    Login om te reageren
  7. Maurice16 zegt

    24 november 2014 om 12:52

    Makkie, de Abarth natuurlijk! Adam vind ik niet veel aan..

    Login om te reageren
  8. rb26dett zegt

    24 november 2014 om 12:53

    Nooit geweten dat die wagentjes helemaal niet zo snel zijn

    Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    24 november 2014 om 12:53

    Tussen deze twee de Adam, best een ardig modelletje. Maar ik zou zelf voor een Fiesta ST gaan. Ben niet zo van de mode auto’s als de 500, Mini, Mito, A1 en Adam.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      24 november 2014 om 13:03

      @gtwillem: aha, de eerste die een andere keuze maakt wordt niet geëdit! In dat geval een tweedehandse CLS svp.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 november 2014 om 13:21

        @eklasse: tussen deze zou ik de Adam doen, maar in principe geen van de twee. Een nieuwe Ford Fiesta ST heb je ook voor 22k (dan heb je wel een kale). Een gebruikte CLS voor 22K is of behoorlijk oud, of is heeft meer dan anderhalve ton erop zitten. Daarnaast zijn de verbruikskosten flink hoger (verzekering, MRB, belasting, onderhoud etc). De gebruikskosten van een Fiesta ST zijn niet noemenswaardig hoger dan die van de Adam of 500.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          24 november 2014 om 13:36

          @gtwillem: was niet geen kritiek op jouw keuze. ;)

          Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        24 november 2014 om 13:26

        @eklasse: of een volledig afgetrapte Porsche

        Login om te reageren
  10. 123bat zegt

    24 november 2014 om 12:54

    Abarth 500, hoef ik geen twee keer over na te denken.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 november 2014 om 12:54

    De Adam. Mits goed uitgerust, leuker en zeker exclusiever dan de 500.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 november 2014 om 12:56

      @mashell: Want een 500 Abarth kom je op elke straathoek tegen..

      Login om te reageren
  12. rd1991 zegt

    24 november 2014 om 12:56

    Abarth for sure!

    Login om te reageren
  13. biohazardracer zegt

    24 november 2014 om 12:56

    Moeilijke keuze………………………………………….NOT. Abarth it is

    Login om te reageren
  14. 560pkferrari zegt

    24 november 2014 om 12:58

    De Abarth, geen twijfel

    Login om te reageren
  15. londoncars zegt

    24 november 2014 om 12:59

    Abarth, een zwarte dan , met zwarte velgen

    Login om te reageren
  16. sydney zegt

    24 november 2014 om 13:05

    De Abarth 500(C) esseesse heb ik meerdere malen als demo gereden en blijft een favoriet.Maar als dagelijkse auto werd ik er knettergek van,net als de Corsa OPC is ie me te stug in Amsterdam.In de Adam heb ik nog niet gereden maar ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  17. hummer95 zegt

    24 november 2014 om 13:07

    De Abarth. Makkelijke keus

    Login om te reageren
  18. keviinnn zegt

    24 november 2014 om 13:08

    Voor mij de abarth. Ondanks dat de 500 een vrouwen auto is vind ik de abarth nog net kunnen.

    Login om te reageren
  19. Robbert89 zegt

    24 november 2014 om 13:10

    Ben ik de enige die de standaard-500 een vrouwenauto vind? De Adam vind ik wat dat betreft net wat stoerder en mannelijker. Dus tegen de stroom in kies ik de Adam en dan in het wit of racing green.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      24 november 2014 om 14:46

      @Robbert89: maar dit is dan ook geen standaard 500’je..

      Login om te reageren
  20. mazdarx zegt

    24 november 2014 om 13:10

    Hoe zeer ik de Fiat 500 ook hekel… Ik zou hem toch kiezen boven de Opel. Helaas is het niet de EsseEsse versie, dan was de keuze nog makkelijker geweest.

    Login om te reageren
  21. yupyup zegt

    24 november 2014 om 13:12

    Opzich ben ik meer een Abarth man, al zou ik de adam overwegen omdat je hem niet zoveel ziet, en het in de juiste uitvoering ook best een leuk karretje is

    Login om te reageren
  22. Edge zegt

    24 november 2014 om 13:17

    Doe mij die Adam maar. Oogt iets lager en iets breder dan die 500 Abarth en is waarschijnlijk ook nog wat exclusiever, gezien de reacties hier. Plus ik rijd veel lange afstanden en dan is dat toffe infotainmentsysteem ook wel welkom. Snellere 0-100 en lekkerder stuurgedrag is leuk en aardig, maar als je dagelijks vrijwel alleen maar 120 of 130 over de snelweg moet kachelen heb je daar ook niet zoveel aan.

    Login om te reageren
  23. marussia zegt

    24 november 2014 om 13:18

    Abarth….

    Login om te reageren
  24. berlinetta zegt

    24 november 2014 om 13:18

    Niemand wil een Opel.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      24 november 2014 om 13:56

      @berlinetta:
      Stoere opmerking, maar feitelijk onjuist.
      Opel verkocht van januari t/m oktober van dit jaar 19943 auto’s goed voor een marktaandeel van 6,2%.

      Login om te reageren
    • moovy zegt

      24 november 2014 om 14:26

      @berlinetta: ik wil wel een Opel,graag zelfs.Geen Fiatje aub.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        24 november 2014 om 16:25

        @moovy: Inderdaad. Zo’n Vectra GTS met zescilinder is bijv. erg lekker. Of een Omega.. Doe maar!

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          25 november 2014 om 00:08

          @123bat:

          Of een Diplomat V8, Senator, Kapitän, Commodore, Admiral, Monza, Rekord.
          Eigenlijk alle grote luxeboten van weleer.
          Als sla ik een Manta, C Kadett Coupe of GT ook zeker niet af.

          Login om te reageren
          • FB_100002168127182 zegt

            25 november 2014 om 09:53

            @carmasterr: of de Astra GTC

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              26 november 2014 om 17:10

              @dylan_taylor:

              Nou nee, dan nog liever een Calibra.

              Login om te reageren
          • 123bat zegt

            26 november 2014 om 10:26

            @carmasterr: Ja, zo’n Diplomat V8…. *kwijl*
            Dát waren nog eens auto’s!

            Login om te reageren
  25. wessel04 zegt

    24 november 2014 om 13:21

    De A van Abarth natuurlijk! Heerlijk autotje met een top geluid en een ziel

    Login om te reageren
  26. blacksquad zegt

    24 november 2014 om 13:24

    Abarth iedere dag van de week!

    Login om te reageren
  27. e1000bmw zegt

    24 november 2014 om 13:33

    De Abarth, want die heeft wellicht ooit een verzamelwaarde. En het is een leuk scheurijzertje natuurlijk.

    Login om te reageren
  28. Joost1990_2 zegt

    24 november 2014 om 13:57

    Doe dit anders ff in een poll joh, vinden we leuk!

    Login om te reageren
  29. E34M5Touring zegt

    24 november 2014 om 13:58

    De Abarth graag! Met rood leer en Abarth striping graag. Wel de EsseEsse kit graag.

    @Smoke: In de tabel staat Aberth, wellicht een dialect verschil maar toch :p

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 november 2014 om 13:59

      @E34M5Touring: Ik wil hem wel graag zo te zien… Sorry bout that…

      Login om te reageren
  30. Sracerr zegt

    24 november 2014 om 13:58

    De Adam is een totaal mislukte Barbie flop, De Abarth graag.

    Login om te reageren
  31. moovy zegt

    24 november 2014 om 14:23

    De Opel natuurlijk,wie wilt er nu gezien worden in een Fiat?De Adam is veel mooier dan het bolletje van Fiat die als Gaycar door het leven moet.

    Login om te reageren
  32. introductiemap zegt

    24 november 2014 om 15:13

    Heb die Abarth altijd al kunnen waarderen. Een rugzakje dat explosiever is dan de gemiddelde Syriër.

    Login om te reageren
  33. thedammer zegt

    24 november 2014 om 15:38

    Abarth 500

    Login om te reageren
  34. Nico94 zegt

    24 november 2014 om 15:38

    Ik zou doorsparen voor een snellere 500 Abarth. Die ziet er veel leuker uit!

    Login om te reageren
  35. Alex_79 zegt

    24 november 2014 om 16:10

    De Abarth. Heb ooit het genoegen mogen smaken zo’n giftig rugzakje een middag over limburgse b-weggetjes te mogen jagen. Ik weet niet wat dat is met die hipster auto’s: de nieuwe Mini wordt steeds lelijker, maar de S rijdt geweldig, de 500 vind ik veel te lief, maar een Abarth 500 is een heerlijk gooi en smijtwagentje.

    Login om te reageren
  36. kjeld zegt

    24 november 2014 om 16:22

    Ja de Fiat 500 mid-engine-rear-wheel-drive

    230 PK by Aznon
    http://www.motorauthority.com/news/1058481_aznom-unveils-230-hp-mid-engine-rear-drive-fiat-500-at-top-marques-monaco
    want

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      24 november 2014 om 17:45

      @kjeld:
      De demo stond vorig jaar te koop voor €25K ex/ex, helaas…, inmiddels verkocht….

      Login om te reageren
  37. Redline zegt

    24 november 2014 om 17:34

    De standaard abarth ziet er leuk uit en klinkt super , maar is eigenlijk niet zo de rijdersauto volgens verschillende testen door de jaren heen, zeker niet met de standaard vering en dempers, opel begint het te leren (astra opc, corsa nre) dus deze adam zou wel eens goed kunnen zijn, maar kwa keuze in dit segment ben ik voor atmosferisch gegaan.

    Login om te reageren
  38. sergio72 zegt

    24 november 2014 om 19:03

    Abarth!!

    Login om te reageren
  39. toyotafortuner zegt

    24 november 2014 om 19:52

    Adam. Ik hekel de moderne 500 enorm. Daar gaat een Abarth niks aan veranderen

    Login om te reageren
  40. bofkont zegt

    24 november 2014 om 20:09

    Hahahaha hoe simpel is dit zeg, uiteraard de Abarth.

    Login om te reageren
  41. bogey zegt

    24 november 2014 om 21:16

    Waarschijnlijk heb ik het een en ander gemist, maar waarom is die fiat gedowngraded?

    Login om te reageren
  42. supertjeduc zegt

    25 november 2014 om 21:32

    Ik heb een abarth maar dan eentje met 200 pk
    160 tot 170 is heel eenvoudig met beetje getik op computer
    Heb er wel bilsteins onderzitten en een akrapovic en dan gaat ie echt wel vooruit

    Login om te reageren
    • josh91 zegt

      26 november 2014 om 21:18

      @supertjeduc: mag ik vragen wat je nog meer hebt gedaan motorisch om aan de 200pk te komen? Ik heb die van mij laten tuning bij squadra en heeft nu ongeveer 170pk, verder heb ik er een raceuitlaat van magneti marnelli onderliggen. Maar wil er eigenlijk nog meer proberen uit te halen :)

      Login om te reageren
      • supertjeduc zegt

        27 november 2014 om 23:27

        @josh91: grotere turbo en nog wat dingen die niet zo veel helpen zoals intercooler luchtfilter race kat

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North