• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Adam S: 150 pk en een dakspoiler

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 maart 2014 om 14:09 – 30 Reacties

Afbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoilerAfbeelding Opel Adam S: 150 pk en een dakspoiler

Opel Adam S
Het belangrijkste Adam-nieuws in Genève is voor Opel waarschijnlijk de efficiënte 1.0 driepitter, maar stiekem vinden wij deze Adam S leuker. Hij haalt 150 pk uit een geblazen 1.4, en ziet er met zijn sportieve accenten en dikke velgen leuk uit!

Als Opel zijn rappe Adam in lijn met het verleden een naam had gegeven, dan was het een GSi geworden (Kadett FTW!), maar kennelijk vonden de marketeers ‘S’ beter bekken.

Het direct ingespoten 150 pk sterke blokje levert een nette 220 Nm, dat naar de met 18 inch bevelgde 225/35 voorbanden wordt gestuurd. Opel weet als geen ander dat je velgen je auto maken of kraken.

Opel Adam S klokje

In het interieur vinden we lichtgewicht Recaro’s, leuke finishvlagfrutsels boven je hoofd en natuurlijk de nodige S-logo’s. Dankzij zijn specs zit de S een treetje hoger dan bijvoorbeeld een Clio GT met 120 pk, en kan je hem wellicht het beste tegenover het Abarth-spul zetten.

En dan de hamvraag: wordt dit de opper-Adam, of krijgen we nog een OPC?

UPDATE 17-09-2014: Blijkbaar is dit een ‘Concept’ maar Opel maakt vandaag bekend dat exact dezelfde specs te vinden zijn in het productiemodel. Die is te vinden op de autoshow van Parijs. De orderboeken voor de nieuwe Opel ADAM S openen eind dit jaar. Begin 2015 arriveert hij bij de Nederlandse dealers.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

adam, adam-s, concept, geneve-2014, Opel, parijs-2014

Vorig bericht: « AC Schnitzer maakt pk-kanon van de BMW X5 (M50d)
Volgend bericht: Peugeot 308 is auto van het jaar 2014 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeejEm zegt

    3 maart 2014 om 14:14

    Kijk zo maak een stadsrakker ineens populair. Hadden we de Mini ook leuk gevonden als hij alleen geleverd werd met een suf 1.4 100pk sterk blokje? Dit begrepen ze bij BMW gelukkig meteen zodat er gelijk een Mini Cooper S bestond. Helaas is dit bij Opel een beetje laat. Hopelijk haalt dit in ieder geval het vrouwelijke uit de auto zodat we hem meer op de weg kunnen zien. Ik vind het best een leuk ding namelijk!

    Login om te reageren
  2. mcpeek zegt

    3 maart 2014 om 14:20

    Niemand gaat dit ding kopen.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      3 maart 2014 om 15:30

      @mcpeek: Als de prijs goed is lijkt het mij wel een leuk bommetje. Als hij niet meer dan 15.000 kost zou ik wel interesse hebben.

      Login om te reageren
      • GH zegt

        3 maart 2014 om 15:39

        @gop1: Helaas zal hij heel wat meer gaan kosten dan die € 15.000,-. Het 70 pk-instapmodel kost nu al zoveel. Het huidige ”topmodel” kost nu al € 17.000,-.

        Denk de reden waarom je er zo weinig ziet rijden.

        Login om te reageren
        • gop1 zegt

          3 maart 2014 om 16:24

          @GH: Dan gaat ie helaas voor Opel niet verkocht worden.

          Login om te reageren
  3. erce zegt

    3 maart 2014 om 14:25

    Ik heb er vorige week zowaar weer eentje in het wild gezien. Het doet me gewoon niets. Op zich is het best een guitig wagentje, maar hij roept niets op. Niet negatief en niet positief.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    3 maart 2014 om 14:27

    Die “geblokte vlag” dakhemel is een beetje over de top, voor de rest een erg leuke wagen.

    Login om te reageren
  5. autobart zegt

    3 maart 2014 om 14:37

    Leuk wagentje, die Opel Adam… Zeker nu de direct ingespoten turbomotor zijn weg naar de Adam heeft gevonden, met ook nog eens een flink aantal pk’s.

    Login om te reageren
  6. ardonjr zegt

    3 maart 2014 om 14:42

    Dat gaat HardWell!!

    Login om te reageren
  7. sydney zegt

    3 maart 2014 om 14:51

    Leuk hoor,die staat snel bij mij in de straat hoor.

    Login om te reageren
  8. rickiej zegt

    3 maart 2014 om 15:09

    Dat 100pk blokje van de gewone Adam was ook niet vooruit te branden vond ik…

    Login om te reageren
  9. gash zegt

    3 maart 2014 om 15:09

    Leuk autootje. Ben alleen bang dat ‘ie veel te duur wordt.

    Login om te reageren
  10. ericc zegt

    3 maart 2014 om 15:18

    Het blijft toch een MINI-wannebee,hé!

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      3 maart 2014 om 17:03

      @ericc: Nou ik vind hem iig mooier dan de nieuwe Mini.

      Login om te reageren
  11. suzikubelona zegt

    3 maart 2014 om 15:57

    Dan moeten ze hem maar geen Adam noemen. Ik rij toch ook geen Ford Christus of Volkswagen Abraham? Ik vind dat nog wel de grootste afknapper van deze auto. Had hem dan Corset genoemd. In een keer alles duidelijk!

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      3 maart 2014 om 16:40

      @suzikubelona: ja heel origineel. Ga eerst even in een merk verdiepen voor dat je dingen roep.

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        3 maart 2014 om 19:10

        @arjontje: Maar bedenk dat bij Ford de Edsel en bij Kaiser-Frazer de Henry J ook geen succesnummers waren. Wikipedia onthult dat van de Fiat Dino er ook maar 7803 stuks gebouwd zijn. Op die voornamen rust geen zegen.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          3 maart 2014 om 19:55

          @oxymoron:
          Maar Fiat en Dino hadden dus geen ruk met elkaar te maken. Dat ding hete Dino vanwege de motor uit de Dino 206/246, Nu beter bekent als de Ferrari Dino.
          Vergeet verder vooral niet dat de Fiat Dino destijds een hele dure auto was en er überhaupt veel minder auto’s geproduceerd werde in die tijd.

          Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        4 maart 2014 om 06:14

        @arjontje: Ik wil gewoon zeggen dat bepaalde namen een model er niet aantrekkelijker op maken. En daarvoor hoef ik me niet te verdiepen in Opel, maar gaat het om mijn mening over een stuk emotionele beleving die veel kopers nog hebben bij de aanschaf van een auto. Ik denk dat er een grote groep mannelijke rijders is die net zo min gecharmeerd is van de naam ‘Adam’ als van bijvoorbeeld ‘Panda’. Dat kun je als merk ook bewust doen, maar dat vind ik persoonlijk zonde van een auto die qua model voldoende potentieel heeft om een stoere rakker te zijn. We noemen hem nu de Opel Sadam!

        Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    3 maart 2014 om 16:09

    Kadett gsi (ftw) die gaan als een speer
    Spreek uit ervaring :-)

    Login om te reageren
  13. spotu2 zegt

    3 maart 2014 om 17:10

    Hoe kan je deze nu verkiezen boven de concurentie?

    Login om te reageren
  14. bluebird zegt

    3 maart 2014 om 17:13

    Hip en Opel gaat gewoon niet samen, kansloos dus.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      3 maart 2014 om 17:38

      @bluebird: helemaal mee eens. Niemand wil roepen dat ‘ie zo’n hippe Opel heeft gekocht… Alleen als je ‘m gratis krijgt of van je kapsalon ter lease hebt gekregen…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 maart 2014 om 18:33

      @bluebird: Opel is een merk voor de massa. En de massa is niet hip. Het probleem is dus eigenlijk vooral dat jij de Opel Adam hip vindt.

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      3 maart 2014 om 18:46

      @bluebird:
      De Manta was nochtans de hipste auto die er was indien je 18 jaar was in 1985

      Login om te reageren
      • bluebird zegt

        3 maart 2014 om 19:23

        @shiva: dat heb ik inderdaad niet meegekregen, ik was toen 11.. ;)
        @mashell: dat zou idd vrij verontrustend zijn :D Laten we het erop houden dat ik denk dat Opel hip wil zijn met de Adam..

        Login om te reageren
  15. mcshine zegt

    3 maart 2014 om 19:53

    Een rode S , wat origineel… Prijkt al zo’n 10 jaar op mijn zusje’s Cooper S..

    Login om te reageren
  16. jasperjvr zegt

    3 maart 2014 om 20:23

    leuk autootje alleen voor een lage prijs

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    3 maart 2014 om 20:23

    Toch wel een leuk bakkie zo!

    Login om te reageren
  18. ghost zegt

    3 maart 2014 om 20:33

    Grootste punt met de Adam is de prijs tov concurrenten. Dit auto’tje moet het opnemen tegen Up’s en 107/C1/Aygo’s die pak en beet 9K nieuw zijn. De instap Adam begint bij 12K..je ziet deze dan ook zelden..een S zal dan snel beginnen bij 18K..jammer. Enige wat ik Opel moet meegeven is dat de recaro’s altijd top zijn op sportmodellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North