Kies maar: RX-7 of Skyline GT-R R34 of NSX

Auteur: , 111 Reacties

Autoblog breekt je brein.

Kies maar: RX-7 of Skyline GT-R R34 of NSX

Mazda RX-7 (FD)

Komt die RX-Vision er (al dan niet in licht gewijzigde vorm) nou wel of niet? Geen idee. Wat we wel weten is dat de RX-7 wat weinig aandacht krijgt hiero, dus hoog tijd om daar wat aan te doen. Opvolger RX-8 is trouwens wel een stuk vaker voorbijgekomen, maar da’s een andere auto en dus een ander verhaal.

Het vermogen van max 280 pk bij een cilinderinhoud van slechts 1,3 liter kon in de jaren ’90 maar één ding betekenen: hier is een geblazen wankelmotor aan het werk. Het uiterlijk is op plaatjes niet bijzonder opvallend, maar toch kijk je even om als er in ’t echt eentje voorbijkomt. Niet in de laatste plaats dankzij het geluid.

Nissan Skyline GT-R R34

Volgens sommige kenners de beste sportwagen die Japan ooit heeft voortgebracht. Heeft alleen een beetje last van hetzelfde als de RX-7: z’n opvolger trok al rap bijna alle aandacht naar zich toe. Jammer, want de R34 is gewoon mooier dan de R35. Punt.

Het vermogen uit de RB26DETT L6-motor is volstrekt irrelevant, want gemakkelijk op te krikken tot zo’n beetje elke waarde die je maar wenst. Overigens stond de R34 voor 276 pk in de folder wegens een Japans herenakkoordje (vergelijkbaar met de Duitse 250 km/u-regel), maar af-fabriek had de gemiddelde Skyline al rond de 330 pk aan boord.

Honda NSX

Aanvankelijk wilden we het bij twee keuzes houden, want overzichtelijk, maar in dit gezelschap hoort de originele NSX er natuurlijk gewoon keihard bij. Een onderstel dat door Ayrton Senna himself op punt is gezet, een mooie bijrol in de klassieker Pulp Fiction en overall een auto die de concurrentie een stevige portie kontschop verkocht als het op kwaliteit en gebruiksgemak aankwam.

Natuurlijk zijn de latere (R-)versies de betere en de meest begeerlijke, maar van de andere twee kandidaten pakken we de standaardversies als voorbeeld. Dus voor de NSX ook. Nu de grote vraag aan jullie: welke mag het worden?



111 reacties

NSX.. by far.
@martinus: Voor wie nog twijfelt, of überhaupt iets anders overweegt:

Verplicht kijkvoer:
http://youtu.be/fwxsCJx6caE
@martinus:

Whahaha .. Cheesieeeee ..
Wat een troep ..
Makers van dat filmpje hadden vast een grafhekel aan Senna en Honda ..
En van de NSX fanboys hebben ze helemaal een lage dunk ..

Zo sarcastisch zou ik zelfs niet eens kunnen zijn ..
@lincoln: Waarom zo vaak negatief?
@martinus: Ik dacht dat je dit klassieke Senna + NSX filmpje zou posten … bij deze dan dus maar: https://www.youtube.com/watch?v=izaWlKxVo1A
@martinus: inderdaad… mijn droom jdm auto!!
@martinus: ik ook!
NSX! Geen tuner reputatie… en natuurlijk Ayrton Senna. En gewoon een mooie en technisch interessante wagen.
@maxidyne: True, al vraag ik me af in hoevere Senna daar daadwerkelijk aan heeft meegewerkt. Prachtige marketing natuurlijk..
Vroeger zou ik GT-R zeggen, maar tegenwoordig vind ik daarvan de Hakosuka veruit de vetste. Daarom de NSX, want dat ding ziet er stoer uit op foto en in videogames, maar als je eentje in het echt zien is genoeg om proper ondergoed nodig te hebben.
NSX!

Vind de R34 niet zo mooi en de RX7 is ook niet mijn ding…
Ik weet het, hij staat er niet tussen.. Maar in deze categorie toch echt een Supra.
@cassiewollie: idd + de Mitsubishi 3000gt.
Ook had ik liever de Nissan 300ZX (Z32) ipv de skyline gezien.
Te moeilijk
Respect voor het complete trio! Ik denk dat de RX7 het beste bij mij past qua specificaties, maar ik zou toch voor de NSX kiezen.
Skyline natuurlijk, bruut monster…Zien die twee andere er maar uit als handtasjes..
De Supra hoort ook zeker in dit rijtje thuis imo!
@cvoo: helemaal mee eens, maar ik kies voor de NSX!
@cvoo: Absoluut! Zou dan ook mijn keuze zijn. Liefst die groene van Titan Motorsports waar Tuned mee gereden heeft. Zo is ie voor mij perfect.
@cvoo: Hoe kom je daar bij?
Toyota is een super saai merk… dus de Supra ook! :)

En de AE86, de Corolla TE27, Corolla T-Sport, Chasers, Crown, Soarer, MR2’s…

Allemaal super saai!
@G-Ammo: Een Supra saai? MK4 zeker niet.
@G-Ammo: je vindt het een saai merk, maar toevallig ken je wel al die modellen uit het hoofd. Ziet ernaar uit dat je het juist interessant zou vinden??…
@lazy123:
Type in Sarcasme in Google ;) En kijk naar mijn Avatar op autoblog…

Kuch…
@cvoo: kunnen we net zo goed de EVO en de WRX STi er ook bij doen imo.
@thijs_vangrinsven: Dat zijn rally afgeleide met 4 cilinder blokken…Ook gaaf, maar een hele andere klasse!!
@cvoo: Een GTO ook vind ik. Vroeger had je zoveel Japanse schoonheden. Tegenwoordig zijn ze zeker nog OK, maar missen ze wat emotie of zo, ik weet niet juist wat het is.
R34 GT-R, want 2Fast2Furious
@jasbelle: Voor mij juist een rede die te laten staan.
hoe kan dit lijstje zonder de Supra??
ik zou toch voor NSX kiezen, in mijn ogen net wat beter en vooral specialer als de andere 3 keuzes (ja ik reken de supra mee)
Absoluut de Nissan!
Alle 3 geweldige auto’s, maar hoort een Supra ook niet in dit groepje? :)
Tussen de Honda NSX en de Nissan Skyline GT-R r34 kan ik niet kiezen tussen allebei.
Heb nog een test liggen van MotorTrend (juli 1993) waarin ze de Acura NSX, Mazda RX-7, Mitsubishi 3000GT, Nissan 300ZX en de Toyota Supra tegenover elkaar zetten. Hierbij wordt ook gewerkt met fysisch opgemeten parameters zoals G-krachten enzo.
Hierin komt de Supra werkelijk als superieur uit, beetje verrassend misschien…

De RX-7 zou ik in deze keuze links laten liggen, heeft een grillige betrouwbaarheidsreputatie en schijnt niet echt comfortabel voor dagelijks gebruik.
De NSX en de GT-R R34 zijn en blijven iconen natuurlijk. Het is wel jammer dat zoveel GT-R (grondig? deskundig?) onder handen zijn genomen zodat erg weinig originele exemplaren overblijven. Misschien wordt een stock GT-R wel op termijn het meeste waard?
Doe mij maar een stock GT-R dan uit deze selectie…
@ronin1130: in de tijd dat ik de rx7 heb, zijn er al 2 Gtr’s kapot gelopen! Dus betrouwbaar? Tot op een zekere hoogte.. en wie koopt zo’n auto nou voor dagelijks gebruik😂
@ronin1130: ik heb op het internet werkelijk geen 1 standaard Skyline kunnen vinden, behalve foto’s die in het museum staan.
De skyline is prachtig, maar heeft zo’n tuningimago, dat ik ‘m niet zou kiezen. Ze hebben allemaal zo’n mega dikke uitlaat onder die je je vroeger ook zag onder Civics en GSi-tjes. De twee originele zijn vele malen mooier en ingetogener.
Kom op @MauritsH, ik heb nog steeds geen keuze gemaakt tussen de Carrera GT en de LF-A. Kom je met deze vraag…
@willeme: Precies, hou op met deze moeilijke keuzes. Ik slaap er niet van.
De rx7, ik zou ook geen seconde twijfelen bij de andere 2 maar de rx7 blijft mijn favoriet
Kiezen is fun ..
Kopen doet geen hond ..
@lincoln: Waarom zo vaak negatief?
@bmwe82:

Bedankt dat je denkt dat ik verantwoordelijk ben voor de salesfigures ..
@lincoln: het is inderdaad nogal negatief hoe je het stelt, maar het feit wil dat het ook negatief is.

Sportieve Jappen tussen 1990-2002:

Honda:
NSX, Integra Type R, S2000, Civic Type R

Mazda:
RX-7, Eunos Cosmo

Mitsubishi:
FTO, Eclipse, GTO, Lancer Evolution,

Nissan:
Silvia/200SX, 300ZX, Skyline GT-R, Stagea RS,

Subaru:
Impreza STI, Forester STI, Legacy B4 GT

Toyota:
MR2, Celica, Supra

Even snel de carlist van GT4 er bijgehaald ;-).

Die hele markt is jaren al geleden overleden. Er zijn er nog maar vijf niche spelers over. That’s it. (STI, GT86, GT-R, RC-F en Covic Type-R).

Dus een korte deductie leert dat je volkomen gelijk hebt ;-).
@willeme:

Dat maakt kiezen niet alleen fun ..
Maar ook heel makkelijk ..
@willeme:
Goh, nooit geweten dat Mazda in de jaren 90 nog een Cosmo maakte. En na wat Google-werk kan ik wel de conclusie trekken dat het een best fraaie coupe is. Doet me ergens denken aan Lincoln MK8, maar dan met liniaal getekend. Tof wel.

En ik kende eigenlijk alleen de jaren 60 Cosmo. Mogen we die auto eigenlijk de eerste Japanse supercar noemen?
@lincoln: :D Dit is echt waar de beste slogan die ik ooit heb gehoord!
Ik mis ook de Supra! Toch net zo’n grote legende lijkt me..
De NSX voor mij… Als het de R32 GT-R geweest was, was ik daarvoor gegaan. Die vind ik veel mooier dan de R34…

De RX-7 is het niet voor mij… Gevoelige motor, onaantrekkelijke styling..
Van bovenstaande auto’s zou ik de Nissan kiezen.
Maar uit deze categorie is de Mitsubishi 3000GT toch echt mijn favoriet.

Is het trouwens niet logischer om gezien de bouwjaren de Nissan Skyline R33 te nemen?
Ik ga voor de RX7 of de R34. Met de NSX heb ik nooit iets gehad en eigenlijk vind ik die niet eens zo mooi. Wat design betreft vind ik de RX7 veruit het mooiste, maar de R34 heeft weer zo’n prachtig V6 geluid. Lastig!
@Vanquish: 6 in lijn. Geen V6.
@ikbenmnzus: Je hebt gelijk, excuseer! V6 typt zó makkelijk dat ik er niet eens over nadacht.
rx7, de mooiste van de 3.
NSX, want middenmotor, atmosferisch en Senna.
Als we dan toch gaan toevoegen: Mitsubishi GTO. Vierwielaandrijving, vierwielbesturing en actieve aerodynamica, jawel! Ook als Dodge Stealth verkocht, en dat is een héél erg slick ontwerp!
http://rkdealeraccelerate.s3.amazonaws.com/images/3/5/8/6/3586/1991-Dodge-Stealth-R-T-Twin-Turbo_251276_low_res.jpg
http://rkdealeraccelerate.s3.amazonaws.com/images/3/5/8/6/3586/1991-Dodge-Stealth-R-T-Twin-Turbo_251275_low_res.jpg

Heeft niet de faam en bekendheid als de RX7/Skyline/NSX, en dat is te zien in de prijzen. Gewoon te behappen nog. ook de hele mooie exemplaren.
@Rob: Ik heb zelf wel voorkeur voor de 3000GTO met de klap koplampen. http://www.autozine.org/Archive/Mitsubishi/classic/GTO.html
@Rob: Maar zou je hem dan als Mitsubishi of Dodge kiezen?
@e1000bmw523i:
Euhm, technisch waren ze toch exact gelijk, op de actieve aerodynamica na?
Dan denk ik de Dodge, want die heeft toch die subtiele achterlichten (zie mijn eerdere foto) en de Mitsubishi niet? Wel in het rood gaarne!

(@Autoblog, ga eens een uitgebreid artikel over die auto schrijven! ;-))
GEEN VAN ALLEN
Ferrari F355, heeft ook klapkoplampen! En is mooier!
@henkhupelschoten: Als we dan toch over klapkoplampen beginnen: E31 (Bimmer uiteraard)…
GT-R en dan motorisch extreem tunen. Of toch de RX-7? Het iig de enige auto’s waarvan ik ze getuned lekkerder vind als standaard.
De Supra hoort meer thuis in dit ‘Fast & Furious” rijtje als de NSX, welke toch meer wordt gezien als supercar dan sportieve straatauto.

Daarover gesproken: NSX, want supercar.
Ik kies voor de NSX. Een auto die naar mijn beleving minder is aangetast door de tuningwereld. De R34 Skyline vind ik echt schitterend, alleen jammer dat ‘ie door een paar films zo geliefd is om te ‘tunen’. Hetzelfde liedje voor de RX-7, Supra etc.
Mag ik de r32 gtr toevoegen? Die vind ik toch ff mooier dan de r34 gtr
De RX-7 lijkt me ook niet verkeerd
R34 natuurlijk!
Nsx because: nsx
Liever de Nsx, maar als enige auto de GTR
Wel grappig dat er telkens gerefereerd wordt aan Senna. De beste man heeft volgens mij een paar keer gereden met de proto van de NSX en een paar adviezen gegeven. Hij was wel dichter betrokken bij het Type-R project (op Suzuka). Maar we doen de ingenieurs van Honda ernstig tekort door alle credits aan Senna te geven. Anders kunnen we ook zeggen bij elke Ferrari tussen 2000-2010 ‘want Schumacher’.

Het is zoals altijd, gewoon marketing. Succesvolle ook, want iedereen trapt erin.
@willeme:
Elke Ferrari tussen 2000-2010, Want Ferrari!
Marketing werkt!
@willeme: Senna was niet zo onder de indruk van dat eerste prototype. Plat gezegd was zijn feedback dat de auto als een boot stuurde. De ingenieurs zijn vervolgens weer opnieuw begonnen om dat aluminium frame wel voldoende stijf te krijgen. Dus de ingenieurs verdienen alle credits, maar zonder de eerlijke feedback van Senna was de NSX niet zo’n geweldige auto geworden.
@willeme: heeft niets met marketing te maken. Aceton Senna heeft het onderstel voor Honda ‘fijn geslepen’ totdat Honda content was om de strijd aan te gaan met de gevestigde orde.
Dit resulteerde o.a. in een test door het Duitse (!) blad Auto, Motor und Sport tussen de NSX en de Porsche 911 met als resultaat dat de NSX als winnaar uit de bus kwam op alle fronten. Duitsland op z’n kop natuurlijk gelet op de reacties op het artikel.
@erik2907: Klopt helemaal, maar met Senna heeft dat niet zo veel te maken. Hij heeft zijn feedback gegeven, maar hij was niet testrijder of ontwikkelingschef of zo. Ook zonder Senna was de NSX de briljante auto die het is. Senna heeft met name bij gedragen aan de mythische status erom heen ;-)
@willeme: Maarre, hoe zat het nou precies met Taki Inoue en de Smart Roadster?
@MauritsH: dat was toch de allerslechtste F1 coureur aller tijden, behept met een serieuze alcoholverslaving tegenwoordig?
@willeme: Hahahaha +1!
Makkelijke keuze, sowieso de R34 GT-R
Gewoon alle 3
De NSX uiteraard!
Echte breinbreker deze want alle 4 zijn bruut
@rob5nismo: alle 4? De ene RX7 en ook de andere ?
GT-R zeker weten
NSX of GTR… maar toch NSX want Senna.
Ben van allen geen groot fan, al kan de NSX me redelijk bekoren.

Toevallig zag ik gisteren een zwart exemplaar in Vlissingen. En moet zeggen dat ik wel onder de indruk was, vond hem erg geslaagd.
Och @MauritsH wat doe je me aan! Kiezen tussen 3 van de meest iconische pret Japanners uit de 90s! Dat kan ik absoluut niet!

En idd: eigenlijk mogen de Supra en de 3000GT er ook bij.
GT-R!! anyday
Liever de GT-R32.
Moest ik kiezen dan ga ik voor de RX-7 because rotary
Kan niet kiezen tussen deze 3 Japanse sport auto’s. Ze alle 3 iets unieks
Een r34 vspec of een rx7 spirit r 😍😍 zou nooit kunnen kiezen, wil ze allebei
NSX zonder twijfel. Vroeger was ik gek van de RX7 en zeker deze laatste versie. Echter bij een meeting onder de motorkap gekeken en het blijkt dat een wankelmotor mengsmering heeft! Er zit een apart olietankje die de benzine “vet” maakt om te voorkomen dat de zuigerafdichting te hard slijt. Tsssk, leuk voor een brommertje maar voor een sportauto? Kom op zeg.
Uh tja ik zou dan toch voor de R34 gaan…al hoort de supra zeker in het rijtje thuis.
Supra heeft toch echt de lekkerst klinkende 6 in lijn naar mijn mening.
De RX-7. Iedereen loopt al weg met die andere twee namelijk, dus ik kies voor de underdog van het stel.
Ik zou ’t niet weten ;)
R33 in Midnight purple met goudkleurige BBS RS’en.
Honda NSX want F1 5x WM en ik geloof 71x overwinningen en natuurlijk de afstelling conform simply the best “Senna”. check anders nog even op u-tube Senna’s test v/d witte NSX type-R op Suzuka. Heeft Senna zijn gewone kleren aan met lakschoentjes en witte sokjes, schopt nog even tegen de bandjes voor controle en dan schiet hij rokend de pits uit. (ik weet niet hoe ik de link naar u-tube kan uploaden)
@sracert: bij deze de link:

http://youtu.be/jjbrFBE4x8A
@erik2907: Tx man! Konden/mochten de heren van AB de LFA en de Carrera GT maar zo testen!
@willemse: kijk je ook nog even?
De RX-7 natuurlijk!
Alleen de nsx, de andere twee zijn te klein.
R34 natuurlijk. Gewoon in een hele andere klasse. Eigenlijk vind ik je ze sowieso niet met elkaar kan vergelijken… Turbo vs N.a. vs Rotor
RX7, maar ik heb er dan ook al één :-D
Ik rij nu in een R34 GT-T dus ga automatisch voor de R34 GT-R 😁
Van die 3 wagens vragen ze voor 2 ervan hoge bedragen en eentje kan je voor een appel en een ei meenemen, we weten al welke van de 3 dus niet begeerlijk is.

Van die 2 is er eentje die met kop en kont boven de ander uitsteekt en dat is de NSX, maw. honda is de enige logische keuze. Maar kopen doe je met je hart en dus word diegene gekoch die het eerste te koop was op NFS driftspul.
1: Nsx
2: R34
3: Rx7
Zonder twijfel de NSX!!!
Een perfecte RX7 met trirotor en veilside kit vind ik best leuk maar ik kies toch de Nissan skyline GT-R R34 in midnight purple.
De eerste ‘kies maar’ waar ik echt moeite heb met kiezen. Alle 3 prachtige Japanners!
Silvia S15 Spec R
Wat een moeilijke vraag zeg..
Doe mij dan ook maar de NSX😊
Zonder twijfel de RX-7

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).