Mooi ding hoor, die nieuwe Maserati GranCabrio
Het kostte even wat tijd, maar anderhalf jaar nadat Maserati de GranTurismo introduceerde, is er nu ook eindelijk een dakloze variant te krijgen. Met de toepasselijke naam GranCabrio. En zoals we van Maserati gewend zijn, is ook dit weer een lust voor het oog.
Als je even snel kijkt, denk je natuurlijk dat je met de oude te maken hebt, maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik heb het met de Porsche 911 van de 991 en 992-generatie namelijk ook. Alleen aan de achterkant zie je direct met welke je te maken hebt.
Maar nog steeds wil ik er eentje hebben, maakt me niet uit welke van de twee. En dat geldt ook voor de Maserati. Ok, in mindere mate dan voor de Porker, maar toch. Het design is niet heel lelijk, zullen we maar zeggen… Never change a winning team…
Dit is de nieuwe Maserati GranCabrio
Maar goed, naar de auto. De machtige V8 is ingeruild voor een V6’je. Wel een met 542 pk en 650 Nm, maar toch. Bij de introductie is de Maserati GranCabrio alleen verkrijgbaar in de Trofeo-uitvoering met deze ‘Nettuno’ in het vooronder. Later volgt er nog een elektrische variant, maar dat hoor je dan wel.
Om die 542 paarden op de weg te krijgen, is er altijd vierwielaandrijving tot je beschikking en de motor is gekoppeld aan een 8-traps automaat. En daarmee is het een snelle auto, kunnen we wel zeggen.
Want al is de auto 4,97 meter lang en weegt hij bijna 1.900 kilo, je zit in 3,6 seconden op de 100 en de versnelling houdt pas op bij 316 kilometer per uur. Wat zou dat kosten qua boete, vragen wij ons af? 0-200 kost overigens net iets meer dan 12 seconden. Nice!
Open rijden wordt door Maserati ook makkelijk gemaakt, je kan de kap rijdend openen tot 50 kilometer per uur en je hebt een lekkere ‘Air Scarf’ to je beschikking, en da’s een een Duits woord voor nekverwarming.
Wanneer de Maserati GranCabrio te bestellen is en wat hij moet kosten, weten wij natuurlijk ook. Korte lijntjes met de importeur enzo. Voor de Maserati GranCabrio betaal je minimaal € 292.166 en bestellen kan vanaf dit moment.
Als we kijken naar de concurrentie, is het dan een schappelijke prijs?
De Ferrari Roma Spider kost € 312.341.
De Bentley Continental Cabrio kost € 340.468
De BMW M8 cabrio kost € 242.909.
De Mercedes-AMG SL63 kost € 290.128
Allemaal 8-cilinders inderdaad. Dan lijkt de prijs van de 6-pits Maserati wel een beetje hoog. Maar ach, het oog wil ook wat. Welke zou jij nemen?
Floris zegt
Was de achterkant zo beroerd dat ze deze niet in zijn geheeld durfde te delen?
lpgbarrel zegt
Toch ook wel benieuwd naar de Volkoren versie! Kap open en elektrisch zoefen. Range maakt voor het plezier toch minder uit.
petroldrinker zegt
Schitterende auto, toch zal ik altijd de oude/vorige versie kopen, puur en alleen om de V8 die zo ontiegelijk lekker klinkt ipv een geblazen V6, nog niet gehoord de nieuwe granturismo, maar de nieuwe MC20 vind ik kwa geluid enorm tegenvallen, dus niet hoopvol voor deze helaas…
” Porsche 911 van de 991 en 992-generatie namelijk ook. Alleen aan de achterkant zie je direct met welke je te maken hebt” schitterend hoe mensen verschillen, ik zie het verschil nagenoeg alleen via de neus vd auto (die vd 992 klopt voor mij niet helemaal), of als ze niet het sportpakket hebben gekozen en die kentekenplaat op zo een rare plek zit….
MaartenD zegt
Wat een beauty!
rollingstoned zegt
Bellissima! 🇮🇹
haroldt zegt
tijdloos mooi