• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, dit is de Opel Adam [spyshot] [updated]

Auteur: ricardo, gepost 27 juni 2012 om 08:55 – 34 Reacties

" title=

Het uiterlijk moest een goedbewaard geheim blijven tot de onthulling op de autoshow van Parijs dit najaar, maar bij een fotoshoot in Spanje op een afgesloten terrein zijn er toch wat pixels uitgelekt die moeten doorgaan voor Opel’s gloednieuwe stadsauto.

En omdat het een afgesloten terrein was zonder toegang voor onbevoegden, lijkt het alsof de foto met een aardappel is genomen. Maar dat komt omdat het van een flink afstandje gebeurde. Wat opvalt aan de Adam is de tamelijk hoge voorkant met ronde mistpitten, en een daklijn die direct doet denken aan de Audi A1. Is dit wat Opel bedoelt met premium? Enfin, voor een stadsauto die iets hoger dan de Citigo / up! / Mii wordt gepositioneerd zitten er behoorlijk dikke velgen onder.

De 3,70 meter lange Adam, vernoemd naar Opel’s oprichter, staat op een ingekort Corsa-onderstel en biedt 15 cm méér auto dan het stadstrio van VAG. In Duitsland zullen de prijzen bij de 10.000 euro beginnen. Zeg Opel, nu we enigszins weten hoe de Adam smoelt, zullen we dan maar ophouden met die discutabele teasercampagne? Beeld! (bron: autoforum.cz)

UPDATE 06-07 – de auto in vol ornaat bekijken? Wederom zijn er foto’s van een shoot ‘gelekt’ (via carpassion.it)

Opel Adam spyshots
Opel Adam spyshots

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

adam, Opel, parijs-2012, spyshot

Vorig bericht: « 50 Cent, Britt Dekker en Jeroen Post slopen auto’s
Volgend bericht: Video: Beren in je garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. awesome zegt

    27 juni 2012 om 09:01

    Daklijn is wel erg Audi A1. Kofferdeksel lijkt mij ook heel erg kort, zal dan wel en beste drempel hebben…
    Voorkant ziet er wel een beetje vreemd uit. Lijkt wel een mini SUV.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      27 juni 2012 om 09:07

      @awesome: kofferdeksel bestaat uit twee delen vermoed ik. Als je goed kijkt zie je thv de achterwielen een naar beneden klappend deel.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        27 juni 2012 om 09:39

        @eklasse: Ik zie het. Niet echt makkelijk voor een ‘stadsrakker’ aangezien je nu steevast rekening moet houden met extra ruimte aan de achterkant zodat je de klep naar beneden kunt doen.

        Login om te reageren
  2. ownkruid zegt

    27 juni 2012 om 09:02

    De voorkant hebben ze verandert, denk niet dat het de mooiste is.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      27 juni 2012 om 09:05

      @ownkruid: ik keek te snel naar je naam/reactie en las “voorhuid”

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    27 juni 2012 om 09:20

    Verlengd Corsa onderstel? Dus groter dan de Corsa? Dus tussen Corsa en Astra in? Maar dan is het toch never nooit niet een Up! concurrent? Heel verwarrend. Maar als het echt een A1 wannabee is met een heel lelijk hoog front dan hoeven we ons geen zorgen te maken, dan verkoopt het net zo fantastisch als een Toyota IQ of Peugeot 1007.

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      27 juni 2012 om 09:23

      @mashell: ik denk ook verkort….

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      27 juni 2012 om 09:36

      @mashell: Jep, dat moest dus ‘ingekort’ zijn.

      Login om te reageren
  4. audi18 zegt

    27 juni 2012 om 09:23

    Dus 15cm meer voor een ‘Premium’ prijs waar je bijna een b segmenter voor hebt? Jaa dat gaat Opel vast redden! ;)

    Login om te reageren
  5. RoT___ zegt

    27 juni 2012 om 09:34

    Geen naam die eindigt op een -a? Apart om een stadsrakker te vernoemen naar de oprichter, zoiets past meer bij een topmodel.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      27 juni 2012 om 11:18

      @RoT___: Er zijn anders genoeg Opel modellen waarvan de naam niet op een a eindigt. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat iets bewust was van Opel, denk het dan ook niet eigenlijk.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 juni 2012 om 12:00

        @BeQuietAndDrive:
        Ja dat was bewust. Personen auto’s eindigen op A en bedrijfs op O.
        In een grijs verleden gebruikte ze marine rangen.
        Kadett Kapitän en Commodore.
        Hier zijn ze met Ascona en Manta mee begonnen.

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          27 juni 2012 om 13:10

          @jrk68: En de Speedster en de GT dan? Kadett… of was dat allemaal voor die tijd?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            27 juni 2012 om 14:02

            @BeQuietAndDrive:
            Kadett heb ik genoemd en is van voor die tijd.
            Eerste GT eveneens, 2de is daar naar vernoemd en is geen opel maar een Saturn Sky.
            De Speedster is een Elise mk2 met een Opel motor en dito carroserie maar werd in Hethel gebouwd voor GM.
            Hier is de later de geflopte Europa uit ontstaan.

            En zoals altijd de uitzonderingen bevestigen de regel.

            Login om te reageren
  6. johanhummer9 zegt

    27 juni 2012 om 09:34

    Die naam is alleen 3x niks

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 juni 2012 om 09:38

      @johanhummer9: In vergelijking met ‘Mokka’….

      Login om te reageren
  7. stekel zegt

    27 juni 2012 om 09:36

    vind het een beetje op de voorbumper van de twingo lijken
    althans die indruk geeft ie me.
    wel leuke velgen

    Login om te reageren
  8. flipper zegt

    27 juni 2012 om 09:37

    Zelfs voor Duitsland is dat gruwelijk veel geld aangezien de merkwaarde van Opel het niveau Kia of Skoda niet ontstijgt en ook nooit meer zal ontstijgen. Kansloos project dit, Opel kan eigenlijk alleen maar op prijs concurreren en precies dat laten ze na.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      27 juni 2012 om 13:07

      @flipper: Ben jij er ook weer, een wonder dat je de Aldi niet hebt gebruikt deze keer.

      Login om te reageren
  9. ar156sw zegt

    27 juni 2012 om 10:23

    Da’s dus even duur als een Up! Wel iets langer, maar Opel… Vrees dat ze het daarmee toch niet gaan redden.

    Login om te reageren
  10. koelkast zegt

    27 juni 2012 om 10:58

    Ik denk dat het niet heel lang meer gaat duren voordat het grote boze GM de stekker uit Opel gaat trekken.
    @flipper
    Daar sla je -weliswaar kort door de bocht- de spijker op de kop!

    Login om te reageren
  11. BeQuietAndDrive zegt

    27 juni 2012 om 11:17

    Tjonge, zet die logo’s er midden doorheen anders……

    Login om te reageren
  12. bonkers zegt

    27 juni 2012 om 11:22

    Ziet er leuk uit, maar de voorkant is een beetje vaag. Wachten op de officiële onthulling voor een betere blik dan maar

    Login om te reageren
  13. jrk68 zegt

    27 juni 2012 om 11:26

    Lijkt mij niet handig in de stad met die mega C stijl.
    Ook nog lelijk gedaan met die half/half two-tone op die stijl.
    Neusje kan zo op een Juke.
    Resume overflakkee dit gaat imo geen succes worden.

    Login om te reageren
  14. olliecaraddict zegt

    27 juni 2012 om 12:22

    Volgens mij draait die oprichter van opel zich even om in zijn graf !

    Login om te reageren
  15. kofferbak zegt

    27 juni 2012 om 12:28

    Zou Opel het dan nog niet snappen? De prijs voor dat ding moet onder de psychologische 10K komen te liggen..

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    27 juni 2012 om 13:27

    Zoiets gaat het worden dus?

    Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    27 juni 2012 om 13:55

    Phoe, dat gaat geen succes worden, dat ding is afschuwelijk lelijk!

    Login om te reageren
  18. kickass zegt

    27 juni 2012 om 15:53

    High-tech aardappel, moet ik zeggen!

    Login om te reageren
  19. bigbrabo zegt

    27 juni 2012 om 17:27

    als ik heel eerlijk ben vind ik hem er nu al gedateerd uitzien, hij staat in mijn optiek nu al met 1-0 achter t.o.v. VW UP en Kia Picanto.

    Login om te reageren
  20. geengeldvooreennieuwe zegt

    27 juni 2012 om 18:38

    Opel is naar mijn bescheiden mening de laatste tijd erg goed bezig qua design. Qua techniek misschien niet het meest vooruitstrevende merk, maar voor mij liever bewezen eenvoudige techniek dan een auto met allerlei kinderziektes. Logisch dat ook Opel met een auto in dit sterk groeiende segment komt.

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    27 juni 2012 om 19:09

    Zo op het eerste zicht bijzonder lelijk. Tja…

    Login om te reageren
  22. jordy14 zegt

    27 juni 2012 om 20:01

    Ik denk dat ik die lage grill op betere fotos moet zien om te oordelen.

    Login om te reageren
  23. Tommy2 zegt

    9 juli 2012 om 20:26

    Lelijke naam.. En de ‘auto’ zelf ook trouwens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North