Kijk, het nieuwe project van Jon Olsson

Auteur: , 41 Reacties

De Zweedse skiheld die benzine door de aderen heeft stromen, laat de wereld warmlopen voor weer een nieuw uniek project.

We weten allemaal hoe het de laatste creatie van Olsson, de Audi RS6 DTM, verging. Gaan we het niet meer over hebben op de vroege ochtend. Het nieuwe project van de skiër betreft een Lamborghini Huracan en uiteraard zal ook deze Italiaanse supercar allesbehalve standaard blijven.

Onder de noemer “Mega Lamborghini Huracan Project” wordt de auto die slechts 478 km op de klok heeft staan gestript tot vrijwel al het bodywork is verdwenen. Alle panelen zullen opnieuw worden uitgevoerd in carbon en als we (toch nog even) terugdenken aan de RS6, moet dat wel iets heel bijzonders worden.

Dit is trouwens niet de eerste Lambo die door Olsson en sponsor Betsafe wordt aangepakt. De Zweed is al eens gespot in een Murcielago LP640, in een Gallardo en in een behoorlijk avontuurlijke Murcielago SV.

Wat is Jon met de Lambo van plan?

Een oplettende reaguurder wees ons erop dat Olsson reeds uitgebreid heeft toegelicht wat hij met de Huracan van plan is. De Zweed wil namelijk meedoen aan de Mongol Rally, een barre, 20.000 kilometer lange tocht van Londen naar Mongolië. Je zou voor een dergelijke exercitie eerder denken aan een degelijke 4×4 die hoog op de poten staat, maar de Lambo heeft al AWD. Wellicht dus dat we binnen afzienbare tijd een heuse terrein-proof Huracan te zien krijgen. Een mooie spirituele opvolger van die heerlijke LM002. Stay tuned!



41 reacties

ben benieuwd!
Ik niet… @pietertjep85d:
via Android app
@mars: ik ook echt totaal niet
@MARS: Ik ook niet, totaal niet interessant die coke snuivende Olson.
Technisch gezien was die RS6 wel leuk, maar niet om aan te gluren.
@pietertjep85d: Ik ook! Zal vast wel weer iets bruuts worden.

Ikzelf zou hem gewoon zo laten. Zonder al die panelen ziet de Huracan er super bruut uit!
@pietertjep85d: stel dat je hier verlichting en kentekenplaten op monteert, mag je er dan de openbare weg mee op?
@roppp: Nee, je mag niet eens zonder motorkap rijden.
Hopelijk wordt het net zo bruut als de vorige!
Ben ik de enige die de groene fiat 500 (op foto 2) interessanter vind?

Waar ik vooral naar benieuwd ben is, hoelang hij überhaupt met deze auto gaat rijden? De rs6 heeft hij toch alleen gebruikt met de gumball en wat promotie werk?
@derek306: Ehm.. Ik had ‘m niet eens gezien… #goedemorgen
@derek306: Nee hoor je bent niet de enige.

Ik ben ook wel benieuwt wat zich verstopt onder het plastic naast de rode Rolls Royce.
@robert110: de rode rolls is geloof ik een ‘Rolls-Royce Camargue’ maar wat er naast staat… ik kan er echt niks van maken!
@derek306: ik geloof een Silver Cloud of een Silver Wraith coachbuild
Ben benieuwd. De RS6 vond ik veelste veel van het goede, maar de dingen daarvoor waren wel cool.

Valt me nu op hoe veel de Huracan op de Gallardo lijkt, qua daklijn en verhoudingen! Ik zou bijna denken dat het in de basis de zelfde auto is gebleven. (wat me niet zou verbazen bij een VAG bedrijf…)
-edit: thanks, gaan we fixen-
@carspotter3000: Gaaf, gewoon lekker baggeren met die Lambo.
Mag inderdaad wel bij het artikel gevoegd worden want het veranderd het perspectief nogal.
Ach ja, zal wel weer een gevalletje uberdik maar weinig smaakvol worden.
Een lambo die mee doet met de mongol rally hoe gaaf is dat! Wat mij betreft vetter dan doe rs6 DTM maar eerst zien dan geloven
Misschien moet hij eens praten met die kerel van Exact, met z’n Gallardo die meedoet in de Nederlandse rally-weekenden. Nou ja meedoet. Hij komt opdagen ;)
Meestal vind ik zijn creaties niet erg mooi, maar het is wel cool om te zien wat hij met zijn geld doet. Lekker auto’s compleet ombouwen. Lijkt me een erg leuke bezigheid.
@berlinetta: De creaties van Betsafe bedoel je. Waarom denk je dat die dingen altijd vol staan met reclame? Die Olsson stop er niet één cent in..
LOL, Mongol Rally The rules Smack-Down:
RULE 1: Small & Shit
You can take any car, as long as it’s crap and with an engine of 1 litre or less.
You need to drive a small, shit car to make the rally tougher. It’s no fun if it’s too easy. If you want easy go for a spa weekend.
@stephanotis: ”engine of 1 liter or less”? Dan is hij dus vanaf het begin heel erg fout bezig?
@stephanotis: 8 cilinders uitschakelen dan maar?
Zijn creaties zijn niet de meest elegante maar wel heel erg gaaf hoor! Ik ben benieuwd!
Leuk, Olsson weet altijd weer wat leuks ervan te maken!
Wat ik ook tof vind, maar dat is semi-offtopic, is dat Team Galag de Gumball Rally gaat rijden met een stel Yugo’s. En de support crew? Die krijgen ook een drietal Yugo’s mee. Toch weer wat anders dan dat supercargeweld.
@Edge: oh het is nu officieel?
Wel origineel : een soort kruising tussen een Huracan en een Ariel Nomad maken.
Hoog op de poten, goede veerwegen maar geen slappe dweil, semi exposed wheels (cycle wings??) en wat stevige stalen bescherming. Maar het zal wel weer plastic fantastic #4 worden
Mooi! Vlammen met dat ding!
Ziet er nu pijnlijk uit. Zo’n prachtige Huracán in stukjes
Mooi voorbeeld van een monocoque!
@big92: mooie basis om alles eromheen te verbouwen. Ik ga er vanuit dat ze al het aluminium eromheen vervangen door staal. Anders rijdt hij de challenge nooit uit; aluminium breekt nl op een gegeven moment altijd, dit is een gegeven.
Zolang er geen lelijke popnagel body kit op komt helemaal goed, erger kan je een supercar niet verneuken dan een widebody popnagel kit
Ik vraag me altijd maar weer af waarmee hij het gefinancieerd krijgt want buiten zijn auto gerelateerde nieuws en projecten ken ik hem nergens van.
@jwcroy82: hij is pro-skiër (als dat correct nederlands is). Verdient ie aardig wat mee maar geeft ook duidelijk een aanzienlijk deel van zijn vermogen aan dit soort dingen uit
@edftw: sponsoren!
@jwcroy82: Wat denk je van de auto volplakken met reclame en meedoen aan de Gumball etc. ? Bedrijven betalen grof geld om op die auto te staan, gezien alle aandacht die hij krijgt op internet. Dit zijn gewoon projecten van zijn sponsor Betsafe. Die Olsson is één groot marketingobject.
er gaat sowieso een skikoffer op het dak
De verzekering heeft het geld al op z’n rekening gestort :D
Leuke sponsor en interessante rally had ik nog niet van gehoord!
Regel 1 van de Mongol Rally:

THE CAR MUST BE SMALL AND RUBBISH.

Engine limit: 1200cc

Kan hij deelname dus op zijn buik schrijven.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).