• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, het nieuwe project van Jon Olsson

Auteur: Author, gepost 9 maart 2016 om 07:34 – 41 Reacties

Afbeelding Kijk, het nieuwe project van Jon OlssonAfbeelding Kijk, het nieuwe project van Jon OlssonAfbeelding Kijk, het nieuwe project van Jon OlssonAfbeelding Kijk, het nieuwe project van Jon OlssonAfbeelding Kijk, het nieuwe project van Jon Olsson

Kijk, het nieuwe project van Jon Olsson
De Zweedse skiheld die benzine door de aderen heeft stromen, laat de wereld warmlopen voor weer een nieuw uniek project.

We weten allemaal hoe het de laatste creatie van Olsson, de Audi RS6 DTM, verging. Gaan we het niet meer over hebben op de vroege ochtend. Het nieuwe project van de skiër betreft een Lamborghini Huracan en uiteraard zal ook deze Italiaanse supercar allesbehalve standaard blijven.

Onder de noemer “Mega Lamborghini Huracan Project” wordt de auto die slechts 478 km op de klok heeft staan gestript tot vrijwel al het bodywork is verdwenen. Alle panelen zullen opnieuw worden uitgevoerd in carbon en als we (toch nog even) terugdenken aan de RS6, moet dat wel iets heel bijzonders worden.

Dit is trouwens niet de eerste Lambo die door Olsson en sponsor Betsafe wordt aangepakt. De Zweed is al eens gespot in een Murcielago LP640, in een Gallardo en in een behoorlijk avontuurlijke Murcielago SV.

Wat is Jon met de Lambo van plan?

Een oplettende reaguurder wees ons erop dat Olsson reeds uitgebreid heeft toegelicht wat hij met de Huracan van plan is. De Zweed wil namelijk meedoen aan de Mongol Rally, een barre, 20.000 kilometer lange tocht van Londen naar Mongolië. Je zou voor een dergelijke exercitie eerder denken aan een degelijke 4×4 die hoog op de poten staat, maar de Lambo heeft al AWD. Wellicht dus dat we binnen afzienbare tijd een heuse terrein-proof Huracan te zien krijgen. Een mooie spirituele opvolger van die heerlijke LM002. Stay tuned!

Ook interessant!

  • duurste RS6 van Europa
    Duurste RS6 van Europa is een oude bekende
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Countach 2.0
    Gelekt: Dit is de nieuwe Lamborghini Countach
  • Officieel: Lamborghini komt met nieuwe Countach! [UPDATE]

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

huracan, jon-olsson, Lamborghini, tuning

Vorig bericht: « Aurora Safety Car uit 1957 is ronduit bizar
Volgend bericht: LOL! Tesla-eigenaar beboet vanwege te hoge “uitstoot” »

Lees Interacties

Reacties

  1. pietertjep85d zegt

    9 maart 2016 om 07:36

    ben benieuwd!

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      9 maart 2016 om 08:47

      Ik niet… @pietertjep85d:

      Login om te reageren
      • smoothoperator zegt

        9 maart 2016 om 09:08

        @mars: ik ook echt totaal niet

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        9 maart 2016 om 12:19

        @MARS: Ik ook niet, totaal niet interessant die coke snuivende Olson.
        Technisch gezien was die RS6 wel leuk, maar niet om aan te gluren.

        Login om te reageren
    • exotic zegt

      9 maart 2016 om 10:29

      @pietertjep85d: Ik ook! Zal vast wel weer iets bruuts worden.

      Ikzelf zou hem gewoon zo laten. Zonder al die panelen ziet de Huracan er super bruut uit!

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      9 maart 2016 om 18:35

      @pietertjep85d: stel dat je hier verlichting en kentekenplaten op monteert, mag je er dan de openbare weg mee op?

      Login om te reageren
      • jdvrs zegt

        9 maart 2016 om 18:50

        @roppp: Nee, je mag niet eens zonder motorkap rijden.

        Login om te reageren
  2. kahraman11 zegt

    9 maart 2016 om 07:39

    Hopelijk wordt het net zo bruut als de vorige!

    Login om te reageren
  3. derek306 zegt

    9 maart 2016 om 07:46

    Ben ik de enige die de groene fiat 500 (op foto 2) interessanter vind?

    Waar ik vooral naar benieuwd ben is, hoelang hij überhaupt met deze auto gaat rijden? De rs6 heeft hij toch alleen gebruikt met de gumball en wat promotie werk?

    Login om te reageren
    • joostm91 zegt

      9 maart 2016 om 08:00

      @derek306: Ehm.. Ik had ‘m niet eens gezien… #goedemorgen

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      9 maart 2016 om 08:11

      @derek306: Nee hoor je bent niet de enige.

      Ik ben ook wel benieuwt wat zich verstopt onder het plastic naast de rode Rolls Royce.

      Login om te reageren
      • derek306 zegt

        9 maart 2016 om 08:19

        @robert110: de rode rolls is geloof ik een ‘Rolls-Royce Camargue’ maar wat er naast staat… ik kan er echt niks van maken!

        Login om te reageren
        • scottishcarspotter2000 zegt

          9 maart 2016 om 08:26

          @derek306: ik geloof een Silver Cloud of een Silver Wraith coachbuild

          Login om te reageren
  4. reactief zegt

    9 maart 2016 om 07:47

    Ben benieuwd. De RS6 vond ik veelste veel van het goede, maar de dingen daarvoor waren wel cool.

    Valt me nu op hoe veel de Huracan op de Gallardo lijkt, qua daklijn en verhoudingen! Ik zou bijna denken dat het in de basis de zelfde auto is gebleven. (wat me niet zou verbazen bij een VAG bedrijf…)

    Login om te reageren
  5. carspotter3000 zegt

    9 maart 2016 om 07:52

    -edit: thanks, gaan we fixen-

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      9 maart 2016 om 08:30

      @carspotter3000: Gaaf, gewoon lekker baggeren met die Lambo.
      Mag inderdaad wel bij het artikel gevoegd worden want het veranderd het perspectief nogal.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 maart 2016 om 08:17

    Ach ja, zal wel weer een gevalletje uberdik maar weinig smaakvol worden.

    Login om te reageren
  7. flik2punt0 zegt

    9 maart 2016 om 08:50

    Een lambo die mee doet met de mongol rally hoe gaaf is dat! Wat mij betreft vetter dan doe rs6 DTM maar eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    9 maart 2016 om 09:04

    Misschien moet hij eens praten met die kerel van Exact, met z’n Gallardo die meedoet in de Nederlandse rally-weekenden. Nou ja meedoet. Hij komt opdagen ;)

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    9 maart 2016 om 09:07

    Meestal vind ik zijn creaties niet erg mooi, maar het is wel cool om te zien wat hij met zijn geld doet. Lekker auto’s compleet ombouwen. Lijkt me een erg leuke bezigheid.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      9 maart 2016 om 18:58

      @berlinetta: De creaties van Betsafe bedoel je. Waarom denk je dat die dingen altijd vol staan met reclame? Die Olsson stop er niet één cent in..

      Login om te reageren
  10. stephanotis zegt

    9 maart 2016 om 09:12

    LOL, Mongol Rally The rules Smack-Down:
    RULE 1: Small & Shit
    You can take any car, as long as it’s crap and with an engine of 1 litre or less.
    You need to drive a small, shit car to make the rally tougher. It’s no fun if it’s too easy. If you want easy go for a spa weekend.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      9 maart 2016 om 19:42

      @stephanotis: ”engine of 1 liter or less”? Dan is hij dus vanaf het begin heel erg fout bezig?

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      9 maart 2016 om 22:01

      @stephanotis: 8 cilinders uitschakelen dan maar?

      Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    9 maart 2016 om 09:12

    Zijn creaties zijn niet de meest elegante maar wel heel erg gaaf hoor! Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    9 maart 2016 om 09:40

    Leuk, Olsson weet altijd weer wat leuks ervan te maken!
    Wat ik ook tof vind, maar dat is semi-offtopic, is dat Team Galag de Gumball Rally gaat rijden met een stel Yugo’s. En de support crew? Die krijgen ook een drietal Yugo’s mee. Toch weer wat anders dan dat supercargeweld.

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      9 maart 2016 om 11:09

      @Edge: oh het is nu officieel?

      Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    9 maart 2016 om 10:06

    Wel origineel : een soort kruising tussen een Huracan en een Ariel Nomad maken.
    Hoog op de poten, goede veerwegen maar geen slappe dweil, semi exposed wheels (cycle wings??) en wat stevige stalen bescherming. Maar het zal wel weer plastic fantastic #4 worden

    Login om te reageren
  14. koeckenbacker zegt

    9 maart 2016 om 10:10

    Mooi! Vlammen met dat ding!

    Login om te reageren
  15. dutchcorvette zegt

    9 maart 2016 om 10:13

    Ziet er nu pijnlijk uit. Zo’n prachtige Huracán in stukjes

    Login om te reageren
  16. big92 zegt

    9 maart 2016 om 10:29

    Mooi voorbeeld van een monocoque!

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      9 maart 2016 om 12:32

      @big92: mooie basis om alles eromheen te verbouwen. Ik ga er vanuit dat ze al het aluminium eromheen vervangen door staal. Anders rijdt hij de challenge nooit uit; aluminium breekt nl op een gegeven moment altijd, dit is een gegeven.

      Login om te reageren
  17. spykerboy zegt

    9 maart 2016 om 11:03

    Zolang er geen lelijke popnagel body kit op komt helemaal goed, erger kan je een supercar niet verneuken dan een widebody popnagel kit

    Login om te reageren
  18. jwcroy82 zegt

    9 maart 2016 om 13:14

    Ik vraag me altijd maar weer af waarmee hij het gefinancieerd krijgt want buiten zijn auto gerelateerde nieuws en projecten ken ik hem nergens van.

    Login om te reageren
    • edftw zegt

      9 maart 2016 om 13:53

      @jwcroy82: hij is pro-skiër (als dat correct nederlands is). Verdient ie aardig wat mee maar geeft ook duidelijk een aanzienlijk deel van zijn vermogen aan dit soort dingen uit

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        10 maart 2016 om 06:58

        @edftw: sponsoren!

        Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      9 maart 2016 om 19:05

      @jwcroy82: Wat denk je van de auto volplakken met reclame en meedoen aan de Gumball etc. ? Bedrijven betalen grof geld om op die auto te staan, gezien alle aandacht die hij krijgt op internet. Dit zijn gewoon projecten van zijn sponsor Betsafe. Die Olsson is één groot marketingobject.

      Login om te reageren
  19. naamloos3 zegt

    9 maart 2016 om 17:58

    er gaat sowieso een skikoffer op het dak

    Login om te reageren
  20. sulobb zegt

    9 maart 2016 om 19:43

    De verzekering heeft het geld al op z’n rekening gestort :D

    Login om te reageren
  21. pinut187 zegt

    10 maart 2016 om 06:59

    Leuke sponsor en interessante rally had ik nog niet van gehoord!

    Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    10 maart 2016 om 07:03

    Regel 1 van de Mongol Rally:

    THE CAR MUST BE SMALL AND RUBBISH.

    Engine limit: 1200cc

    Kan hij deelname dus op zijn buik schrijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North