• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaan

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 april 2019 om 10:54 – 22 Reacties

Afbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaanAfbeelding Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaan

Kijk nou wat Vilner met deze Trabant heeft gedaan
Hier kunnen wij ons wel in vinden.

Wellicht een van de bekendste auto’s uit de jaren ’90 is recentelijk door het Bulgaarse Vilner onder handen genomen. De Trabant, het goedkope wagentje uit Oost-Duitsland, is door de interieurspecialisten aangepakt en komt zodoende ineens heel flitsend voor de dag.

Vilner heeft duidelijk weer zijn best gedaan het interieur zijn eigen excentrieke voorkomen te geven. Net als andere creaties van het bedrijf is ook deze Trabant voorzien van een dubbelleren bekleding met daarin nog textiel verwerkt. In combinatie met het geruite ontwerp verhoogt het het retro-gehalte van de Trabant behoorlijk, terwijl het tegelijkertijd ook zorgt voor een hoogwaardiger interieur. Het dashboard en het Momo stuur zijn bijvoorbeeld ook gehuld in leer.

Aan de buitenkant heeft Vilner bijster weinig veranderd. Wel heeft het de elektronica de eenentwintigste eeuw in getild; zo heeft de Trabant LED-verlichting en zijn de knipperlichten vervangen. De originele motor is eruit getrokken. In dit exemplaar ligt nu een 1,1-liter viercilinder uit de allereerste Volkswagen Golf. Het blok produceert een magere 45 pk. De versnellingsbak komt eveneens van de Golf.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-1, interieur, Klassiekers, trabant, tuning, vilner, Volkswagen

Vorig bericht: « Toyota’s nieuwste SUV is groots en machtig
Volgend bericht: Renault komt met verantwoord busje voor bezorgers »

Lees Interacties

Reacties

  1. twiggaa zegt

    17 april 2019 om 11:00

    Lekker loungen op de achterbank

    Login om te reageren
  2. theblazerunner zegt

    17 april 2019 om 11:12

    Het ruitjespatroon op het dak, de hemel en de wielen had wat mij betreft niet gehoeven. Voor de rest ziet het er geslaagd uit!

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    17 april 2019 om 11:19

    Als je dan toch de motor en versnellingsbak vervangt waarom kies je dan voor een 45pk Golf 1 motor? Een moderne 2 of 3 cilinder zou toch ook kunnen?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      17 april 2019 om 11:28

      @mashell: of een motor maken met 4 honda CR500 cilinders om het authentiek te houden! 2000cc V4 2T. Lijkt me wel wat. En het is benzine dus goed voor het milieu volgens onze overheden.

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        17 april 2019 om 12:52

        @boomhauwer: Omdat Vilner dat niet kan. En dat zou meer dan 200 tweetakt peekaas opleveren, die plots allemaal gaan draven zodra je in de powerband komt. Op zich interessant, maar waarschijnlijk echt iets too much in een Trabant. Schoon zou het wel zijn, daar heb je gelijk in. ?

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        17 april 2019 om 14:17

        @boomhauwer: Twee-takt is vies.

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          17 april 2019 om 14:39

          @dawwg: minstens even vies als waterstof

          Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          17 april 2019 om 18:43

          @dawwg: Nee joh.

          Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      17 april 2019 om 12:21

      @mashell: Eenvoudig zelf te repareren? 45 pk is genoeg voor dit ding denk ik, hoeveel weegt ie?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 april 2019 om 13:01

      @mashell: inderdaad. Een 115pk 1.0 TSI is precies wat de auto nodig heeft.

      Login om te reageren
    • naturalpower zegt

      17 april 2019 om 16:24

      @mashell: Als het een Trabant van ’90-’91 is, is de motor niet vervangen. Hij is nog met die 1.1 verkrijgbaar geweest.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        17 april 2019 om 19:35

        @naturalpower: precies dit. En alleen dán kun je spreken over ‘een auto uit de jaren negentig’. Het gros van de geproduceerde Trabi’s van dit type kun je niet anders kwalificeren als auto uit de jaren zestig, die toevallig is doorgebouwd tot 1990.

        Login om te reageren
      • hallokroket zegt

        17 april 2019 om 21:04

        @naturalpower:
        Inderdaad.
        Toch iemand die er iets van kent ..

        Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    17 april 2019 om 11:30

    Moet je daar ook 20 jaar op wachten?

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    17 april 2019 om 11:43

    Nu nog ff zo’n dikke terugloopuitlaat eronder!

    Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      17 april 2019 om 12:09

      @ghost: Ik mis de No Fear sticker op de achterruit.

      Login om te reageren
  6. appiejappie zegt

    17 april 2019 om 12:05

    Wat een weemoed, vroeger ooit 2 gekocht in vlaag van verbijstering. De enige auto’s van mij die ik meer meters hebt geduwd dan bereden.

    Login om te reageren
  7. emping zegt

    17 april 2019 om 12:19

    Meh, heb wel leukere Trabants gezien. Leuk bedacht, matig uitgevoerd.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    17 april 2019 om 13:02

    Leuk gedaan. Iets meer pit onder de kap was fijn geweest.

    Login om te reageren
  9. volvo480gtt zegt

    17 april 2019 om 13:20

    Die koplampen zou ik graag in m’n kattenrug hebben. Vind het een tof project!

    Login om te reageren
  10. johnwaters zegt

    17 april 2019 om 13:34

    “de bekendste auto uit de jaren ’90”. Het hersenspoelen van ikschrijfenkeloverteslas heeft zijn negatief effect niet gemist. Dit model (601) is gebouwd van 1964 tot 1991 (als je de 1.1 meetelt). De DDR is gevallen in 1989. Maar toch denkt dit heerschap te denken dat dit de bekendste auto was in de jaren ’90? Wat met de jaren ’60 ’70 en ’80? Typisch millennial gevalletje, voor hun geboorte bestond de wereld nog niet, en van de dingen die voor hun geboorte gebeurd zijn weten ze niets af.

    Login om te reageren
  11. supercarrera zegt

    17 april 2019 om 17:14

    Gaaf gedaan hoor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North