• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk Victor Muller shinen in zijn Spyker B6 Venator!

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 maart 2013 om 14:04 – 50 Reacties

Victor Muller in de B6 Venator


Spyker is terug, met een nieuw hoofdstuk in het boek der concept cars, de Arte..eh, B6 Venator. Uiteraard was CEO Victor Muller van de partij om de onthulling luister bij te zetten.

Als gezegd, de buitenkant van de auto die zijn naam met een Alpina deelt, is een oude bekende, en dat is helemaal geen schande, want de Artega zag er leuk uit. Waar het bij een Spyker des te meer om draait is het interieur, en dat ziet er toch wel vingerlikkend goed uit.

De boomlange Spyker-topman is voor het foto-momentje wel even een treetje lager gaan staan dan zijn Chinese suikeroom van Youngman. Dit gaf ons meteen flashbacks naar Koos en André, de Peppie en Kokkie van de campingzender.

Als de plannen ongewijzigd blijven zien we volgend jaar rond deze tijd al de eerste productie-exemplaren van de 375 pk sterke Spyker verschijnen. We wachten het af.

Trouwens, gisteravond schoof Wouters collega Meindert Schut bij Pauw en Witteman aan tafel, over.. inderdaad, Spyker. Bekijk het fragment HIER.


Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • Spyker
    Spyker: wederopstanding of wanhoopskreet?
  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)

Nieuwste artikelen

  • Kom je weleens in de binnenstad? Dan moet je dit lezen!
  • Zijn elektrische auto’s levensgevaarlijk?
  • Deze Zweedse schone is net ingereden
  • Pas op! Er komt weer een flitsmarathon
FacebookTweetPinLinkedIn

artega, artega-gt, Autoshows, b6, concept, Coupe, geneve, geneve-2013, Spyker, venator, victor-muller

Vorig bericht: « Genève 2013: een verse lading babes
Volgend bericht: Mansory Sanguis: bloed is goed »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    6 maart 2013 om 14:13

    Gewoon een kek bakkie, wat een ongeloofelijke man is dat toch.Hij krijgt het toch maar weer voorelkaar.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      6 maart 2013 om 14:14

      @norge: Of was het nou mekaar ? Taalnazie’s to the rescue please…

      Login om te reageren
      • gaserop zegt

        6 maart 2013 om 14:19

        @norge: Gek dat je daarover begint en niks zegt over “ongeloofelijke”

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        6 maart 2013 om 14:29

        @norge: Elkaar, mekaar, elkander, mekander. Allemaal goede wederkerige voornaamwoorden.

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      6 maart 2013 om 14:32

      @norge: Zo achterdochtig als je bent als het om VAG gaat, zo goedgelovig je bent in deze man hierboven..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        6 maart 2013 om 14:36

        @kaasboerin:
        Mooie sprookjes verhalen zijn ook leuker dan desillusies….

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        6 maart 2013 om 19:10

        @kaasboerin: geloof jij wel in sprookjes en in VAG?

        Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    6 maart 2013 om 14:13

    Met z’n beenruimte zit het wel goed;)

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      6 maart 2013 om 14:32

      @dennis: met die van Muller?

      Login om te reageren
  3. ErikkNL zegt

    6 maart 2013 om 14:14

    Is die man nu zo vreselijk lang of is die auto zo vreselijk klein. Hij heeft een zitpositie van lik me vest

    Login om te reageren
  4. Mixpower zegt

    6 maart 2013 om 14:15

    Nice!

    Maar een Audi stuur? Seriously?

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      6 maart 2013 om 14:48

      @Mixpower: gallardo stuur ;-)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        6 maart 2013 om 15:40

        @RudyV: zoals hij zei: audi stuur.

        Login om te reageren
  5. AudiQuatro zegt

    6 maart 2013 om 14:15

    toch jammer, koop je een Spyker en dan zit er het zelfde stuur in als in een een A3!

    Login om te reageren
  6. Sciurida zegt

    6 maart 2013 om 14:18

    Ik vind het een prachtbak, maar 150.000 euro voor 375pk vind ik vrij veel! Bij Porsche shop je voor 25.000 euro minder 50pk meer. Maar goed, ik hoop dat er genoeg mensen zijn die deze parel kopen zodat Spyker kan blijven bestaan.

    Login om te reageren
    • lacker zegt

      6 maart 2013 om 14:34

      @Sciurida: Ik ben een Porsche-liefhebber, maar met een Spyker betaal je ook voor exclusiviteit. Wanneer je minder auto’s produceert en wel dezelfde kosten hebt, kost een auto nu eenmaal meer.

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        6 maart 2013 om 14:40

        @lacker: toffe styling, mooie cijfers.. behalve dat ene.. Je kan zeggen wat je wil, maar als dit het prijskaartje is van je “reddende model” en je er vele modellen van wil verkopen dan ben je met die richtprijs verkeerd bezig… duurder dan de f-type van jaguar en een pak duurder dan de andere gelijkaardige wagens in dit segment…
        Omdat je er maar enkele van maakt kun je niet zomaar een zeer hoge prijs vragen en hopen dat exclusiviteit het zal goedpraten…

        Ik zou over die wagen nadenken als hij in de normale prijsklasse zou vallen, nu niet.. niet omdat het prijskaartje me te duur is, maar voor die prijs kan ik ander en leuker speelgoed kopen… exclusiviteit is niet mijn bezorgdheid.. rijplezier wel …

        Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        6 maart 2013 om 14:46

        @lacker: Over dat exclusiever ben ik het met je eens, maar toch 150.000 euro is ook niet bepaald ‘exclusive’ geld als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn punt is meer dat Spyker naar mijn mening dit op de markt probeert te zetten om er heel veel van te verkopen = exlusiviteit is weg, en het gaat ze niet lukken want ik denk toch dat mensen met zoveel geld dan liever voor een oude bekende Porsche gaan. Een Porsche is gewoon een minder groot risico en iedereen kent het, dus je kan er lekker mee patsen ;)

        Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    6 maart 2013 om 14:18

    Niet alleen het uiterlijk is van die artega, zoek de verschillen;

    http://www.lotustalk.com/forums/attachments/f152/62226d1189961348-concept-car-thread-artega-gt-fisker-interior.jpg

    Vraag me af wat de motor dan zou moeten worden, die Artega had IIRC een VR6 van VAG, maar als de geruchten kloppen dat opper-VW beef heeft met Victor zal dat lastig worden.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      6 maart 2013 om 15:41

      @jaapiyo: verdomd nou je het zegt.. de binnenkant van de deuren zijn zo goed als het zelfde!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 maart 2013 om 17:47

      @jaapiyo: inderdaad ook vooral oranje… Maar verder dag en nacht.

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    6 maart 2013 om 14:23

    Ziet er krap uit. Gaat hem voor mij niet worden helaas. Schitterend interieur zoals altijd. Al ben ik qua styling toch meer fan van de eerdere C8.

    Login om te reageren
  9. Neptukker zegt

    6 maart 2013 om 14:26

    Spyker is inmiddels de prins Friso van de automobielindustrie. Eigenlijk niet meer levensvaatbaat maar zolang er hoop is blijven we doorgaan……

    Login om te reageren
  10. valetparker zegt

    6 maart 2013 om 14:27

    Mooi ding, hopen dat ze er een paar verkocht en geleverd krijgen. Alleen jammer van het lettertype (goed cijfertype) op de meters; doe maar gewoon strak

    Login om te reageren
  11. Halewijn zegt

    6 maart 2013 om 14:32

    En de Chinezen hebben de afwerking binnen voor hen rekening genomen? Het ziet er verre van strak uit, iig niet zoals de eerdere Spyker modellen.
    Is dit gewoon weer een rookgordijn van VM om wat extra geld los te peuteren van investeerders??

    Login om te reageren
    • quincy zegt

      6 maart 2013 om 14:58

      @Halewijn: Misschien dat ik blind ben, maar in mijn ogen ziet het interieur er toch wel erg straks en mooi afgewerkt uit. Enige waar ik over zou kunnen twijfel is waar de bevestigingsstang van de versnellingspook het dashboard in gaat (meer ruimte aan de onder- dan bovenkant). Iemand die nog wat anders ziet?

      Login om te reageren
  12. camber24 zegt

    6 maart 2013 om 14:38

    Rommelig ontwerp. Achterkant mislukt, en valt uit de toom met de rest. Mis daarnaast de bekende lekkere Spyker details. Die afdekdop op de wielen kan bv dus echt niet bij een auto van dat prijsniveau…

    Login om te reageren
  13. itsme38 zegt

    6 maart 2013 om 14:56

    Heeft Victor het pak van André van Duin geleend?

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      6 maart 2013 om 15:25

      @itsme38: Nee, ik denk van Olivier B. Bommel. ;-) Een heer van stand.

      Login om te reageren
      • ramshoek zegt

        6 maart 2013 om 16:33

        @T16:
        Is inderdaad meer een pak voor een oudere heer in een oudere Bentley.

        Login om te reageren
  14. JRM zegt

    6 maart 2013 om 15:09

    gewoon een artega kopie , deze gaat ook niet verkopen..

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      6 maart 2013 om 23:28

      @JRM:
      Het is inderdaad een verspykerde Artega.
      Iedereen die in de markt is voor zo’n auto weet dat ook.

      Login om te reageren
  15. birdboy zegt

    6 maart 2013 om 15:11

    Sja, kijk dit filmpje nog eens terug en tel hoeveel van zijn beloftes/uitspraken/verwachten zijn uitgekomen…

    http://www.autojunk.nl/2008/03/interview-met-victor-muller-spyker-cars

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      6 maart 2013 om 15:20

      @birdboy: *verwachtingen

      Login om te reageren
  16. martijnb11 zegt

    6 maart 2013 om 15:16

    Een leraar bij mij op school heeft bij Spyker gewerkt en die zij dat de vorige versie heel erg tordeerde in de bochten. K hoop dat ze daar bij deze wat op gevonden hebben.
    OT: ziet er netjes uit zo op het eerste gezicht.

    Login om te reageren
  17. hamerhaai zegt

    6 maart 2013 om 15:18

    Wel een beauty hoor!

    Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij flikt het hem wel weer ;). Hele mooie leuke kleine auto, met heerlijk interieur en als je iets meer wilt, iets meer ‘Spyker’, pak dan zijn grote broer ernaast (niet dat ik iets weet over Victor van het wel of niet hebben van een broer..;)!

    Login om te reageren
  18. Vanquish zegt

    6 maart 2013 om 15:33

    Ik vind het maar een lelijk gedrocht met dat kippengaas. Voorgaande modellen vond ik vele malen mooier!

    Login om te reageren
  19. lemans96 zegt

    6 maart 2013 om 15:34

    Het interieur is, zoals gewoonlijk, Spykergaaf maar voor de rest vind ik ’t maar een zielig Artega kloontje. Ook deze gaat niet dik verkopen.

    Login om te reageren
  20. sannies zegt

    6 maart 2013 om 15:39

    Over smaak valt te twisten. Je vind hem mooi of niet mooi.
    Je bent een voor of tegenstander van Spyker en/of VM. (want dat speelt natuurlijk ook mee)
    Maar als je de ins en outs niet weet blijft het speculeren….

    En wat de toekomst brengt….blijft ook speculeren.

    Oh ja ik vind hem erg mooi!!! (en wie weet mag ik wel een keer een rondje meerijden)

    Login om te reageren
    • roadrebel123d zegt

      6 maart 2013 om 15:56

      @sannies: Je kon Spyker niet beter samenvatten: speculeren!

      Login om te reageren
  21. ar156sw zegt

    6 maart 2013 om 15:58

    Ik vind het een prachtige auto. Net zoals de Aileron trouwens. Hoop dat Spyker op een zeker moment gewoon auto’s gaat verkopen, ik vind het een merk waar Nederland best een beetje trots op mag zijn en ik wens het alle goeds toe.

    Over Victor Muller: alleen al voor z’n pak krijgt hij mijn respect :)

    Login om te reageren
  22. dondeboer zegt

    6 maart 2013 om 17:00

    Je kan over Spyker zeggen wat je wil, maar het is ondanks dat ze nauwelijks of geen auto’s hebben afgeleverd, een merk met een hele duidelijke eigen identiteit. Kijk naar dit ding, het is gewoon een Artega GT met een aangepast body, maar je ziet van een kilometer afstand dat het een SPyker is aan de bijzondere details, om nog maar niet te spreken van de waanzinnige detaillering van de knopjes en schakelpook. Echt gaaf, ondanks dat ik Victor Muller echt een bizarre luchtfietser vind, hoop ik echt dat dit ding een succes wordt.

    Login om te reageren
  23. gearhead zegt

    6 maart 2013 om 17:46

    Da fuk, wat een dandy is het toch! Aalglad.

    Die Vulvator komt toch niet van de grond, next!

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    6 maart 2013 om 17:51

    Eindelijk een foto met wat zicht op de achterkant.

    Allez gow, nog een laatste poging dan maar… ?

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    6 maart 2013 om 18:14

    Dat stuur is nogal onhandig geplaatst en ik zie nu al dat ze die alumunium uitsteeksels te scherp hebben gemaakt. Daar ga je constant met je benen tegen zitten, je broek aan scheuren.

    Login om te reageren
  26. Frankypanky zegt

    6 maart 2013 om 18:41

    Even neutraal bekeken…Voorkant; best aardig en netjes. Is zeer herkenbaar als een Spyker. Profiel van de auto is best te pruimen. Had graag meer details gezien, zodat je een verwantschap ziet met de C8.

    Alleen de achterkant is gewoon verschrikkelijk slecht en lelijk. Rare kokers, die wel afkomstig lijken van een Amerikaanse conceptcar uit de jaren vijftig.

    Daar was een op de C8 gebaseerde kont op z’n plaats geweest.

    Login om te reageren
  27. thomcarspotter zegt

    6 maart 2013 om 19:33

    No offense, maar ik gok dat er 0 tot maximaal 5 (legale)productie auto’s worden gemaakt.

    Login om te reageren
  28. fremantle zegt

    6 maart 2013 om 20:34

    weet iemand hoeveel spykers er in Totaal zijn verkocht??ben bang dat het echt over is,zeker in deze tijden van crisis is zoiets nagenoeg niet haalbaar denk ik

    Login om te reageren
  29. SummerSky zegt

    7 maart 2013 om 08:17

    In een 911 zit echt veel en veel meer R

    Login om te reageren
  30. grandmasterb zegt

    11 maart 2013 om 17:56

    Een 911 klinkt als een natte dweil. Een Spyker klinkt veel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North