• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Knotsgekke Toyota FT-3e maakt sportwagens mogelijk

Auteur: willeme, gepost 25 oktober 2023 om 14:08 – 12 Reacties

Knotsgekke Toyota FT-3e

De knotsgekke Toyota FT-3e is iets wat de markt wil, niet zozeer wat wij liefhebbers voor ogen hebben.

Dan zijn we net de Mazda Iconic SP aan het ophemelen, laat Toyota zien wat er ook mogelijk is op diezelfde beurs. De Tokyo Motor Show – officieel heet die nu de Japan Mobility Show 2023 – gaat van start, dus dat betekent een arsenaal aan heel erg veel auto’s van Japanse merken.

Zo zagen we ook al de Honda Prelude (zowaar een coupé!), Nissan GT-R opvolger, de reeds genoemde Mazda en de Toyota FT-3s. Maar Toyota is niet voor niets Japans grootste autofabrikant dus komen ze met meer spectaculair nieuws.

De auto in kwestie is de Toyota FT-3e. Het is eigenlijk precies de auto die we omschrijven in het Mazda Iconic SP-artikel: een druk gestileerde elektrische crossover. Maar voor jullie allemaal boos het toetsenbord inkruipen, we moeten heel erg blij zijn met deze auto. Daar komen we zo nog eventjes op terug.

De Toyota FT-3e: wat is het eigenlijk?

Eerst de auto zelf behandelen. Het is een elektrische auto voor de volgende generatie en bedoeld voor dagelijks gebruik. De rijervaring is volgens Toyota helemaal uniek en er zijn ‘gepersonaliseerde services’.

Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e

Dat doen ze middels innovatieve technologieën. Zoals je weet is Toyota een jong en dynamisch bedrijf met leuke VrijMiBo’s en natuurlijk het halfjaarlijkse padel-toernooi.

Verder zegt Toyota dit:

Het (de FT-3e, red) draagt ook bij aan het bereiken van koolstofneutraliteit en het creëren van een betere wereld door verbinding te maken met de samenleving als overdrachtsmedium voor energie en gegevens uit het voertuig en zijn omgeving

Toyota, steekt er dus ook af en toe een flink gevulde op.

Kwade tongen kunnen beweren dat het een hoop marketingnonsens is voor een autotype waarvan er al een hoop zijn. Want in principe staat er in het persbericht nauwelijks bruikbare informatie, alleen maar cryptische passages waar zelfs JJR Tolkien niet wijzer van zou kunnen worden.

Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e

Dat is overigens helemaal niet erg, want autofabrikanten doen dat natuurlijk altijd. Alle auto’s zijn bedoeld voor een jong, dynamisch publiek met ambitie. Dit zodat pensionado’s erin rond kunnen kachelen.

Crossover maakt sportwagen mogelijk

Nee, we moeten niet zo streng zijn op Toyota. Ze geven immers wat de markt wil en dat is een elektrische crossover. Logisch dat ze de daarmee bezig zijn. Waarom Toyota briljant is, is omdat ze nu al rekening houden met het feit dat er ook leuke auto’s moeten zijn.

Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e

Ondanks at Toyota met geen woord rept over de techniek, is de Toyota FT-3e dermate geconstrueerd en ontworpen dat je met dezelfde componenten de FT-3s sportwagen kunt bouwen.

De reden waarom er zo weinig sportwagens zijn, is dat ze heel erg duur zijn om te ontwikkelen en er relatief weinig van verkocht worden. Het loont dus niet om een sportwagen te bouwen en dus doen fabrikanten dat niet.

Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e
Knotsgekke Toyota FT-3e

De Toyota FT-3s sportwagen kan dus JUIST gemaakt worden omdat de FT-3e er is. Niet alleen omdat die auto hoogstwaarschijnlijk heel erg veel geld in het laatje gaat leggen, maar ook omdat Toyota niet een compleet nieuwe auto hoeft te ontwikkelen. Kijk, en dan zijn wij ook een groot fan van elektrische crossovers!

Ook interessant!

  • Toyota FT-3e is elektrische crossover: eindelijk!
  • Nee maar! Toyota onthult elektrische sportauto
  • nieuwe Toyota C-HR
    Nieuwe Toyota C-HR is nog veel gewaagder
  • Dit wordt de volgende elektrische Toyota voor Europa

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, crossover, Elektrisch, tokyo-2023, Toyota

Vorig bericht: « Vierde generatie Skoda Superb laat zijn gezicht zien
Volgend bericht: Vriendin Verstappen reageert op doodsbedreigingen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    25 oktober 2023 om 14:22

    Kruising tussen een Model Y en een Cybertruck, maar dan van Toyota. Volgende…

    Login om te reageren
    • Michel-GR zegt

      25 oktober 2023 om 15:13

      Tenminste wel kwaliteit…

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        25 oktober 2023 om 15:29

        Lelijke kwaliteit zit je ook niet op te wachten.
        Vergelijking tussen een Tezla Y en Truck is niet best, dat zijn toch twee afzichtelijke kadavers.

        Login om te reageren
    • THSD zegt

      25 oktober 2023 om 15:34

      Als je hier een cybertruck/model y kruising in ziet dan nodigt hans anders je van harte uit voor een gratis oogmeting.
      Ik zie hier een iets hoekiger design van een RX in.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 oktober 2023 om 16:57

        Geen idee wat een RX is. Maar deze wagen heeft de spitse neus van een cybertruck met de gebochelde daklijn van een Model Y. En het achterwerk van een Tiktok big bank challenge maar daar wil ik het niet over hebben…

        Login om te reageren
        • THSD zegt

          25 oktober 2023 om 19:55

          Google is your friend dus zoek het eens op 😉
          Een mazda 121 bolhoed heeft ook een gebochelde daklijn dus wat is je punt?
          Ik zie bij een Y juist een sterk aflopende daklijn waar het bij dit toyota model juist recht loopt.

          Login om te reageren
  2. Wolflow zegt

    25 oktober 2023 om 15:38

    Hoe durf je een elektrisch hok een sportwagen te noemen!

    Login om te reageren
    • grrrrrene zegt

      27 oktober 2023 om 14:37

      Opa heeft moeite met verandering. Dit soort reacties worden slecht oud.

      Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    25 oktober 2023 om 15:38

    Als jullie Toyota nieuws een beetje zouden volgen, zou je precies op de hoogte zijn van wat we kunnen verwachten van Toyota, moet je wel willen uiteraard.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 oktober 2023 om 22:06

      Maar dat willen we dus niet. Dit is autoblog, niet het service portaal van de Anbo.
      De enige interessante Toyota is stiekem een BMW…

      Login om te reageren
      • THSD zegt

        26 oktober 2023 om 13:17

        Correctie…jij wilt het niet maar ondertussen op ieder toyota gerelateerd artikel reageren toont wel je behoorlijke interesse.

        Login om te reageren
  4. shaguar zegt

    25 oktober 2023 om 15:50

    De nieuwe I-Pace?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North