• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koekoek, ik ben de PSA VELV Concept

Auteur: Alwood, gepost 26 september 2011 om 15:46 – 14 Reacties

Peugeot VELV Concept
Maak kennis met de VELV. Deze driewieler rijdt volledig elektrisch 100km op 1 lading. Wat leren we hieruit?

Dat Peugeot niet kan tellen. Zelfs na een avond keihard wijn zuipen tel je hier nog eerder 6 of 8 dan 3 wielen.

Afijn, iedereen die wel eens door Frankrijk rijdt weet dat tellen niet hun sterkste punt is. Gekke concepten bedenken, dat kunnen ze wel! Een elektrisch stadsautootje met vleugelraamklapdeuren in dit geval. Bedacht voor grote bedrijven met veel kleine autootjes. Lease- en verhuurmaatschappijen bijvoorbeeld. En ook voor mensen die al een dikke Peugeot HX1 voor de deur hebben. Want in de stad is een klein wendbaar ding ongeacht de reikwijdte wel handig.

Wendbaar is ‘ie zeker. De draaicirkel bedraagt slechts 7,2 meter. De VELV weegt 650kg en kan maximaal 110km/u. Verder is Peugeot vooral trots op de efficientie: de VELV heeft slechts 85Wh per kilometer nodig bij ‘normaal’ rijden. Continue 110 km/u blazen kost vast meer.

Peugeot ziet maar 3 wielen

Ook interessant!

  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, Elektrisch, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Video: waarom de Veyron, 997 Turbo S en GT-R heersen
Volgend bericht: Rijtest en video: Range Rover Evoque SD4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. EFB zegt

    26 september 2011 om 15:52

    Grappig ding. Voorkant is alleen extreem lelijk. De achterkant ziet er dan wel weer goed uit. En een beetje nutteloos die deuren. bovenste gedeelte is vleugeldeur en onderste gedeelte gewoon een normale deur. En het zicht naar achter zal ook wel top zijn… Handig voor in de stad..

    Login om te reageren
    • torana zegt

      26 september 2011 om 16:09

      @EFB: de ruit aan de bestuurderszijde moet altijd te openen zijn eh… de BMW NAZCA M12 had ook zulke deuren

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 september 2011 om 16:24

      @EFB: oftewel een vleugelraam en een normale deur ;) Een vleugeldeur kan ik niet ontdekken.

      Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    26 september 2011 om 15:53

    Lollig karretje en zeker superhandig in de stad. Hoe zit het met oplaadtijd? Dat is voor de huidige elektrowaggies nog wel een beetje (kuch kuch) een groot probleem.

    Login om te reageren
  3. mikeslsamg zegt

    26 september 2011 om 16:03

    @EFB
    omdat de voorkant zo lelijk is, is er ook maar 1 foto van

    Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    26 september 2011 om 16:14

    Ziet er uit als een concept van 3 jaar geleden

    Login om te reageren
  5. Matthijs zegt

    26 september 2011 om 16:49

    lol, maar niet heel mooi ofzo.

    Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    26 september 2011 om 17:03

    Vreemd dat het een ‘PSA’ is, en niet een Peugeot. Hij heeft de nieuwe Peugeot-grille, maar geen logo. Zou dit misschien een werkstukje zijn waar Peugeot zich niet aan wil verbinden, wegens te lelijk, maar waar PSA wel in de elektro-aandacht wil komen?

    Beetje off-topic: Hoe langer ik naar de 508 kijk, hoe lelijker ik hem begin te vinden. Er klopt één en ander niet aan…

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      26 september 2011 om 18:14

      @Esprit_de_Flandre: Ja de 508 is echt heel lelijk!

      Login om te reageren
  7. widodh zegt

    26 september 2011 om 17:11

    85Wh per kilometer is serieus zuinig! Een Tesla Roadster is zuiniger dan een een Nissan Leaf en verbruikt nog steeds gemiddeld 188Wh per km.

    Minder Wh per km, betekend minder grote accu’s nodig == kortere laadtijden, simple as that :)

    Login om te reageren
  8. tstile zegt

    26 september 2011 om 17:35

    Voorlopig kan je nog beter een smartje halen. Deze is qua lengte en oppervlak niet veel kleiner denk ik.

    Login om te reageren
  9. autogedrocht zegt

    26 september 2011 om 18:29

    Krijg het gevoel dat hij nogal snel kan omkieperen als je snel een bocht neemt?

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    27 september 2011 om 06:40

    Zo moeilijk kan het toch niet wezen om hier wel een leuk wagentje van te maken?

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    27 september 2011 om 06:51

    in de Franse binnensteden zijn supercars met een draai-cirkel van 17 meter juist zeer geschikt ..
    dat weet elke toerist ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North