• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Agera R crasht hard op de ‘Ring

Auteur: Author, gepost 9 september 2014 om 23:03 – 21 Reacties

Dit was ooit een Koenigsegg Agera


Pøtverdørie! Vorige week vroegen we ons nog af wat deze snelle Zweed op één van de beroemdste asfaltlinten ter wereld uitspookte, maar het antwoord zullen we nu misschien wel nooit meer krijgen.

Kennelijk kon de testrijder de ruim 1100 pk niet meer beheersen en dook de auto bij de Hohenrain chicane de vangrail in. Deze listige bochtencombinatie komt vlak na het snelste stuk van het circuit (Döttinger Höhe), dus het is aannemelijk dat dit Koningsei er met hoge snelheid vanaf geklapt is.

Aangezien voor- en achterzijde aan diggelen zijn gereden, heeft de Agera waarschijnlijk eerst de vangrail geraakt om daarna rond te z’n as te tollen. Beide inzittenden zijn afgevoerd per ambulance en het leek er vooralsnog op dat ze allebei gewond waren. Hoe ernstig hun situatie precies is, is nu nog niet duidelijk.

Foto via: autoevolution.com

Ook interessant!

  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-r, crash, koenigsegg, nurburgring

Vorig bericht: « Britse vrouwen stappen vaker bezopen achter het stuur
Volgend bericht: Rotterdammers betalen het meest voor WA-verzekering »

Lees Interacties

Reacties

  1. trolle zegt

    9 september 2014 om 23:06

    jammer maar dat is het risico
    en nu maar wachten totdat plaatselijk koenigsegg hater ook reageert

    Login om te reageren
  2. ukbob zegt

    9 september 2014 om 23:09

    Hopelijk zijn de inzittenden ok! Hoop daarnaast ook dat nu niet alle merken zich op dit vlak op de ‘Ring’ willen aftroeven; “crashen met de hoogste snelheid”….

    Mocht dat wel gebeuren denk ik dat Koenigsegg hiermee een moeilijk te verbeteren eerste poging heeft gedaan!

    Login om te reageren
  3. Zjonnie zegt

    9 september 2014 om 23:11

    Niemand haat koenigsegg toch ;)

    Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    9 september 2014 om 23:12

    Ah, iedergeval respect dat hij die brute bak over “the edge” reed op de ring. Goed verhaal in de kroeg, i’l bet you that!

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    9 september 2014 om 23:12

    In deze Agera zit die nokkenasloze motor van hen. Het is te zeggen, nu toch.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      10 september 2014 om 07:08

      @SimonMc: knap ik wist nog niet dat ze zo ver waren.

      Login om te reageren
  6. MrSkyline zegt

    9 september 2014 om 23:22

    Ik gok op flinke nekproblemen. De monocoque ziet er nog redelijk uit, maar ik zie zelden dat ze met dit soort testritten nekbescherming om hebben, en dan komt een glijer als dit hard aan voor je nek.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    9 september 2014 om 23:29

    Zweden kunnen niet rijden..

    Login om te reageren
  8. ikkee zegt

    9 september 2014 om 23:35

    Ik gok zo dat er de nokkenasloze motor inzit. En dat deze wel wat meer dan 1100 pk uitspuugt.

    Login om te reageren
  9. thierryvth zegt

    10 september 2014 om 00:09

    Tja bochten en dragracer gaan niet samen

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 september 2014 om 00:30

      @thierryvth:
      Yep….

      Login om te reageren
    • trolle zegt

      10 september 2014 om 00:39

      @thierryvth: ja want de veyron is ook zo een echte trackcar

      Login om te reageren
      • Koenigsegg-fan zegt

        10 september 2014 om 09:32

        @trolle:
        het ligt toch meestal aan de bestuurder:
        http://horsepowercalculators.files.wordpress.com/2011/04/caparo-t1_3-scaled-1000.jpg

        Login om te reageren
  10. gash zegt

    10 september 2014 om 01:16

    Gewoon even de Onderdelenlijn raadplegen en hij staat zo weer fris en fruitig op z’n wielen.

    Login om te reageren
  11. reggie-boy_rood zegt

    10 september 2014 om 07:25

    Ik zou me toch veilig voelen ik een carbon monocoque!

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      10 september 2014 om 12:34

      @reggie-boy_rood:
      Een beetje vervorming is ook nooit weg.
      Nu is de schil om je heen niet vervormd maar lig je van binnen in de kreukels.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        3 december 2014 om 22:57

        @Hubert: nee hoor, de bedoeling van een monocoque is dat alle onderdelen er van breken, zo gaat al veel energie verloren in het afbreken van de verschillende delen en blijft er minder energie over bij de monocoque.
        Pagani heeft dit ooit eens in een filmpje gegoten dacht ik..
        http://www.core77.com/blog/transportation/lamborghinis_are_designed_to_split_in_half_in_event_of_a_crash_were_not_so_sure_25612.asp

        Login om te reageren
  12. Sracerr zegt

    10 september 2014 om 10:30

    Begint te lijken op het Gumpert Apollo verhaal. Pneumatische klepbediening: ouwe shit in nieuwe zakken.

    Login om te reageren
  13. schuimbekje3 zegt

    10 september 2014 om 14:14

    Misschien vragen of ze weer een spoiler er achterop moeten zetten..

    Login om te reageren
  14. seninha zegt

    10 september 2014 om 16:21

    Afgelopen donderdag en vrijdag dat ding nog rond zien rijden. Wel een beest van een wagen.

    http://youtu.be/6n8pZejpnYg?list=UUC1BfHDVUa7B0fHRuynNZyA

    Login om te reageren
  15. tk97 zegt

    10 september 2014 om 17:12

    Jammer van de wagen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North