Pøtverdørie! Vorige week vroegen we ons nog af wat deze snelle Zweed op één van de beroemdste asfaltlinten ter wereld uitspookte, maar het antwoord zullen we nu misschien wel nooit meer krijgen.
Kennelijk kon de testrijder de ruim 1100 pk niet meer beheersen en dook de auto bij de Hohenrain chicane de vangrail in. Deze listige bochtencombinatie komt vlak na het snelste stuk van het circuit (Döttinger Höhe), dus het is aannemelijk dat dit Koningsei er met hoge snelheid vanaf geklapt is.
Aangezien voor- en achterzijde aan diggelen zijn gereden, heeft de Agera waarschijnlijk eerst de vangrail geraakt om daarna rond te z’n as te tollen. Beide inzittenden zijn afgevoerd per ambulance en het leek er vooralsnog op dat ze allebei gewond waren. Hoe ernstig hun situatie precies is, is nu nog niet duidelijk.
Foto via: autoevolution.com
trolle zegt
jammer maar dat is het risico
en nu maar wachten totdat plaatselijk koenigsegg hater ook reageert
ukbob zegt
Hopelijk zijn de inzittenden ok! Hoop daarnaast ook dat nu niet alle merken zich op dit vlak op de ‘Ring’ willen aftroeven; “crashen met de hoogste snelheid”….
Mocht dat wel gebeuren denk ik dat Koenigsegg hiermee een moeilijk te verbeteren eerste poging heeft gedaan!
Zjonnie zegt
Niemand haat koenigsegg toch ;)
goodolddays zegt
Ah, iedergeval respect dat hij die brute bak over “the edge” reed op de ring. Goed verhaal in de kroeg, i’l bet you that!
SimonMc zegt
In deze Agera zit die nokkenasloze motor van hen. Het is te zeggen, nu toch.
xiran zegt
@SimonMc: knap ik wist nog niet dat ze zo ver waren.
MrSkyline zegt
Ik gok op flinke nekproblemen. De monocoque ziet er nog redelijk uit, maar ik zie zelden dat ze met dit soort testritten nekbescherming om hebben, en dan komt een glijer als dit hard aan voor je nek.
norge zegt
Zweden kunnen niet rijden..
ikkee zegt
Ik gok zo dat er de nokkenasloze motor inzit. En dat deze wel wat meer dan 1100 pk uitspuugt.
thierryvth zegt
Tja bochten en dragracer gaan niet samen
jrk68 zegt
@thierryvth:
Yep….
trolle zegt
@thierryvth: ja want de veyron is ook zo een echte trackcar
Koenigsegg-fan zegt
@trolle:
het ligt toch meestal aan de bestuurder:
http://horsepowercalculators.files.wordpress.com/2011/04/caparo-t1_3-scaled-1000.jpg
gash zegt
Gewoon even de Onderdelenlijn raadplegen en hij staat zo weer fris en fruitig op z’n wielen.
reggie-boy_rood zegt
Ik zou me toch veilig voelen ik een carbon monocoque!
Hubert zegt
@reggie-boy_rood:
Een beetje vervorming is ook nooit weg.
Nu is de schil om je heen niet vervormd maar lig je van binnen in de kreukels.
vale46 zegt
@Hubert: nee hoor, de bedoeling van een monocoque is dat alle onderdelen er van breken, zo gaat al veel energie verloren in het afbreken van de verschillende delen en blijft er minder energie over bij de monocoque.
Pagani heeft dit ooit eens in een filmpje gegoten dacht ik..
http://www.core77.com/blog/transportation/lamborghinis_are_designed_to_split_in_half_in_event_of_a_crash_were_not_so_sure_25612.asp
Sracerr zegt
Begint te lijken op het Gumpert Apollo verhaal. Pneumatische klepbediening: ouwe shit in nieuwe zakken.
schuimbekje3 zegt
Misschien vragen of ze weer een spoiler er achterop moeten zetten..
seninha zegt
Afgelopen donderdag en vrijdag dat ding nog rond zien rijden. Wel een beest van een wagen.
http://youtu.be/6n8pZejpnYg?list=UUC1BfHDVUa7B0fHRuynNZyA
tk97 zegt
Jammer van de wagen