
Ze noemen ‘em de Talladega R.
Vorig jaar zagen we in Genève de S8 Talladega S van de Duitse tuner MTM, ditmaal hebben ze een R-variant gemaakt. En het speciale aan deze Talladega R is…. de wrap! Juist, verder is er NIKS veranderd. De auto is dus eigenlijk meeR lame geworden.
Jammer, maar dat maakt de specs van dit sedanbeest er niet minder om. De biturbo 4.0-liter V8 heeft 802 pk en 945 Nm koppel. Dit vermogen wordt naar de wielen gestuurd (22 inch) via een achttraps automaat en het Quattro all-wheel-drive systeem. De S8 gaat daardoor in 3,1 seconden naar de 100 km/u. Van 0-200 doet ie binnen 10 seconden en van 0-300 in minder dan 29 seconden. De topsnelheid is 350 km/u. Nice.
Wie is ‘ze”? Misschien MTM even vermelden
@meneer: check!
Dit is inderdaad niet moeders mooiste, gelukkig kan je die wrap er zo weer vanaf halen en er een nieuwe op doen want wat een beest!
Echt lekkere specs, voor een slagschip!
Hij is helemaal niet lelijk
@blaze3027: precies, als ze em lelijk vinden, je kan em altijd kwijt bij mij
Hebben ze de versnellingsbak ook vervangen voor een sterker exemplaar?
Dit soort creaties hebben anders vaak een kort leven.
@JanJansen: laat dat allemaal maar aan MTM over. Hun hebben iets meer ervaring dan die chipboer van 2 straten verderop.
Wat een kanon!
De looks zijn niet top, maar de specs deste meer. Mocht ik een bezitter zijn van een S8(plus) zou ik een dergelijke krachtkuur zeker overwegen. Al zou ik voor een totaalpakket van JD gaan.
@dutchdriftking: MTM is wel even een niveautje of drie hoger dan JD. Voor dit soort verbouwingen hebben ze veelal fabrieks status en de auto’s worden op de Nardo Ring en Nürburgring én Hockenheimring uitvoerig getest. Niet alleen de motor, ook onderstel, remmen, transmissie: alles wordt aangepast en getest. Dus niet zodat een tunert ;-).
@gtwillem: MTM kun je toch ook in 1 adem noemen met Brabus en Alpina. Dat kun je van JD niet bepaald zeggen.
@kilum: niets ten nadele van JD overigens. Die kerel heeft een fantastisch tevreden klantenbestand.
Echter MTM heeft ook projecten als de 1.000pk sterke TT BiMoto en 800pk sterke RS6-R Club Sport. Serieus speelgoed.
@kilum: En hoe hoog schat je ABT in?
@pieterpoes: ABT, dat is een goeie vraag. Normaal zou ik ze zeker noemen. Maar ik geloof dat het meeste werk wat ABT levert is getunede VW Transporters voor bouwvakkers. Zo nu en dan zie ik wel iets van een Audi met ABT Tuning rijden maar het zijn toch vooral de werkbusjes. Ik weet dus niet of ik ze daarom in dit rijtje zou plaatsen.
@gtwillem: Hierin is uiteraard alle waar naar z`n geld. JD heeft ook behoorlijk circuit ervaring en dergelijke, dus voor de gemiddelde Golf is JD meer dan prima. Meestal vind men JD te duur en gaan ze voor TVS, of een of andere habbie tabbie boer. MTM is zoals je zegt van een hoger niveau. Ik heb even gegoogeld en je hebt zoals gewoonlijk weer gelijk. Kortom, als je een S8 koopt, is JD een prima optie, maar MTM is nog beter. Alleen wel de uiterlijke opsmuk achterwege laten uiteraard.
Tegenwoordig geef ik geen f*ck meer om 0-100 tijd, 0-200 is de nieuwe ‘verplassen’!
Wat een slagschip met raketten zet maar op de oprit in het zwart ?
De wrap is al speciaal voor die gast die een beetje kan skiën natuurlijk. Ben ff ze naam kwijt. Maar hij doet iets met skiën en rijd voorral veel VAG producten. RS6 DTM Lambo etc. En altijd met Camo-Wrapje
Ik heb nog een setje Talladega’s 19 inch in de schuur liggen voor een Scirocco. Dit is andere koek.
Talladega verwijst zeker naar de superspeedway waar de monsterlijke 5000 CS turbo quattro NASCAR die daar een snelheidsrecord zette in 1986. Een verre voorvader van de S8.
https://www.gtplanet.net/forum/threads/audi-5000-cs-turbo-quattro-talladega-1986.337412/
Lelijk, mwa. Heb je die groene BMW met rode velgen al gezien? Die is lelijk.