Koenigsegg One:1 is een opgepompte Agera R Supperleggera?

Auteur: , 23 Reacties

Zojuist gaf Koenigsegg de eerste teaser vrij van hun tot 6 exemplaren gelimiteerde One:1, en op het eerste gezicht zien we weinig verschillen met de Agera.

Koenigsegg One:1 teasert

Heel verbazingwekkend is dat niet, van een automaker die per jaar slechts een handjevol modellen zijn productiefaciliteit uitstuurt kunnen we niet verwachten dat er even een gloednieuw model voor zes klanten ontwikkeld wordt.

En ja, het is nog slechts een teaser waarvan we een stukje achterkant zien, maar we hebben ter vergelijking wel even een plaatje van de Agera R er onder geplakt. Bekijk de teaser HIER in het groot.

One:1 vs Agera R

Update: originele teaserfoto lichter gemaakt en als kopfoto gebruikt. Het origineel staat hier.



23 reacties

Qua design is het echt een prachtstuk alleen ben ik benieuwd hoe het zit met de betrouwbaarheid.
@agera:
Heb er nog geen op de pechstrook zien staan, dus dat zal wel snor zitten…
@StijnB: Pagani daarentegen… Elke dag wel 1 langs de A2
@agera: Kom op, beetje zelfrespect hebben kerel!
@JamesBond007: Objectief zijn is wat anders dan respect kerel. Je kan zeggen wat je wil qua betrouwbaarheid, veelzijdig gebruik kan zowel de Agera niet tippen aan een Veyron. Je kunt ermee rustig cruisen, je boodschappen doen, naar het circuit gaan en je dan uitleven zonder dat je daarna je auto op een trailer moet doen om terug te rijden. Schoonheid is dan weer een ander verhaal, maar ja het is de een of het ander.
@agera: zowel moet weg!
@agera: Dat krijg je mensen hier niet aan hun verstand gebracht, je zou verwachten op een site met autoliefhebbers dat ze beter weten maar helaas dat is niet zo.
Dat de Veyron een autoklasse (als groep) op zich zelf is begrijpt men niet. Men wil de Veyron maar verslaan, en dat zal ook wel af en toe sporadisch gebeuren met 1 groot verschil dat de Veyron gewoon naar huis gereden word en de competitor (welke het dan ook mg zijn) op de truck naar de garage word gebracht
@agera: Ik denk dat hij gewoon een grapje maakt ivm met je nickname?
@2cool4school: Ik probeer alleen aan te geven dat ondanks mijn nick Agera ik objectief probeer te reageren. Ik snap dat het niet slecht bedoeld is van hem ;)
ziet er dik uit
Ben niet zo kapot van die nieuwe spoiler, verder wel een beest van een apparaat zeg.
is toch al eerder voorbij gekomen hier op autoblog dacht ik? deze toch?
http://www.autoblog.nl/nieuws/1-400-pk-sterke-koenigsegg-one1-wordt-in-maart-onthuld-64672

One:1, oftewel ‘één op één’ slaat waarschijnlijk op de pk/kilo verhouding. 1400 kg, 1400 pk. Ziek!. Ik zie een hoop meer carbon, carbon velgen, andere vleugelophanging (a la DTM / LMS) en nog wat meer details wat het gewicht wat omlaag zou moeten brengen. Er werd toen gesproken van een top rond de 450 km/u, maar ik gok dat dat niet haalbaar is…
@MDA: en nou zie ik dat de link al in het artikel staat… oops…
@MDA: Voor een top van 450 moeten ze flink wat aerodynamica wijzigen denk ik.

Zelf snap ik nooit wat je aan zo’n top hebt. De enige plek waar je het kan doen is op een kombaan. Ik zou liever rond de 600/700 pk hebben, zodat hij nog engiszins te handelen is.
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: of andere bakverhoudingen. Top 250km/u 0-100: 1.0 sec of zo
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ik zou zo langzamerhand wel is een rondje nordschleife willen zien van welke koenigsegg dan ook, maar verder dan hun dragstrip komen ze niet. Zal wel een reden hebben
@thierryvth: Vraag het de Stig, die weet er alles van… ;)
Elk nieuwe model van Koenigsegg is toch eigenlijk op basis van de vorige? Agera R/S op basis van de Agera, Agera op basis van CCXR, enz.
@kickass: Nee ze houden daar vol dat de Agera compleet nieuw was ten opzichte van de CCX. Dat de maten exact het zelfde zijn en dat ze voor 90% het zelfde lijken is ook toeval, ze kwamen met die nonsense weg de vorige keer dus dat zal nu ook wel lukken met de One, bij de niet zelf nadenkende dan.
Maar goed buiten niet te controleren onzinnige dragraces op een landingsbaan is alles wat Koenigsegg claimt theorie
@thierryvth: zal ik het maar posten voor ge daar weer zijt me u gezaag?

Wat ik mij afvraag is, waarom zie ik regelmatig in verzamelingen, road trips, meetings ect ect wel Pagani’s maar nooit een Koenigsegg ?
Mensen zien graag de veyron verslagen worden terwijl iedereen met een beetje verstand van techniek weet dat dat geen vergelijk is en de veyron een auto klasse appart is (400 en naar de supermarkt kunnen iedere dag)
Als koenigsegg fans kan je je beter concentreren op Pagani en als ze een betere auto maken dan Horacio en ze dan ook nog eens auto’s daadwerkelijk gaan verkopen zoals Pagani dan word het misschien is tijd om naar Bugatti te gaan kijken maar voorlopig gaat het nergens over. Ik vind dit niet veel anders dan die Amerikaans meuk zoals Hennessy, knap gedaan, prima in elkaar gezet maar toch echt niet de finesse en bruikbaarheid van ferrari, McLaeren, Bugatti ect ect

aub doe nu maar ergens anders verder
@trolle: Jammer dat je geen antwoorden kan copy/pasten suffert
@kickass: Het is ook lastig om om de zoveel tijd een compleet nieuw model te maken voor zo’n klein bedrijfje, als je eens opzoekt hoeveel jaar de zonda werd geproduceerd zal je ook wel schrikken.
Mooie steun voor een dakkoffer!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).